Jump to content

Колата гори масло


b0jidar92

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Извинявам се, ако се повтаря темата!

Колата е Audi a3 1.9 TDI 2001 110к.с. (+чип)

Ако може малко помощ по следната тема:

Колата гори прекалено много масло ( на седмица при изминаване на не повече от 150км, наливам 500мл масло). Сутрин на студен старт, пуши сив пушек. Маслото е сменяно преди 2000 км и е "Total 10x40".

Какво може да е? Да сменя ли маслото, сегменти, гарнитура, турбо или нещо свързано с картера?

Благодаря предварително за помоща!

Поздрави!

 

 

Редактирано от b0jidar92
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумички,водачи на клапаните,сегменти,турбо и накрая неподходящо масло.Възможно е и да има теч от някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, b0jidar92 said:

Здравейте, колеги! Извинявам се, ако се повтаря темата!

Колата е Audi a3 1.9 TDI 2001 110к.с. (+чип)

Ако може малко помощ по следната тема:

Колата гори прекалено много масло ( на седмица при изминаване на не повече от 150км, наливам 500мл масло). Сутрин на студен старт, пуши сив пушек. Маслото е сменяно преди 2000 км и е "Total 10x40".

Какво може да е? Да сменя ли маслото, сегменти, гарнитура, турбо или нещо свързано с картера?

Благодаря предварително за помоща!

Поздрави!

 

Като за начало налей едно 5w40, че е най-евтиния вариант ...

Като загрее и даваш газ на място отзад пуши ли синкаво?

Другия вариант, както Веселин каза, е теч, ама все ще трябва да си видял мазни петна под колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както са ти споменали вложки и водачи,но тогава се долива много по-малко.Ако е гарнитура или тече,ще виждаш петна под колата.Бях с такова масло,но 5w40.Изкарах около 5000км и го хвърлих,губеше много малко,но чукаха клапани.А най-лошия вариант е тръгнала турбина.И при това,че слагаш 500мл на 150км,ме навежда към турбото.Моето точно така замина,но доливах два пъти повече от теб.Хубаво е да я закачите колата и да й се направи диагностика,докато е рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

На моменти гори много, друг път не. При едно и също каране, като километри, се е налагало да налея на 500 км-към 200 мл, друг път за 500 км - 500мл. Няма течове и не пуши, освен при студен старт. Да и направя диагностика на турбото освен? Тъй като предполагам, че щом гори толкова много едва ли са само гумички(което не е изключение да са за смяна)

Редактирано от b0jidar92
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Само така си мислиш.Рециклиране около 700-900лв с гаранция 1г за пред хората.Ново 1400лв +.Освен ако не се уредиш с отстъпка.Но пак стъпва на 1100лв

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

С чипът я купих. Но поправих турбото и колата намали разхода на масло драстично. Разбира се увеличи мощността си, но все още гори масло и то на 100км по 200мл масло (10х40 тотал дизел). Сега майсторът иска да сменя вложки и да гледа главата, сигменти и тн. Въпросът ми е за горене на толкова масло дали може да се размине само с вложки, мисля, че няма точен отговор, но някой може вече да е минавал през същото. Благодаря предварително за мнения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам защо това масло да е неподходящо. В Autodata за подходящо масло се сочи дори 15W40 ако отговаря на спецификацията на VAG 505, 505.01 и т.н. За нашия климатичен район такова масло може да се използва ( 0 - 30 градуса външна температури)и интервал за смяна 10-15 х. км . Тъй, че важна е спецификацията.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този мотор 10W30 или 10W40 e правилното масло. Може също да сложиш 5W30 или 5W40, даже и 0W30 или 0W40, но за нашия климат няма такава нужда.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма пукантини по топлата част, се сменя само CHRA модула на турбината. Трябва да е под 400лв.

...почистване на геометрията и обратно на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво пак бех спрял да пиша, обаче като чета какви глупости се пишат и припадам.

Маслото за тази кола е 5/30 или 0/30.
Без значение какво пише в Аутодати, кой какво е карал и прочее.

Например;

https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html

Кола трябва да се кара само със синтетика .
10/40 На тотал са едни от най-големите шитни на пазара.
Оправи си проблемите по колата и последни мисли за масло при тоя харч.

Някои даже споменават 15/нещо си там.............WTF?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Равенол препоръчва 5W30 или 0W30. Обаче други препоръчват различно:

 

Шел: 10W40

Мобил: 0W40, 5W40, 10W40, 15W40

Кастрол: 5W30, 5W40, 10W40

Мотул: 5W30, 10W40

 

Защо мислиш че точно Равенол са прави?

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото съм сменил над 12 марки масло и съм сменил около 40 вискозитета.

Равенола ми е под ръка.В момента съм с него.И имам наблюдения върху доста коли и бензин и дизел.

Какво ще сложи си е негова работа.

Базата на Равенола е Шел и Мобил.
Но 10/40 синтетика има Амсойл, който има течливост като масовите 5/40 и може да го сложи.

Другото са примеси най-страшни.

При тия жеги лятото и начипена кола - 0/30 или 0/40 са му идеални.

Ако иска да й дава газ целогодишно с едно масло 5/30 може и 5/40 според марката.

да предлагаш за един и същ мотор варианти от 0/40 до 15/40 си чиста проба да си продаваш маслото.

Обаче - 10/40 Тотали,Якота и прочее по сервизите майсторчетата ги дават за по 40лв 5л, а читаво 5/30 е 80лв.
Мотул/Бардал/Кастрол еле пък 10/40 не бих си причинил по ред причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Ц Е Ц О написа:

...

При тия жеги лятото и начипена кола - 0/30 или 0/40 са му идеални.

Ако иска да й дава газ целогодишно с едно масло 5/30 може и 5/40 според марката.

...

 

Значи казваш че 0W30 или 0W40 e по-добре през лятото, а 5W30 или 5W40 e по-добре през зимата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна вече нищо не казвам.
Всеки си преценя.
Аз карам Пролет/Лято с едно масло, Есен/Зима с друго.

За момента мога да си го позволя и го правя.

Повтарям - според марката масло.

Повтарям  също, амсойл 10/40 е доста по-течливо от масла с претенции 5/40.

0/40 лятото, защото индекса му при студен мотор е 85 пункта.
5/30 зимата, защото индекса му при студен мотор е 63 пункта.
Ако не разбираш какво пиша ми кажи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отдавна разкарах тоя тотал.Карам с 5в40 и лятото и зимата.Би трябвало с по-тънко масло да се кара по-малко износен двигател.И с течение на километрите да става по-гъсто маслото,заради хлабините.А колкото за сезоните,не съм сигурен дали има голямо значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, колеги!

Колкото до колата, сега след турбото дойде и ред на двигателя. Ще се сменят вложки, замерват цилиндри, преглеждат сигменти и така. Ще се смени и маслото и ще налея нещо различно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...