a4kata_pz Публикувано 24 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2019 Здравейте. От скоро си мисля, че е време да сменя доброто старо А3 8L (1.8 125h.p.) и съм се насочил към нещо по-голямо. Гледах гледах всякакви решения, но като любител на атмосферните бензинови мотори, се спрях на 4.2 V8. Разбира се факта, че е осмак си допринася основно върху емоционалния избор, няма да си кривим душата тука... За предпочитане е автомобилът да е с автоматична скоростна кутия. Активен шофьор съм. Разчитам на колата си почти всеки ден. Освен това пътувам София-Пазарджик-София всяка седмица. АГУ - задължително. Първоначално се загледах по A6/S6 C5. Но до колкото разбрах, там автомата е муден, 5 степенен и доста спъва мотора. Не излиза много удобна кола за постоянно смесено каране (градско и извънградско). От колеги във форума прочетох и за "дребната" разлика от 1.5см в предното стъкло между А6 и S6, което само по себе си прави търсенето на такова стъкло трудно и скъпо. От друга страна се загледах по S4 B6 4.2. Но тук не можах да намеря подробна информация за колата. Разликата, която наклонява везните в полза на 4ката е скоростната кутия - 6 степенен автоматик 6HP19A (До колкото знам 6HP19 го слагат на 3.0TDI). Предполагам, че кутията е здрава и не толкова мудна като 5степенната сложена в S6 C5. Но не знам със сигурност. Ще се радвам ако споделите опит. Това което знам за двигателя, е че единствената му болежка са обтегачите и веригите. Да речем след смяната им, какъв пробег мога да очаквам преди последваща смяна и как се усеща ако наближава такава? Като цяло при тези два модела има ли нещо специфично, което трябва да знаем ако си търсим такива? Ще съм благодарен, ако споделите информация, опит и съвети разбира се ...какво да си купя? Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krisko_A6 Публикувано 25 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 Колега, грешна ти е информацията за автомата в S4 B6 - стария 5 степенен е, същия като в S6. Също така, S6 C5 е с ангренажен ремък, отпред - обслужва се по стандартния начин. Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 25 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 (Редактирано) При ц5s6 автомата е 5хп24, който е по-здрав, но заради големия мотор изкарва пак толкова и си е пак толкова муден като 19-ката 5хп19 и 4.2 съм виждал само при урода, каква им тъпата логика да сложат 19хп там направо не мога да вдена Редактирано 25 Февруари 2019 от loshdancho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivak_S4 Публикувано 25 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 Колега аз пробвах автомат и ръчка преди да си взема моята и не видях никаква полза от автомата. Имаше разлика във вървенето (може и автомата да не е бил изправен). Единственият плюс на автомата е ако караш само градско и то в пиковите моменти, но тогава се обезмисля 4.2 мотор. Ръчката прави голям кеф във всеки един момент. Относно веригите ако са тръгнали, ще разбереш сутрин като я палиш. Ако не я вземеш от предишен собственик в БГ със сменен съединител е много вероятно да ти се наложи да го смениш. Друг известен "проблем" е че 99% горят яко масло и си ходиш с тубичката в багажника ама кеф цена няма . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manoleo Публикувано 25 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 S4 B6 е с 6 степенен автомат, а не с 5 степенен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a4kata_pz Публикувано 25 Февруари 2019 Автор Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 Здравейте колеги. Krisko_A6, какво имаш предвид по стандартния начин. До колкото знам мотора е разположен еднакво и в двата модела. losdancho, разбирам но в S4-ката late B6/B7 автомата (Tiptronic) май е 6HP19A. За това питам как се представя тази кутия на 4.2 бензин. Според мен, за да го слагат на 3.0 TDI и да държи на неговата тяга, не би трябвало да има проблем и на 4.2 бензин. ivak_s4, благодаря за мнението, изчел съм по форума, че е по-голям кеф ръчката разбира се, но предпочитам автомат, защото както съм написал колата ще се кара доста и градско. Не ми пречи големия разход, защото 4.2 на газ ще почти еквивалент на 3.0TDI като пари. Точно за това и съм сметнал, че не е толкова голям проблем, защото при атмосферния бензинов двигател нямаш турбини, помпи дюзи, команреали и тнт (слагам всичко под общ знаменател, защото знам че са скъпи за поддръжка за сметка на цифрата 6-7 в разхода.....) А и преди съм карал за много кратко време една D2 S8 ръчка и от тогава знам, че голям мотор и ръчна кутия (може би и куатрото) правят карането градско тежко. Относно разхода на масло. Свикнал съм. А3-ката си лапа по литър на 3к километра и си ходя с тубичката от доста време Ако всичко друго си е наред, съм готов да преглътна този "проблем". Като цяло S4 и A4 B6/7 имат ли някакви коренни разлики от гледна точка на обслужване? Окачване, ходова част, задвижване? И разбира се има ли такива дребни разлики като тази в стъклото между A6 и S6 C5? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petrishki Публикувано 25 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 Всичко за с-ки се намира трудно - стъкла, предна броня, калници и прочие. Има разбира се разлики в окачването и спирачките. Разликата в парите за обслужване е значителна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quаttro Публикувано 25 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2019 На А4 и на еС4 стъклата са еднакви... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lo_Ridah Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 8 hours ago, a4kata_pz said: А и преди съм карал за много кратко време една D2 S8 ръчка и от тогава знам, че голям мотор и ръчна кутия (може би и куатрото) правят карането градско тежко. Нищо подобно. Как точно куатрото ти прави карането тежко ? Имай предвид, че 4.2 няма нищо общо с 1.8 на а3. Тоя мотор на втора като го натиснеш и вече си за взимане на книжка градско Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 20 hours ago, loshdancho said: 5хп19 и 4.2 съм виждал само при урода, каква им тъпата логика да сложат 19хп там направо не мога да вдена C5/S6 е с по-голям тунел за скоростната кутия, т.е. купето е друго. За олроуда вероятно за да използват едно купе просто са сложили кутия с по-малка камбана. 6хп19 държи повече нютони от 5 степенната 5хп19 и превключва по-бързо. Т.е. S4 автомат е по-добре от S6/Ц5 автомат. За сравнение с ръчка чак С-троника може да се класира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krisko_A6 Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 За обслужването на S6, имах предвид, че не е нужно да се сваля двигателя за да се обслужи ангренажа. Последно S4 B6 е с 6hp, така ли? Това е голям плюс според мене... аз бих изключил другите варианти, ако държах на автомата. Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivak_S4 Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 Преди 12 часа, a4kata_pz написа: Като цяло S4 и A4 B6/7 имат ли някакви коренни разлики от гледна точка на обслужване? Като цяло нещата които често се налага да се правят са отпред в коша, тоест няма нищо общо с А4, освен това отпред няма място да бръкнеш и цената за труд е двойна. За останалите неща само за сравнение ако на А4 можеш да му сложиш масло Манол за 20лв тубата тука трябва да слагаш само хубаво масло и събира 9литра + 5л в багажника . Предни дискове и накладки на S4 са около 400лв а на А4 сигурно са двойно по малко. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petrishki Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 Човека, щом го притеснява един преден жам да не мислиш, че ще пазари от Порше? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JusttRelaxx Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 преди 46 минути, nichirenshu написа: В Порше имат всичко, без каско ли мислиш, че ще кара колата? Ти каското мислиш, че в Порше ли ще те пратят за джам? Или ще ти го платят на цената му там? Моя беше 1680 лв в Порше, щото Пилкингтън го нямаха по складовете. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HannoSLM Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 Всъщност, за Д2 и Ц5 не се произвеждат доста части от началото на миналата година - примерно пружини, тампон за скорости и пр. Има официална комуникация от Порше по въпроса, че им е спряна поддръжката. Нещо по-специфично, ако се строши по тия коли става все по-сложно да се оправи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 (Редактирано) След няколко месеца стават 15 години от края на производството на S4 В6, та вероятно скоро и за там няма да се правят оригинални части. Но това са нормални неща. Редактирано 26 Февруари 2019 от Fireblood Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quаttro Публикувано 26 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2019 Преди 4 часа, HannoSLM написа: Всъщност, за Д2 и Ц5 не се произвеждат доста части от началото на миналата година - примерно пружини, тампон за скорости и пр. Има официална комуникация от Порше по въпроса, че им е спряна поддръжката. Нещо по-специфично, ако се строши по тия коли става все по-сложно да се оправи. Сигурно имаш предвид оригиналните части. Турско, китайско и испанско ще има в евро07 и останалите още 10 години поне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HannoSLM Публикувано 27 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2019 12 hours ago, quаttro said: Сигурно имаш предвид оригиналните части. Турско, китайско и испанско ще има в евро07 и останалите още 10 години поне. Да за оригинални части говоря. Проблемът е, че за много от тях няма алтернативи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JusttRelaxx Публикувано 27 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2019 Преди 18 часа, nichirenshu написа: Да, така мисля, така и е ставало досега. Кой джам ти е 1680 и на каква кола? C5 4.2, атермично предно стъкло. Често се пукат след изхвърчане на камъче, отиваш без протокол, а тогава каското плаща до 10-15% от застрахователната сума. На тия коли вече им пада застрахователната оценка. И изведнъж те пращат в Кобра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 27 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2019 Истината е следната, ако и двата модела те устройват като размер и тн. Обикаляш обявите и взимаш най-добрата кола, която намериш. Безсмислено е да пропуснеш например много кола от единия модел, защото си се съсредоточил в търсене на другия, а примерно от него има само гробища. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJANO Публикувано 27 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2019 On 25/02/2019 at 10:06 AM, Krisko_A6 said: Колега, грешна ти е информацията за автомата в S4 B6 - стария 5 степенен е, същия като в S6. Също така, S6 C5 е с ангренажен ремък, отпред - обслужва се по стандартния начин. Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk Не е вярно, 6 степенен е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ShoxXx Публикувано 1 Март 2019 Доклад Share Публикувано 1 Март 2019 On 2/25/2019 at 11:48 PM, petrishki said: Всичко за с-ки се намира трудно - стъкла, предна броня, калници и прочие. Има разбира се разлики в окачването и спирачките. Разликата в парите за обслужване е значителна. Ти мнения ли трупаш ве? Калник за S4 виждал ли си? Иначе по темата...зимам пуканките! ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petrishki Публикувано 1 Март 2019 Доклад Share Публикувано 1 Март 2019 Не са ли по-раздути спрямо нормални А4-ки? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ShoxXx Публикувано 1 Март 2019 Доклад Share Публикувано 1 Март 2019 (Редактирано) Само на RS моделите. От там и джантите са с друго ЕТ разбира се. S4 B6 е последната по-различна кола от обикновено А4 или Sline. При S4 броните са други (цели, а не от 2 части както е при Sline и обикновено А4), фаровете са други, раздутите лайсни на вратите са по раздути от на Sline и огледалата са хром, решетките и двете са различни в графит. Това е. От В7 нататък всичко на S4 е 1:1 с Sline, само дифузьорите са различни. Решетката също при В7 е различна, но от В8 нататък зависи как си я поръчваш. Редактирано 1 Март 2019 от ShoxXx Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJANO Публикувано 2 Март 2019 Доклад Share Публикувано 2 Март 2019 Ми той нали това е написал бе Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване