Jump to content

Audi S4 B6 or Audi S6 C5. 4.2 V8


Recommended Posts

Здравейте.

От скоро си мисля, че е време да сменя доброто старо А3 8L (1.8 125h.p.) и съм се насочил към нещо по-голямо.
Гледах гледах всякакви решения, но като любител на атмосферните бензинови мотори, се спрях на 4.2 V8. Разбира се факта, че е осмак си допринася основно върху емоционалния избор, няма да си кривим душата тука... За предпочитане е автомобилът да е с автоматична скоростна кутия.

Активен шофьор съм. Разчитам на колата си почти всеки ден. Освен това пътувам София-Пазарджик-София всяка седмица.

АГУ - задължително.


Първоначално се загледах по A6/S6 C5. Но до колкото разбрах, там автомата е муден, 5 степенен и доста спъва мотора. Не излиза много удобна кола за постоянно смесено каране (градско и извънградско).  От колеги във форума прочетох и за "дребната" разлика от 1.5см в предното стъкло между А6 и S6, което само по себе си прави търсенето на такова стъкло трудно и скъпо.

 

От друга страна се загледах по S4 B6 4.2. Но тук не можах да намеря подробна информация за колата. Разликата, която наклонява везните в полза на 4ката е скоростната кутия - 6 степенен автоматик 6HP19A (До колкото знам 6HP19 го слагат на 3.0TDI). Предполагам, че кутията е здрава и не толкова мудна като 5степенната сложена в S6 C5. Но не знам със сигурност. Ще се радвам ако споделите опит. 

 

Това което знам за двигателя, е че единствената му болежка са обтегачите и веригите. Да речем след смяната им, какъв пробег мога да очаквам преди последваща смяна и как се усеща ако наближава такава?

 

Като цяло при тези два модела има ли нещо специфично, което трябва да знаем ако си търсим такива? Ще съм благодарен, ако споделите информация, опит и съвети разбира се ...какво да си купя?

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, грешна ти е информацията за автомата в S4 B6 - стария 5 степенен е, същия като в S6.

Също така, S6 C5 е с ангренажен ремък, отпред - обслужва се по стандартния начин.

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ц5s6  автомата е 5хп24, който е по-здрав, но заради големия мотор изкарва пак толкова и си е пак толкова муден като 19-ката

5хп19 и 4.2 съм виждал само при урода, каква им тъпата логика да сложат 19хп там направо не  мога да вдена

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз пробвах автомат и ръчка преди да си взема моята и не видях никаква полза от автомата. Имаше разлика във вървенето (може и автомата да не е бил изправен). Единственият плюс на автомата е ако караш само градско и то в пиковите моменти, но тогава се обезмисля 4.2 мотор. Ръчката прави голям кеф във всеки един момент. Относно веригите ако са тръгнали, ще разбереш сутрин като я палиш. Ако не я вземеш от предишен собственик в БГ със сменен съединител е много вероятно да ти се наложи да го смениш. Друг известен "проблем" е че 99% горят яко масло и си ходиш с тубичката в багажника ама кеф цена няма :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Krisko_A6, какво имаш предвид по стандартния начин. До колкото знам мотора е разположен еднакво и в двата модела.

 

losdancho, разбирам но в S4-ката late B6/B7 автомата (Tiptronic) май е 6HP19A. За това питам как се представя тази кутия на 4.2 бензин. Според мен, за да го слагат на 3.0 TDI и да държи на неговата тяга, не би трябвало да има проблем и на 4.2 бензин.

 

ivak_s4, благодаря за мнението, изчел съм по форума, че е по-голям кеф ръчката разбира се, но предпочитам автомат, защото както съм написал колата ще се кара доста и градско. Не ми пречи големия разход, защото 4.2 на газ ще почти еквивалент на 3.0TDI като пари. Точно за това и съм сметнал, че не е толкова голям проблем, защото при атмосферния бензинов двигател нямаш турбини, помпи дюзи, команреали и тнт (слагам всичко под общ знаменател, защото знам че са скъпи за поддръжка за сметка на цифрата 6-7 в разхода.....) А и преди съм карал за много кратко време една D2 S8 ръчка и от тогава знам, че голям мотор и ръчна кутия (може би и куатрото) правят карането градско тежко.

Относно разхода на масло. Свикнал съм. А3-ката си лапа по литър на 3к километра и си ходя с тубичката от доста време :D Ако всичко друго си е наред, съм готов да преглътна този "проблем".

 

Като цяло S4 и A4 B6/7 имат ли някакви коренни разлики от гледна точка на обслужване? Окачване, ходова част, задвижване? И разбира се има ли такива дребни разлики като тази в стъклото между A6 и S6 C5?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко за с-ки се намира трудно - стъкла, предна броня, калници и прочие. Има разбира се разлики в окачването и спирачките. Разликата в парите за обслужване е значителна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, a4kata_pz said:

А и преди съм карал за много кратко време една D2 S8 ръчка и от тогава знам, че голям мотор и ръчна кутия (може би и куатрото) правят карането градско тежко.

 

Нищо подобно. Как точно куатрото ти прави карането тежко ? Имай предвид, че 4.2 няма нищо общо с 1.8 на а3. Тоя мотор на втора като го натиснеш и вече си за взимане на книжка градско :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 hours ago, loshdancho said:

5хп19 и 4.2 съм виждал само при урода, каква им тъпата логика да сложат 19хп там направо не  мога да вдена

C5/S6 е с по-голям тунел за скоростната кутия, т.е. купето е друго.

За олроуда вероятно за да използват едно купе просто са сложили кутия с по-малка камбана.

 

6хп19 държи повече нютони от 5 степенната 5хп19 и превключва по-бързо.

Т.е. S4 автомат е по-добре от S6/Ц5 автомат. За сравнение с ръчка чак С-троника може да се класира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За обслужването на S6, имах предвид, че не е нужно да се сваля двигателя за да се обслужи ангренажа.

Последно S4 B6 е с 6hp, така ли?

Това е голям плюс според мене... аз бих изключил другите варианти, ако държах на автомата.

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, a4kata_pz написа:

Като цяло S4 и A4 B6/7 имат ли някакви коренни разлики от гледна точка на обслужване?

 Като цяло нещата които често се налага да се правят са отпред в коша, тоест няма нищо общо с А4, освен това отпред няма място да бръкнеш и цената за труд е двойна. За останалите неща само за сравнение ако на А4 можеш да му сложиш масло Манол за 20лв тубата тука трябва да слагаш само хубаво масло и събира 9литра + 5л в багажника :). Предни дискове и накладки на S4 са около 400лв а на А4 сигурно са двойно по малко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, nichirenshu написа:

В Порше имат всичко, без каско ли мислиш, че ще кара колата?

Ти каското мислиш, че в Порше ли ще те пратят за джам? Или ще ти го платят на цената му там? 

Моя беше 1680 лв в Порше, щото Пилкингтън го нямаха по складовете. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, за Д2 и Ц5 не се произвеждат доста части от началото на миналата година - примерно пружини, тампон за скорости и пр. Има официална комуникация от Порше по въпроса, че им е спряна поддръжката.

 

Нещо по-специфично, ако се строши по тия коли става все по-сложно да се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След няколко месеца стават 15 години от края на производството на S4 В6, та вероятно скоро и за там няма да се правят оригинални части. Но това са нормални неща.

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, HannoSLM написа:

Всъщност, за Д2 и Ц5 не се произвеждат доста части от началото на миналата година - примерно пружини, тампон за скорости и пр. Има официална комуникация от Порше по въпроса, че им е спряна поддръжката.

 

Нещо по-специфично, ако се строши по тия коли става все по-сложно да се оправи.

 

Сигурно имаш предвид оригиналните части. 

Турско, китайско и испанско ще има в евро07 и останалите още 10 години поне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, quаttro said:

 

Сигурно имаш предвид оригиналните части. 

Турско, китайско и испанско ще има в евро07 и останалите още 10 години поне.

Да за оригинални части говоря. Проблемът е, че за много от тях няма алтернативи :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, nichirenshu написа:

Да, така мисля, така и е ставало досега. Кой джам ти е 1680 и на каква кола?

 

C5 4.2, атермично предно стъкло. 

Често се пукат след изхвърчане на камъче, отиваш без протокол, а тогава каското плаща до 10-15% от застрахователната сума. На тия коли вече им пада застрахователната оценка. И изведнъж те пращат в Кобра. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е следната, ако и двата модела те устройват като размер и тн. Обикаляш обявите и взимаш най-добрата кола, която намериш. Безсмислено е да пропуснеш например много кола от единия модел, защото си се съсредоточил в търсене на другия, а примерно от него има само гробища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 25/02/2019 at 10:06 AM, Krisko_A6 said:

Колега, грешна ти е информацията за автомата в S4 B6 - стария 5 степенен е, същия като в S6.

Също така, S6 C5 е с ангренажен ремък, отпред - обслужва се по стандартния начин.

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Не е вярно, 6 степенен е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 2/25/2019 at 11:48 PM, petrishki said:

Всичко за с-ки се намира трудно - стъкла, предна броня, калници и прочие. Има разбира се разлики в окачването и спирачките. Разликата в парите за обслужване е значителна.

 

Ти мнения ли трупаш ве? Калник за S4 виждал ли си? 

 

 

Иначе по темата...зимам пуканките! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на RS моделите. От там и джантите са с друго ЕТ разбира се.

 

S4 B6 е последната по-различна кола от обикновено А4 или Sline. При S4 броните са други (цели, а не от 2 части както е при Sline и обикновено А4), фаровете са други, раздутите лайсни на вратите са по раздути от на Sline и огледалата са хром, решетките и двете са различни в графит. Това е.

 

От В7 нататък всичко на S4 е 1:1 с Sline, само дифузьорите са различни. Решетката също при В7 е различна, но от В8 нататък зависи как си я поръчваш.

Редактирано от ShoxXx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...