Jump to content

Recommended Posts

Здравейте банда,

 

Предварително се извинявам, ако темата не е за тук или не е полезна, моля админите да я изтрият.

 

Накратко:

 

Колата е ауди а4 б5 и притежава табло с голям фис и два малки дисплея за километрите и час + дата. От известен приод насам при студено време се появи едно ужасно премигване и прекъсване по цялото табло + климатроник и осветлението на плафоните (това което свети в червено, не самите крушки). Отделно от това всички стрелки полудяваха. Също така и фиса започна да бърка и да погазва стойности които не са нормални - липса на вода, масло и т.н, и се започна голямото лутане :)

 

Търсих тук и видях че доста колеги имат същият проблем, съветите са за преглед на изгорели бушони, откачане на акумолатор, наместване на букси на таблото, проверяване на маса (под волана), вариант за ново табло и т.н. и т.н., съгласен съм само, че това са първи признаци, че таблото си отива. Доста от тези неща търсих по колата гледах рових, но уви нищо :(

 

Накрая отидох при моят майстор, човека веднага го занесе (таблото) при познат, които се занимава с ремонт на табла и така най-накрая разбрах къде е проблема.

 

Motorola MC68HC908AZ60 - това, господа е проблема. Едно малко чипче в което седи оргомна част от информацията на колата. При студено време, съответно и натрупана старост се появява бъг в него и започва да прекъсва и от там идва целият проблем (накрая на поста ще сложа клипче с въпросният проблем).

Именно въптосното чипче, трябва да бъде подменено. Ок, подмяната не е нещо кой знае какво, но софтуера вътре ?, това вече е проблем :) Само забравих да спомена, че при нагряването му работи безотказно, но това в зимни условия не помага. Няма как да се сложат нагреватели или нещо от сорта. Просто се молите колата да загрее по бързо и да стопли чипа и всичко да е ок.

 

Отново на пролбема със софта :) (допълвам, че го презапоявахме, но уви това не даде резултат), въпросното прехвърляне изисква специална програма, както и необходимите кодове, защото колегите от Motorola, естествено са кодирали софта. Всичко спря до тук, поради това, че не можах да намеря кои да направи това. Ровех се в интернет и попаднах на следната тема: 

 

http://www.audi-tt.ru/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=13554

 

Форума е руски и пича нагледно обяснява как става процедурата, но поне моя милост не може да се справи с това :)

 

Все пак успях да намеря човек в София /горубляне/, който на драго сърце каза, че може да направи цялата манипулация. Цената на това удоволствие е 150 лв., към днешна дата. Пича го оправи за един ден и вече всичко е ок и работи. 

 

Телефона му е 0878 24 33 77 - Камен, пича е точен и веднага ще се отзове за всякакви електро (микро) :) проблеми.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pr4pP_YPOTQ&feature=youtu.be - ето и линка с проблема. (качеството е малко кофти, но телефона ми не е от скъпите :) )

 

п.с.

 

Огромна благодарност към пича ! Надявам се и други колеги тук, който имат този проблем да го решат по един или друг начин с вече необходимата информация.

 

Карайте внимателно колите си и пазете околните, както и себе си ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Хубава тема , но всичко вероятно идва от това че километража ти е Джагер. Те са си километражи които си дават проблеми. За парите които си дал щеше да си купиш километраж VDO който проблеми няма. Премигването на цялата подвсетка идва от това , че тя идва от километража , който е проблемен. Скоро го разбрах това . Ако нямаш километраж закачен , няма да имаш подсветка в цялата кола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колега прав си, намерих километраж, но на доста по висока цена, и трябваше да се прави обучение на ключа и т.н., а ако нямаш закачено табло, колата изобщо не иска да запали защото имоболайзера е вътре в таблото. Така, че подсветката тогава е най-малкия проблем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да дадеш и още 120 лева за нови 4 моторчета (темп. масло, темп. двигател, гориво и волтметър), които както всички добре знаеме се износват с времето и започват да се изместват показанията на дясно, да предапоиш резисторите, които започват да се ебават с времето и колата ти ту казва, че няма гориво, ту казва, че колата прегрява .... Като налееш и тези пари, ще си кажеш, че само FIS-a остана и те дразни.И накрая като теглиш чертата, взе че си купи 3-4 VDO табла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.03.2019 г. at 11:21, auxx написа:

Да, колега прав си, намерих километраж, но на доста по висока цена, и трябваше да се прави обучение на ключа и т.н., а ако нямаш закачено табло, колата изобщо не иска да запали защото имоболайзера е вътре в таблото. Така, че подсветката тогава е най-малкия проблем :)

 

колега VDO километражите не дават дефекти. А френските Джагери имат милон дефекта . Обучаването на ключовете и новия километраж от човек който разбира е процедура за не повече от 30 минути максимум . а ако толкова те дразни имобилайзера колкото мен , може да се изключи софтуерно от компа и да си караш когато си поискаш без километраж . знаем че на А4 В5 тия имобилайзери с времето са проблемни и в един красив ден някъде няма да можеш да запалиш. Изобщо да правиш Джагер километраж е толкова безсмислено , колкото да ползваш един и същи презерватив два пъти . Но дано си късметлия и твоя Джагер издържи по дълго .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...