Jump to content

Въздушно, една кратка история и въпрос.


Xizario

Recommended Posts

Колеги,

 

От скоро лампите не светят, все едно никога нищо не е ставало. Реших да се опитам да направя тест през ВЦДС с компресора. Исках да видя колко бара ще дигне, обаче като влезна на 34ти канал - Левел контрол не мога да намеря на кой подканал ми дава температурата и налягането на самия компресо. ПОлзвам версия 18.1 на ВЦДС. Няква идея на кой подканал е инфото за текущото състояние на компресора? Също има ли начин да стартирам компресора принудително, за да му замеря налягането дето ще генерира?

В нета не успях да намеря такова инфо. В един клип намерих как един изкара въздуха от резервоара през Бейсик Сетингс.

 

Примерно на 6ти подканал както е на снимката при мен това го няма. На този подканал имам други неща.image.thumb.png.5e519d14606418fc26259f2ce07fa90f.png

 

Пробвах Output Testа. Обиколих опциите за сваляне на всяка възглавница, тест на резервоара , но ми изкара Test not OK и никакви данни не се появиха. Видимо нищо не се случваше при теста за сваляне на възглавниците. Докато  при теста на shock -а ми изкарваше ампери и данни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

То има малко канали по принцип. И това за което питаш трявба да е на 6-ти или 7-ми...по спомен

Покзава ти налягането на системата в момента на работа на компресора. Така ще видиш колко е зле. 

Като питаш специалистите и им кажеш, че помпи с 8 бара и искат да го ремонтират. Моя работи на 8 бара от над половин година.

Та......де'А знам.

Потърси в папката с лейбъл файловете този файл, който е за 34-ти канал: 4F0-910-553.

Някои от файловете са с разширение .clb и не знам с какво се отварят.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно отворих лейбъл файла и гледам на 006 пише:
006,1,Compressor,temperature
006,2,Pressure,sensor signal
006,3,Drain valve,Status
006,4,Pressure,accu. valve

Явно поради няква причина не го чете правилно, защото определено не виждам Compressor temperature като съм на 6ти (канал/група или каквото там се води).

 

Няква идея как да стартирам компресора принудително?
В момента си мисля от Basic Settings да хвана и да изцедя резервоара и след това да го пълня пак. Докато се пълни да гледам живите данни на 006.

 

Благодаря за инфото.

Редактирано от marinnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След направения тест излиза, че всичко е наред. Компресора стигна до 12бара. Направих наново Output test-a и изглежда, че колата показва сходни стойности по различните параметри, ккоето ме навежда на мисълта, че всичко е точно.

 

Всичко беше точно обаче до момента, в който не се натоварихме 4ма човека в колата (до този момент и както предните 2 седмици сам се возих в колата.). Няколко минути след като потеглихме ламБите пак светнаха като коледна елха и какво да видя... тоя път предницата увисна. Почина си колата за 2 часа и като я запалих я сложих на динамик и така си остана. Преди месец и нещо задницата беше увиснала, а от тогава до сега колата не беше карана и барана.

 

Не успях да видя какви грешки е записала този път, но в началото на Септември месец имах ей тези:
02646: PLausability of Level Control SYstem

00453 - Function limitation due to over-temperature -  тази само 1 път я видях за период от 3 месеца

01583 - Leak in system detected

 

Последната ми грешка (след горните) от септември насам беше 02646 и нищо повече.

 

Някви предположения какво може да кара колата да увисва всеки път по различен начин? Предполагам, че ако имаше теч наистина щеше да увисва от едната страна всеки път или поне един и същи мост, а не различни както става.

Ако има проблем с контролния модул дали ще има грешка свързана с него?

 

В крайна сметка май ще ходя по някое време до сматик или вабонти за диагностика, защото вече не знам какво мога да проверя аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

02646 и 01583 са свързани. 00453 е следствието.

Когато компресора помпи и не може да вдигне достаъчно някое колело или мост, поради това че изпуска от някъде си, то записва тази грешка. Ако компресора е умрял и не може да вдигне достатъчно барове и колело/мост, пак записва тази грешка - 02464. Компа няма как да знае дали няма сила компресора или изпуска някъде. Датчика за налягане е един и се намира в разпределителя. Когато компресора помпи, този датчик показва налягането на компресора. Ако той няма сила - записва 02464. Ако след датчика има лийк, системата грубо казано ще е отворена и пак няма да може да се достигне достатъчно барове и пак записва същата грешка.

Та....според мен нещата са така: изпуска ти някъде. Изпускането се дължи в повечето случаи на пукнатини в самите "балони"/възглавници, които конструктивно стоят в определена форма - подгънати. С времето точно там се напукват и въздуха започва да излиза. Ако изпуска едната възглавница поради тази причина, няма логика да не изпуска и другата. В повечето време една кола е в престой, което означава че възглавницата стои дълго време в една позиция с подгъване. Ако в повечето време стои на "коНфорт" то при сваляне на динамик или вдигане на лифт, тази подгъната част се премества и става "изпъната" . Така се затварят в някаква степен микропукнатините и задържа въздуха по-дълго време. Ако колата я оставяш не всеки път на еднакво равно място, то напуканата част на едната възглавница ще е на разлино място от тази на другата. И може един ден да ти изпуска лявата повече от дясната и обратно. Следва допълване с въздух от резервоара и в последствие работа на компресора за да напълни резорвара и възглавниците. И сегмента му се износва...помпи по-дълго и загрява и ти записва и вората грешка.

Направи следното: остави я на коНфорт, залепи по една лента от цветно тиксо/изолрбанд....бе нещо на всяка гума и арка. И гледай коя ще започне да пада първа. Ако искаш го направи и когато е на лифт или динамик. Ако искаш го направи и когато мотора/компресора работят. Всъчщност, запали я и гледай с вагком канала на релето на компресора. Ако стоиш на едно място и не излизаш/влизаш в колата, като работи мотора релето не трябва да се включва...т.е. компресора да заработва. Ако става така....изпуска. Ако стоиш на контакт и гледаш вагкома и налягането на резервоара пада - изпуска. Почти е сигурно, че ще изпускат и двете (задни)...коя повече, коя по-малко.

За фирмите дето "ремонтират"...рециклират или в крайна сметка сменят едно парче гума (което не е китасйко :hilezh:) за 300 лв.....помисли пак. Имам опит с китайски възглавници 60К км за две години и нямам драми с тях, за разлика от "родното".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. 

 

Съгласен съм, че всичките грешки са навързани и че се напукват принципно в долната част, където се подгъват, но все си мисля, че ако от някъде има теч(ове), че ще се види след 7-10 дена седене на колата на едно място. Някоя страна трябва да увисне повече от другата, а до момента не съм забелязал видимо само някой край да кляка повече от другите. И допълнително, че до сега като клекне е от различна страна (целият мост). Единия път беше отзад и това стана Септември, после беше отпред, като това стана преди няколко дена. Няма постоянство хаха. Ще се пробвам скоро да направя теста, че сега нямам възможност. 

 

Трябва също да намеря някъде правилния лейбъл файл (4F0-910-553), защото в папката Лейбълс го нямам. Предния който намерих нещо не го биваше.

 

Аз при сматик или вабонти мисля само диагностика евентуално да направя, ако сам не успея да се оправя. Нямам намерение нищо повече да правя там :Д.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравйте,

 

филма с окачването все още не е решен, тъй като съм в чужбина и в началото на другия месец ще мога да направя с диагностиката тестовете, които @kurty спомена. Това, което за момента успях да получа като информация от брат ми, е че колата не си променя нивото като седи на едно място. Колата седеше на различни нива по 1-2 седмици и видимо нямаше промяна. Обмислям дали може да има някъв проблем ако сваля всяка възглавница (отпред и отзад), сваля гумираното покритие, надуя я с компресор и я потопя в един леген, за да гледам за течове. Та, питанката е дали може да има някъв негативен ефект това упражнение върхи възглавниците? Също когато се свалят един път и се монтират обратно трябва ли да се прави калибрацията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги,

Информативно да споделя, че може би проблема е решен или частично, все още не мога да преценя на 100%. Направих 2 диагностики. 1вата беше във Вабонти, която показа, че задната дясна възглавница изпуска мнооого леко. 2рата беше в Ауди, която показа, че релето на компресора не било работило и го сменихме, както също, че калибрацията ми не била направена коректно, нещо което ми беше направило впечатление също. Смениха релето и направиха калибрацията. Отказаха да проверят задната възглавница, защото нямало индикация, че изпуска.

 

Резултата, е че вече зелената лампа изгасва веднага като запаля колата и от никъде нищо не кляка като седи колата. Преди да направя тия диагностики, зелената лампа си святкаше при всяко палене, светише за 5-10-15-20 сек и изгасваше. Понякога светкаше за някви секунди докато карам, но вече нищо не свети.

 

Споделям това инфо с цел да помогна на някой за в бъдеще с подобен проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под чистачките в средата

По спомен

Аз във четвъртък ще карам колата да калибрират окачването, да видим какъв ще е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мммм ааз си мислех, че е под волана, но не съм го търсил лично. Гледах на други модели в нета, че се намира под волана. Видях старото, че беше обоозначено с 373.

 

@sa6o977, видях че в основната тема за 4Ф беше споменал за проблем с въздушното. сподели после дали се е оправил проблема с калибрацията, че ми е интересно.

Редактирано от marinnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@marinnik ще пиша засължително,но предполагам че е от калибрацията понеже вчера спрях колата във къщи със предницата нагоре , в смисъл при мен има лек наклон и колата сутринта не беше спаднала предницата но ще си покаже след майстора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ще я карам във ауди, записах час.Продължава да спада колата,майстора и прави адаптация и като приключи след това колата се намества видимо пак във същото положение и резултата е същия.

Във четвъртък би трябвало да си я взема , поне така каза приемчика и ще пиша резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да

Сега , във ремонтната карта която ми дадоха пише амортисьор дефектирал

Питах за повече подробности ама не казаха нещо което да разбера със точност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ,но са гаранционни.После се разбрах да отида във ауди и да направят адаптацията .

Питах ги колко пари ще ми струва при тях смяната, та цената само за преден амортисьор без смяна е 3840лв.

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми казаха 3600лв предния ако ми го продадът и сам се оправям, но тия играчи дават възглавницата + амортисьора, затова е толкова пари. Ако те ми го монтират дават 2г. гаранция и цената е 3к всичко. В нета видях, че има някви други марки дето дават само възглавницата и съответно е доста по-евтино.

Задните възглавници са доста по-надолу. Лягат 900лв/на страна с техен монтаж и отново 2г гаранция.

 

Възможно е при мен проблема да не е решен също със смяната на релето. Надявам се утре или уикенда да разбера дали е клекнала.

Редактирано от marinnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти играчи ти го дават така защото само това има като парт номер ;)

Чисто и просто Ауди не предлагат отделно предна възглавница и амортисьор.

 

Относно цените ARNOTT са на два пъти по ниски цени ... а тук продават и задни амортисори на мало по приемливи цени.

 

Иначе ето официалните цени от ЕТКА в Евракис без ДДС.

image.png.1e444b42e2a42dd7f9d0faf991cfd804.png

Това цени без никакви остъпки на които всеки дилър на VAG в Немско ще Ви ги продаде ;)

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото @P_PETKOV

Да, съгласен съм, че ги дават на едно защото парт номера им е един отпред. Има доста алтернативни на пазара. Доста четох и хората казват че 1-2г карат с алтернативни и нямат ядове. Други пък трябва да ги сменят пак възглавниците, всеки различно казва :Д. 

На моята гледам че са от 2006та година. Доста време са изкарали. 

 

Аз звъннах един телефон на Ауди в Кьолн. Криво ляво се разбрахме на английски и ми казаха за задните 550 евро на възглавница, което съвпадаше с нашите цени в Ауди. Тук цената е 1150лв ако си я взема и се оправям сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...