Jump to content

Мнения за повдигане на Б7 Quattro


NITRO1

Recommended Posts

Говорих с няколко майстори-разбирачи и се стигна до извода, че смяната само на 4 пружини няма да е достатъчна а ще е нужно и амортисьорите да се сменят.

Със стандартно 1ВА окачване съм (поне това излиза по ВИН ). Мисля да купя директно гореизброените части само, че да ги взема като за Б7 комби дизел ( вероятно заради по-тежкия двигател) само на предно. Като се загледам при почти всички Аудита без значение А6 4ф или А4 б6,б7 ако са куатро колата стои по-ниска сравнено с другите. Нямам проблем с окачването, нищо не хлопа и не тропа, просто искам да повдигна колата с още поне 3-4 сантиметра.

Та въпроса ми е 4 чисто нови пружини и амове за дизел комби на предно ще паснат ли при мен и предпоставка ли са за проблеми на куатро задвижването, ако някой го е правил това?

P.S. питах преди време в общата тема, но в момента майсторите споделят, че сменя ли с други пружини трябва и други амортисьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 122
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Слагането на различни пружини променя коренно колата. Почти винаги в отрицателна посока. Вариант е окачване 1BR - Comfort (Heavy Duty - 13mm higher than 1BA). За Русия където е почти стандарт, нещо не го харесват. Преминават на 1ВА.

Най-логичното е да не разваляш колата. Намали цената и ще се продаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1BR включва само пружини и аморт. или трябва да се променя и всичко по окачването, като кокали например, че пък при мен всичко е на 6 мисля да мина само с горните неща ако може.

Цената................................................макс. 200 лева надолу, ако не стане си я оставям и ще си я карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1ВА - 1BR - отпред пружини и амове ( VAG 8E0 413 031 CG или аналог).. Отзад подложки и амове. Помисли да сложиш цената на тази безсмислена операция като отстъпка в продажната цена ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти сериозно ли? Окачването в момента е перфектно и без забележки. Просто търся варианти да си вдигна колата, както на мен ще ми е добре.

Вероятно от Б4-та свикнах на по-голям просвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест с две думи - възможно е да мина към т.нар. 1BR  само със смяна на пружини и амове за него? MMM1 - отзад подложки ще е много грубо, на Б4-та слагах и возията стана супер дървена и на всяка копка се чуваше едно гадно удряне. Предплагам, че горната манипулация няма да ми легне повече от 500 лева. Труда отделно. А с това 1BR возията става още по дървена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1BR е оригинално с подложки над задните пружини. Това е и разликата спрямо 1ВА. Руснаците се оплакват от люлеене с това 1BR. Затова минават на 1ВА ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, NITRO1 написа:

С най - голям кеф.

Все интересни теми пускаш ... Но накрая нищо не правиш. B)

Вземи премери разстоянието от центъра на джантата до най-отдалечената част на извивката на подкалника (отпред и отзад). Мога да го сравня с аналогичен на твоя автомобил. Да се види как са при теб нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи " накрая нищо не правиш " ? Искам да питам възможно ли е, някой правил ли го, кви пари е и ако за сметка на това прецакам нещо куатрото, то по-добре да си търся един паркетник. Ако ли не ще я повдигна ( ако е още при мен ). Какви други теми съм пускал и нищо не съм правил? Да питах за чип, прецених, че е рисково и не съм слагал. Пускането на тема трябва и да е обвързано с някакво действие?

А сега по темата: с гуми 205/55/16 съм, от ръба на задната гума ( най- външния диаметър - върха на грайфера ) до средата на арката на калника са приблизително 4-5 сантиметра, при предните разстоянието е около 7-8 см. Независимо от това колата спряна на абс. равна и гладка повърхност, мерено с рулетка от тази повърхност до пода на колата разстоянията са еднакви, няма увиснала част. Този просвет обаче сравнен до А4 Б7 комби дизел 2,0 тди на предно е с около 4-5 сантиметра по-малък, та целта на задачката е как да достигна просвета на комбито? Вече разбрах единия метод да мина на 1BR. По принцип бих искал още толкова, но вече ще стане грозно високо, иначе реално просфета на Дачия Сандеро/Лоджи Степуей ме устройва на 10000% да не кажа и возията, но явно това тук няма как да се получи.

Щом няма нужда da се сменя окачването а само амове и пружини ще поразпитам за цени на 1BR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм1 писа, че разликата между 1БА и 1BR e само в подложките. Тогава защо ще сменяш пружини и амове като са еднакви?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах отпред се сменят пружини и амове, а отзад се слагат подложки.

Случайно знае ли се каква е височината на подложката?13мм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пусни една две снимки да видим колко е ниска тая кола и как изглежда в момента.

Не искам да ти се меся, но 3-4 см повдигане на Ауди А4 Б7 (седан) на нищо няма да прилича. Пружините са много видове и трудно ще намериш такива, с които да улучиш желаната височина. Ако споделиш твоите цветови маркери на предните и задните пружини ще можем да разберем какви са тегловите индекси в момента и дали има аналози на тях (тип Heavy Duty).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента разполагам само с тази, но е снимана под ъгъл, предложението на МММ1 е логично за измерванто, но ще мога едва утре. Ще карам моя майстор да се пъхне в канала и да види какви са тези цветни индекси, ако случайно не се видят (например са изтъркани) по каталог с ВИН не мога ли да видя какви са ми фабричните пружини например?

А в крайна сметка ако мога да си докарам просвета, като на въпросното Б7 комби бих се кротнал и може би това би била една сериозна причина да не си продам колата.

P.S. А за да вози по-меко по принцип зависи от пружините или от амовете или от двете?

20180711_194238.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

34 minutes ago, NITRO1 said:

 Да питах за чип, прецених, че е рисково и не съм слагал.

За протокола - не е рисково, а просто те подведоха с газовата уредба.

Човекът, който може да ти каже за кое окачване трябва да се сменят и носачи е Райно.

Принципно 3-4см е голяма разлика. В една тема се оплакваш, че колата не е достатъчно стабилна. С подобно повдигане ще се засили чувството за нестабилност - и субективно (заради по-високата позиция и накланяне), и обективно.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен отпред не я базарай - там си е ок - няма накъде да я повдигаш ще стане много грозно. Евентуално една проверка за изпуснали амортисьори и да ги смениш. Отзад трябва да се види какви са пружините в момента (цветовите им маркировки) и да се провери дали евентуално няма счупена пружина. Според мен са поомекнали, както и амортисьорите най-вероятно са изпуснали. Вариантите за задницата са два:

1. Нови амортисьори за 1ВА + нови пружини също за 1ВА - примерно на SACHS

2. Нови амортисьори за 1BR (Heavy Duty) + нови пружини за 1BR (Heavy Duty)  - примерно пак на SACHS

Това е моето мнение, нека и другите колеги споделят какво мислят.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В 80% от мненията тук, които съм чел за газ на тоя двигател се говори само и единствено за Ланди Ренцо, аз също съм много доволен от уредбата засега. А и газаджията ме предупреди, че ако мисля за чип, той няма да ми монтира въпросната газова уредба. Да, можеше и ЛПГ тех, но трябваше да ходя в София, Стара Загора или Пловдив.

 

Just now, ivailo_slavov said:

Според мен отпред не я базарай - там си е ок - няма накъде да я повдигаш ще стане много грозно. Отзад трябва да се види какви са пружините в момента (цветовите им маркировки) и да се провери дали евентуално няма счупена пружина. Според мен са поомекнали, както и амортисьорите най-вероятно са изпуснали. Вариантите за задницата са два:

1. Нови амортисьори за 1ВА + нови пружини също за 1ВА - примерно на SACHS

2. Нови амортисьори за 1BR (Heavy Duty) + нови пружини за 1BR (Heavy Duty)  - примерно пак на SACHS

Това е моето мнение, нека и другите колеги споделят какво мислят.

Благодаря за съвета, снимката е под ъгъл и изглежда леко увиснала, реално не е така. Ако има счупена пружиина няма ли да хлопа яко отзад, че дори и да провисне, нямам изпуснали амове ( поне това са мненията на 3-ма независими един от друг майсторяги ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка италианска уредба е перфектна за чип.

Стана дума, че и кола с чип има друго поведение в завоите....

Дай за окачването - афтърмаркет амортисьорите не са за предпочитане, при здрави оригинални.

Разбира се има модели на кони, билщайн и подобни, но там целта е друга.

Румънските заксове със или без "HD"  не са добър вариант.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, NITRO1 написа:

Доколкото разбрах отпред се сменят пружини и амове, а отзад се слагат подложки.

Случайно знае ли се каква е височината на подложката?13мм?

Може и да не сменяш предни пружини. Макар че тези на 1BR ги дават с навивка повече но с по малък диаметър на желязото. Подложката е 13мм. мисля че  едното беше 8K0 512 141, другото 8K0 512 149 без подложката.

Като гледам снимката, колата изглежда като с 1ВЕ окачване ... Ниска е за 1ВА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне това излиза по ВИН, май само и единствено цветовите индекси на пружините биха подсказали какво е реално окачването.

8 minutes ago, robobug said:

За протокола - не е рисково, а просто те подведоха с газовата уредба.

Човекът, който може да ти каже за кое окачване трябва да се сменят и носачи е Райно.

Принципно 3-4см е голяма разлика. В една тема се оплакваш, че колата не е достатъчно стабилна. С подобно повдигане ще се засили чувството за нестабилност - и субективно (заради по-високата позиция и накланяне), и обективно.

За стабилността на колата се убедих лично, защото дадох на приятел да я кара, като маршрута минаваше и през Шипка - като слязохме долу в Южна България ми беше лошо, бех леко препотен и имах нужда от лека разходка на въздух за около 10 минути. Аз така тази кола никога няма и не бих карал и това е една от причините да я продам защото не и ползвам реалните възможности, та и затова ще се търси нещо 1,4-1,6 бензин с 80-100 коня. Станах свидетел как се поднася куатро на сух асфалт в завой с наместване с ръчна с предварително изключено ЕСП и вкарване в пътя с мръсна газ, след, което пак занасяне но в обратен завой.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...