GeorgiS23 Публикувано 6 Март 2019 Доклад Share Публикувано 6 Март 2019 (Редактирано) Здравейте, колеги. От скоро съм горд собственик на Ауди B9 Allroad (2018, 2.0 TFSI, автомат, 252 к.с.), което закупих от търг в Америка. Колата е претърпяла катастрофа от дясно - двете врати, средната конзола и задния панел са засегнати. Изгърмяли са двете завеси (side head airbags) и airbag-а на пасажерската седалка (таблото и другите въздушни възглавници за ОК). На пръв поглед колана на шофьора е заминал (изгърмяли са пиропатроните), но не съм сигурен за останалите - задните два са блокирани (седалките са били сгънати в продулжение на няколко месеца - не зная дали това може да е причината), а пасажерския се прибира по-бавно от нормалното (може и да е заради деформацията на централната конзола). Колата скоро трябва да влезе в бокса, но дотогава имам нужда от вашето съдействие, за да оценя ситуацията. Сканирах с VCDS и излизат 23 грешки на Airbag модула (някои са поради изтощаване на акумулатора) - прилагам ги като файл. Имам следните въпроси, за които ще има нужда от вашето компетентно мнение: 1) Каква е разликата междо "Open Circuit", "Short to Ground" и "Resistance Too High"? 2) Освен шофьорския колан дали и останалите са заминали (гръмнали пиропатрони)? 3) Коланите подлежат ли на ремонт и ако да може ли да препоръчате сервиз / майстор? 4) Четох че в Полша и Англия има специализирани сервизи за възстановяване на колани и въздушни възглавници. Някой има ли опит / мнение за тях? 5) Коланите и въздушните възглавници от B8-цата дали са сходни / съвместими и дали могат да заместят сегашните? 6) Централния SRS модул може ли да бъде ресетнат или трябва да се подмени? Само в специализиран сервиз ли може да се оправи/подмени? Някой има ли представа къде се намира самия модула? 7) Освен пълен скан с VCDS има ли други препоръчителни стъпки преди подмяна на компоненти? Предварително благодаря за съдействието! Поздрави, Жоро Audi b9 allroad_VCDS_Airbag module.txt Ето и файла - по някаква причина не се приложи към предния пост. Извинявам се за многото празни редове - не успях да ги изтрия / редактирам. Дано администраторите успеят да съдействат. Audi b9 allroad_VCDS_Airbag module.txt Редактирано 6 Март 2019 от GeorgiS23 Опит за премахване на празни редове Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 7 Март 2019 Доклад Share Публикувано 7 Март 2019 (Редактирано) Преди месец се бях навил да купя и възстановя едно леко блъснато S8 D4 и въпреки че се отказах тъй като бюджета надхвърли 55К, а аз исках да го държа под 50, посъбрах доста опит тъй като колата стоя около седмица в гаража ми и мога да помогна. Също и научих доста неща от човека който я купи след като аз се отказах, тъй като той вече имаше опит в това и каза че ще може да я възстанови с бюджет под 50К. Започвам с най-важното: не режи еърбеговете. Аз мислех че трябва да се сменят и ги отрязах, но след това разбрах че има фирма в Пловдив която ги пренавива и също ресетва модула и възстановяват затегнатите колани. Също в еърбег модулите има информация че колата е катастрофирала - те я изтриват. Виж тази тема: Относно грешките: повечето са от еърбеговете и затегнатите колани. Също на акумулатора има предпазител който при катастрофа гърми така че към мотора да не отива ток - и той се е активирал. Редактирано 7 Март 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 7 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 7 Март 2019 Колега, благодаря за бързия и изключително полезен отговор. Аз бях се засили да ги пращам към Полша, но ако ги правят в Пловдив ще е доста по-добре. Имаш ли представа дали има някакви отзиви за тази фирма от Пловдив и колко излиза регенерацията? По отношение на грешките за коланите - дали всички са за регенрация или само тоза на шофьора? От това което четох съпротивлението трябва да е между 2-3, при здрав пиро-патрон на колана/аirbaga. Някой може ли да ме насочи и аз разликата между трите статуса ("Open Circuit", "Short to Ground" и "Resistance Too High )? Иначе предпазителя на акумулатора беше първото, което смених и то доста набързо, тъй като нямаше как иначе да прибера колата след като я свалиха от автовоза. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 7 Март 2019 Доклад Share Публикувано 7 Март 2019 (Редактирано) При теб всички колани са активирани, с изключение на средния заден. Дали е open circuit, short to ground или resistance too high няма никакво значение - грешките ще бъдат изчистени след като оправят коланите и еърбеговете. При коланите, ако е имало човек на тях ще са отпуснати, ако е нямало ще са опнати като струна. И в двата случая не могат да се изплозват и трябва да се оправят. Колата не е ли при теб за да ги видиш? За цената се обърни към фирмата. За отзивите - не знам дали ще намериш някой който е направил втора катастрофа за да ти каже дали са се отворили еърбеговете след регенерация. И тука е цялата гяволия - никога не можеш да си сигурен след поправката дали ще се задействат при катастрофа. Редактирано 7 Март 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 7 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 7 Март 2019 Благодаря и на двама ви за допълнителните детайли. Утре ще се свържа с въпросната фирма, за да проверя колко ще излезе и какво точно представлява рециклирането. Ще пиша да кажа какво са казали. @CVT - колата е оше при мен. Задните колани са натегнати, шофьорския е отпуснат и блокиран, а пасажерския се прибира но бавно. @congo - ударът е страничен и вярвам са засегнати страничните датчици за въздушните възглавници в предната врата и задния панел. Възможно ли е от там да идват грешките за Short to ground? Сетих се още нещо - имате ли представа дали някой от форума може да съдейства за препрограмиране на ключовете. Колата дойде с един ключ, но съм поръчал резервен от Америка (там са малко по различни от европейските), който трябва да се настрои. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 8 Март 2019 Доклад Share Публикувано 8 Март 2019 (Редактирано) Имаш 3 грешки от типа късо към маса: Първата е от запаката на пиропартона на колана. Активиран е по време на удара за да придърпа шофьора и да го предпази от експлозията на еърбега: 9438737 - Igniter for Seat Belt Tensioner; Driver's Side B1006 11 [136] - Short to Ground MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Втората е от запалката на десния страничния еърбег: 9439761 - Front Passenger's Side Airbag Igniter B100A 11 [136] - Short to Ground MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Третата е от запалката на еърбега във волана: 9438481 - Igniter for Driver head airbag B1005 11 [136] - Short to Ground MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Както вече казах няма никакво значение дали електрическата верига е на късо към маса, отворена или със много високо съпротивление. След активиране на запалка това става, защото кабелите могат да се стопят по различен начин. И трите типа грешки са от активирани запалки. В повечето случаи имаш по 2 грешки за една и съща запалка (късо към маса и прекалено високо съпротивление). Редактирано 8 Март 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 8 Март 2019 Доклад Share Публикувано 8 Март 2019 Между другото кой сайт използва за да я намериш и видя ли Тесли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 8 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 8 Март 2019 Изглежда, че всичко ще трявбва да се рецирклира. Звънях сутринта на фирмата от Пловдив, но не вдигнаха. Писах им пък да видим какво ще предложат. Колата я взех през този сайт https://www.iaai.com/ Той е един от най-гомите и утвърдени платформи за търгове в Америка. Виждам че имат тоста Тесли. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 9 Март 2019 Доклад Share Публикувано 9 Март 2019 On 3/7/2019 at 10:24 PM, GeorgiS23 said: ... Сетих се още нещо - имате ли представа дали някой от форума може да съдейства за препрограмиране на ключовете. Колата дойде с един ключ, но съм поръчал резервен от Америка (там са малко по различни от европейските), който трябва да се настрои. В кой град си? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 9 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 9 Март 2019 София Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 10 Март 2019 Доклад Share Публикувано 10 Март 2019 Звънни на Станимир 0888800677. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 14 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 14 Март 2019 Благодаря ти. Ще му звънна да видя дали ще успее да съдейства. Иначе успях да се чуя с фирмата от Пловдив - казаха, че могат да презаредят коланите и въздушните възглавници (дали е така едва ли някой може да потвърди). Ще ви споделя когато има някакво развитие по темата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 17 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 17 Март 2019 Като цяло държа да се орпави качествено. Смятам да я регистрирам и да я покарам в началото. И мен това с коланите и ейърбеците малко ме притеснява, тък като няма никаква информация и достатъчно достоверни впечатления от работата на тези фирми. Някой колега от форума може ли да съдейства с добри отстъпки в Порше? @ Congo - колата е със стандартен одометър/ километраж и без навигация. Имаш ли представа дали може да се подкара virtual cockpit? Отделно още два въпроса: 1) Някой има представа как се чистят crash данните от AIRBAG контрол модула (в слъчая е този: 8W0959655G)? 2) Някой има ли представа дали LED задните светлини могат да се пре-програмират за EU стандартите (пр: мигачите да бъдат жълти)? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 18 Март 2019 Доклад Share Публикувано 18 Март 2019 (Редактирано) Oтносно отстръпките за оригинални части: обърни се към Райко Гаргов от Порше Запад в София или колегата @Raino от форума. И от двамата ще получиш 18% отстръпка. За еърбег контрол модула: информацията е криптирана, но фирмата в Пловдив ще го прочете и изчисти. Ако не се изчиси няма да изгасне еърбег лампата на таблото. Ако те не могат да го направят трябва да го изпратиш някъде, например до Щатите: (safetyrestore.com). За повече информация можеш да питаш в форума Digital Kaos. Това е най-голямата сбирщина в Нета на реставратори на катастрофирали коли, автохакери, връщачи на километри и най-вероятно автокрадци. Ето линка: цък! Редактирано 18 Март 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 19 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 19 Март 2019 @CVT- благодаря за насоките и допълнителните детайли. @congo - Ти би ли могъл да съдействаш с монтиране и адаптиране на Virtual cockpit? Освен VR трябва ли да се предвидят и допълнителни неща (окабеляване и др.)? Колата е без навигация, без ACC, но с Bang& Olufsen. Според audiusa.com трябва да е 8W5920890C, който изглежда е амеркианска версия. Дали други модели ще станат (пр: 8W5920790)? https://parts.audiusa.com/p/Audi_2018_A4-allroad-Premium-Plus-Wagon-20L-AT/Cluster-ASSEMBLY-COMBINATION-INSTANT-INSTRUMENT-CLUSTER/66250856/8W5920890C.html Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 26 Март 2019 Доклад Share Публикувано 26 Март 2019 @GeorgiS23 Ако все още си на фаза питане, кажи и ще ти обясня какво трябва да се направи. Не е нужно да пращаш нищо по никакви фирми... Успех с ребилда. По-лесно е отколкото изглежда в началото... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 29 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 29 Март 2019 (Редактирано) @zhelyazA6 идеи и препоръки са винаги добре дошли. Намерих коланите и въздушните колани, но все още стой проблема с SRS модула, който ще трябва да се ресетне. Остана да набавя и въздушната възглавница в пасажерсакта седалка и добър тапицер, който да я зашие. Ще се радвам ако споделиш допълниърлни насоки и предложения. Редактирано 29 Март 2019 от GeorgiS23 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 30 Март 2019 Доклад Share Публикувано 30 Март 2019 Колата е нова и няма да има нужда да се ресетва SRS модула. След като подмениш всичката пиротехника лампата ще изгасне. Чистиш грешките и си готов. Намери автомобилен тапицер, те разбират от тези шевове. Аз си разглобих седалката и му занесох само кожения калъф на облегалката. Всичко става като ново. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pumpel Публикувано 31 Март 2019 Доклад Share Публикувано 31 Март 2019 On 3/19/2019 at 1:41 PM, GeorgiS23 said: @CVT- благодаря за насоките и допълнителните детайли. @congo - Ти би ли могъл да съдействаш с монтиране и адаптиране на Virtual cockpit? Освен VR трябва ли да се предвидят и допълнителни неща (окабеляване и др.)? Колата е без навигация, без ACC, но с Bang& Olufsen. Според audiusa.com трябва да е 8W5920890C, който изглежда е амеркианска версия. Дали други модели ще станат (пр: 8W5920790)? https://parts.audiusa.com/p/Audi_2018_A4-allroad-Premium-Plus-Wagon-20L-AT/Cluster-ASSEMBLY-COMBINATION-INSTANT-INSTRUMENT-CLUSTER/66250856/8W5920890C.html До къде стигна с идеята за монтаж на Virtual cockpit? Аз много съм чел по темата и все още не намирам точно описание, което да ме накара да рискувам с инвестиция в едно VC табло за доста пари. :-) Това което скоро разбрах, е че със сигурност може да има VC и на малката навигация. До сега по всички форуми писаха, че задължително трябва голямата навигация, но прикачвам снимка, която оборва това... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgiS23 Публикувано 31 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 31 Март 2019 @zhelyazA6 - благодаря ти за насоките - чистенето на грешките от SRS модула определено ме притесняваше. Ще има ли нужда от адаптиране на новите въздушни възглавници, колани и датчици или модула ще ги прихване автоматично? Препоръките за автотапицер съща са доста полезни. Този на бул. България ми е близо и ще мина да го видя следващите дни. Днес се опитах да сваля тапицерията, но не успях да сваля подглавника - ще го мъча следващите дни. @Pumpel - не съм се отказал от идеята за VR, но първо искам да оправя колата. Гледах, че от Германия и Англия излиза около 600 Евро втора ръка. Може би би било добре да отворим нова тема, където да споделяме мнения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 31 Март 2019 Доклад Share Публикувано 31 Март 2019 (Редактирано) преди 32 минути, GeorgiS23 написа: Днес се опитах да сваля тапицерията, но не успях да сваля подглавника - ще го мъча следващите дни. Ползвай ЕЛСА, иначе ще строшиш нещо. Всичко е много лесно ако ползваш инструкциите. Възглавниците нямат нужда от адаптиране. Редактирано 31 Март 2019 от zhelyazA6 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pumpel Публикувано 3 Май 2020 Доклад Share Публикувано 3 Май 2020 (Редактирано) Привет, Аз отново съм на темата за подмяна на стандартното табло с VC. 🙂 Имам обаче един въпрос - има няколко варианта на таблата - 8W5920790B/C/D/E - тоест има четири варианта. Доста четох, но не можах да намеря точно каква е разликата в пследната буква. Дали някой може да помогне? И още един въпрос - знаете ли в Порше дали могат да коригират километража на таблото според километрите на колата? Редактирано 3 Май 2020 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
@Mu Публикувано 6 Май 2020 Доклад Share Публикувано 6 Май 2020 На 4.05.2020 г. at 10:08, congo написа: Възможно е до 3-6 месеца да имам решение за старите табла но на този етап само там. Да разбирам ли, че в Порше могат да коригират километража ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pumpel Публикувано 6 Май 2020 Доклад Share Публикувано 6 Май 2020 (Редактирано) Питах ги и не могат. Май никой не може. Оказва се, че след първите 100км. при virtual cockpit таблото се заключва и към момента няма начин да се коригират километрите. Доста четох по форуми и не намерих решение. Редактирано 7 Май 2020 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 23 Май 2020 Доклад Share Публикувано 23 Май 2020 Това е супер. Значи при кола с дигитален кокпит може да се рзчита, че това са й километрите, разбира се ако не е сменено таблото де. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване