Jump to content

Маслото в скоростната кутия


lubomir_932

Recommended Posts

Здравейте,колеги.Сменям си съединителя и маховика към него и бих искал да питам за маслото в скоростната кутия.Става въпрос за Ауди А4 Б8 2.0ТДИ ръчна скоростна кутия.Сменя ли се маслото вътре или да не пипам.Питам защото се обаждах на няколко места и не можах да намеря оригинал на VW.Моля изкажете мнение и дайте идея какво да правя с това масло 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Aleks67 написа:

Някой е открил вечното масло, я виж ти!.. :flehan:

Ми то, в по-лоши условия седи под земята милиони год. Колко да го натоварят 80-90градуса. Там ни горене има, ни кокс, ни киселинност ни температура. Ако не прави пяна, не мирише на горяло и няма стружки, скоростите влизат без проблем...не се сещам причина за смяна.

Иначе @nickgaidarov е прав. Профилактично и за собствено успокоение е добре през накакъв голям период да се подмени.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Passi said:

А някой ще открие че с новото масло се е обзавел с трудно влизащи скорости.

Това може да стане само при неправилно подбрано масло и бронзови синхронизатори.

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето трансмисии имат контролни пробки не случайно, и в повечето случаи се получава точно обратният ефект - меко влизащи предавки...  А това, което лежи под земята, ако се вкара директно в кутията, дали ще стигне по-далече от кварталната бакалия?.. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Aleks67 написа:

Повечето трансмисии имат контролни пробки не случайно, и в повечето случаи се получава точно обратният ефект - меко влизащи предавки...  А това, което лежи под земята, ако се вкара директно в кутията, дали ще стигне по-далече от кварталната бакалия?.. :respekt:

Имаш познания по дестилация и крекинг на нефта?

Горе съм писал защо не старее  бързо маслото. Сега очаквам факти доводи и доказателства,  с които да ме обориш. И обясниш кое състарява маслото в скоростите, кое нарушава мазилните му качества, кое му намалява вискозитета, кое го кара да се пени и т.н.

 

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги оценявам това,че се включвате в темата постната от мен ,но виждам само празни приказки и чешене на езиците.Искам конкретно мнение за маслото.Свален е маховика и аксиалния лагер и установихме ,че не е оригиналния и е сменян 2014г.Сега идва дилема от моя страна дали маслото тогава не е пипано и не е ли по-добре да го сменя и аз,но не знам с какво и къде да го намеря.Искам само градивни мнения стига с тия драсканици !! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги оценявам това,че се включвате в темата постната от мен ,но виждам само празни приказки и чешене на езиците.Искам конкретно мнение за маслото.Свален е маховика и аксиалния лагер и установихме ,че не е оригиналния и е сменян 2014г.Сега идва дилема от моя страна дали маслото тогава не е пипано и не е ли по-добре да го сменя и аз,но не знам с какво и къде да го намеря.Искам само градивни мнения стига с тия драсканици !! 
Ние ти казахме че не се сменя. Това като не ти харесва си е твой проблем . Колата е твоя и така.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да не се сменя, в моя менюъл пише, че е лайф тайм, но някъде в западните форуми, четох, че под лайф тайм имат предвид гаранцията или изминати километри, аз моето го смених на 60к и има разлика в превключването на предавките.

Към автора - ако имаш дори и най-малки съмнения за качеството на маслото , то задължително го смени - но с оригинално такова, не прави компромиси за да ти е мирна главата. При всички положения няма да навредиш на кутията , дори напротив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както отбелязах някъде по-горе, и двата варианта се считат за правилни.

Аз лично считам за по-добре трансмисионното масло да се сменя на около 100 000 км, но се счита за правилно и то да не се сменя, ако няма проблем в скоростната кутия. Колкото до конкретния въпрос на колегата, ако все пак реши да смени маслото, то за неговата скоростна кутия го дават с вискозитет 75W90. И тъй като в момента нямам време да се задълбочавам повече, за него ще оставя да провери дали синхронизаторите на скоростите му са бронзови, и ако са - освен вискозитета да провери дали трансмисионното масло трябва да е GL4 или GL5, и да купи точно такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За целта не е ли достатъчно да даде ВИН-а на някой от доказаните форумни търговци и си решава проблема или пък да си поръча маслото директно от Порше пак по ВИН?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не го продават много скъпо, наистина това е оптималното решение.

 

P.S. А може би най-добре е да вземе оферти от Порше и форумните търговци, а ако не му хареса цената, да купи същото откъдето го намери най-евтино...:hilezh:

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, nickgaidarov said:

 а ако не му хареса цената, да купи същото откъдето го намери най-евтино...:hilezh:

Лично аз не бих пробвал този вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/29/2019 at 9:17 PM, lubomir_932 said:

Сменя ли се маслото вътре или да не пипам.

Ако няма какво друго да правиш го смени :)

Ако не знаеш с какво, го смени с оригинално.

Лесното или трудно влизане на предавки не е показател за качеството на маслото.

Примерно по-тънкото масло позволява по-лесно превключване, но износва повече кутията. По-лесно превключване при еднакъв вискозитет може да се постигне с добавки.

Добавка за кутията може да се сипе и без да се сменя маслото.

Хубаво масло за кутиите на предните поколения Ауди е Мотул Г300.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря ви много за последните коментари,наистина ме насочихте и е търся.Аз компромис в качеството не правя,но проблема е ,че се навъдиха много ментаци и хора дето ги продават за оригинални говоря за частите.Инак колата е събрана смене съединител и маховк както и съчмата отзад всичко е на закс както трябва да си е пък ще видим.За маслото тези дни ще гледам да реша проблема и ще коментирам пак 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...