Jump to content

A4 B9 Allroad - въздушни възглавници и колани след катастрофа


GeorgiS23

Recommended Posts

Здравейте, колеги. От скоро съм горд собственик на Ауди B9 Allroad (2018, 2.0 TFSI, автомат, 252 к.с.), което закупих от търг в Америка. Колата е претърпяла катастрофа от дясно - двете врати, средната конзола и задния панел са засегнати. Изгърмяли са двете завеси (side head airbags) и airbag-а на пасажерската седалка (таблото и другите въздушни възглавници за ОК). На пръв поглед колана на шофьора е заминал (изгърмяли са пиропатроните), но не съм сигурен за останалите - задните два са блокирани (седалките са били сгънати в продулжение на няколко месеца - не зная дали това може да е причината), а пасажерския се прибира по-бавно от нормалното (може и да е заради деформацията на централната конзола).

Колата скоро трябва да влезе в бокса, но дотогава имам нужда от вашето съдействие, за да оценя ситуацията.

 

Сканирах с VCDS и излизат 23 грешки на Airbag модула (някои са поради изтощаване на акумулатора) - прилагам ги като файл.

 

Имам следните въпроси, за които ще има нужда от вашето компетентно мнение:

1) Каква е разликата междо "Open Circuit", "Short to Ground" и "Resistance Too High"?

2) Освен шофьорския колан дали и останалите са заминали (гръмнали пиропатрони)?

3) Коланите подлежат ли на ремонт и ако да може ли да препоръчате сервиз / майстор?

4) Четох че в Полша и Англия има специализирани сервизи за възстановяване на колани и въздушни възглавници. Някой има ли опит / мнение за тях?

5) Коланите и въздушните възглавници от B8-цата дали са сходни / съвместими и дали могат да заместят сегашните?

6) Централния SRS модул може ли да бъде ресетнат или трябва да се подмени? Само в специализиран сервиз ли може да се оправи/подмени? Някой има ли представа къде се намира самия модула?

7) Освен пълен скан с VCDS има ли други препоръчителни стъпки преди подмяна на компоненти?

 

Предварително благодаря за съдействието!

 

Поздрави,

Жоро

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Audi b9 allroad_VCDS_Airbag module.txt

Ето и файла - по някаква причина не се приложи към предния пост.

Извинявам се за многото празни редове - не успях да ги изтрия / редактирам. Дано администраторите успеят да съдействат.

Audi b9 allroad_VCDS_Airbag module.txt

Редактирано от GeorgiS23
Опит за премахване на празни редове
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец се бях навил да купя и възстановя едно леко блъснато S8 D4 и въпреки че се отказах тъй като бюджета надхвърли 55К, а аз исках да го държа под 50, посъбрах доста опит тъй като колата стоя около седмица в гаража ми и мога да помогна. Също и научих доста неща от човека който я купи след като аз се отказах, тъй като той вече имаше опит в това и каза че ще може да я възстанови с бюджет под 50К.

 

Започвам с най-важното: не режи еърбеговете. Аз мислех че трябва да се сменят и ги отрязах, но след това разбрах че има фирма в Пловдив която ги пренавива и също ресетва модула и възстановяват затегнатите колани. Също в еърбег модулите има информация че колата е катастрофирала - те я изтриват. Виж тази тема: 

Относно грешките: повечето са от еърбеговете и затегнатите колани. Също на акумулатора има предпазител който при катастрофа гърми така че към мотора да не отива ток - и той се е активирал.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря за бързия и изключително полезен отговор. Аз бях се засили да ги пращам към Полша, но ако ги правят в Пловдив ще е доста по-добре. Имаш ли представа дали има някакви отзиви за тази фирма от Пловдив и колко излиза регенерацията?

 

По отношение на грешките за коланите - дали всички са за регенрация или само тоза на шофьора? От това което четох съпротивлението трябва да е между 2-3, при здрав пиро-патрон на колана/аirbaga.

 

Някой може ли да ме насочи и аз разликата между трите статуса ("Open Circuit", "Short to Ground" и "Resistance Too High )?

 

Иначе предпазителя на акумулатора беше първото, което смених и то доста набързо, тъй като нямаше как иначе да прибера колата след като я свалиха от автовоза.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб всички колани са активирани, с изключение на средния заден. Дали е open circuit, short to ground или resistance too high няма никакво значение - грешките ще бъдат изчистени след като оправят коланите и еърбеговете. При коланите, ако е имало човек на тях ще са отпуснати, ако е нямало ще са опнати като струна. И в двата случая не могат да се изплозват и трябва да се оправят. Колата не е ли при теб за да ги видиш?

 

За цената се обърни към фирмата. За отзивите - не знам дали ще намериш някой който е направил втора катастрофа за да ти каже дали са се отворили еърбеговете след регенерация. :)

 

И тука е цялата гяволия - никога не можеш да си сигурен след поправката дали ще се задействат при катастрофа.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двама ви за допълнителните детайли. Утре ще се свържа с въпросната фирма, за да проверя колко ще излезе и какво точно представлява рециклирането. Ще пиша да кажа какво са казали.

 

@CVT - колата е оше при мен. Задните колани са натегнати, шофьорския е отпуснат и блокиран, а пасажерския се прибира но бавно.

 

@congo - ударът е страничен и вярвам са засегнати страничните датчици за въздушните възглавници в предната врата и задния панел. Възможно ли е от там да идват грешките за Short to ground?

 

Сетих се още нещо - имате ли представа дали някой от форума може да съдейства за препрограмиране на ключовете. Колата дойде с един ключ, но съм поръчал резервен от Америка (там са малко по различни от европейските), който трябва да се настрои.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш 3 грешки от типа късо към маса:

 

Първата е от запаката на пиропартона на колана. Активиран е по време на удара за да придърпа шофьора и да го предпази от експлозията на еърбега:

9438737 - Igniter for Seat Belt Tensioner; Driver's Side 
          B1006 11 [136] - Short to Ground
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

 

Втората е от запалката на десния страничния еърбег:

9439761 - Front Passenger's Side Airbag Igniter 
          B100A 11 [136] - Short to Ground
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

 

Третата е от запалката на еърбега във волана:

9438481 - Igniter for Driver head airbag 
          B1005 11 [136] - Short to Ground
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

 

Както вече казах няма никакво значение дали електрическата верига е на късо към маса, отворена или със много високо съпротивление. След активиране на запалка това става, защото кабелите могат да се стопят по различен начин. И трите типа грешки са от активирани запалки. В повечето случаи имаш по 2 грешки за една и съща запалка (късо към маса и прекалено високо съпротивление).

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда, че всичко ще трявбва да се рецирклира. Звънях сутринта на фирмата от Пловдив, но не вдигнаха. Писах им пък да видим какво ще предложат.

 

Колата я взех през този сайт https://www.iaai.com/

Той е един от най-гомите и утвърдени платформи за търгове в Америка. Виждам че имат тоста Тесли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 3/7/2019 at 10:24 PM, GeorgiS23 said:

...

Сетих се още нещо - имате ли представа дали някой от форума може да съдейства за препрограмиране на ключовете. Колата дойде с един ключ, но съм поръчал резервен от Америка (там са малко по различни от европейските), който трябва да се настрои.

 

 

В кой град си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти. Ще му звънна да видя дали ще успее да съдейства.

 

Иначе успях да се чуя с фирмата от Пловдив - казаха, че могат да презаредят коланите и въздушните възглавници (дали е така едва ли някой може да потвърди). Ще ви споделя когато има някакво развитие по темата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло държа да се орпави качествено. Смятам да я регистрирам и да я покарам в началото.

И мен това с коланите и ейърбеците малко ме притеснява, тък като няма никаква информация и достатъчно достоверни впечатления от работата на тези фирми. 

 

Някой колега от форума може ли да съдейства с добри отстъпки в Порше?

 

@ Congo -  колата е със стандартен одометър/ километраж и без навигация. Имаш ли представа дали може да се подкара virtual cockpit? 

 

Отделно още два въпроса:

1) Някой има представа как се чистят crash данните от AIRBAG контрол модула (в слъчая е този: 8W0959655G)?

2) Някой има ли представа дали LED задните светлини могат да се пре-програмират за EU стандартите (пр: мигачите да бъдат жълти)?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oтносно отстръпките за оригинални части: обърни се към Райко Гаргов от Порше Запад в София или колегата @Raino от форума. И от двамата ще получиш 18% отстръпка.

 

За еърбег контрол модула: информацията е криптирана, но фирмата в Пловдив ще го прочете и изчисти. Ако не се изчиси няма да изгасне еърбег лампата на таблото. Ако те не могат да го направят трябва да го изпратиш някъде, например до Щатите:  (safetyrestore.com).

 

За повече информация можеш да питаш в форума Digital Kaos. Това е най-голямата сбирщина в Нета на реставратори на катастрофирали коли, автохакери, връщачи на километри и най-вероятно автокрадци. Ето линка: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT-  благодаря за насоките и допълнителните детайли.

 

@congo - Ти би ли могъл да съдействаш с монтиране и адаптиране на Virtual cockpit? Освен VR трябва ли да се предвидят и допълнителни неща (окабеляване и др.)? Колата е без навигация, без ACC, но с Bang& Olufsen. Според audiusa.com трябва да е 8W5920890C, който изглежда е амеркианска версия. Дали други модели ще станат (пр: 8W5920790)?

 

https://parts.audiusa.com/p/Audi_2018_A4-allroad-Premium-Plus-Wagon-20L-AT/Cluster-ASSEMBLY-COMBINATION-INSTANT-INSTRUMENT-CLUSTER/66250856/8W5920890C.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@GeorgiS23

Ако все още си на фаза питане, кажи и ще ти обясня какво трябва да се направи.

Не е нужно да пращаш нищо по никакви фирми...

Успех с ребилда.

По-лесно е отколкото изглежда в началото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@zhelyazA6

идеи и препоръки са винаги добре дошли.

Намерих коланите и въздушните колани, но все още стой проблема с SRS модула, който ще трябва да се ресетне.

Остана да набавя и въздушната възглавница в пасажерсакта седалка и добър тапицер, който да я зашие.

Ще се радвам ако споделиш допълниърлни насоки и предложения.

Редактирано от GeorgiS23
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е нова и няма да има нужда да се ресетва SRS модула. След като подмениш всичката пиротехника лампата ще изгасне.

Чистиш грешките и си готов.

Намери автомобилен тапицер, те разбират от тези шевове. Аз си разглобих седалката и му занесох само кожения калъф на облегалката. Всичко става като ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 3/19/2019 at 1:41 PM, GeorgiS23 said:

@CVT-  благодаря за насоките и допълнителните детайли.

 

@congo - Ти би ли могъл да съдействаш с монтиране и адаптиране на Virtual cockpit? Освен VR трябва ли да се предвидят и допълнителни неща (окабеляване и др.)? Колата е без навигация, без ACC, но с Bang& Olufsen. Според audiusa.com трябва да е 8W5920890C, който изглежда е амеркианска версия. Дали други модели ще станат (пр: 8W5920790)?

 

https://parts.audiusa.com/p/Audi_2018_A4-allroad-Premium-Plus-Wagon-20L-AT/Cluster-ASSEMBLY-COMBINATION-INSTANT-INSTRUMENT-CLUSTER/66250856/8W5920890C.html

 

До къде стигна с идеята за монтаж на Virtual cockpit? Аз много съм чел по темата и все още не намирам точно описание, което да ме накара да рискувам с инвестиция в едно VC табло за доста пари. :-)

Това което скоро разбрах, е че със сигурност може да има VC и на малката навигация. До сега по всички форуми писаха, че задължително трябва голямата навигация, но прикачвам снимка, която оборва това...

MMI_low+VC1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zhelyazA6 - благодаря ти за насоките - чистенето на грешките от SRS модула определено ме притесняваше.

Ще има ли нужда от адаптиране на новите въздушни възглавници, колани и датчици или модула ще ги прихване автоматично?

Препоръките за автотапицер съща са доста полезни. Този на бул. България ми е близо и ще мина да го видя следващите дни. Днес се опитах да сваля тапицерията, но не успях да сваля подглавника - ще го мъча следващите дни.

 

@Pumpel - не съм се отказал от идеята за VR, но първо искам да оправя колата. Гледах, че от Германия и Англия излиза около 600 Евро втора ръка. Може би би било добре да отворим нова тема, където да споделяме мнения.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, GeorgiS23 написа:

Днес се опитах да сваля тапицерията, но не успях да сваля подглавника - ще го мъча следващите дни.

Ползвай ЕЛСА, иначе ще строшиш нещо.

Всичко е много лесно ако ползваш инструкциите.

Възглавниците нямат нужда от адаптиране.

Редактирано от zhelyazA6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Привет,

Аз отново съм на темата за подмяна на стандартното табло с VC. 🙂

Имам обаче един въпрос - има няколко варианта на таблата - 8W5920790B/C/D/E - тоест има четири варианта. Доста четох, но не можах да намеря точно каква е разликата в пследната буква. Дали някой може да помогне?

И още един въпрос - знаете ли в Порше дали могат да коригират километража на таблото според километрите на колата?

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.05.2020 г. at 10:08, congo написа:

Възможно е до 3-6 месеца да имам решение за старите табла но на този етап само там.

Да разбирам ли, че в Порше могат да коригират километража ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Питах ги и не могат. Май никой не може. Оказва се, че след първите 100км. при virtual cockpit таблото се заключва и към момента няма начин да се коригират километрите. Доста четох по форуми и не намерих решение.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Това е супер. Значи при кола с дигитален кокпит може да се рзчита, че това са й километрите, разбира се ако не е сменено таблото де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...