Jump to content

Геометрия или N75 на помпа дюза


SCHwabata

Recommended Posts

"легендата" отново ми създаде проблем, а именно: 

17965 - Charge Pressure Control

P 1557 - 35 - 10 - Positive Deviation - Intermittent. Пренадува турбината и влиза в аварием режим. Проблема е следния: 

Това пренадуване го правеше от време на време, но в 90% от времето колата си беше идеална. 

От около 3-4 дни обаче изведнъж почна да го прави постоянно. След 2200 оборота се усеща как колата се мъчи и няма мощност. Ако продължда на настъпвам, влиза в авариен режим. Това го прави на всяка предавка. 

Въпросът е, N75 ли си е заминал или плача на нова геометрия ? 

Направих и едно клипче в бейсик сетингс, какво се случва. Прави ми впечетление, по звука и по показаното налагане, че актуатора/геометрията не отлепя. 

Ще съм благодарен на мнения, насоки и от къде да почна с търсенето на проблема. Колата е GOLF 4, 1.9 TDI, помпа дюза - ARL.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам на геометрия. При липса на вакум тя принципно седи в отворено положение, тоест ако беше Н75 колата щеше да е тромава и да не надува в ниските обороти. Тук е точно обратното - има пренадуване.
За всеки случай, за да се потвърди, пробвай да откачиш вакумния маркуч от Н75 към турбото. Ако няма разлика след това, значи е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Buddah написа:

За всеки случай, за да се потвърди, пробвай да откачиш вакумния маркуч от Н75 към турбото. Ако няма разлика след това, значи е това.

 

Т.е. маркуча който слиза към актуатора ? 

Мислех си го това нещо, с защото друг вариант да тества Н75 не се сещам. Но ме хвана шубе, дали ще разтовари турбината, ако го извадя ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за него говоря. Няма от какво да се притесняваш, защото при липсва на вакум геометрията трябва да остане напълно отворена. Ако няма разлика, значи е заяла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натам вървят нещата, въпреки, че не ми се искаше. 

@Buddah пробвах вчера да си играя с вакуумите, резултата е същия. Закачих даже Н18 от егр-а към актуатора, при което геометрията се подмества около 2-3мм. Благодаря ти за насоките !! Сега се моля да е запекла, но да не е по-сериозен проблема вътре с обърнати лопатки..

Почвам „очистителни стъпки” с пръскане на вода -> спрей за почистване на геометрия без разглабяне -> спрей за фурни.

Ще споделя резултата и без това се каня да ги тествам от поне 2г. Някой междувременно, ако има друга идея/съвет, ще съм благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт...:

 

След като махнах кората и се заврях отдолу, се оказа, че актуатора е счупен :steinigung:

Целия е в ръжа и двата болта които са между планката и самия акуатор са се скъсали.... довечера ще кача клип/снимки.

Въпросът ми към запознатите е: еднакви ли са актуаторите за всички 1.9 помпа дюза ? На втора ръка или нов да заложа ?

 

П.П. поне геометрията си се движи свободно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една обява:

https://www.olx.bg/ad/aktuator-za-turbina-garett-gt1749-2-0tdi-i-1-9tdi-turbo-turbo-actuator-CID360-ID6euGS.html

Вероятно след като го смениш новият може да има нужда от настройване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да питам и аз нещи за актуатора? Колата е ауди а4 б6 1.9 130к.с., проблеми подобни като на колегата. Когато колата се запали и работи на празен ход, актуаторът трябва ли да е с прибран лост или не? Имам и лог файл на 11 канал, но не се ориентирам съвсем с данните.

LOG-011-първи.xls

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При горният Лог файл след 3000 об. изпада в авариен режим и забива мецуната. При този - достига 4000 без проблем. И двата са правени на трета скорост с пълна газ.

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Редактирано от king82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пурвия фаил имаш 400 мбара разлика как не се е разлетяла турбината,стига си я мъчил колата почисти геометрията.Не трябва да има голяма разлика между искано и доставено налягане.Ако не знаеш как да определиш по хода на лоста на актуатура че е геометрия или с вакум помпа да провериш мембраната скоро от догатки ще гръмнеш я маркуч я турбина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се случи с предната турбина. Тази е с почистена геометрия, здрав актуатор и работещ н75. Но поведението на колата е същото, както преди да се счупи предното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро нещо не е настроено,ограничителния винт -стопер или актуатура.

Чипирана ли е колата?

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 7 часа, king82 написа:

Когато колата се запали и работи на празен ход, актуаторът трябва ли да е с прибран лост или не?

 

Като запалиш колата, помпата прави вакуум, който издърпва лоста. Ако откачиш маркуча от Н75 или от актуатора, лоста трябва да се върне обратно.

След запалването, ако лоста не се прибира или геометрията е блокирала или не стига вакуум до актуатора.

Връщането на лоста при липса на вакуум(както Н75 задава във високите обороти), става посредством пружина в актуатора. Това че външно актуатора ти е здрав, не означава, че пружината връща всеки път. И при положение, че един път забива, един път не и геометрията е чиста, бих започнал от там. Мнението ми е любителско !

__________________________________________________________

По моя проблем, ето обещаното клипче.

Въпросът ми е, какъв е най-добрия начин за центровка на нов актуатор ? И  в bassic settings - 011 - act.intake press., какви са оптималните стойности/граници, преди да почна с полевите тестове и логове ? 

 

П.П. омазания двигател, е от изпуснала гарнитура на капака на клапаните, ама пусто шофьора разбирач, не може да го изчегърта от задната страна...

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е чипирана. Настоящото турбо е свалено от катастрофирала кола. След монтажа му, проблемите с пренадуването остана. Пак сваляне, почистване на геометрията.... и пак така. Като пускам един тест на Н75, лоста на актуатора се движи около 1см.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли катализатор колата,сравни с друга такава как излизат газовете от ауспуха. Хода  на лоста е около 1 см .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Момчета някой знае ли, от къде може да се намери/поръча скобичката, която държи рамото на актуатора и геометрията ? 

Позиция - 2 на снимката 

a846787f05595b14.jpg

 

Търсих в 3-4 магазина, не се продава, като отделна част. А ми се иска да имам резерва, ако моята избяга или се счупи.

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя скромен опит, залагам на горната...:lupe:;)

Не, че има някакво огромно значение. Единствения вариант е да не е някое самоковско тенеке и да се разпадне от жегата...макар, че съм 1000% сигурен, че и една тел ще свърши същата работа, иначе даже и свинска опашка ми мина през акъла.:lol:

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледаш актуатора на какво прилича, няма да се очудя и това да се разпадне :D

Ти лесно ли я маха/слага твоята 6498392676 пъти ? :hilezh: Ама ти имаш поле за развитие, при мен е наврянаа..

Идея къде може да се намери ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е нещо уникално,

вЪ магазините за крепежни елементи. струва баснословната сума от 0,06лв

https://www.fixator.bg/krepezhni-elementi/zegerki/

 

П.П. моята зегерка  не е сваляна..... все още.:hilezh: Представяш ли си.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...