Jump to content

Audi A4 b6 1.8T или 3.0


Recommended Posts

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Кажете заслужава ли си парите и как ви се струва визуално спрете да ги сравнявате ( : и нещо интересно :P бех варви повече от 3.0 :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде прочети си мненията и ми обяснявай тогава. Бях тръгнал да купувам преди време точно Б6 с 3.0, карах няколко, приятел имаше такъв и от всичките нямаше един читав без да не е олят в масло. Горенето на такова няма да го коментирам въобще, защото няма 2 мнения по въпроса.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора 1.8Т 110kw AVJ, и си ТИ,най-нисък данак, и от там каквото искаш:D Но и сток за да върви трябва да се барнат някой неща,годините им не са малко !!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Manekenos said:

Кажете заслужава ли си парите и как ви се струва визуално спрете да ги сравнявате ( : и нещо интересно :P бех варви повече от 3.0 :D 

 

BEX quattro и 3.0i quattro са с еднакви кутии.

 

15 minutes ago, lubolalev said:

Към автора 1.8Т 110kw AVJ, и си ТИ,най-нисък данак, и от там каквото искаш:D Но и сток за да върви трябва да се барнат някой неща,годините им не са малко !!

 

... + Чип + кутия от 2.5TDI (ако намери читава де), и си кара с кеф ... на газ ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, DJANO said:

Айде прочети си мненията и ми обяснявай тогава. Бях тръгнал да купувам преди време точно Б6 с 3.0, карах няколко, приятел имаше такъв и от всичките нямаше един читав без да не е олят в масло. Горенето на такова няма да го коментирам въобще, защото няма 2 мнения по въпроса.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk
 

А колко тръца ще намериш читави от същите години? Не е проблема двигателя, а поддръжката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама ако ще и да им правиш и основни ремонти на тръцовете (набиване на ризи) ще излезе доста по-евтино и по-успешно.

Само отвори виж цените на вариаторните колела ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз имах 3.0i, така че наистина няма смисъл да се обясняваме. Цените на компонентите са в пъти отгоре на 1.8Т.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/18/2019 at 5:45 PM, k.vasilev said:

И аз имах тръц така, че няма смисъл да се обясняваме,

Какъв точно "тръц" си имал....питам риторично.....

 

Всички казват "1.8т".....ама те са реално 3 поколения.

АЕБ/АГУ не стават - всичко им е по-лошо: дюзи, глава, турбина, електроника, дросел, биели, дебитомер, липсва мап сензор....лоши ниски обороти (абсурдът с огромни портове и малка турбина), липса на мощност във високите.....и най-голямата смешка - вакуумен темпомат

АНБ/АПУ - всичко изброено по-горе е драстично подобрено и несъвместимо...съвсем друг тип дюзи, ново поколение електроника без жило на газта.....абе нищо общо

AWT и нагоре - нов блок, турбини, бобини, обтегач със степени......

 

та кое 1.8т се сравнява с 3.0 ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.08.2019 г. at 13:53, royce написа:

 

BEX quattro и 3.0i quattro са с еднакви кутии.

 

 

... + Чип + кутия от 2.5TDI (ако намери читава де), и си кара с кеф ... на газ ...

Има и В6 с 3.0i quattro с кутия GJW, тази 6-степенната която се слага в В6-ца и В7-ца с BFB мотор quattro. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, robobug написа:

Какъв точно "тръц" си имал....питам риторично.....

 

Всички казват "1.8т".....ама те са реално 3 поколения.

АЕБ/АГУ не стават - всичко им е по-лошо: дюзи, глава, турбина, електроника, дросел, биели, дебитомер, липсва мап сензор....лоши ниски обороти (абсурдът с огромни портове и малка турбина), липса на мощност във високите.....и най-голямата смешка - вакуумен темпомат

АНБ/АПУ - всичко изброено по-горе е драстично подобрено и несъвместимо...съвсем друг тип дюзи, ново поколение електроника без жило на газта.....абе нищо общо

AWT и нагоре - нов блок, турбини, бобини, обтегач със степени......

 

та кое 1.8т се сравнява с 3.0 ?

 

Говорим за този модел и мотор и екземпляр дали си заслужава парите как е като ускорение и м/у другото го сравнихме с 3.0 ( : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11561233281222521&slink=bzeeq6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, robobug написа:

АЕБ/АГУ не стават - всичко им е по-лошо: биели

Какво им е на биелите? А главите са идеални за тунЕк... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам тръц, а приятел е с 3.0(автомат), та покарвам и нея от време на време. Факт - тройката се кара по-приятно, чисто като усещане, особено магистрално. Иначе вървят еднакво, като тръцко е по-претенциозен към бензина - ако съм сипал 100 октана леко го дърпам, ако съм с 95 ми прави 2 коли от 0 до 100, на 3.0 му е все тая какво сипва. Но ако трябва сега да избирам, пак бих взел 1.8 - тройката определено е с по-скъпа поддръжка, постоянно нещо капе отнякъде, а и разхода й е с 3-4 литра над тръца за същия вървеж. В смисъл тройката не дава достатъчно за това което даваш по нея - при осмака незнам как е, но ми се струва, че съотношението ще е по-добро...

Sent from my XT1585 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори хора, които са го карали това 3.0 не искат да го чуят повече. Тука имаше едно много хубаво от Швейцария и накрая се оказа с пръснат блок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста глупости се изписаха, но имам 1.8Т в A4 Б7 (ръчни скорости) и 3.0 в А6 4Ф (автомат) - двете са quattro и мога да кажа, че поведението на 3.0 е много по-комфортно за шофиране във всяка ситуация. Като поддръжка и на двата двигателя мога да кажа, че почти няма разлика, може би на 3.0 е с 15-20% по-висока. Ако говорим за небеизвестните бобини, които плашат всички - за около почти 100 000км пробег на всяка от колите съм сменил на 1.8Т две бобини, а на 3.0 само една. Така, че дали ще се сменят бобини не зависи конкретно от мотора и не е задължително да се случи да се сменят едва ли не всички както тук пишат някои. Самите бобини са по около 50лв., не вярвам на някой да му пострада сериозно бюджета от това. Смяната на комплект ангренаж с оригинални части, като цена е почти еднаква - правил съм и на двете коли в рамките на около 1 година. Като вървеж от старт са на кантар (леко в полза на 1.8Т може би заради по-лекото купе и ръчните скорости), но на максимална скорост пак е в полза на 3.0 двигателя. Вече ако се чипва 1.8Т нещата ще се променят, но това ще доведе до по-високи разходи за поддръжка - намаляване на ресурса на турбината, по-честа смяна на масло и филтри и т.н. Просто усещането е различно защото едната е турбо и има като усещане сериозно ускорение като се развърти турбината, а другата е атмосферен мотор, който обаче дърпа в целия диапазон. Винаги слизам с усмивка от А4-ката (1.8Т), която просто те кара да я натискаш, но комфорта е в полза на 3.0 мотора.

 

Като среден разход на гориво (средния на А6-цата ми е в подписа), по един и същ маршрут, разликата е почти 3л в полза на 1.8Т, но ако са в еднакво купе, 3.0 няма да харчи повече от 2 литра по сравнение с 1.8Т. Двете коли се карат на газ, на бензин нямам представа какъв би бил разхода.

 

Относно течовете на масло - има ги и при двата двигателя, но се решават с хубави гарнитури на капаците, които в предвид възрастта на колите е нормално да се сменят.

 

Сега ако някой си е купувал кола неподдържана и пред разпад е напълно вероятно да е недоволен от динамиката на двигателя и разходите за поддръжка - само че това е валидно за всеки двигател. Това пък, че 3.0 "не вървял" е пълен смях и може да го каже само човек, който само е чувал от един приятел или си е купил колата в много лошо състояние и не е искал да дава пари за да я оправи, опитвайки се да "лови с трици маймуни" - т.е. важно е човек правилно да прецени какво може да отделя за поддръжка за да не прави компромиси, които в последствие да му "излезнат през носа". 

 

В заключение мога да кажа, че двата двигателя са надеждни и чудесни за ежедневна употреба и който и да се избере - няма да се сбърка. Все пак ако разликата в разхода на гориво не е проблем, мисля че 3.0 е по-добрия вариант. Това ми е мнението за стокови мотори, без чипове и други "доработки", които малко или много влияят в последствие на ресурса на двигателя.

 

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.08.2019 г. at 0:43, Manekenos написа:

Говорим за този модел и мотор и екземпляр дали си заслужава парите ... ( : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11561233281222521&slink=bzeeq6

Безсмислено е  да се купува толкова стар автомобил. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, МММ1 написа:

Безсмислено е  да се купува толкова стар автомобил. 

E, ако бюджетът на човекът е в тия рамки, колата е запазена и му харесва - защо не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

54 minutes ago, VBI said:

Доста глупости се изписаха, но имам 1.8Т в A4 Б7 (ръчни скорости) и 3.0 в А6 4Ф (автомат) - двете са quattro и мога да кажа, че поведението на 3.0 е много по-комфортно за шофиране във всяка ситуация......

 

 

Това е истината и не конкретно само за 3.0 а за всеки мотор от този тип сравнен с 1,8Т. Аз само ще доуточня, че комфорта не само е повече, а в друга вселена направо сравнявайки 1,8ТQ с 3.0 автомат.

Относно подръжката 3.0 не е само 15% по-скъп, сумарно с парите за работа и по-трудоемките операции може да си е и 50% отгоре. Мен лично ме притеснява при този мотор 2 неща, ако не бяха те няма да има никакво мислене кои от двата бих взел, а именно че блока не се знае дали ще е читав и второ повечето са умрели тотално откъм вървеж. Същото е и при 4,2 за съжаление, обикновено от 10 едно горе долу има останал живец, другите вървят близко до сток 1,8Т.

Това е и причината за легендите как тръца е най-бързото в гамата, ако не се бях качвал на читаво 4,2 преди време щях да си мисля същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 53 минути, DJANO написа:

Кажи колко масло доливаш на единия и другия.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk
 

На двете коли (1.8Т и 3.0) сменям маслото на 12 000км, като на 10 000км им доливам по 1л и на двете (светва жълтата индикация на фис-а) - карам ги с еднакво масло Shell Hellix 5w40. Така вече почти 100 000км, както писах по-горе.

 

преди 26 минути, DLS написа:

...

Относно подръжката 3.0 не е само 15% по-скъп, сумарно с парите за работа и по-трудоемките операции може да си е и 50% отгоре...

 

От по-трудоемките операции за труд съм сменял и на двете коли пълния ангренажен комплект (от Райно, включително, аксесоарен ремък с ролки и водни помпи с връщане на старите) и ми излезе части и труд:

 

За 3.0 двигателя: 1500лв + 6 броя свещи, антифриз и 1л хидравлично масло (2014г)

За 1.8Т двигателя:1000лв + пластмасов фланец отзад (2015г)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажния комплект е най-малкия проблем, аз съм имал и от двете по няколко пъти и горе долу да не кажа, че еднакви пари ми излиза обслужването, през 10-20% разлика е. Проблемите са съвсем други, тия шестаци каквото и да решиш да правиш се вади мотора - катализатори, турбини, течове, големите ремонти като глави.

Отделно един алтернатор как се сваля...

1,8Т е милион пъти по-ремонтопригоден, гори по-малко, по-лек е и горе долу дотам са предимствата. Тука някои хора броят бобините, какво значение по дяволите имат 2 бобини за 100лв или една допълнителна сонда примерно като всяка операция почва с 200-300лв за работа, което е реално разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 T e по-съвременен като концепция мотор. 

Аз за 90 000 км бобини не съм сменял. Имах лошия късмет да се счупи мотора, преди това само турбо рециклирах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...