Jump to content

И аз в клуба - Ауди B4 2.0 ABK


dinkov_a6

Recommended Posts

Здравейте,колеги. През годините минах през доста марки коли, но ето че дойде ред пак да се върна там където трябва :) . Та поради финансови причини се налага да се разделя със сегашния си автомобил и да си взема нещо по-евтинко и същевременно здраво като конструкция. И ето преди 3 дни се сдобих с Ауди 80 , 2.0 115к.с., 1994г. Колата си има доста дреболии за правене,но аз не се плаша лесно и полека-лека ще ги пооправям. В момена съм понахвърлял нещата на един лист и отмятането ще започне в най-скоро време. Обещавам да преглеждам първо темите, ако възникнат въпроси, но ако се запъна се надявам да ми помогнете ( както междувпрочем се е случвало преди години,като бивш собственик на Б2). Желая на всички безаварийни километри и много приятни емоции на пътя, а и извън него.

IMG_20190516_165315.jpg

IMG_20190516_165322.jpg

IMG_20190516_165450.jpg

IMG_20190516_165348.jpg

IMG_20190516_165359.jpg

IMG_20190516_165419.jpg

Редактирано от dinkov_a6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

засега като на първо четене:

- проверка на спирачките - не държи ръчната и прискърцват нещо отзад

- леко потропване отпред вдясно - предполагам биалетка или шарнир

- тройник на главата

- проверка на изпускатаелната система, че при отворен прозорец мирише доста на газ

- малкия маркуч между говрирания за въздуха и филтъра за картерните газове е за смяна

и най-вече претапициране на корите,че ми вадят очите направо...

Има и други дреболии но малко по малко.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си решил да я караш дълго време, рециклиране на задните апарати и тампоните от Коко са задължителни. Ако мирише много на газ, може и да не е настроена добре газовата уредба. Разходът на тази кола е около 8-9 извънградско. Моята в момента дава смесен разход 10 и се качва до 11, когато съм на климатик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от Бургас до Хасково ми стигна газта, заредих и се напълни 23, 5 литра. Горе-долу 10,5/100км идва, но с доста натискане по магистралата 130-140км/ч през повечето време и до 160-170 на определени участъци.. Най-вероятно и газовата трябва да се погледне, тък като ми прилича малко на богата смес, пък и има едно леко притрисане до 1500 об/мин.. 

Най-напред започвам с нещата под колата, корите и километража междувременно.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, взел си наистина последната здрава (или евтина за поддръжка ), уникален автомобил с изключение на взимането на завои.

Със здраве да я караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И така колеги да докладвам.. По изброените по-горе точки вече всичко е оправено, таблото е изпратено за смяна на зъбни колелца.. Да кажа и каква я патих вчера.. Сутринта си паля и си отивам нормално, но след края на работния ден се качвам и ...няма палене. Долях бензин като си мислях,че е намалял, но не - помпата качва но не пали. Оставих колата и тази сутрин пак същото. Свалих свещите - бяха мокри и с разни шлаки. Продухах, почистих и накрая пак не иска. Ток има, бензин също. Попрочетох по форума и си викам - задавена е. Сложих нови свещи профилактично , педала докрай и въртене докато не запали от втория път. 

Помислих,че нещата се оправиха,но като постои малко изгасена и пак същото.

Накрая отидох до газаджията и се оказа,че малкия маркуч от който изпарителя взима вакуум е здрав, но през щицера на изпарителя изпуска газ вместо да дърпа и от там при изгасен двигател вгарва газ в цилиндрите и при палене мокри свещите. Изолирах газта за сега и всичко си дойде на мястото - пали на бензин и си работи перфектно. Сега чакам новия изпарител и би трябвало и притрисането на ниски обороти на газ и богатата смес да изчезнат. Между другото настройките са си нормални и рейката и дюзите са ок, но явно този маркуч всмуква допълнително газ директно в колектора и сместа става твърде богата...

Малко дълго стана, но да споделя и моя опит все пак :)  

Между другото като свалях километража намерих ей този кабел с празна букса за лампичка..Някой да има представа за къде е ?

IMG_20190527_163233.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сагата продължава... След като иж се беше оправило паленето,тая сутрин пак същото. Газаджията ми се обади,сега с сменения изпарител няма притрисане и си работи както трябва, но с това палене не знам какво да правя и къде да търся проблема. Имам леки съмнения,че може пак да е от газта и сутринта да си е запалила както трябва и майстора да ме лъже за да си продаде изпарителя.. Освен да пробвам да откача маркучите на газта отново и да видя как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не си казал с каква газова уредба си,но ако си с обикновено АГУ  драмите може да са сериозни ако е имало гърмежи и е изкривила клапата на дебитомера,провери го дали се движи ссвободно от крайно ляво до крайно дясно:zustimm:

Редактирано от Berkut74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газов инжекцион е. Откачих газта преди малко, но не е от нея явно. Проверих и маркуча на регулатора на налягането - сух е, тоест май си работи.. Новия ми изпарител отднес е Shark  и си работи перфектно на газ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сигурен в помпата провери синия температурен датчик и дюзата за студен старт,сутрин преди да запалиш откачи буксата на датчика и пробвай,ако запали лесно сменявай датчика,ако пак неще свали дюзата(на два шестограма е)сложи я в в някакъв съд(може и в пластмасова чаша от 200мл)без да и откачаш буксата-въртиш за няколко секунди трябва да впръсква бензин,ако не впръсква най-често проблема и е в окабеляването(това го правиш пак на изключен син датчик!)Може макар и рядко и двете неща да са сдали багажа,имай напредвит че синия датчик е консуматив ако е сменен веднъж!

Гледам локация си писал София драсни едно лично с тел ако искаш да се чуем:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко отидох да замеря синия датчик и не показва нищо - мултицета не реагира въобще. Пробвах с откачена букса и запали от раз. На обяд ще пробвам пак и ако пак запали без проблем - директно в магазина за датчик.. Някакви предложения за марка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, dinkov_a6 написа:

Преди малко отидох да замеря синия датчик и не показва нищо - мултицета не реагира въобще. Пробвах с откачена букса и запали от раз. На обяд ще пробвам пак и ако пак запали без проблем - директно в магазина за датчик.. Някакви предложения за марка?

Как го мери?Мериш при откачена букса на крачетата на датчика съпротивление!Не може да не дава никакви стойности!Иначе ако след няколко опита наистина пали без проблем явно е той.

Ето ти прекрасна тема https://audibg.com/forum/index.php?/topic/110628-система-на-впръскване-digifant/#comment-1670706 (благодарности на колегата за труда)препоръчвам ти да я прочетеш цялата:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така го мерих и мултицета не показва нищо, няма дори и колебания. Между другото преди няколко дни ми сменяха тройника на главата и малко след това започнаха тия драми с непаленето. нищо чудно и при смяната да е станал някой гаф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да кажа и аз какво се случва дотук. Смених синия датчик с нов на Facet (29лв. от Косер) и всичко заспа - палене, оборотите вече са си към 900 и на двете горива. Таблото вече е поправено и си брои километрите, сменени крушки тук-там. Възстанових си всички кабели на централното,но пак не заработва, явно ще трябва да пробвам с друга помпа. 

Между другото попрочетох темите за захранването на запалката и жабката, погледнах бушон №14 и видях,че явно е имало проблем и преди с него, тъй като на крачетата са запоени 2 кабела (явно е греело там) и е сложен външен бушон,но до него не стига ток. Незнам дали само на контакт трябва да има напрежение или винаги? Не че ми е болка за умиране,но ми се налага да си зареждам телефона в колата понякога и си е дразнещо като не работи.

Засега смятам да покарам да видим как ще е и разхода пък и по-нататъшни ремонти ще се случват като дойде и заплата. :)

П.С. Буксата зад таблото я пробвах,като при запалване на двигателя мига около 30сек. и след това си свети постоянно. Не виждам къде може да е била освен в празната дупка на лампа " Airbag". Като сложа колана няма промяна. Оставих си я настрани незакачена,както си и беше и това е ,.

 

И най-важното - вече съм с новата регистрация. Х4338КР. Ако някой колега има път насам да свирка.. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно запалката и жабката прегледай снопа кабели но багажника точно на сгъвката за прекъснати или оголени жици най-често проблема идва от там!Имам питане-запалката свети ли,задния пепелник свети ли?Ако трите уреда са поставяни допълнително(което е твърде вероятно) е е възможно изобщо да не са вързани(не помня когато слагах на моето дали не удължавах кабелите,дори мисля че имаше разлика и в конзолите на двете запалки!)виж също така и задния номер дали е осветен,общо взето кабела на багажника създава големи проблеми!

За буксата(фасонката на отделни жици)-ако е за габарити-когато колата не работи и лоста е в положение габарит свети постояно,когато двигателя работи(или си на контакт) в положение габарит свети в положение светлини НЕ!Но както го описваш ако наистина е от Airbag-а(нека колегите с  Airbag да кажат дали лампата е на отделна жица) може нарочно да е извадена щом мига и свети постояно(колана няма нищо общо) това са само мой догатки,по принцип гледам на таблото имаш бутон за предни халогени,а ти нямаш:nixweiss:и ако е имала удар и после е сменен само волана със здрав мисля че е нормално да мига и свети постояно и за това да е махната-НО ПАК КАЗВАМ ТОВА СА МОЙ ПРЕДПОЛОЖЕНИЯ!

Успех:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задните кабели наистина бяха прекъснати и стопени - оправих ги всичките още онзи ден,но промяна няма. Уредите си работят и мисля,че всичко си е оригинално да ти кажа. Запалката нито има ток,нито свети, на жабката също не идва ток до буксата. То няма и как да светне при положение,че няма ток на бушона,поне така си мисля де.

По думите на стария собственик халогени е имала колата,но още като я е докарал в БГ и са му ги откраднали и е сложил затворени лайстни. Ако си намеря по-натам (защото са кът явно) ще си сложа пак за да си бъде оригинално. Иначе удара на колата като гледам е бил отпред вдясно - горните щипки на десния фар са счупени и е възможно наистина да е от Airbag-a.

Мисля да си взема и преходник за буксите за компютъра,тъй като си имам VAG-COM , но за ОБД. Ако има проблем с  Airbag-a  би трябвало да се покаже. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не каза задния пепелник дали свети също и номера!?На трите уреда подсветката работи ли?Трябва когато намаляш осветеноста та таблото и тяхната също да намалява!Разглоби барчето(елементарно е) и виж какво се случва-дали има наставяни жици!Не съм сигурен,но мисля че само купе и кабриолет с АБК мотор излизат заводски с трите уреда.Подсветката на врътките на парното работи ли?

За мен проблема ти е около барчето щом кабелите на капака си ги оправил?

Запалката ти е на бушон N4-15А,N14 е 5А и на двата трябва да има постояно захранване виж щом е презапояван дали връзките са наред!

Редактирано от Berkut74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...