Jump to content

Въпроси за А6 С6 3.0TFSI


Recommended Posts

Значо колеги, много отдавна ми влезе тази муха в главата за А6 след 2009-та с 3.0TFSI. До колкото знам това е същия двигател, който се предлага и в S4, първия ми въпрос е естествено дали има възможност като на S4-ката с ремап да се позасили по-значително (примерно до към 400коня). Другия въпрос е стандартния - кое ѝ е слабото място на тази конфигурация и има ли нещо по-специфично, за което да гледа майстора като я закарам в сервиз за преглед. За момента съм си напълно доволен от моята, но откакто видях този мотор в S4, много му се накефих, обаче ми идва малка 4-ката а и е съвсем различен клас.

 

P.S

А верни ли са тези митове, че C5-тата е по-просторна от С6-тата вътре? Някои даже казват и по-комфортна, но тук вече сериозно се съмнявам. Карам основно извънградско на дълги разстояния и 2те най-важни неща за мен са комфорт и мощност /въздушно окачване обаче не искам/. Естествено не бих сложил 16-ки джанти, но съм супер доволен от возията в моята на 18-ки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако е с-троник  става номера с ролка ремък и ремап 450кс. Цецо, Веско и Тео  знаят най-добре. Имаше нещо, че ако е зф типтроник става, ама много по-малко, щото типтроника реже мотора.

И да Ц5 е по-просторно.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засилва се до към 400НР само със софтуер. Относно това дали С5 купето е по-просторно нз. Комфорта е доста относително понятие, но аз лично очаквах повече от въздуха спрямо спортното окачване на С5 което е стандартно за Quattro моделите. 

 

Стандартно 3.0TFSI идва с 347/330мм спирачни дискове и спира доста добре, вече ако ще се кара по-агресивно може да се мине на 360mm дискове с двубутални апарати от А8 D3 или на 385мм дискове от S6 4F или А8 D3. Та в този ред на мисли едва ли е възможно да се сложат 16ки :hilezh:

 

Има вероятност да погорва повече масло, това се лекува с последната ревизия на PCV клапана и евентуално ъпдейт на софта за мотора ако не е правен. Хубаво е да се направи цялостно обслужване: ролки, обтегачи ремъци, водна помпа термостат евентуално демпферна шайба (според зависи на колко км е колата). Всички тръбички и т.н. за картерната вентилация. Свещи и евентуално бобините. Маслото в дифовете и раздатката. Спирачна и хидравлична течност. Всичко това идва малко дебело като пари (разбира се говорим само за ОЕМ части), но после се качваш и газ. 

 

Може и да изпускам нещо ...

 

Какъв е бюджета между другото, понеже макар и вече над десет годишни тия коли си имат дебела поддържа и е добре човек да си е направил хубаво сметките.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.05.2019 г. at 10:40, loshdancho написа:

Ако е с-троник  става номера с ролка ремък и ремап 450кс. Цецо, Веско и Тео  знаят най-добре. Имаше нещо, че ако е зф типтроник става, ама много по-малко, щото типтроника реже мотора.

И да Ц5 е по-просторно.

Данчооо в стремежа си да блеснеш у всички теми се излагаш по някога....

Първо в A6 C6 3.0TFSI /това е модела 2008-2010/ ,са с 6ст. Типтроник!

 

Към автора: Имах и А6 C6 3.0 TFSI /2009/  ,както и  A6 4G 3.0 TFSI /2012/ .Прекрасен мотор,но си му трябва малко засилване.На 4G-то му сложих ,,Revo'' и стана към 410-420 к.с. Много са им тихи стоковите генерации и на двете,това не ми харесваше.На по старото ми,му чукаха веригите сутрин.

За  A6 C6-Добра кола,добър мотор,но стара скоростна кутия..Ако е спортно окачване,друса много.Нормални цени за обслужване,компресора на практика е вечен,тегли в целия диапазон,няма лаг и турбо дупки.Като че ли по ми харесва от турбо мотор.Похарчват масълце,но е нормално.На мен не ми е широка отпред ,отзад е още по тясно.Като цяло,един глас за 3.0 TFSI ,но на по малко километри :zustimm:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.05.2019 г. at 10:40, loshdancho написа:

Ако е с-троник  става номера с ролка ремък и ремап 450кс. Цецо, Веско и Тео  знаят най-добре. Имаше нещо, че ако е зф типтроник става, ама много по-малко, щото типтроника реже мотора.

И да Ц5 е по-просторно.

Пак ли ти ве? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, plamen sf написа:

 

Какво грешно казах, това, че е само с типтроник  в с6 значили, че не е вярно, че я реже. Може би пък да съм говорил, точно с човека засилвал твоята кола. ;) Та не се фърляй като  прАсе у гоьл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как какво беее?Човека пита?Някой с такава кола,а не чели и чули!Аз съм имал точно две такива.А хората дето си изброил ,АМА изобщо не са с такива коли,а много по нови..... Така го объркваш,пак прочети кво си писал.......

Ама нале докато си пауза на неко паркинг и не тумбиш жрици /щот спестяваш/,е така да си в ,,джаза''....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

После ме поправиха, ОК,  ама пусти мерак да се покажеш и да донатъртиш.... На дали, има някой от форума де не е разбрал, че си плащач.:hilezh: 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@cvetan83 Кара точно такава кола, освен това я е позасилил. Освен това поддържа доста такива и знае това-онова за тях. :)
Може да го питаш. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторът е прекрасен.
След всякакви турбо извращения , компресорът е това , което ми харесва.
Засилва се лесно и започва да върви като 8/10/12 цилиндров мотор.
Има тяга от 1300 оборота и се развърта до 7200 като голяма атмосферка.
Без абсолютно никакво тъпчене, лаг и прочее.

При А6 4ф с типтроник се прави само софт и отива на 400+.
Ремък и ролка не се предлагат заради кутията.
За нашите ширини трябва и чарджкулер, който не се предлага, единствено от АПР, но при тях има много условности и минуси.
Изтрещелите руснаци правят с ремък и ролка и отиваме на 450кс и 600нм.
КОлата има 4 катализатора и с премахването на долните два звукът става приятен и боботещ.
Ако не гори масло значи има проблем , а не обратното.
Моторът е конструиран да работи на 108-113 градуса на маслото.
При С-троник, при С4, нещата стават още по-добре, защото кутията позволява ремък,ролка и къстъм настройки.Маслото се сменя на 30 000 мили или 45-48к км, за да ти е мирна главата.

Картерната вентилация се лекува лесно и за малко пари.
С ре,ък, ролка , интейк, чарджкулер - колата отива на 470кс и започва да се мести прилично.
На абсолютно всички 3.0тфси си притракват веригите, дори и да не са за смяна.

Водните помпи масово тръгват и не е въпроса дали ще текне , а кога.Обикновено след 130/140 хил километра.Задължително се сменя с такава с метални лопатки.
Вакуум помпата има склонност да изтърва от пластмасов щуцер, който върви с помпата - 600лв цена клиент ОЕМ, 210лв пак на Пиербург, но без щампа.
Като се сменя картерната, водната помпа и тн е добре да се профилктира всичко,защото се вдига компресора.
КОлата иска разтриване и хубав бензин, за да не прави нагари.
Пистов ремък на континентал е 32лв клиент.
Разход за последните 9000км - 16/100 с 90% пребиване на колата.
Моята е С4 и предварително да кажа, че е по-тежка от 4Ф седан.
На 140 на темпомат е 8.5-9.5 според багажа.
НА 90 слиза и под 7/100

7.2литра масло

12 литра охладителна система.
Ако гръмне някоя бобина - всичко се сменя комплект със свещите - НГК с отстъпки идват около 450лв всичко.
Стоковите спираки са добри - 347/330мм и влиза 17" джанта.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, plamen sf написа:

След този пост,всичко друго е излишно!Браво Цецо!

 

преди 13 минути, OvivO написа:

да, темата е за ключ след тази презентация и подробности :) 

а този мотор е интересен за мнозина :) 

Благодаря момчета............:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Ц Е Ц О написа:

Ако не гори масло значи има проблем , а не обратното.

Малко в зоната на здрача и М10Д.

Остана да уточниш колко е нормалния разход (oil) при изправен двигател,периферия и използване на "нормално" масло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, МММ1 написа:

Малко в зоната на здрача и М10Д.

Остана да уточниш колко е нормалния разход (oil) при изправен двигател,периферия и използване на "нормално" масло. 

Абсолютно никакъв здрач няма........стига сте търсили за какво да се заядете или просто да напишете нещо.
40 000км навъртяни.
Разход 4.5-5л масло ОЕМ ЛонгЛАйф за 10 000км,което се приема за нормално, особено ако се дава газ. Веднага го изхвърлих и налях 0/40.
Разхода падна на 2-2,5л за 10 000км.
Смяна на PCV системата и всичко около нея, колата се убива от бой и ена 0,5л долети след 5500км.
Разхода пада на макс 1л на 10 000км, ако всичко се направи както трябва и се кара с читаво/истинско/ масло.
Има масла, които не са много популярни, но са истински и на ВСИЧКИ тфси/тси мотори от ВАГ групата работната температура пада с между 6-8 градуса.

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заяждане няма. В първоначалния дългичък пост нямаше данни за разхода на масло.

Сега пак възниква въпросът "Кои са тези истински масла? Нека всички четящи темата и потенциални купувачи да се "радват" и те на разход 1л./10 000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Ц Е Ц О написа:

 

Много хора не могат да разберат,че на коли дето са направети ди им се ДАВА газ,е хубаво да го изгаря..2-4 литра до 10к.  е нормално.

На мен на М-ката на 4к.км ми изрева за един литър масло.на 6-7 сменям.В Америка също са и доливали по 3-4 литра на смяна на 10к.От нова та до сега.Сега съм на 90х.км.Да,трябва да има харч,така е заложено за такива мотори.

Обяснил си перфектно,от тук на татак ще е спам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аххахахахаххаах
 

Нека всички, четящи да се поинтересуват.
Писал съм ужасно много, както и няколко други другари.
КОгато масово сипват в гаражите 5л за 40лв масло, няма как да убедиш някой да си вземе RED LINE за 38-40л литъра.
Едно мога да кажа със сигурност- най-големите драми при ВАГ моторите с горенето идват с използването на Лонг ЛАйф масла по 30 000км/2г , където има условности, но никой не ги казва.Няма как и да убедиш някой, че като му гори масло колата, не се слага 10/40, а се слага даже 0/** си масло.

Тия масла по-долу на 10/40 дори имат по-добра течливост от 5/30 или 5/40 от масовите шитни - мотули/бардали/кастроли и прочее........
 

И все пак - масовото 5/30

PENZOIL ULTRA
REDLINE
ROYAL PURPLE

AMSOIL

RAVENOL

JOE GIBBS

SHELL HELIX ULTRA

MOBIL 1

MILLERS OILS

 

VAG групата както и БМВ вече излизат от завода с ШЕЛ масло, демек лонглайфа е Шел.
Базата на РАВЕНОЛА е ШЕЛ+МОБИЛ и тн.

 

 


 

Just now, plamen sf написа:

Много хора не могат да разберат,че на коли дето са направети ди им се ДАВА газ,е хубаво да го изгаря..2-4 литра до 10к.  е нормално.

На мен на М-ката на 4к.км ми изрева за един литър масло.на 6-7 сменям.В Америка също са и доливали по 3-4 литра на смяна на 10к.От нова та до сега.Сега съм на 90х.км.Да,трябва да има харч,така е заложено за такива мотори.

Обяснил си перфектно,от тук на татак ще е спам...

Абсолютно.
@МММ1 е доста начетен като цяло и не разбирам защо и какво точно ме пита, като е наясно според мен.

Аз масло сменям на сезон и докато мога ще го правя.
Пролет и Лято с едно и Есен и Зима с друго, но това е друга тема.
Сменям на 6-7 и аз макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 5/4/2019 at 10:20, Ц Е Ц О написа:

За нашите ширини трябва и чарджкулер, който не се предлага, единствено от АПР, но при тях има много условности и минуси.

 

Хмм имат ли го за 4F или иде реч за B8 S4 ?

 

Понеже не пишат да става за 4F:

https://www.goapr.com/products/cps_30t.html

http://www.goapr.eu/products/cps_b8_30tfsi.html

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ц Е Ц О баате как 4.5/5 на 10К масло ве, ебахго 

 

 

пс : не ги разбирам и аз тия пробези от по 30К с едно масло, абсурдно ми се вижда всичко след 10/15К без смяна, особено пък ако колата се кара основно градско 

 

 

пс 2: на следваща смяна и аз съм решил да пробвам АМС-а

Редактирано от zlobil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не веднъж е писано - пробег от 30к км е при определени условия. Имаше ги на Audi.co.uk.

Като се пресметне и сведе всичко до моточасове започва да се изяснява и как едни коли се чупят на 100к, а други на 200к и как едни сменят масло на 7к, а други на 30к.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали не смяташ че средностатистическият шофьор след като му кажат в сервиза “сменяш на 30К” чете официални становища на ауди или влага мисъл, що аджеба 30К км пробег е абсурден

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...