Jump to content

Показания скоростомер според диаметър на гумите?


AUDI100

Recommended Posts

Здравейте,тук се опитвам да разбера , истинността на показанията на скоростомера и обортомера,когато увелича размера диаметъра на гумите. Всъщност вече го направих.Сложих по голям диаметър.Но се промени показаното на обортомера според скоростта.Дали мога да разчитам на вярно показание на скоростта или да се ориентирам по обортомера?Обортомера показва с около 200+rpm по малко(засечено при 140км/ч)Верен ли е километража?

Link to comment
Share on other sites

В сайтовете за гуми има калкулатори които показват какво отклонение в показанията дават еднин размер спрямо друг.Това с вдигането на оборотите няма как да се случи.

Link to comment
Share on other sites

Да известно е на всички,за сайтовете.Обортомера показва по малко оборота.В описания случай с около и повече от 200rpm по малко от обичайното.В сайта за гуми е описано НО в случая двигателя с по малко обороти стига по висока скорост??И скоростомера остава верен??Може ли да е логично!?

Link to comment
Share on other sites

Как измери реалите обороти за да твърдиш че оборотомера ти показва с около 200 rpm по-малко?

 

Иначе скоростомера фабрично е настроен да показва с около 5 км/ч по-висока скорост от реалната поради редица закони. На моята B7-цa го коригирах да показва точно като отворих таблото и преплъзнах стрелката му с една идея по-назад. Сега показва еднакво с GPS-a до километър.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Преди 8 часа, AUDI100 написа:

Да известно е на всички,за сайтовете.Обортомера показва по малко оборота.В описания случай с около и повече от 200rpm по малко от обичайното.В сайта за гуми е описано НО в случая двигателя с по малко обороти стига по висока скорост??И скоростомера остава верен??Може ли да е логично!?

Куца ти математиката. И не знаеш основни неща от физиката. Как да ри се обясни, че няма как да промениш обиколката на гумите без да промениш скоростта при  едни и същи обороти. Ама ти си впрегнал каруцата пред коня и си мислиш само за скоростта.

Link to comment
Share on other sites

Връзка между скоростомера и оборотомера няма. Иначе размера на гумите влияе само на скоростомера. Ако гумите са с по-голяма обиколка, ще се въртят с по-малко оборота на единица изминато разстояние и скоростомера ще отчита по-ниска скорост.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Връзката между скоростомера и оборотомера е съединителят. Ако той не приплъзва, няма как оборотомерът да показва други обороти спрямо скоростомера. Още повече, че в случая оборотомерът отчита 200 оборота по-малко при 140 км/ч. Ако отчиташе повече, да кажем, че съединителят приплъзва вследствие, на по-голямото натоварване породено от по-големия размер на гумите, ама авторът друго пише.

Link to comment
Share on other sites

Най ясно ще стане ако някой знае как и къде е закачен скоростомера.

Със сигурност не е за гумите.Темата не е свързана със познания по физика.

Link to comment
Share on other sites

Скоростомерът, най-общо казано, ти бори оборотите на колелото. Оборотомерът ти брои оборотите на мотора. Кажи ми, как обиколката на колелото (гумата) може да повлияе върху показанията на някое от двете?

Link to comment
Share on other sites

Както вече обясних няма връзка нежду двете. Оборотомера брои оборотите на двигателя, скоростомера брои оборотите на гумите. Ако повишиш обиколката на гумата, тя се върти с по-малко обороти и скоростомера ще показва по-ниска скорост. Независими са и затова оборотомера работи и когато колата е спряна, а скоростомера работи и когато колата се движи по инерция на свободна.

 

1 hour ago, AUDI100 said:

Най ясно ще стане ако някой знае как и къде е закачен скоростомера.

Със сигурност не е за гумите.Темата не е свързана със познания по физика.

 

Не си прав. Скоростомера е закачен е за гумите, в смисъл брои оборотите на колелата и така изчислява скоростта.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Друго имах предвид. Наистина неправилно съм поставил въпроса по-горе.

Исках авторът да разбере, че ако на 4000 оборота е бил със 140 км/ч отчетени по скоростомера, след като е сложил по-голям размер гуми, положението остава същото. Реалната скорост ще е по-висока, но по скоростомер ще е същото. Няма как оборотомерът да отчита 3800 при 140 на скоростомера.

Виж, оборотомерът да отчете 4200 при 140 на скоростомера е възможно, ако съединителят приплъзва.

Link to comment
Share on other sites

Изхождам от бележка на CVT къде е вързан километража.

Ако е вързан по този начин е нормално с по малко обороти да достигна по висока скорост.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Не е чак толкова невъзможно. 
И скоростомера и оборотомера взимат данни от компа на колата и са си с отделен софтуер. Красиви стрелкички, моторчета, а отзад софтуер. И по-странни бъгове може да наблюдава човек. Примерно стрелка на резервоара, която е претеглена с моментния разход. Натискаш газта, горивото рязко намалява; отпускаш газта и горивото в резервоара магически се увеличава.

Между другото, много автомобилни табла по света работят със софтуер, който се пише в БГ и разбира се няма такива бъгове (освен когато има други), ама това не съм ви го казал 😂.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...