Jump to content

Смяна на ангренажа - защо разглобяват половината кола?


aldygreen

Recommended Posts

Масовата практика е при смяна на ангренажа на Ауди да се разглобява цялата предница, да се сваля всичко, от радиатор до фарове, с източване на антифриз и още нещо. В следващите два видеоклипа немецът и руснакът подхождат по друг, неварварски начин, който икономисва време и нанася много по-малко съпътстващи щети на колата. Същността на метода е в използването на дълги помощни болтове, с помощта на които предницата се изтегля напред на около 20 см и се осигурява достатъчен достъп до елементите на мотора.

 

 

Практикува ли се някъде у нас този метод за смяна на ангренажа?

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 88
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Замазани болтове,липса на видимост,основни причини да се сваля предницата . Може да се инспектира почти всичко ,без да са ти надраскани и изкълчени ръцете.

Това е бензин,на дизел превъртането не е толкова лесно за контролата заради почти двойната компресия. 20 те минути за сваляне  ли те притесняват. Ако е автомат ,колко ще си смел да кълчиш маркучите за маслото в радиатора на 20 год кола,без да пукне нещо от остарялата пластмаса. Рискове ,които не си заслужават цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Руснакът казва още в началото, че не той е измислил този начин на ремонт, а го е научил в сервиз на Volkswagen, където е работил и този начин е стандартен. 

Изтеглянето на предницата напред на около 15-20 см не "кълчи" никакви маркучи. Тези отвори с резба М8 са предвидени точно за такива приспособления. 

Та въпросът ми не беше за радЕатори, а дали някъде у нас се прилага този начин на ремонт на ангренажа или нещо друго по двигателя.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна простотия е това, тая кола и пада цялата предница за под 30 минути и после си работиш на спокойствие без надрани ръце и свалена кожа от кокълчета...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моята си кола лично и свалям предницата за 10 минути и я слагам за 20. Но после лесно се работи - с песен. Не ми се мисли как е с тези шпилки. Имам познат монтьор ги сменя така, но ако се закучи нещо няма как трябва пак да се сваля - тогава защо ядохме жабетата? Май не си се занимавал с смяна на ангренажи, че да постваш тая простотия тука. Знаем го това отдавна. Не си измислил топлата вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът на темата беше:

"Практикува ли се някъде у нас този метод за смяна на ангренажа?"

А "колко тъпо е да се влага ум в работата" повечето "майстори" им е златно правило.

Сигурен съм, че почти никой не е изгледал първото видео. Колата е палила лошо. А човекът разказа какво са правили до него разни "рукожопы", сменяйки наред каквото им хрумне, без мисъл и без положителен ефект.

Беше интересно колегата kostalliev да се похвали за колко бири може да "разсипе" едно Ауди. Чакаме с нетърпение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки има пълното право, да си манипулира колата така, както намери за удобно. Лично аз, на цената на едни спестени 15-20-30 минути, такава мъка не бих си причинил. Но, в родните "сервизи" сме се нагледали на подвизи, така че знае ли човек.....

Пък и нищо че е открита, топлата вода все още се търси от някого, някъде там.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен живо ме интересува къде се работи по интелигентния начин?

 

Това за 10 минути свалям всичко си е живо изхвърляне!!! С придърването леко напред се открива достатъчно място за работа. Но майсторът каза, че го правят за те одрусат яко, демек "нъл виждаш  колко бачкане пада" ....

Редактирано от Курдо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 в белите европейски държави трудът вкл. и в сервизите е на час изчислен. няма кой да те чака цял ден ти седи колата на подемника щото чакаш нещо от ауто-пръц, а онея ги боли крачола за това какво чакаш. и така пред сервиза ти седят по 10 коли във всеки един момент, а два някрайника се сменят почти цял ден или един ангренаж 3 дена, щото се сваля двигател и скорости. ами сваля се но има норматив- толкова часове. и се сваля за да няма после боли ме кръста от това навеждане или отрепах си ръката в тоя тесньоч, дето не мога да нацеля нещо си и си играя 1 час.и глей това се счупи, ама то му е дошло времето явно 

 има си го прошнуровано и пронумеровано- правиш едно, правиш две и т.н. а иначе и друготе за оправдаването на парите е вярно с пълна сила, но предимно по тези ширини и с тези мизерни доходи се налагат подобни обяснения. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа и при А4/Б8 се сменял ремъка без дори да се мърда предницата, но по навик хората дори я свалят :)

А на Б5/Ц5 дали ще се мръдне или свали разликата наистина е 20-на минути и принципно най-големия проблем е охлаждането на автомата.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако омажем един болт долу на ролката на коляновия вал кво прайм? Защото не е като да не е ставало. Сваляме всичко нали? И не съм казал че го свалям за да взимам пари - аз съм си аматьор и си правя само мойта кола и тези на приятели.

Реално парите ев Стара Загора за смяна на ангренаж - 80 лева със или без сваляне на предница цената е една. Но самото сваляне не е нито нещо страшно, нито сложно.  Всеки си решава. Ако ви се идва към Стара Загора мога да ви пратя в сервиз където са " Гинеколози " и няма да ви свалят ценната предница на 25+ годишния кошер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Тубата има много примери какви поразии са в състояние да направят т.н. "рукожопы" (на които ръцете им растат "от едно място"), както ги наричат рашаните. Когато пишман майсторът дори не подозира колко специализирани инструменти и приспособления са предвидили дойчовците за такава операция, каква е последователността на операциите, какви са моментите на затягане и т.н., а кара на "природна интелигентност", че и се хвали с невежеството си, резултатът най-често е плачевен - счупено, изпортено и пр.. Ако впоследствие не стане по-голяма беля с пострадали хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батин, ти за ELSA и ETKA чувал ли си? А за сервизни бюлетини?

Всеки средноинтелигентен образ, с минималнен технически усет и базови познания по (най-често) английски, ще си направи дори основен ремонт на двигателя и ще пее като волна птичка^_^.

Ръкожопите не са от вчера, ако се плашиш да се изцапаш, проблема не е в чуждия телевизор.

В "тубата" има какво ли не, слава Богу, че същата не се преподава в техническите ВУЗ-ове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работил съм с немска фирма, няма да я назовавам, за да не те плаша излишно, не е автомобилна. Това, което немецът дава на доверените представители, като обучение, сервизна документация, инструменти и резервни части, няма нищо общо с това, което получава простолюдието. За VAG предполагам, че е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знанчи, твоите предположения, подкепени с нищо по темата, трябва да се приемат за неоспорим факт?

Бате,  Етка и Елса са ОФИЦИАЛНИ сервизни програми с  официална поддръжка от фолксваген. За да ги имаш трябва да се хакнат,кракнат и т.н. за да бачкат. А ти си говори.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е полезна и предложеното решение при извършване на някои ремонтни дейности е добра алтернатива на общоприетата практика.

Напомня ми и за едно от най-важните нововъведения на Ауди по отношение на безопасността - изтеглянето на двигателя назад и хлътването му надолу при силен челен удар, спасило немалко хора от сигурна смърт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С моя майстор така сменяхме ремъците и ролките преди няколко дена на моята кола, само че е Б7 ако има значение. Цялата т.нар. очиларка заедно с фарове, радиатори се дръпна напред с около 35-40 см, място предостатъчно за достъп до всички, ремъци,ролки, както на алтернатора, така и на ангренажа, свалихме предната броня, зад нея има една метална П-образна греда и нея я свалихме, разкачи некви водни съединения и некъв маркуч на към кулера и това беше, работата по отделянето на всички тия неща без бързане е около 90 минути с много внимание, самата смяна на ангренажа и всички ролки и ремъци с водната помпа с мноооооооооооооооооооого внимание и без бързане около 30 минути, ние се забавахиме защото чистихме двата радиатора и този на кулера.

Като цяло нямам на идея защо са усложнили всичко толкова много за едно такова обслужване, явно това са поне 8 часа в сервиз в Европа-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, aldygreen said:

Това, което немецът дава на доверените представители, като обучение, сервизна документация, инструменти и резервни части, няма нищо общо с това, което получава простолюдието. За VAG предполагам, че е същото.

Това което си описал е незаконно.....да имаш различни по качество резервни части с еднакъв номер в зависимост от това кой е клиентът. Кажи коя е фирмата :)

 

Тези двигатели и купета са от 1995-та....т.е. четвърт век. Тепърва да се открива нещо за тях...... :)

Заради една мануплация от 15-20 минути (вероятно опитен монтьор я прави и за 10 мин - общо сваляне и качване) да се работи неудобно и спестените 10 минути да отидат в чупене на ръце е абсурдно.

Освен риск от замазване на долните болтове (които на тези години си искат почукване с големия чук) има риск и от разваляне на резбата на главата на блока за болта на обтяжната ролка. Ако се наложи възстановяване на тази резба ще ти се иска да си свалил главата, не маската...

 

А спциализираните инструменти понякога са незаменими, понякога са абсурдни.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, kostaIliev said:

 

А на другия колега дето 90 минути е издърпвал на B7-цата си маската , че тo се сваля за 20 минути. Какъв е смисъла? Заради такива като вас ми се иска да стана майстор и да ви доя .

А стани де, тъкмо ш знам при кого да ходя да ми смени ангренажа за половин час.

Как се сваля само маската, тя върви заедно с предната броня, ама за да стигнеш до нея разкачваш 30 минути отстрани и отгоре. Има едни пластмасови кори на калниците пред предната гума, махаш тях после вътре зад тях има 2 шибани болта на бронята ама там е с напипване, нямаше подемник, от другата страна пак същото. Като майсторлък ми се стори много елементарна процедура, ама такова търпение нема начин да имам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея болтове са на лесно място. Хубав инструмент си трябва и да не са ти ръцете в ... - то. Няма нищо сложно , но нали трябва някакси да се оправдае цената от 200 лева за работа + още 100 - 200 лева от процента за части. Но най добре е с верига - на Тойотата ми е на 260 000 км. реални и още не е мръднала. Има поне още 140 000 км.

По темата - ако са двама човека бронята и другите карантии се свалят и качват супер лесно. Когато имате помощник е супер лесно и бързо. Както казва колегата един омазан боилт или резба и си дотам. А и като няма място да се развърти човек с чука и секача... не си е работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, aldygreen said:

Чужда .утка кокали няма. Ще ти я сваля за 5 минути. Те 100-годишните таралясници друго не заслужават. 

Оставам с впечатлението, че не си разбрал точно процедурата от клиповете и иронията ти неуместна.

За да се премести маската напред се сваля броня, откопчават се (или се чупят)  щипки, след това пак има наместване.....

От това положение (откачена маска) дали ще се свали маската или ще остане на специалните ВАГ болтове разликата е откачане на няколко маркуча.

Заради едно пускане на антифриз (който по принцип е хубаво да се сменя) не си заслужава риска от повреждане на болтовете на демпферната шайба или болта в главата, който държи обтяжната ролка.

Да не говорим, че при свалена маска по-лесно се проверяват и сменят ролки по пистовия ремък.....за шайба на алтернатора да не говорим.

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз обобщавам отношението към колите от този раздел на форума - щом са стари и еФФтини, няма нужда от много "лигавене". А от двата клипа, всичко е в полза на IVANOFF. Между другото, от номера на колата се вижда, че той работи в Естония, т.е. в ЕС. С този пневматичен върток той не само работи бързо и удобно, но и може да регулира момента на затягане. С добър инструмент нещата стават много по-лесно и резултатно. И нещо, което ми хареса - клипът е сниман много добре, с много детайли, с добро осветление, без обичайните за любителско снимане подскачания и лош звук. Та с малко мисъл в главата нещата "се случват" по-добре. Не може да се отрече професионализмът на този човек.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батка личи ти че нищо не разбираш. Има сервизи на дилърите - отиваш там, плащаш и така. Дано ти обърнат внимание. Че и кафе ще те почерпят.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, aldygreen написа:

 С този пневматичен върток.......... .....може да регулира момента на затягане.

Абе не точно, всъщност нЕма как да стане, ако се гонят определени нютони. Но вярата е велико нещо, движи 'сичко!^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...