Jump to content

B7 1.9/2.0TDI vs B8 2.0TDI


Recommended Posts

Здравейте!

 

Търся дизелово комби с ръчни скорости в ценовия диапозон между 8-10-12 000 лева и година 2007-08+. :)

Важното за мен е да има нормалните екстри, които се използват в ежедневието (ел. стъкла, ел. огледала, автопилот, климатроник и т.н.) и поддръжката да е що-годе нормална. От гледна точка на динамика - мисля че 120-140 коня е ок, не съм състезател.

 

Първоначално си насочих вниманието към B7 1.9/2.0TDI.

Автомобилът е красив, интериорът е ок, има необходимите екстри и от изчетеното по форумите разбирам, че поддръжката е съвсем нормална.

Също разбирам, че при последните модели 07-08 2.0TDI BPW доста от болежките на този мотор са излекувани.

От друга страна 1.9TDI 116 конски сили е по-солидният мотор, но също така и по-трудно загряващият и по-тракащият :D Отново казвам, че това са неща, които съм чел не са от лично впечатление.

Въпросът ми е при моделите от 07-08, кой е по надежният? 2.0 достатъчно подобрен ли е или пак си има болежки?

 

И тук идва следващият въпрос, че в този ценови диапозон попадат и не малко В8 2.0TDI 120/143 коня. До колко В8-цата е по-добра от Б7? Въпросът ми идва от фактът, че доста се говори за малката разлика между В6 и Б7, така ли е В8? Поддръжката на В8 съизмерима ли е с на В7?

 

Честно казано много ми харесват и двата модела. Ако при последните модели на В7 двигателите са ок спокойно бих си го взел. Но ако не са ок и разликата като поддръжка не е много фрапираща, бих поскътал ощя някой лев и бих взел В8. :)

 

Благодаря за вниманието!

Редактирано от Pavel11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Б7 двигателите, към които си се насочил са помпа дюза. 1.9TDi са 2 двигателя (BKE и BRB) като и двата са 8V и не са от категорията с проблемната маслена помпа т.е. и двата са ОК, но обикновено са по-постнички от към екстри и са с 5 степенни ръчни кутии. Дали повече тракат от 2.0TDi незнам - явно зависи от конкретния екземпляр.

2.0TDi при Б7 са няколко вида (общо 9 бр. двигателя) като във всички видове се използва проблемната маслена помпа (със шестограмен привод). За тоя проблем знам само, че има някакъв ремонтен комплект със 100мм шестограм и до там . Нека колегите с такава кола споделят колко излиза такава подмяна и дали по този начин се решава тоя проблем.

BPW  е единствения, който е 8V и затова се слави като по-прост и по-безпроблемен, но при него привода на маслената помпа е пак такъв.

По-принцип може да се намери добре оборудван модел, ръчните кутии са 6 степенни. Дюзите незнам на кой двигател са ОК, знам само че и там има няколко вида съответно има и проблемни.

Б8 2.0TDi е коренно различна кола. Двигателите са Common Rail, интериор и екстериор няма нищо общо с предшественика си. За 12000лв. обаче си в долния ценови диапазон и колата, която ще вземеш по-скоро ще бъде със съмнително общо състояние и не е изключено да се дават после доста средства за ремонти. Хубаво оборудвани и доста запазени Б8-ци са около 14-16к лв. (поне такова е моето наблюдение).

Аз също се оглеждам за друга кола и колебанията са ми като твоите. В момента съм с Б6 и по-скоро бих събрал още малко пари и бих минал направо на Б8, но пак казвам това си е от моята гледна точка.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стига с този Мултитроник, ЕЖК се едно е без трансмисия, вече ви се дразня, егати разбирачите... 

На б6цата като сменях съединител изобщо не ми се върза към 2 бона, защото виждаш ли е вечен... :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека си е написал, че не държи на висока мощност. Ако не се изявява като участник в WTC няма проблем да е 1.9 мотора. И Мултитроника не е толкова страшен, колкото се тиражира. Все пак колегата трябва да е наясно, че ако аварира, едни 3 000 лева лесно отлитат. И макар и трудно, за 14 хил. може да се намери свястна B8-ца!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Б6 да смениш съединител за 2к може да се върже само в офицЯлен сервиз. По същата логика, ако идеш с проблемен мултитроник в Порше, сметката най-вероятно ще е петцифрена. 

btw, я дайте да видим 2-3 линка на тия свестните коли за по 14к, може ли?

 

@daks продава хубава Б8-ца на предно, на реални 180к км, с гаранционно сменен мултитроник, но е далече от 14к )

Редактирано от petrishki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От казаното до тук разбирам, че още ми миришат краката за В8. За мен е по важно да взема стария модел но да е стегнат, а не новия, възможно най евтин и да се чудя после как да го ремонтирам.В интерес на истината има някакви В8 ръчка за 12-13к, но кой знае колко са уморени тези коли... Малко се изплаших от всичките писания за В7, 2.0, ще потърся 1.9 да го чуя как работи и каква динамика има и ще реша ок ли е за мен не е ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Динамиката се оправя с един чип. За шума няма решение.

И 1.9 има склонност към износване на разпределителен вал при използване на лонглайф масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, petrishki написа:

На Б6 да смениш съединител за 2к може да се върже само в офицЯлен сервиз. По същата логика, ако идеш с проблемен мултитроник в Порше, сметката най-вероятно ще е петцифрена. 

btw, я дайте да видим 2-3 линка на тия свестните коли за по 14к, може ли?

 

@daks продава хубава Б8-ца на предно, на реални 180к км, с гаранционно сменен мултитроник, но е далече от 14к )

Преди 13 часа, petrishki написа:

 

btw, я дайте да видим 2-3 линка на тия свестните коли за по 14к, може ли?

 

@daks

Линк ли? Аз кола не търся! А и с показване на линк на никого не гарантираме читава кола, ако ще да е на двойна цена. Аз два пъти съм дебнал да излезе читава кола, именно прословутите "преднячки" с "Мултитрошляк". И двата пъти си намерих в отлично здраве на цена, за която всички казваха да "бягам" че ще е боклук. Едната я откраднаха, другата вече 4-та година се търкаля по пътищата и се радва на добро здраве! Освен това е S-line, с би ксенон, навигация, подгрев, парктроник и т.н, та и "гола като пушка" не е вървежен лаф в случая. Да, може да си намери свястна кола за 14 хил!  

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.05.2019 г. at 20:20, sweep написа:

Той я продаде преди 2-3 години...

Така е, Васко, продадох я и то преди 5 години, но на този, който я купи от мен му се роди дете и взе Аутбек, а моята ми я остави да я продавам. Сега е на 174000 км., напълно реални и доказуеми, но й се търсят към 18К, защото всички тук знаят как я конфигурирах на времето и няма общо с джамбазките оферти и като състояние и оборудване. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. 

От 2014г. карам б7 2.0тди, 16 в, с предно предаване, 140 кс. Чувах какви ли не неща за глави, дюзи и маховици. Стигнах до заключението, че една кола е приказка стига да се поддържа редовно и на време. От 2014г до сега, съм сменил един съединител и то защото реших да я чипосвам и исках предварително да сложа нов, за да нямам проблеми. Маслото се сменя на 10к км наедно с всички филтри и много важно нещо - карам с добавка. Ходовата част е абсолютен чук. Разбира се не минавам през всяка дупка. И без да преувеличавам - аудито е самолет, а ако реша да карам икономично, лепвам 6та и ми дава 4.5 на 120км/ч

Имам наблюдения и за 1.9тди б6 101кс мисля е, понеже братовчед ми е с такава. И да, по-шумна е, по-бавна е, с 5 скорости е, гори повече. Поддръжката е същата, купето е същото и двете коли са помпа дюза. Неговата също е чипосана, но за вървежа не може да се сравнява изобщо.

Б8, вече е съвсем различен автомобил. Комън рейл е (дюзите са доста по-изискващи), но пък за сметка на това са доста по-евтини. При б8 трябва да сменяш горивната помпа на 150к км, понеже е алуминиева и изтървеш ли я ще си имаш главоболия. Но колата е жестока.

Та надявам се да съм бил полезен. Аз лично ако трябваше сега да избирам, пак бих наклонил везните към 2.0тди двигателя, понеже доста по-пъргав. Всичко друго е що годе същото. Виж, ако искаш по-ново поколение, тук вече трябва да се обърнеш към б8.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вървежът е много относително нещо. За теб може да върви, за друг - да е обратното. Имал съм нормално 2.0 тди, на предно, ръчка, без ремап. Върви нормално за тон и половина кола, нищо впечатляващо. Особено на 1-ва и 2-ра нямаше никой :) 

Ако човека го устройва, няма нищо лошо, но недей да генерализираш с такива изказвания, още повече, че шансът да намери нещо добре поддържано е вече малък. Предвид потенциалните ремонти в 2.0 и 3.0 и бюджета, аз бих гледал 3.0 в б7. Ама това си е мое мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека е задал параметри. 1.9тди и 2.0тди. Сравнението ми е в този диапазон. В никакъв случай не говоря за гонки на прави отсечки, състезания и др. Има си автомобили за тази работа. В моят случай с 2.0тди чипнато на 170кс, предно предаване и ръчни скорости и поддържано винаги на време, смея да твърдя, че колата е здрава, икономична и бърза (на всеки спрямо разбиранията). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като user с 2.0 tdi без да е чипната мога само да кажа, че върви колкото да върши работа. И с 30 коня отгоре, пак няма да кажа, че върви много. Отделно, аферим на тоя чип тунинг дето си направил, защото дори с моето пенсионерско каране 90-100 км. в час, под 5,3_5,4 литра никога не съм слизал! :hilezh:.  За едно нещо си в заблуда: 1.9 в B6, гори по-малко от 2.0 в B7. Не е толкова важно, ама подвеждаш човека! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Fireblood написа:

Аз като user с 2.0 tdi без да е чипната мога само да кажа, че върви колкото да върши работа. И с 30 коня отгоре, пак няма да кажа, че върви много. Отделно, аферим на тоя чип тунинг дето си направил, защото дори с моето пенсионерско каране 90-100 км. в час, под 5,3_5,4 литра никога не съм слизал! :hilezh:.  За едно нещо си в заблуда: 1.9 в B6, гори по-малко от 2.0 в B7. Не е толкова важно, ама подвеждаш човека! 

Банда, нямам намерения да подвеждам когото и да е, нито да убеждавам в каквото и да е. Всичко, което пиша е на база личен опит с личен автомобил. И горенето и въртенето зависят от редица компоненти, плюс климатични условия. Нека не задълбаваме в повече излишни подробности.

Преди 2 часа, Fireblood написа:

 

Преди 6 часа, Vantage написа:

 

 

Редактирано от Gitane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5/1/2019 at 21:15, ivailo_slavov написа:

При Б7 двигателите, към които си се насочил са помпа дюза. 1.9TDi са 2 двигателя (BKE и BRB) като и двата са 8V и не са от категорията с проблемната маслена помпа т.е. и двата са ОК, но обикновено са по-постнички от към екстри и са с 5 степенни ръчни кутии. Дали повече тракат от 2.0TDi незнам - явно зависи от конкретния екземпляр.

2.0TDi при Б7 са няколко вида (общо 9 бр. двигателя) като във всички видове се използва проблемната маслена помпа (със шестограмен привод). За тоя проблем знам само, че има някакъв ремонтен комплект със 100мм шестограм и до там . Нека колегите с такава кола споделят колко излиза такава подмяна и дали по този начин се решава тоя проблем.

BPW  е единствения, който е 8V и затова се слави като по-прост и по-безпроблемен, но при него привода на маслената помпа е пак такъв.

По-принцип може да се намери добре оборудван модел, ръчните кутии са 6 степенни. Дюзите незнам на кой двигател са ОК, знам само че и там има няколко вида съответно има и проблемни.

Б8 2.0TDi е коренно различна кола. Двигателите са Common Rail, интериор и екстериор няма нищо общо с предшественика си. За 12000лв. обаче си в долния ценови диапазон и колата, която ще вземеш по-скоро ще бъде със съмнително общо състояние и не е изключено да се дават после доста средства за ремонти. Хубаво оборудвани и доста запазени Б8-ци са около 14-16к лв. (поне такова е моето наблюдение).

Аз също се оглеждам за друга кола и колебанията са ми като твоите. В момента съм с Б6 и по-скоро бих събрал още малко пари и бих минал направо на Б8, но пак казвам това си е от моята гледна точка.

На 5/1/2019 at 21:15, ivailo_slavov написа:

 

Относно балансиращите валове,които задвижват и маслената помпа през 2008г е променен целия модул и се вгражда шестограм 100мм . Ако на колата има вграден модул от стария модел 77мм не може да се монтира шестограм 100мм,а трябва да се замени целия модул.Ако вече има превъртял шестограм и се поднови с нов ефекта е нулев,защото леглото на самия вал е разбито. Вече на много места се преправят валовете механично и проблема се решава за винаги. На по-новите модели този проблем е решен ,като задвижването на маслената помпа е променено към ремъчно.

Редактирано от komitov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...