Jump to content

Ретрофит на фарове и стопове на A3 8V


Pumpel

Recommended Posts

Здравейте,

 

Някой има ли опит с подмяна на халогенни фарове на А3 8V с Xenon такива, както и на стопове с крушки с LED и динамични мигачи? Имам една A3 8V но е със стандартни крушки отпред и отзад и много искам да и смяня фаровете и стоповете. Общо взето вида на цялата кола ще се промени с тази подмяна. Мислих си за подмяна на предните фарове с LED, но според мен ще има доста модули които ще трябва да се добавят и ще излезе доста скъпо. Дали някой има опит в тази посока? Да ме посъветвате за части и варианти.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май задачата ще се окаже по-трудна от колкото очаквах. До колкото чета, ще трябват нови модули и кабели и кодене. Ако някой от нашия форум има идея как се прави тази смяна, както и от къде мога да си купя по-евтино втора ръка такива фарове и стопове нека пише.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай тук https://www.marktplaats.nl/ купувал съм много части от там мисля ,че този ретрофит ще излезе доста скъп.

 

Редактирано от komitov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май няма да е евтин. Въпроса е да разбера точно кави модули ще ми тряват и тогава да ги насмятам, че нещо много различни мнения чета по форумите и се обърках. Почнах да се чудя дали може да се сменят фаровете с изцяло LED варианта, дали няма да е по-лесно и с по-малко модули.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете са голямо главоболие. И все пак ако решиш да си ги ретрофитваш сам - качвам ти диаграмата. Не знам какъв ти е бюджета, но няма да е евтино и лесно със свързването и нагласянето им, както и няма да се разминеш без coding. 

 

Иначе и аз търся LED dynamic стопове. Ако някой има, ще се радвам да пише. 

Audi 8v xenon headlights.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам ЛЕД фаровете имат различни букси.

Иначе най-евтините фарове (но не ЛЕД), а също и добри като качество, съм купувал от алегрото.

Dynamic стопове се правят с кодинг .... :hilezh::hilezh::hilezh:

https://youtu.be/z6Fcx0S7u2Q?t=25

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Доста четох по въпроса за подмяна на халогенни фарове с такива с xenon и led и май може да стане. Даже се предлагат и предходници за пиновете на буксите, но има доста условности в модулите. Продължавам да дерзая...

Ако някой намери някакво интересно инфо нека сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Продължавайки "филма" с подмяна на халогенните фарове с ксенон, се оказа че ще трябва да подменя control unit и gateway модулите с такива които са High. Има ги втора ръка, но ще трябва да се махне component protection. Някой минавал ли е по този път? В Порше ще го направят ли за нормални пари? И другия въпрос е как да сваля текущото програмно състояние на модулите и да го пренеса на новите? Мислих байт по байт в long coding, но май и adaptations също трябва да сваля или не?

 

Ще съм благодарен на съвети.

Редактирано от Pumpel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помисли и провери добре преди да сменяш гейт. Може да иска махане на протекшън не само на гейта, а и на много други модули.

" текущото програмно състояние на модулите" трябва да си седи в тяхната памет. За всеки случай може да го копираш (ама във всеки случай не байт по байт). 

Адаптациите (както и кодинга) не би трябвало да се променят при смяна на гейт.

Има начин да копираш всички адаптационни канали на всеки модул, ама те са хиляди....

Не бързай, тая кола/платформа е само електроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо се плаша. Знаех, че ще е зор ама като гледам май ще е голям. 

Аз принципно нямам идея да сменям getaway, а само control unit, но си писах с едни пичове от Kufatec които твърдят, че трябвало и гейта да се смени.

Идната седмица идват фаровете и преходниците и ще пробвам какво ще стане като ги включа преди да пазарувам допълнителни модули...  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте,

 

Малко ъпдейт по моя проект с подмяна на фаровете. Новите фарове простигнаха - 8v0941031 / 8v0941032 - Bi-Xenon с AFS. Преходника от 10pin конектор към 14pin конектор също. 

Включих фаровете, след което направих промяна по доста от адаптационните канали. Дневните LED тръгнаха, късите светлини и мигачите също, обаче дългите светлини (shutter) и cornering lights не работят. В преходника от 10 към 14 пиновите букси от Kufatec има два кабела които свързах към 22 и 23 пин на BCM (пишат че са точно за shutter), но въпреки това не тръгна. После се оказа, че тази два кабела влизат на 11-ти пин към фаровете - а моите фарове нямат въобще краче на пин 11 (тоест не се ползва). От там след доста четене, разбрах че на някой фарове (в повечето случай full LED) дългите светлини се контролират от AFS модула. Може би и при моите е така? И тук забих, защото вече нямам идея какво да направя.

Някой правил ли е такова нещо или ако разбира моля да даде съвет. А аз продължавам да "копая" :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода до който стигам е, че AFS модула не е активиран, защото като изчитам колата на 55-Xenon range не излиза нищо, а доколкото знам това е AFS модула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Активирах в 19-Gateway, 55-Headlight range, но дава грешка, че не го намира. Това ме навежда на мисълта, че нещо с адаптерите на буксите и пиновете не е наред. Ама хич не е наред. Kufatec казват, че това са адаптори за BiXenon, но дали с AFS или без не казват. Определено при моите част от пиновете са различни - както казах нямам 11-ти, имам 1, 2, 3 и 8, които може би са за контрол на AFS.

 

HELP! :wall::wall::wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Така, последен ъпдейт:

LED дневни светлини, къси светлини и мигачи работят идеално. Интересното е, ако съм само на LED дневни светлини и дам на дълги се включват Xenon-ите и изгасват LED-овете. А ако съм на къси и включени LED-ове и дам на дълги - само се гасят LED-овете и нищо не се променя. Според мен точно shutter/клапата не работи. Както и не работи и крушката, която трябва да светва при завиване на колата (cornering lights) - според мен и двете се управляват от AFS, който уви аз нещо не мога да подкарам.

Може би моя BCM MQBAB M+  H16 0124  - 5Q0 937 084 AD който се води MID вариант и принципно от Kufatec казаха че трябвало да си купя HIGH не ще да работи с AFS, или окабеляване или всичко на куп.

Сега се чудя дали въобще да ги монтирам преди да намеря решение, че без дълги и ако не мога да регулирам ръчно снопа на късите (с врътките на фаровете) може би ще бие или много нагоре или много надолу.

Редактирано от Pumpel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не можах да намеря нищо там.

 

Значи със сигурност трябва да сменя BCM модула с HIGH версия.

Някой правил ли е подобно нещо и може ли да ми помогне? Component protection ще махна в Порше, но самото сваляне на каналите от стария модул и програмирането на новия не съм много наясно как става.

Чудех се ако питам Порше, да дали биха го направили. То дали въобще правят такива услуги...

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също търсих но не намерих нищо,има само за преминаване от ксенон към фул лед фарове.

После ще поровя и ще видя нямали нещо из руските сайтове.

 

Редактирано от komitov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, Pumpel написа:

Не можах да намеря нищо там.

 

Значи със сигурност трябва да сменя BCM модула с HIGH версия.

Някой правил ли е подобно нещо и може ли да ми помогне? Component protection ще махна в Порше, но самото сваляне на каналите от стария модул и програмирането на новия не съм много наясно как става.

Чудех се ако питам Порше, да дали биха го направили. То дали въобще правят такива услуги...

преди 39 минути, Pumpel написа:

 

Правят, скоро мой приятел ходи за същото в Порше Варна взеха му 90лв за програмирането. Той прави ретрофит сгъваеми огледала но не тръгваха огледалата не приемаха кодировката и трябваше да смени модула с HIGH. Аз също правих този ретрофит но при мен модула е HIGH и нямаше проблем след кодирането всичко си тръгна както трябва.https://www.k-electronic-shop.de/AUDI/AUDI-A3/AUDI-A3-8V/AUDI-A3-8V-Diagnoseinterface---Gateway-Highline.html

Редактирано от komitov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...