Jump to content

Audi A4 b6 1.8T или 3.0


Recommended Posts

@DLS Тук става въпрос за бензинов 3.0 мотор, няма турбини и при него има достатъчно място за катализатори и за вадене на глави (дано не се налага) без да се сваля мотора (поне в купето на 4Ф). Освен това няма вериги, обтегачи и т.н., само ангренажен ремък с ролки. Вече при 3.2 ремонтите стават по-скъпи и сложни заради вериги, обтегачи и т.н., но тях не ги слагат в Б6/Б7 доколкото знам.

 

Естествено, че колкото е по-голям двигателя заема повече място, което затруднява някои ремонти и съответно се плаща повече за труд, но специално на 3.0 мотора ASN/BBJ всичко е на сравнително достъпно място, примерно Пепи (buzzi) бра ядове като ми сменя предните широколентови л-сонди, но ги извади без да разглобява нещо допълнително около двигателя (е остана му само болката в ръцете :hilezh: ). Сменял съм му и двете меки връзки в "М-Комплект 33" пак без да се разглобява нещо допълнително.

 

Основното нещо заради, което не всички бензинови 3.0 вървят както трябва са вакуумите (скъсани/сцепени маркучета), замърсен дебитомер, умрели предни л-сонди и флейтата във всмукателния колектор, което е валидно и за 4.2 мотора. От всичко изброено единственото по-скъпо нещо са предните л-сонди и евентуално ако трябва да се смени дебитомера (почистването не е свършило работа) - другото се прави лесно, бързо и евтино. Ако тези неща са в ред двигателя набира отлично и харчи в нормите. Това говорим естествено ако самия двигател не е износен изначално още при покупката.

 

Водя си дневник на всички коли, които съм имал с точност до сменено винтче на съответни километри :) плюс труд за който съм платил в различни сервизи. За пробега, който съм навъртял на двете коли, за който писах по-горе разликата в парите, които съм дал е точно 12% в полза на 1.8Т BFB спрямо 3.0 BBJ - точната сума за всяка кола няма да я пиша за да не се почне пак със спама. Така, че статистиката ми е абсолютно точна.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Прав си, 3.0 наистина няма турбини, но пък занимавката с колектора и управлението на валовете (беше някакво странно по спомени) са просто по-различни проблеми. Риска с блока си остава, турбинираните пък имат проблеми с още повече течове и турбини разбира се. Шестаците вървят и с по-скъпи съединители и особено маховици. Ако не се вземе обаче мотор да върви нормално спрямо стар опит, койтоимам аз лично не се наемам да го вкарам в норми, нито този, нито 4,2. Просто трябва да се смени абсолютно всичко и един вид пак не е сигурно понеже имаме такъв мотор, който продължава да не върви.

Като цяло обаче аз бих (и съм) поел рисковете и минусите с избора на шестак, след 3бр 1,8т в различни купета никога няма да се върна тая концепция ако ще и 3 пъти по-евтино да ми излиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, DLS said:

... Тука някои хора броят бобините, какво значение по дяволите имат 2 бобини за 100лв или една допълнителна сонда примерно като всяка операция почва с 200-300лв за работа, което е реално разликата.

 

3.0i ако се не лъжа е с 4 сонди ...

 

1 hour ago, VBI said:

... Вече при 3.2 ремонтите стават по-скъпи и сложни заради вериги, обтегачи и т.н., но тях не ги слагат в Б6/Б7 доколкото знам.

 

Вальо, има го 3.2 в Б7 ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и другите V6, вероятно и с 4 катализатора. Обикновено ще смениш основните 2 сонди. Но нека не се лъжем, че шестака е еднакво лесен или евтин за работа по него. Течовече, които масово се споменават ги има и 1,8Т, обаче там се решават лесно и веднага, а шестака заради конструкцията ъгъл на главите и температурите там е в пъти по-трудно. Реално всички мотори след 2003-та вече си стават не особено надеждни и усложнени, тренировката може да започне още сега с един шестак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе лесно се решават, гарнитурата на капака на клапаните на 1.8т през половин гоидна протичаше, слагах оригинална, афтърмаркет и разликка нямаше. Свикнах да си капе.

На 4.2-то смних 2016 всички гарнитури като сменях веригите и още нищо не е протекло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не мирише ми е все тая дали капе тук там, обаче за съжаление повечето пъти е придружено и с миризма. 1,8Т винаги е ставало супер лесно при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една от тъпотиите на немския инженер е да направи термостата със датчик (1.8T) и така хем да го усложни,хем да направи цената му двойна.
Прослувутия тройник/фланец при старото Ауди с 1.8Т (AWT) не протече или не прокапа никога,тук при (BFB)-то просълзява след каране като вземе да изстива,което не е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, VBI said:

 Вече ако се чипва 1.8Т нещата ще се променят, но това ще доведе до по-високи разходи за поддръжка - намаляване на ресурса на турбината, по-честа смяна на масло и филтри и т.н.

Познат имат А6 AWT на 600к км.

Колата е чипната на около 70к км. На около 100 сложихме и газ.

Миналия месец смени съединител.....профилактично.

Откакто я купихме се кара само с Мотул 8100 и филтри Мале. Сменят се точно на 10к км.

За какви ресурси говорим.....

Бившата ми А6-ца с 1.8Т е вече на над 400к км. Купих я на 90 и я чипнах първата седмица. Малко по-късно сложих и 4 конита.

След година-две сложих и газ.

И тя е с оригиналната си турбина, а празна и бавно не е карана. Никога......

И пак - за какви ресурси говорим? Че турбината с чип няма да издържи милион километра?

Всичко е в маслото и най-вече в разумната му смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не че нещо, ама и металите, било те и легирани/закалени/високовъглеродни/износоустойчиви, си имат някакъв експлоатационен лимит. Тия милиони с навременната поддръжка, са малко под въпрос...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, МММ1 написа:

Безсмислено е  да се купува толкова стар автомобил. 

Благодаря че поне 1 коментира екземпляра ..знам че е стар и ще легне на 9+ но ме влече ..за тези пари мога да взема аурис 2011

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, robobug said:

Познат имат А6 AWT на 600к км.

Колата е чипната на около 70к км. На около 100 сложихме и газ.

Миналия месец смени съединител.....профилактично.

Откакто я купихме се кара само с Мотул 8100 и филтри Мале. Сменят се точно на 10к км.

За какви ресурси говорим.....

Бившата ми А6-ца с 1.8Т е вече на над 400к км. Купих я на 90 и я чипнах първата седмица. Малко по-късно сложих и 4 конита.

След година-две сложих и газ.

И тя е с оригиналната си турбина, а празна и бавно не е карана. Никога......

И пак - за какви ресурси говорим? Че турбината с чип няма да издържи милион километра?

Всичко е в маслото и най-вече в разумната му смяна.

Е то ако си караш до 2000 оборота и десет чипа да св сложат ресурса няма да се промени. Само излишни пари сте дали за чипове, баси карайте ги тея коли.

 

А за авт забраив да споменеш редовната смяна на бобини, с маслото 1-2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, k.vasilev said:

А за авт забраив да споменеш редовната смяна на бобини, с маслото 1-2.

Още първата година се смениха по акция.

 

Във времето, когато нямаше камери (в БГ.... и в Сърбия....и в Австрия)може да си сигурен, че колата ми се караше с по-високи скорости, отколкото автомобил с 3.2 или 4.2, на който втренчено се следи разхода по борд.

И почти винаги с около 300-500кг товар.....

Само че и двете коли не са с АЕБ.

 

Сравнението на 3.0 и 1.8Т е коректно, при изправни мотори и чипнат 1.8. 

Като изключим хубавото тръгване от място и липсата на звук  на ниски обороти, 3.0 няма някакви предимства в поведението. За сметка на това е с по-висок разход на гориво, по-високи такси, усложнен достъп до разни агрегати около мотора....

Ако се търси автомат, то 1.8Т автоматично отпада :), автоматът при Б6 е мултитроник, а 3.0 се предлага с куатро и автомат, който е ЗФ.

Ако се търси А6, мога да предложа една ц5-ца с 3.0, куатро, автомат. С безупречна поддръжка и много добро техническо състояние.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T  както и да го чипваш, каквото и да му правиш си остава лагав мъртвец в ниските обороти. 

При нормален старт от място, без да се режеш с 3000+ оборота и да приплъзваш съединителя , на светофара те изяждат всякакви баничарки, пежа, дачии и карбураторни кадети. :lol:

Затова VAG го направихта онзи (неуспешен) опит с туинчарджъра, затова сега 4 цилиндровите миксери ги правят с 48 волтови електромотори, всичко е с цел да я прикрият тая лагава мъртва зона до 2000 оборота.

 

Баща ми има тръц  (avj) , карал съм и читаво 3.0,  никога не бих избрал малолитражката, може би само ако върнат акциза ще се замисля. :hilezh:

Редактирано от quаttro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, нов съм във форума. Искам да си купя Ауди А4 1.8т, но преди това може ли някой да даде мнение между тези два мотора 1.8т-163к.с. 2003г.комби без сервизна история на 187000км не се знае реални ли са  и 1.8т-190к.с. 2003г.комби Сервизна история с доказани 224000 реални км, спрял съм се на тях, ще ходя и на оглед, какво е нужно да погледна, смисъл имат ли определени болежки, харчат ли масло повече от нормалното, търся просто едно точно и ясно мнение. Благодаря ви предварително за отзивчивостта :)

Редактирано от Koko0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По колко пари им искат на тея катафалки, в какво състояние са? 

Повече от 7 хил не си заслужава да даваш за такава кола, и то ако е в топ състояние и с прилично екстри.

 

Ако е някоя базовица със плитки автобусни седалки, ръчни задни стъкла и протрит климатик бягай далече, тва не е кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да видим тази “доказана” история. Че “историята” знае много....историЙ.  Иначе ако BFB-то с 163 коня е с 5 скорости....вземай другата с ВЕХ-а с 190 коня. После чип, ГИ и газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между тези 2 аз бих избрал сивата. Цвета ми харесва повече, както външния така и на интериора. А пък и си е 190 коня. Защо ми е да е S-line, като няма сила‽

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как са с харченето на масло, за мен приемливо е максимум 1 литър от смяна до смяна, също така някой който знае да сподели къде са им болежките има ли нещо на което трябва да наблегна при огледа? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г/д е така с маслото, повече от литър не трябва да гори за 10 000км.

Но това ще го разбереш чак след като купиш колата. :lol:

 

Иначе аз имах ауди комби преди и съм се зарекал че повече никога ням да си го причиня. 

Седана е по-красив, по стабилен и малко по-пъргав. 

За багаж си има бусове!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли и последно мнение за Ауди А4 1.8т 150 к.с. 2002г. Автомат, че и с газова уредба цената е 4500? 

Ето и линк на обявата: https://m.cars.bg/offer/c2824624

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...