Recommended Posts

Докато има клиенти да плащат ремонти по 15 000лв и т.нар. "майстори" да плащат за семинари, то и той ще има средства да си "купува" журналисти, за да има "шум" около него. В момента, в който клиентите намалеят, то няма да има и пари за реклама.

Но като гледам на колко хора в България им липсва интелект - клиенти на сервиза му и клиенти на академията му, то явно скоро няма да дойде това време.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/19/2021 at 2:34 PM, Just Driver said:

Буталата не са се свили, а още при сглобяването са били на минимума от позволения толеранс. За сметка на това блоковете са били на максимума от позволения толеранс, като хонинга не е бил изпълнен в цялата необходима зона от хода на буталото. И това се е случило на хиляди двигатели. В резултат на което цилиндрите придобиват яйцевидна форма - като най-засегнати са 1, 2 и 3 цилиндър, докато на 4 - отклонението е най-малко.

 

Затова при качествен ремонт блока се престъргва от 82,51мм на 83мм и се хонингова наново. Поставят се и нови, по-големи бутала.

Това е интересна теория, която не съм срещал.

 

Само няколко уточнения - ВАГ не предлагат ремонтен размер бутала за този мотор. Само афтърмаркет.

Хонингът на този мотор е много специфичен (еко :hilezh:)....вероятно това е причината да няма и ремонтен размер.

Това се отнася за първото поколение еа888, второто поколение е с намалена дебелина на цилиндрите и едва ли някой ще се пробва да го разстъргва.

 

Едва ли някой поставя под съмение, че бутала могат да се стопят/свият от лоша смес. Въпросът е какво причинява лошата смес.

За мен тя е следствие, а не причина за повишеният разход на масло.

 

Бях питал пишещия в този форум от името на сервиза - как точно мерят "свитите" бутала и с какво ги сравняват.

Защото коректното сравнение е само между абсолютно еднакви бутала от една партида.

.....да не говорим за кованите бутала, които си клопчат (без да са замразени :) ) но пък само те издържат по-големи турбини.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hilezh:

Screenshot 2021-06-20 at 21-20-15 Съдържанието не е намерено.png

ФорБса сА си гО прибралЕ:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, robobug написа:

Това е интересна теория, която не съм срещал.

За някои теория, за други - практика. И то от вече над 5г. В Германия се практикува както за gen 1, така и при gen2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Just Driver аз имах предвид 3.0 TFSI. 2.0 TSI някак го пропуснах щото не е интересен мотор.

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като пиша за цилиндър с диаметър от 82,51мм, няма как да става дума за 3.0 TFSI (84.5 mm диаметър).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ги знам наизуст, отдавна не се занимавам с механични ремонти :) може би 5-7 години

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Just Driver said:

За някои теория, за други - практика. И то от вече над 5г. В Германия се практикува както за gen 1, така и при gen2.

За мен е чиста теория, как цилиндрите били по-големи и от това се запушвали маслените сегменти......каква е връзката между по-широкия цилиндър и коксуването на сегментите?

....а липсващия хонинг да не е всъщност "изтрит" от коксуваните сегменти ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

немеца и хонинга ли вечи почна да претупва ве........., баааси развала начи.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 15 часа, robobug написа:

За мен е чиста теория, как цилиндрите били по-големи и от това се запушвали маслените сегменти......каква е връзката между по-широкия цилиндър и коксуването на сегментите?

....а липсващия хонинг да не е всъщност "изтрит" от коксуваните сегменти ;)

Когато сегментите не уплътняват добре по стената на цилиндъра, то винаги остава по малко масло, което да изгаря в цилиндъра. Така с времето (напр. около 40 000км при предимно градска употреба, 70-80 000 при смесена и около 100 000 при извънградска) се образува нагар и сегментите спичат.

 

Ако "коксуваните сегменти" могат да "изтрият" хонинга, то те трябва да са много "умни сегменти", за да го "трият" само на определена позиция в цилиндъра и да не го засягат (хонинга) на други позиции при движението на буталото.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, Онуфри написа:

Ще си караме б4-ките значи 😃

Е караме ги де.😍 Ама не ги щат в тоя "реномиран" сервиз.

Edited by batiaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не поддържат модела вече и нямат инструменти за него. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, piaggio написа:

 нямат инструменти за него. :D

Инструментите в калпави ръчички правят чудеса.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето го нашият Убавец

 

Крис Младенов е човекът, които променя автомобилния бранш в България.Създател на най-големите събития

Чудя се да плача ли или да се смея. Или е абсолютен мошеник и играч или има психически отклонения. Има една страхотна фраза: ВЯРВА НА СВОИТЕ ЛЪЖИ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.