Jump to content

Мини-проект: Превръщане на запалката на секретен имобилайзeр


Recommended Posts

От доста време в главата ми се въртеше идеята да превърна запалката на секретен ключ, така че ако не е натисната колата да не може да запали. Дълго време се чудех какво точно да прекъсва, така че хем да не може да запали, хем да не набива грешки, хем ако случайно се дръпне в движение да не изгасне мотора или някоя друга критична система. Чуденето продължи докато един ден съвсем случайно открих че ако се извади 15-амперовия бушон на скоростния лост (А4 Б7 автоматик), всички тези условия се задоволяват.

 

Така че реших да променя окабеляването и да превърна запалката на прекъсвач на този бушон. И тъй като запалката си има отделен бушон, цялата интервенция може да се направи при таблото с бушоните и няма нужда да се маха мултимедията и климатроника за да се стигне до кабелите на запалката. Също и самата запалка си остава непроменена.

 

Идеята е да се сложи реле, което да прекъсва захранването на скоростния лост. Ето как изглежда окабеляването:

 

Secret.jpg


Избрах това реле, защото харчи само 10 mA на 12 волта и ако запалката се остави във включено положение няма да изтощи акумулатора с месеци. Ето линка: цък!


Релето пристига утре. Ще пиша как работи всичко след като го монтирам!
 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Малко фалстарт днес, но мисля че до утре всичко ще е готово.

 

Релето което съм дал по-горе се оказа абсолютно погрешно и се наложи да го върна. То е огромно и е за променлив ток - даже и не може да затвори при толкова ниско напрежение и товар. Това е правилното реле: цък! То е миниатюрно и спокойно се събира в кутията зад бушоните. Също струва само 2 лева.

 

Другото нещо което не бях забелязал е че оригиналната запалка като я натиснеш потъва толкова много че не може да се изключи ръчно преди да е загряла. Никога не я бях използвал и не съм забелязал. Ако ще я използвам за ключ трябва да мога да я изключвам ръчно, защото след като я вържа за релето вече никога няма да загрее.

 

Спомням си обаче че на първата ми кола малко оставаше да стърчи даже и при натиснато положение, така че можеше да се издърпва ръчно. Сега търся такава запалка.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ъпдейт: Днес запоих релето и всичко стана както трябва. Събира се без проблем в кутията с бушоните без да пречи на капака да се затвори. Отпред не се вижда абсолютно нищо. Ето как изглеждаше преди да затворя кутията:

 

IMG_2999.JPG

 

Имах и възможността да пробвам какво става ако се изключи в движение. Оказа се че в движение на D при изключване набива грешка и кутията минава на N. При включване обаче веднака пак минава на D и след това може да се кара нормално. Ако се изключи когато колата е на P не набива грешка и кутията си остава на P.

 

Сега само остана да намеря запалка която може да се дърпа от натиснато положение, след което ще направя клипче как работи. За сега карам с едно старо зарядно дадено на късо и не излгежда достатъчно тарикатско за клипче. :)

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

темата и проектът са супер! Остава накрая да промениш да не работи точно със запалката, че някой може да ти хване трика ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Възможно е, особено ако на крадеца му се припуши! :hilezh:

 

Могат да се сложат и други прекъсващи ключета последователно на запалката, така че веригата да се затваря само при определена комбинация. Фаровете ми не се регулират и мислех да си поръчам копчета за регулиране за да навържа и тях по някакъв начин.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Последен Ъпдейт

 

Всичко е готово! Оказа се че ми трябваше запалка от БМВ. Те са същите като тези на Ауди, само че пръстена им стърчи навън и позволява да се вадят във включено положение. Даже и не е нужно да се сменя цялата запалка - може само пръстена. Това направих и аз, защото иконката на Ауди ми харесва повече:

 

Запалка.jpg

 

Така че това са нужните части за всичко:

 

Оригинална запалка за БМВ - 29 лева: цък!

Реле, 12V, 5A - 2 лева: цък!

 

Ето и клипче как работи:

 

 

 

Редактирано от CVT
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

бате, мноо готино, ма мани тва клипче от ютуб

щото на секретен имобилайзер написано в гугъл и после в раздел клипове сигурно излиза на първо място....някси няма логика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам този метод да стане толкова полулярен, че всеки крадец да го знае (клипчето има само 100 хита). :)

 

Също ефектвната защита е да имаш няколко метода които работят заедно. Аз имам общо 5, но само 2 от тях покриват случая на откраднати ключовете, което според мен е най-лесния начин да се открадне кола.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Супер идеен е проекта, само 1 нещо ме притеснява. Представи си, че минеш през дупка/неравност и запалката се изключи, какво се случва тогава? Колата изгасва. Това е един много неприятен сценарий ако изпреварваш или трябва да дръпнеш бързо някъде. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пробвах в движение какво става когато измъкна запалката - колата минава на N но не изгасва. След това ако я включа веднага пак си минава на D. Иначе самата запалка е доста лека и се държи много здраво когато е студена. За да изкочи е нужен катастрофален удар който със сигурност ще нарави много по-големи поразии. Също понеже е наклонена, удара трябва да идва отзад за да я накара да излезе навън. Удар идващ отпред и отдолу (такъв от дупка) просто я кара да влиза по-навътре.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, че е така. Просто се сетих, че в някакъв момент може да ти играе номер, но щом държи - няма яд [emoji106]

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно си прав че това е възможност, но най-вероятно няма да е от запалката. Тя за сега е доста стегната и трябва да я стисна доста здраво за да я измъкна. Ако това се промени няма как да не забележа.

 

Мисля че ако нещо се повреди, това ще е релето. То е механично от типа нормално-изключено, така че за да е включено му трябва ток. Превключва само когато се вкара или извади запалката, в останалото време когато запалката е включена и то стои включено. Има си някаква стандартна надежност, но не знам как тя варира спрямо останалите релета по колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...