Jump to content

Загуба на антифриз и високо налягане, 1.9TDI


ads

Recommended Posts

    Здравейте, колеги. Карам A4 B6 1.9TDI AVB 74kW (101hp).

 

    Предварително се извинявам за това, че темата ми се повтаря с около 15-20 други такива теми, но там не можах да намеря конкретната причина (евентуално и решение, де) на проблема си.


    Пиша ви с молба за помощ, защото имам леко странен проблем.
Накратко (всъщност надълго), в първите 20 хил. км., откакто карам колата, нямах никаква загуба на антифриз (държеше го точно 1 мм. под трите пръчици в разширителния съд). 

В последните 2-3 хил. км. забелязах загуба на антифриз, като обикновено, на пътуване от 320 км. трябваше да долея 200 мл. антифриз и течността достигаше до края на пръчките в разширителния съд. Последният път, в който ползвах колата, след 200 км. каране, в движение ми светна червеният символ COOLANT (който означава ниско ниво или висока температура). Ведна изключих от предавка, но не изгасих двигателя. Спрях колата на удобно място 400 метра след като видях символа и пуснах парното на максимални градуси и скорост на вентилатора - духаше студено. Следващото нещо беше да отворя капачката на разширителния съд и да видя, че е празен. След като долях 2 литра!!! до максимума, почти веднага точно толкова течност се изля под двигателя. В сервиз установиха, че се е спукал един от трите маркуча отзад на фланеца на двигателя и са го подменили, но не можаха да ми обяснят кой точно маркуч(???). След като си взех колата, за преход от същите 320 км. (извънградско Русе - София) ми се изгуби 1,1 л. антифриз. И тук вече идват въпросите ми, но първо да обобщя симптомите:


    1. На празен ход на двигателя, радиаторчето на парното в купето се пълни с въздух, защото долната тръба е гореща, а горната студена. По време на по-динамично каране, парното идва и то много горещо, но отново, оставя ли двигателя на празен ход, парното изчезва;
    2. Охладителят на масло, през който преминава антифриз е мокър с антифриз от долната си страна;
    3. За 320 км. ми липсват 1,1 л. антифриз;

    4. Дебелият маркуч, който отива в горната страна на челния радиатор е твърд, но мога да го стискам без да мога да допра двете му стени. При отваряне на капачката става мек и мога да допра стените му;

    5. Разкачих разширителния съд от основите, на които се захваща и го обърнах на 90 градуса, за да може и двата маркуча, влиазщи в него да са под вода. Мехури не се образуват нито на студен, нито на загрял двигател;

    6. При студен старт на двигателя, от ауспуха пуши бяло, но това го е правила винаги, още преди да се появи този проблем. Миризмата е задушлива и неприятна, мисля че това е миризмата на неизгоряла нафта. От ауспуха падат 2-3 капки течност, но мисля че е конденз, защото на мирис и на вкус не е като на антифриз, но може и да греша;

    7. Под преливника на разширителния съд се намира голяма част от предния мост, като след каране целият е мокър с антифриз. Две капачки имам и ги редувам и при двете мокри, тоест пренадува системата и в един момент изхвърля течност.

 

    Въпрос 1: възможно ли е да ми е издухана гарнитурата на цилиндровата глава и от там да ми надува цялата система, в резултат на което:

  • да вкарва въздух в радиатора в купето;
  • да ми пръсне маркуч, излизащ от фланеца;
  • да ми протече масленият охладител;

    Въпрос 2: маслените охладители на тези двигатели протичат ли по този начин, все едно да им се спука корпуса и да тече от тях маслоантифриз, или по-скоро да очаквам скобите или маркучите да са виновни. (до този момент дори не знаех, че имам маслен охладител, още един възел, който може да създава проблеми);
    Въпрос 3: може ли да е нещо друго, което ми убягва, а някой от вас да се е сблъсквал с подобно нещо и да ми даде насоки.

 

    Допълнение: не съм правил тест за наличие на изгорели газове в антифриза, но намерих портиворечиви мнения и не знам дали си заслужава и дали тестът дава еднозначни резултати.


    Благодаря ви предварително и дано не съм ви отегчил с този роман, ако има правописни и печатни грешки, извинявам се. :)

 

 

Редактирано от ads
typos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих огледал какво се случва покрай тройника , който влиза в главата  (макар че са пипали в сервиз ,кой ги знае кво са правили друго) и също температурния датчик.

1 литър на 200км , ако това влиза в цилиндъра , то колата няма да върви добре според мен ...

Малко е труден достъпа отзад при тройника , ама трябва да се види обстойно , преди да нарочваш главата ..

Проблеми с паленето?

Водната помпа сменял ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Понякога се замисля преди да запали, сякаш има недостиг на гориво. Примерно 6/10 пъти ще запали моментално, докато 4/10 пъти е нужно да държа на стартер 1-2-3 секунди. Няма връзка с температурата или дали е първи старт или пореден.

Температурният датчик го смених преди половин година, защото старият беше дал фира, но този в момента работи отлично, проверявам го с vcds.

Водната помпа е сменена преди 20-25 хил. км., когато купих колата.

А иначе разлика в поведението на двигателя не усещам, ускорява си все така приятно и без да. има придърпвания. Няма колебание в оборотите на празен ход.

Редактирано от ads
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Консултирах се с колеги  и дадоха малко акъл.
Не е много вероятно , но ако може да пробваш и  3та капачка на казанчето на антифриза. Оригинална и със същите инициали.
Водната помпа я изключваме , защото ако не работи коректно , ще прегрява колата.
Масления охладител , имал едно О-пръстенче, което може да сълзи от него , но от там няма как да загубиш 1,1л антифриз.

Ясно е ,че надува системата от някъде . Може и да се наложи да свалиш главата и да я пратиш , да я надуят.

Още 1 вариант : Има още 1 вариант . Има едно тънко маркуче , което идва от най-горната точка на двигателя и влиза в разширителния съд на антифриза. Като извадиш маркуча , трябва да тече антифриз от там , значи системата се обезвъздушава . 

Прилагам снимка : http://prikachi.com/images.php?images/978/9584978A.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При каква работна температура изхвърля антифриза и включва ли принудителното охлаждане на основния радиатор?Може да е блокирал термостат.

Редактирано от audi+
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 1 час, Svetliu90 написа:

Консултирах се с колеги  и дадоха малко акъл.

Да, тече. Благодаря ти, стана ми ясно за масления охладител. Щом най-вероятната причина за сълзенето е о-пръстен, значи няма да се филмирам толкова точно за него.
След няколко седмици, като имам свободно време ще я закарам на сервиз, то се е разбрало... Не мисля, че капачката има нещо общо. Втората капачка я имам от година, а проблема започна да се появява (в леката си форма) преди 3-4 месеца. Мисля, че голяма част от загубата на антифриза идва именно от това, че клапанът в капачката сработва при по-високо налягане и изхвърля определено количество антифриз през преливника. Другото, което забелязах е, че при премахната капачка и при студен двигател, нивото в разширителния съд се вдига нагоре-надолу, в зависимост от рязко подаване на газ.
Отново, благодаря ти за активността в темата и след време ще пиша, ако в сервиза успеят да я оправят. Тогава направо ще си заменя разширителния съд, защото моят в момента е станал непрозрачен, от налепи.

 

преди 5 минути, audi+ написа:

При каква работна температура изхвърля антифриза и включва ли принудителното охлаждане на основния радиатор?Може да е блокирал термостат.

По стрелка винаги стои на 90. Не съм го засичал с Torque дали вдига над 90 градуса. При мен има перка с виско-съединител и се върти с двигателя, а електрическата перка досега съм забелязвал да се включва само при включен климатик. (преди време, когато бях с неизправен температурен датчик, се включваше и тя и предполагам, че работи коректно и в момента).

Термостатът работи коректно, докато не загрее, маркучите към челния радиатор са студени, а после стават горещи. Той също е сменен преди 4 месеца, заедно с температурния сензор.

Редактирано от ads
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

В гарнитурата беше проблема. Понеже е първото отваряне на двигателя, по време на ремонта се смениха и куп други неща и сега се радвам отново на колата. :)

 

Лагерите на разпределителния вал бяха износени, както и хидравличните повдигачи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам само, че на вашите каруци-милионници няма как да видите гарнитура с щампа на VW/AUDI, 'щото явно са отваряни не веднъж или дваж.

 

Айде, приятна вечер на хейтърите и дано на някого след време темата бъде полезна. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как пък стигна до извода, че "хейтя"? 

Мога да ти покажа чисто нова, "автърмаркет"  гарнитура с въпросните щампи, тоест никаква гаранция, че ако я видиш под главата, това ще означава "девствен двигател". Затова и попитах. Но явно има гузен момент, затова и реакцията е такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какъв чеп ще ми е да лъжа във форума. Най-малко пък се чувствам гузен. Нито се опитвам да я продам, нито да спечеля нещо. Който както иска да го разбира, аз видях всяка една част, която извадихме, какво пише на нея и какво ѝ беше състоянието. Личеше си, че са навъртяни километри. 

 

Ама кво ли се обяснявам като ученичка... радвам се на адски меко мъркащ и изправен двигател, пък ако ще и да му е n-тото отваряне, както твърдите вие. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз/ние нищо не твърдя/им, въпросът беше, как разбрахте. Останалото е подозрителна интерпретация. 

Щом "мърка", радвай му се, т'ва е крайната цел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При студен старт на двигателя, от ауспуха пуши бяло, но това го е правила винаги,Понякога се замисля преди да запали, сякаш има недостиг на гориво.Понеже е първото отваряне на двигателя,Лагерите на разпределителния вал бяха износени, както и хидравличните повдигачи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...