Jump to content

Audi A3 (8L) 1.8 (125 Hp) или 1.8 T (150 Hp)


Recommended Posts

Здравейте.

Мисля във близко бъдеще за покупка на Audi A3 но не съм запознат с рисковете от турбо компресора.Дали ако си взема такъв автомобил на 20 години да очаквам повреда в турбото и дали след подмяната му с ново мога да разчитам на поне 100 000 км. без проблеми.Имам молба към опитните съфорумци за подпомагане на моя избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Напълно съм съгласен с Вас колега.Няма вечна механика и рано или късно се налага подмяна но струва ли си подмяна на турбото с едно гробо казано 2000 лева с работа за хубаво турбо.И може ли да се разчита на новото да мине достатъчно километри за цената си от половината автомобил?

 

ПП. Следя темата ежечасно и всяко мнение би могло да ми е от полза.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако старото гръмне, освен ново може да трябва маслена помпа, турбо пътища, дивертер. В такъв случай поддържаш с втора ръка и евтини части, караш внимателно и колкото издържът колата или нервите ти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основни правила при експлоатация на автомобил с турбокомпресор:

I. Редовна смяна на масло

Компресорът се върти със скорост надвишаваща десет хиляди оборота в минута, което причинява голямо натоварване за някои елементи. За техния по-дълъг живот се изисква подходящо смазване и охлаждане, в което голяма роля играе двигателното масло. Трябва обаче да се има предвид, че работейки при много високи температури, то много бързо губи свойствата си. Затова трябва да се помни: маслото да е с подходящи параметри, нивото му да се проверява редовно и да се сменя след определен пробег, най-добре по-малък от този, препоръчан в сервизната инструкция, особено при колите с много изминати километри. При смяна на маслото трябва да се прави и смяна на масления филтър, чиято задача в частност е да улавя всякакви замърсявания, например нагар.

II. Редовна смяна на въздушния филтър

Доколкото турбокомпресорът е устройство, изключително чувствително към правилната експлоатация, несъмнено трябва да се полагат грижи за чистотата на двигателя. Важна и редовна сервизна дейност в тази връзка е смяната на въздушния филтър и проверката за плътност на всмукателната система. Дори малко замърсяване в системата, може да попречи на правилната работа на турбокомпресора и да е причина за неговата повреда.

III. Бавен старт

Едно от правилата за каране на кола с турбокомпресор е да се избягва рязко тръгване и динамично каране непосредствено след пускане на двигателя. Трябва да се остави време, маслото да достигне до всички части на двигателя. В противен случай липсата на правилно смазване, например на лагерите, може да доведе то тяхното бързо износване.

IV. Износване на турбината

След по-дълго и интензивно каране (например като излизаме от магистрала и спираме на паркинг), не трябва веднага да се гаси двигателя. Трябва да се остави време (поне десет секунди до две минути) за да паднат оборотите на турбината. Директно след спиране на двигателя маслената помпа спира да работи, а лопатките на турбината продължават да се въртят. Когато маслото не стига до лагерите и други части, това може да доведе до прегряване на елементите и да съкрати живота им.

V. Избягване на каране при много ниски обороти

Интересно е, че турбокомпресорът не обича и много деликатно каране (при много ниски обороти). В случай на турбина с променлива геометрия, натрупващите се сажди и нагар могат да блокират лопатките, които няма да могат да сменят позицията си и да регулират количеството на подаваните изгорели газове. След увеличаване на оборотите налягането на пълнене може да е твърде високо и да повреди елементите на турбокомпресора.

VI. Плътност на системата

Въпреки, че смазването изглежда най-важно от гледна точка на живота на турбините, при сервизирането на автомобила не трябва да се забравя и проверка на плътността на цялата всмукателна система. Важни са всички съединения, тръби, маркучи, както и всмукателния колектор. Трайността на турбината до голяма степен зависи от чистотата на подаваните гориво и въздух, затова е необходимо да се погрижим за плътността на цялата система.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, няма да взимам толкова стар автомобил с турбо компресор и ще се задоволя с атмосферен двигател Audi A3 (8L) 1.8 (125 Hp)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, турбото се рециклира за макс 800кинта, като цяло тоя мотор с турбо е супер и върви супер. По-добър избор е от атмосферния според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм фен на 1.8Т, но в случая го препоръчвам пред 1.8 125. Разликата далеч не е само в тези 25 коня. Самото разпределение на тягата и въртящия момент е съвсем различно и моторът е по-еластичен, а разходът е почти еднакъв. Друг е въпросът, че почти няма читаво 1.8Т, а ако не е читаво върви колкото 1.8 125.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 27/05/2019 at 9:37 AM, 150hp said:

Не съм фен на 1.8Т, но в случая го препоръчвам пред 1.8 125. Разликата далеч не е само в тези 25 коня. Самото разпределение на тягата и въртящия момент е съвсем различно и моторът е по-еластичен, а разходът е почти еднакъв. Друг е въпросът, че почти няма читаво 1.8Т, а ако не е читаво върви колкото 1.8 125.

А разликата в обслужването идва от турбината. Ремъци, ролки, обтегачи са 1:1 :zustimm: За демпферния маховик не съм сигурен дали го има при 125-те кончета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен турбото, и цялата контролна периферия и бобини. А и стоков мотора не върви като за 150 коня. И това че турбо моторите на 20 години са в по-лошо състояние.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/25/2019 at 10:51 PM, ivanski.1983 said:

ПП. Следя темата ежечасно и всяко мнение би могло да ми е от полза.

Това ме амбицира да пиша :)

 

Реално моторите 1.8 и 1.8Т са еднакви (при еднакви години).

1.8Т има една турбина и два метра маркучи повече.

(има разбира се разлика във валове, колектори, спирачки.....но като цена са еднакви)

Но има и 4 евтини бобини срещу бобина в 1.8, струваща колкото една турбина.

 

Една нова "китайска" турбина е около 400лв. Това е цена с ДДС и гаранция.

Двигателите без жило на газта са по-добри. Категорично по-добри - по-добра глава, дюзи, дебитомер, турбина, електроника...... Монтират се от 1999.

 

Принципно с един лек чип 1.8т ще продължи да е актуален.......а 1.8 вероятно ще е със следващ купуващ Надин.

Това е принципно, при подобно състояние, възраст и цени. Т.е. ако излезе уникално запазено 1.8 е някаква опция.....

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/26/2019 at 2:49 PM, ivanski.1983 said:

Благодаря за информацията, няма да взимам толкова стар автомобил с турбо компресор и ще се задоволя с атмосферен двигател Audi A3 (8L) 1.8 (125 Hp)

Сам си стигнал до оптималното решение.

Да купиш кола над 20 години с турбо е все едно да купиш завод на 08.09.1944 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.05.2019 г. at 9:38, audi+ написа:

Основни правила при експлоатация на автомобил с турбокомпр

 

КОЙ каза, че българският бил беден език?!?

Потресаващо е, колко много тъпотиЙ, могат да бъдат събрани в такъв мъничък текст!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

29 minutes ago, nickgaidarov said:

Сам си стигнал до оптималното решение.

Да купиш кола над 20 години с турбо е все едно да купиш завод на 08.09.1944 г.

Реално е абосолютно все тая, всяка лоша/стара кола ще те вкарва в сервиза може и всяка седмица за нещо. Дали е турбо мотор или атмосферен пак може да не върви по хиляди причини, пак може да гори масло, да има скъпи обтегачи и друга периферия и т.н.  С две думи турбото е само една точка в безкраен списък. Сега правим кола с 1,8Т за приятел, за която вече са дадени 13к за ремонти, от които само 500лв имат общо с факта, че е турбо мотор. Да вземеш някакво измъчено 1.8, което ще е има едва 100коня останали, а даже и да го съживиш пак ще е мъртво...

Вярно 1,8Т и те масово се купуват на по 120коня обаче усилието да върнеш избягалите коне може да е дори по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е вярно, разбира се, но има и нещо друго. При равни други условия двигателят на кола с турбокомпресор се износва значително повече, отколкото атмосферен такъв. А когато това износване е в продължение на повече от 20 години...:stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:

А, ти за моите мнения не се безпокой, защото и бездруго администраторите и модераторите в този форум трият най-полезните от тях, както например днес в темата за смяна на волана на А3 8Р. Ама аз вече съм им свикнал и това дори не ми прави впечатление...:respekt:

А това за по-бавното износване на атмосферния двигател не е никакъв мит, а си е самата истина, която се потвърждава и от практиката. А и е съвсем логично един двигател да се износва по-малко, когато необходимият за образуването на горивната смес въздух идва "от само себе си", отколкото под налягане.

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че единия и другия мотор са еднакви доколкото обема им е еднакъв. Отделно 1,8т го има и 150 и 225коня, на пазара на стари коли не виждам да се говори как по-мощния не трябва да се купува понеже е задължително по-амортизиран. Реално всичко са митове и легенди, а основния проблем е че колите са прекалено стари, с незнайна история и брой предишни собственици и късмета играе по-голяма роля от избора на модификация. Дали има турбо или не е било по-важно на около 200к километраж, тогава предвиждаш какво е време да се чупи и знаеш че нещата са все още скъпи за модела, тука вече взимаш и се надяваш да нацелиш нещо, в което да е останал живец изобщо. Дали ще сменяш турбо или обтегач и верига на атмосферката какво значение има? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакво значение какви са обема и мощността на двигателите, или поне това не е съществено.

Важното е, че всеки турбодвигател на повече от 20 години на практика е капут.

Обърни внимание - не само турбото му, а целият.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайда престани да пишУваш глИпости.

Да ти дам насока да помислиш.

Дори с еднакъв обем двата двигателя имат конструктивни разлики от към презапасяване с мощност. Специално за 1.8т границата на която се попилява със заводската карантия е към 350кс. 

 Дали атмосферен асматик със компресия подходяща за издухан дизел и бюджетни карантии ще удържи на турбиниране на 350кс...та от там всичките ти тези издишат като тенджера под налягане. Асматика е опечен и без турбина на въглен за да изкара 125кс само на инхалатор.

Към момчето двумещо се за кола. Взимай 1.8т  поне да знаеш, че има защо да си дадеш парите, фраскаш чип и си се радвал на вървяща прилично и харчеща срамно малко кола, за която се носят легенди(да се запише във форумните анали: възхвалявам тръцко..колкото и да го мразя). Ремонта на турбината е 300-600лв и не е болка за умиране.

П.П. 

Гайда, това аудитата не са като алфите...да душат къде да мрат след първото раздаване на газ.:hilezh:

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз затова си купих и атмосферно Ауди с 265 к.с. При такава мощност какви чипове, какви 5 лева ми трябват, след като до 100 ускорява за 6,1 сек.:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, DLS said:

 Дали ще сменяш турбо или обтегач и верига на атмосферката какво значение има? 

 

Обтегач и верига са 100 лева от Алито. И си върви с тях вече 10 000 км без проблеми при мен. А турбото е друга бира , да не говорим за многото проблеми на 1.8Т , които ги няма при ADR. Иначе върви двойно и гори малко по - малко. Факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...