Jump to content

разпробиване на джанти


anpa1

Recommended Posts

Здравейте всички. 

Изпаднаха ми джанти R17 5 х 112. Преди са били на мерцедес. Оказа се че отворите  са малки и не влизат болтовете. 4ф е с болтове М14 х 1.5 , а тези са били явно на Ц клас с болтове М12.  Гумаджията препочъча отворите да се разпробият до Ф15 . Дали това ще е проблем?

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отворът има специална форма по болта, за да не се развива сам. Ако това не съвпадна може да ти се развият болтовете.

 

Отделно, че може да не е центрирана, защото се съмнявам да е същия централния отвор, а и тежестта я носи отвора и по-малко болтовете. Ако остане цялата тежест на болтовете може да се скъсат.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, mshbul написа:

...Ако остане цялата тежест на болтовете може да се скъсат.

 

Сериозно ли? 

 

Защо ли тогава якостта на болтовете за джанти е не по-малко от 10.9?

Ако беше така както казваш, щяха да ги правят 4.6, колкото фа крепят джантата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, че е цигания - цигания е, две мнения няма. Кви са тия златни джанти, от де изпаднаха, от някой паркинг в друг квартал ли не е ясно, ама тва да стане като хората, трябва да се разпробият както трябва на фреза. Все пак централния отвор държи, а болтовете да вкарат вибрация, трябва да са много криво доразпробити. Като цяло - зааааеби

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаич преходници с разпробити дупки на болтовете, грам вибрация няма да има тая джанта хахахах Такъв леш не да "изпадне" ми да ти дадът пет лева не трябва да си слагаш на колата според мен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, KCV said:

 

Сериозно ли? 

 

Защо ли тогава якостта на болтовете за джанти е не по-малко от 10.9?

Ако беше така както казваш, щяха да ги правят 4.6, колкото фа крепят джантата.

 

Болтовете също държат, но не само. Ако ценралният отвор е по-голям всичко остава на болтовете. Дали е достатъчно не знам, може да е. Но при такава промяна в товара на болтовете аз не бих рискувал. Все пак се получават вертикални натоварвания, които не са предвидени от проектантите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантата се центриа по централния отвор, болтовете носят на аксиално натоварване на опън от стягането и също на опън в завой по рамото на радиуса,  при втулка на централния отвор болтовете почват да носят и радиалната сила по верикала на тежестта.

В отворите на болтовете съществува технологична хлабина и то не малка.

Производителя също се презастрахова с пъти в здравината на цялата сглобка. Щото можеш да се прибереш без 1-2 болта.

Аз съм с пластмасови втулки и фланци отзад, няма вибрация и развиване. Но стягам яко.

Ако се изпълни разпробиването както трябва няма опасност, ама знееш ли колко е кадър разпробивача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 minutes ago, Passi said:

Този втулка служи само за да центрираш джантата по-лесно.

не служи само за центриране и ако джантата е с по-голям централен, има огромна опасност от вибрации. по-горното мнение добре обяснява ситуацията. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При стягане коефициента на триене между джанта и главината може да понесе радиална сила  до степен, че да не му трябва опорния ръб на главината за да носи тежестта на колата. Ама можеш ли да разчиташ само на триенето от натиска на болтовете при условие, че в отвора в средата си е хлабав?!?! При една дупка, или само от водата, която ще отмие боклука по фланците...сглобката ще се охлаби и коефициента на триене ще падне с пъти. 

При камионите, съм имал случаи на охлабване на гуми в дъжд. Там задължително се проверяват и притягат след 50-100км(има го на табелка от завода производител), заради улягането(наместването на боклуците и ръждата) 

Just now, Passi написа:

Тя се слага точто ако отвора е по-голям за да се центрира джантата а не да държи нещо с крехката си пластмаса.

Когато има плътност на сглобката и няма хлабина натоварването се разпределя по цялата повърхност...и тая пластмасова втулка почва да носи.

Същата принципна технология се ползва при плъзгащите лагери на коляновия вал. Сплавта е оловна(бабит)поне при по-старите. И въпреки, че в по-мека от стоманата се самонагажда по вала и разпределя натоварването по цялата повърхност.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В духа на левите и десни гуми, някой няма ли да запита защо аджеба, не са с различна посока на затягане болтовете на джантите от двете страни? :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някога бяха, Зил, Шкода, Газ, Татра. 

Там левите гуми са с лява(обратна) резба

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На японските също бяха. На Мазда по-специално. Такава съм карал и свалял гуми. На нисан не бяха.

 

На централния отвор ляга много плътно и няма никаква хлабина, а при болтовете има. 

 

Има и един такъв момент - отворът на болтовете е по-голям с поне половин мм. Това значи, че товарът се носи от мястото, където болтът контактува с джантата, а то е отдалечено от главината  с дебелината на отвора и натоването има рамо, което го увеличава. И болтовете не биха издържали, ако не е триенето, за което се споменава нагоре.

 

Сега като се замислих не знам дали натоварването върху болтовете при спиране не е по-голямо от това на тежестта на колата и ударите в дупки, като се има предвид и колко са по-близо до оста на въртене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...