VBI Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 (Редактирано) @DLS Тук става въпрос за бензинов 3.0 мотор, няма турбини и при него има достатъчно място за катализатори и за вадене на глави (дано не се налага) без да се сваля мотора (поне в купето на 4Ф). Освен това няма вериги, обтегачи и т.н., само ангренажен ремък с ролки. Вече при 3.2 ремонтите стават по-скъпи и сложни заради вериги, обтегачи и т.н., но тях не ги слагат в Б6/Б7 доколкото знам. Естествено, че колкото е по-голям двигателя заема повече място, което затруднява някои ремонти и съответно се плаща повече за труд, но специално на 3.0 мотора ASN/BBJ всичко е на сравнително достъпно място, примерно Пепи (buzzi) бра ядове като ми сменя предните широколентови л-сонди, но ги извади без да разглобява нещо допълнително около двигателя (е остана му само болката в ръцете ). Сменял съм му и двете меки връзки в "М-Комплект 33" пак без да се разглобява нещо допълнително. Основното нещо заради, което не всички бензинови 3.0 вървят както трябва са вакуумите (скъсани/сцепени маркучета), замърсен дебитомер, умрели предни л-сонди и флейтата във всмукателния колектор, което е валидно и за 4.2 мотора. От всичко изброено единственото по-скъпо нещо са предните л-сонди и евентуално ако трябва да се смени дебитомера (почистването не е свършило работа) - другото се прави лесно, бързо и евтино. Ако тези неща са в ред двигателя набира отлично и харчи в нормите. Това говорим естествено ако самия двигател не е износен изначално още при покупката. Водя си дневник на всички коли, които съм имал с точност до сменено винтче на съответни километри плюс труд за който съм платил в различни сервизи. За пробега, който съм навъртял на двете коли, за който писах по-горе разликата в парите, които съм дал е точно 12% в полза на 1.8Т BFB спрямо 3.0 BBJ - точната сума за всяка кола няма да я пиша за да не се почне пак със спама. Така, че статистиката ми е абсолютно точна. Редактирано 21 Август 2019 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 Прав си, 3.0 наистина няма турбини, но пък занимавката с колектора и управлението на валовете (беше някакво странно по спомени) са просто по-различни проблеми. Риска с блока си остава, турбинираните пък имат проблеми с още повече течове и турбини разбира се. Шестаците вървят и с по-скъпи съединители и особено маховици. Ако не се вземе обаче мотор да върви нормално спрямо стар опит, койтоимам аз лично не се наемам да го вкарам в норми, нито този, нито 4,2. Просто трябва да се смени абсолютно всичко и един вид пак не е сигурно понеже имаме такъв мотор, който продължава да не върви. Като цяло обаче аз бих (и съм) поел рисковете и минусите с избора на шестак, след 3бр 1,8т в различни купета никога няма да се върна тая концепция ако ще и 3 пъти по-евтино да ми излиза. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
royce Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 (Редактирано) 2 hours ago, DLS said: ... Тука някои хора броят бобините, какво значение по дяволите имат 2 бобини за 100лв или една допълнителна сонда примерно като всяка операция почва с 200-300лв за работа, което е реално разликата. 3.0i ако се не лъжа е с 4 сонди ... 1 hour ago, VBI said: ... Вече при 3.2 ремонтите стават по-скъпи и сложни заради вериги, обтегачи и т.н., но тях не ги слагат в Б6/Б7 доколкото знам. Вальо, има го 3.2 в Б7 ... Редактирано 21 Август 2019 от royce Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 Както и другите V6, вероятно и с 4 катализатора. Обикновено ще смениш основните 2 сонди. Но нека не се лъжем, че шестака е еднакво лесен или евтин за работа по него. Течовече, които масово се споменават ги има и 1,8Т, обаче там се решават лесно и веднага, а шестака заради конструкцията ъгъл на главите и температурите там е в пъти по-трудно. Реално всички мотори след 2003-та вече си стават не особено надеждни и усложнени, тренировката може да започне още сега с един шестак Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
k.vasilev Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 А бе лесно се решават, гарнитурата на капака на клапаните на 1.8т през половин гоидна протичаше, слагах оригинална, афтърмаркет и разликка нямаше. Свикнах да си капе. На 4.2-то смних 2016 всички гарнитури като сменях веригите и още нищо не е протекло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 Ако не мирише ми е все тая дали капе тук там, обаче за съжаление повечето пъти е придружено и с миризма. 1,8Т винаги е ставало супер лесно при мен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MAPTO7007 Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 Още една от тъпотиите на немския инженер е да направи термостата със датчик (1.8T) и така хем да го усложни,хем да направи цената му двойна. Прослувутия тройник/фланец при старото Ауди с 1.8Т (AWT) не протече или не прокапа никога,тук при (BFB)-то просълзява след каране като вземе да изстива,което не е нормално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 7 hours ago, VBI said: Вече ако се чипва 1.8Т нещата ще се променят, но това ще доведе до по-високи разходи за поддръжка - намаляване на ресурса на турбината, по-честа смяна на масло и филтри и т.н. Познат имат А6 AWT на 600к км. Колата е чипната на около 70к км. На около 100 сложихме и газ. Миналия месец смени съединител.....профилактично. Откакто я купихме се кара само с Мотул 8100 и филтри Мале. Сменят се точно на 10к км. За какви ресурси говорим..... Бившата ми А6-ца с 1.8Т е вече на над 400к км. Купих я на 90 и я чипнах първата седмица. Малко по-късно сложих и 4 конита. След година-две сложих и газ. И тя е с оригиналната си турбина, а празна и бавно не е карана. Никога...... И пак - за какви ресурси говорим? Че турбината с чип няма да издържи милион километра? Всичко е в маслото и най-вече в разумната му смяна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 Абе не че нещо, ама и металите, било те и легирани/закалени/високовъглеродни/износоустойчиви, си имат някакъв експлоатационен лимит. Тия милиони с навременната поддръжка, са малко под въпрос... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Manekenos Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 Преди 7 часа, МММ1 написа: Безсмислено е да се купува толкова стар автомобил. Благодаря че поне 1 коментира екземпляра ..знам че е стар и ще легне на 9+ но ме влече ..за тези пари мога да взема аурис 2011 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 Със сигурност ще стане 10+. Но въпроса не е в парите. Просто прекалено ретро стана този автомобил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
k.vasilev Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 1 hour ago, robobug said: Познат имат А6 AWT на 600к км. Колата е чипната на около 70к км. На около 100 сложихме и газ. Миналия месец смени съединител.....профилактично. Откакто я купихме се кара само с Мотул 8100 и филтри Мале. Сменят се точно на 10к км. За какви ресурси говорим..... Бившата ми А6-ца с 1.8Т е вече на над 400к км. Купих я на 90 и я чипнах първата седмица. Малко по-късно сложих и 4 конита. След година-две сложих и газ. И тя е с оригиналната си турбина, а празна и бавно не е карана. Никога...... И пак - за какви ресурси говорим? Че турбината с чип няма да издържи милион километра? Всичко е в маслото и най-вече в разумната му смяна. Е то ако си караш до 2000 оборота и десет чипа да св сложат ресурса няма да се промени. Само излишни пари сте дали за чипове, баси карайте ги тея коли. А за авт забраив да споменеш редовната смяна на бобини, с маслото 1-2. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubolalev Публикувано 21 Август 2019 Доклад Share Публикувано 21 Август 2019 На 12.08.2019 г. at 21:09, lubolalev написа: Изглежда добре,ходи я виж:D Още ли не си я гледал:D Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 22 Август 2019 Доклад Share Публикувано 22 Август 2019 9 hours ago, k.vasilev said: А за авт забраив да споменеш редовната смяна на бобини, с маслото 1-2. Още първата година се смениха по акция. Във времето, когато нямаше камери (в БГ.... и в Сърбия....и в Австрия)може да си сигурен, че колата ми се караше с по-високи скорости, отколкото автомобил с 3.2 или 4.2, на който втренчено се следи разхода по борд. И почти винаги с около 300-500кг товар..... Само че и двете коли не са с АЕБ. Сравнението на 3.0 и 1.8Т е коректно, при изправни мотори и чипнат 1.8. Като изключим хубавото тръгване от място и липсата на звук на ниски обороти, 3.0 няма някакви предимства в поведението. За сметка на това е с по-висок разход на гориво, по-високи такси, усложнен достъп до разни агрегати около мотора.... Ако се търси автомат, то 1.8Т автоматично отпада :), автоматът при Б6 е мултитроник, а 3.0 се предлага с куатро и автомат, който е ЗФ. Ако се търси А6, мога да предложа една ц5-ца с 3.0, куатро, автомат. С безупречна поддръжка и много добро техническо състояние. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quаttro Публикувано 22 Август 2019 Доклад Share Публикувано 22 Август 2019 (Редактирано) 1.8T както и да го чипваш, каквото и да му правиш си остава лагав мъртвец в ниските обороти. При нормален старт от място, без да се режеш с 3000+ оборота и да приплъзваш съединителя , на светофара те изяждат всякакви баничарки, пежа, дачии и карбураторни кадети. Затова VAG го направихта онзи (неуспешен) опит с туинчарджъра, затова сега 4 цилиндровите миксери ги правят с 48 волтови електромотори, всичко е с цел да я прикрият тая лагава мъртва зона до 2000 оборота. Баща ми има тръц (avj) , карал съм и читаво 3.0, никога не бих избрал малолитражката, може би само ако върнат акциза ще се замисля. Редактирано 22 Август 2019 от quаttro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koko0 Публикувано 23 Август 2019 Доклад Share Публикувано 23 Август 2019 (Редактирано) Здравейте, нов съм във форума. Искам да си купя Ауди А4 1.8т, но преди това може ли някой да даде мнение между тези два мотора 1.8т-163к.с. 2003г.комби без сервизна история на 187000км не се знае реални ли са и 1.8т-190к.с. 2003г.комби Сервизна история с доказани 224000 реални км, спрял съм се на тях, ще ходя и на оглед, какво е нужно да погледна, смисъл имат ли определени болежки, харчат ли масло повече от нормалното, търся просто едно точно и ясно мнение. Благодаря ви предварително за отзивчивостта Редактирано 23 Август 2019 от Koko0 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quаttro Публикувано 23 Август 2019 Доклад Share Публикувано 23 Август 2019 По колко пари им искат на тея катафалки, в какво състояние са? Повече от 7 хил не си заслужава да даваш за такава кола, и то ако е в топ състояние и с прилично екстри. Ако е някоя базовица със плитки автобусни седалки, ръчни задни стъкла и протрит климатик бягай далече, тва не е кола. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 24 Август 2019 Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 А студеното палене? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kurty Публикувано 24 Август 2019 Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 Може ли да видим тази “доказана” история. Че “историята” знае много....историЙ. Иначе ако BFB-то с 163 коня е с 5 скорости....вземай другата с ВЕХ-а с 190 коня. После чип, ГИ и газ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 24 Август 2019 Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 Доказана до 1 сигма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koko0 Публикувано 24 Август 2019 Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 Ето линк и за двете коли и кажете според вас, коя е по добрата https://m.cars.bg/offer/c3238621 https://m.cars.bg/offer/c3232129 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 24 Август 2019 Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 Между тези 2 аз бих избрал сивата. Цвета ми харесва повече, както външния така и на интериора. А пък и си е 190 коня. Защо ми е да е S-line, като няма сила‽ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koko0 Публикувано 24 Август 2019 Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 А как са с харченето на масло, за мен приемливо е максимум 1 литър от смяна до смяна, също така някой който знае да сподели къде са им болежките има ли нещо на което трябва да наблегна при огледа? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quаttro Публикувано 24 Август 2019 Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 Г/д е така с маслото, повече от литър не трябва да гори за 10 000км. Но това ще го разбереш чак след като купиш колата. :lol: Иначе аз имах ауди комби преди и съм се зарекал че повече никога ням да си го причиня. Седана е по-красив, по стабилен и малко по-пъргав. За багаж си има бусове! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koko0 Публикувано 24 Август 2019 Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 А може ли и последно мнение за Ауди А4 1.8т 150 к.с. 2002г. Автомат, че и с газова уредба цената е 4500? Ето и линк на обявата: https://m.cars.bg/offer/c2824624 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts