Jump to content

Мигат четирите индикатора за ниво на газ, ГИ BRC


Recommended Posts

Сега мигат 4 индикатора, а мигаше само един... :hilezh:

Свалих платката с ключа за превключване газ/бензин и установих, че три от светодиодите са изкъртени и счупени. Това от някой от предишните собственици. Оправих нещата, сложих нови светодиоди и сега ми мигат 4 зелени светодиода. Газовата настройка на колата е перфектна, установено от Ласков Газ. Превключването газ/бензин е незабележимо. 

Какво ми съобщава BRC с мигането на индикаторите? Вероятно повреда в сондата за измерване на нивото на газта или нещо друго?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мигащите светодиоди за нивото на газта при BRC индикират препълване на резервоара, ако и на празен резервоар мигат, най-вероятно сензора е заминал.

Изпратено от моят BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на МОБИКОМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Вероятно сензорът е дефектирал. Но колата е карана така дълго време, без други индикации. Както писах по-горе, настройките на газовата система са оптимални, всички елементи, клапани, инжектори, изпарител и т.н. работят нормално. Затова не ми се ще да я разръчквам, защото винаги има риск някой да си остави ръцете. Липсата на индикация за нивото на газта не ме притеснява.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко пораздрусване по перфектните ни пътища сензорът "се осъзна" и започва да показва вярно. Вероятно е бил запецнал в горно положение при някое яко препълване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да си спокоен, ще продължи да запецва до момента в който няма да иска да пълни. [emoji6]

Изпратено от моят BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на МОБИКОМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добре, няма да иска. Но защо досега "иска" и в запецнато положение? Не съм имал проблеми при пълненето.

Имам едно съмнение. Когато взех колата, светеше само един зелен светодиод. Ама дали мигаше или не, нямам спомени, защото почти веднага газта свърши и се наложи да зареждам. В OMV се изхитриха в 55 литрова бутилка да вкарат 50 литра. Възможно е тогава да е запецнала. Ако е така, има шанс всичко да се нормализира. А и ключът вече е оправен и индикацията е пълноценна.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодите мигат гогато има проблем по веригата за нивото на газта в бутилката - прекъснат кабел, прецакан сензор, не свързан кабел към сензорз, или ако мноого подмине заданието в софтуера. Смяната на сензора, специално с такъв оригинален на БРЦ е скъпо удоволствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

В Ръководството на BRC посочват, че 4-те диода мигат, когато има препълване на резервоара. Когато имаме самовъзстановяване на работата, най-вероятната причина е "контактна история". Днес четирите диода отново мигат, при наполовина пълен резервоар. Няма как да има "запецване". При тия стари автомобили куплунзите са достатъчно замърсени, пък и поокислени от времето и могат да правят номера. Подобна история имам със сензора за нивото на маслото. Понякога показва грешка, понякога всичко е ОК. Хубаво е първо внимателно да се проверят връзките, да се почистят контактите и ако продължават номерата, да се сменят дефектните елементи. Щото форумът е пълен с постове от рода "всичко смених, а дефектът не е отстранен".

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какво показва физически на стрелката нивомера. После го пипни софтуерно и тогава сменяй квото си решил.

Изпратено от моят BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на МОБИКОМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене всичко е отдолу. Нямам свободен достъп до канал, иначе досега сто пъти щях да проверя контактите. Същото се отнася и за сензора за нивото на маслото. На доста "криви" места са. Засега нямам зор да сменям нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3/10/2019 at 7:57, jijane написа:

Смяната на сензора, специално с такъв оригинален на БРЦ е скъпо удоволствие.

Оригиналният BRC сензор струва 32 лв. Цялата BRC евросонда е 110-120 лв. Не е болка за умиралка. Стига наистина да се налага смяна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Сензорът дава показания, но измереното съпротивление се оказа 116 Ohm, затова дава препълване. 

 

IMG_0645_cra.jpg

Нямах подходящ резистор 30-50 Ohm да свържа към страната на газовото ECU, като допълнителна проба. Винтовете на сензора ми се виждат безнадеждно ръждясали. Това май ще е най-големият зор, развиването им. Засега ги обработих с WD40. Утре пак, докато се раздвижат.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И нищото е нещо. Ако не може да се свали легално, да си стои, не ми пречи особено. Като му дойде времето ще сменя цялата сонда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям е шанса да смениш цялата бутилка, като тръгнеш да сменяш сондата. Ако не се развият болтчета на сензора го къртиш, а новия лепиш с някакво лепило и си в джаза с минимална инвестиция.

Изпратено от моят BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на МОБИКОМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Идеята е да сваля сензора и да го раздвижа, щото понякога показва правилно. Доста вода е влизала вътре, вижда се налеп в долната част на сензора. Смяна с нов не си струва, защото е скъп, специално този 830200 е към 70 лв., освен ако не се приспособи някой евтинджос за десетина лева от друга система. Ако не мога да развия двете малки винтчета, спирам до тук.

Сондата се пипа само при крайна нужда, щото наистина може да замине бутилката. А замине ли бутилката, може да се наложи смяна на тръби, че и кабелаж.

Не ми трябва от мечка ремък, както казват мъдрите хора.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сензора успях да сваля почти лесно, с минимална помощна лексика.

Червеното поле означава "празно", в него индикаторът в купето показва един мигащ светодиод,  "резерва" и предупреждение, че газта свършва. При ръчно въртене на сензора индикацията в купето е коректна. Лошото е, че движението на стрелката не е съвсем плавно, има леки задръжки, въпреки че след "раздвижването" положението значително се подобри.

За да извърша замяната на BRC със сензор от друга марка, трябва да отговаря на следните условия:

- външен диаметър 30 мм (не е фатален)

- диаметър на частта с магнитите 20 мм, височина 4 мм, (това е най-важното)

- междуцентрово разстояние на закрепващите отвори 36 мм (не е фатално)

- обратно на часовата стрелка отчитане от "празно" до "пълно",

- 0 до 90 Ohm, съответстващи на "празно" и "пълно".

Ако някой знае за подобен сензор, ще бъда благодарен за такава информация. 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Абе "те" са ме "метнали", ама дали аз съм се "метнал"?

Цените на сензорите у нас започват от 6.30 лв. за турската майстория. На BRC 830000 с право отчитане в ЕленаГаз е 32 лв. Моят е BRC 830200, колко струва в България не знам, но в Ebay най-ниската цена е в Полша, 25 фунта, плюс 4 фунта доставка. Това е почти 70 лв. BRC 830200 е с обратно отчитане. Раздвижих го достатъчно добре, но нещо май не ще да зацепва добре с джунджуриите вътре. Може би са му отслабнали магнитчетата. Затова търся евтин заместител за проба и евентуално заместване. Иначе четирите диода вече не мигат.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам пише, че си от Пловдив. В такъв случай отиваш в Тракия, където е официалното представителство на БРЦ и срещу 30 и няколко лева ти дават сензора, който ти е необходим. ЕленаГаз и те купуват от там. 

 

Голяма драма с тоя сензор. Дори и BRC830000 може да се монтира без проблем и да се настрои през софтуера.

Редактирано от jijane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, кварталните газаджии. Смяна на сондата, това е. Щото след препълване се променяли някакви параметри и т.н.

А за сензора няма никаква драма. Предишният собственик е карал колата така повече от шест години. Включително и с изкъртения ключ. А аз се захванах да оправям нещата едно по едно. Може да е интересно за някого.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препълване няма. Бутилката е 56 литрова и събира 46-47 литра. Имаше недобра връзка в буксата на сензора, поради което мигаха четирите диода. Но кварталците веднага започнаха да раздуват темата с фаталните последици от дори едно препълване, та побързах да се изнеса и сам да огледам дереджето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Последно по темата - сензорът е оправен, връзката е оправена, светодиодите са оправени, но ниво на газ не се индикира. Както ми обясни газаджията, вероятната причина е натрупване на железни частици върху магнитите, които са вътре в сондата. Едно отваряне и почистване решава въпроса, но не и при мене, защото сондата е външна, с ръждясали винтове и има риск от изпортване на бутилката. Не си струва рискът. С това приключвам до по-добри времена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Имам газова уредба БРЦ, след гаранционна смяна на сондата на бутилката /не пускаше никаква газ/ ми се появи същият проблем. Мигаха четирите зелени диода независимо от това колко е пълна бутилката. След 1 месец в Пловдив официалните представители на БРЦ отново гаранционно ми сложиха нова сонда, от тогава никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...