Jump to content

Въпрос за превишено ниво на масло в двигателя


aldygreen

Recommended Posts

Преди няколко дни смених маслото на двигателя APT 1.8 125 к.с. Бях занесъл тубичка от 5 литра. На масларя казах, че на този двигател се слагат 3.5 литра. Човекът наливал, докато останало 0.5 литра. По маслоизмерителната щека всичко изглежда ОК, нивото е на горния белег, в работата на двигателя не се наблюдават странности. Едва днес погледнах тубичката с останалото масло и видях, че масларят е налял 1 литър масло над нормалното. Имам подозрение, че маслоизмерителната щека не е оригиналната и нивата й са фалшиви.

До какви неприятности може да доведе карането с повишено ниво на маслото на двигателя и след колко време? 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това е изключено и няма никакъв смисъл. Човекът разполага с варели с различни масла. Бяхме през цялото време заедно, използвах момента и смених датчика за нивото на маслото. Много по-вероятно е да се е залисал и да е забравил, че бидончето е с 5 литра масло. Притеснява ме щеката, щото като взех колата, маслото беше на долната граница, а аз долях до горната и така карах 2500 км. За тези 2500 км нивото на маслото не мръдна и на милиметър.

Може би трябва да попитам собствениците на Ауди А4 с мотор АПТ (APT) каква им е маслоизмерителната щека.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със същия двиг. съм. Събира както си писал 3.5л до максимума на пръчката. При една от смените по невнимание сипах 4л и на пръчката маслото беше 5мм над максимума. Карах така до следващата смяна и нямаше проблем но при теб с 1л повече незнам как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Моята щека заради газовата рейка е с рязана дръжка и се вади заедно с "моркова". Може би оттам идва някаква грешка, ама съвпадението с объркването на масларя е страхотно. Май ще трябва да попитам бившия собственик.

А в един клип на Тубата показаха, че дори и 2 литра в повече не са фатални за съвременните двигатели. Опасността идва от разпенването на маслото и влошаване на охлаждането от въздушните мехурчета. При кротко каране не би трябвало да има проблеми.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на масло на ADR е елементарна. Правя я пред гаража за пет минути. Незнам защо ходите при " маслари " ? Ако сложиш един литър отгоре ще имаш проблем. Явно го е свил. Все пак струва пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да беше прочел какво съм писал по-горе?

Елементарна, неелементарна, трябваше да се свали кората под мотора. Да се източи маслото. Да се развие филтърът, който е достъпен само отдолу, заради газовите джаджи. Да се смени датчикът за ниво на маслото. Да се огледа ходовата част. Всичкото това, без канал или подемник е мъкаааа, мъкааа. Като ти се мъчи, мъчи се, но не раздавай безполезни съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сензорът за нивото и температурата на маслото засега работи нормално. Докога, може да каже само NIKO и дядо Господ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възстановено е нормалното положение. Изводът е, че Кратковременно каране с повишено ниво на маслото не е фатално за този хдвигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хдвигателя работи викаш, а? Аз не съм се мъчил, не ме мисли мен. И да без подемник и без канал го сменям маслото за две бири време - а аз пия бирата бързо - има няма 10 минути.

Редактирано от kostaIliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...