Jump to content

Бъдеща покупка на Ауди Алроуд 2.7 битурбо


Recommended Posts

Прочел съм каквото успях да намеря във форума, но ме интересуват и други мнения. Трябва ми актуално мнение на някой които има или е имал такъв автомобил. Слаби и силни страни, и от какво да се притеснявам. Слагане на газов инжекцион. При първо обслужване точно какво и колко неща се сменят, цени ориентировъчно. За какво да се гледа преди покупка. Въздушното окачване как се държи на тази кола, здраво ли е? Колата може да се купи от България или да бъде внесена от Германия. В Мобиле бг съм харесал няколко. Благодаря!

https://m.mobile.bg/details/11530902209185243

https://m.mobile.bg/details/11493924411703898

https://m.mobile.bg/details/11493924411703898

https://m.mobile.bg/details/11493924411703898

Това са колите които съм харесал, някои гледал ли ги е? Има разлика в годините и цените.

Редактирано от Yoman88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

On 6/12/2019 at 11:38 PM, Yoman88 said:

Това е една и съща обява. На този двигател ГИ се слага трудно, защото няма много място и има специфики в монтажа - в Ланди ренцо са слагали на доста такива коли и май имат основно положителни отзиви. Въздушното е здраво и не е скъпо за поддръжка, но си е вече старо и може да се наложи рециклиране на възглавници, смяна на датчици и пр. 

 

При първо обслужване, бих сменил:

свещи, бобини, ремъци+ролки+водна помпа, антифриз, спирачна и хидравлична течност, масло+филтри на двигателя + масло на автомата (който е потенциално най-скъпия ти агрегат, ако се строши)

 

Превантивно може да смениш термостат, ламбда сонда (предните) и дебитомер.

 

Турбините не трябва да вият при подаване на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ханкоооо, на тая кола само рециклирането на възглавниците е +1000лв ама това не е новина за човек налял 40к в погреб за 5ооолв:hilezh:. Има ЕГТ, които се разпояват и забива муцуната.  Предните ламБи са от отдавна изхвърлени както и предкатовете, предполагам и катализаторите щото са 400пари и се махат поголовно за да не фърля турбини. И това в станало още щом е стъпила в България. А с изкараните 400 се плаща труда и чипа... ;)

Още щом я вземе и види каква лейка е ще се хване за главата с полумесеци и гарнитури, За капак и ако е с ЕГР, трябва и там да се препипа. Въобще е бензинов душегуб и е бездънна яма за пари, с едното хубаво качетво, че върви. Спукани гащи, комутатори, обтегачи и банани, вериги, спукани турбини...все неща дето може да изскочат.

 

Ей ти една с газ и на по ниска цена и по нова година. И аз я гледам, ама е хафтомат и не ме  влече.

https://m.cars.bg/offer/c3106065

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 9 часа, HannoSLM написа:

Това е една и съща обява. На този двигател ГИ се слага трудно, защото няма много място и има специфики в монтажа - в Ланди ренцо са слагали на доста такива коли и май имат основно положителни отзиви. Въздушното е здраво и не е скъпо за поддръжка, но си е вече старо и може да се наложи рециклиране на възглавници, смяна на датчици и пр. 

 

При първо обслужване, бих сменил:

свещи, бобини, ремъци+ролки+водна помпа, антифриз, спирачна и хидравлична течност, масло+филтри на двигателя + масло на автомата (който е потенциално най-скъпия ти агрегат, ако се строши)

 

Превантивно може да смениш термостат, ламбда сонда (предните) и дебитомер.

 

Турбините не трябва да вият при подаване на газ.

 

За въздушното окачване имам познати в Пловдив и го рециклират на прилични цени и дават гаранция, т.е. ако се наложи да се прави ще ползвам 30% отстъпка. Относно турбинте само по виене ли мога да позная че са зле или има и нещо друго? А тези ЕГТ датчици къде се намират, и скъпи ли са и колко са на брой? Автоматика здрав ли е? И какъв тип е - типтроник или мултитроник? Знам че с ръчна скоростна кутия е много рядък и почти не може да се намери. 

Редактирано от Yoman88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматика е типтроник от ZF. Ако се тоталне, ремонта е между 2 и 4к лв. Гледай да сменя плавно предавките, да не подритва и да не “боксува”.

 

Турбините са трудни за диагностициране и освен виене трудно може да се проверят, ако приемем че колата върви нормално и двигателя работи равномерно.

 

за датчиците Дапчо може да ти разкаже, той му разбира на въздушното.

 

Според мен изобщо не гледай с ръчна, освен ако не си пубер състезател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, loshdancho написа:

Ханкоооо, на тая кола само рециклирането на възглавниците е +1000лв ама това не е новина за човек налял 40к в погреб за 5ооолв:hilezh:. Има ЕГТ, които се разпояват и забива муцуната.  Предните ламБи са от отдавна изхвърлени както и предкатовете, предполагам и катализаторите щото са 400пари и се махат поголовно за да не фърля турбини. И това в станало още щом е стъпила в България. А с изкараните 400 се плаща труда и чипа... ;)

Още щом я вземе и види каква лейка е ще се хване за главата с полумесеци и гарнитури, За капак и ако е с ЕГР, трябва и там да се препипа. Въобще е бензинов душегуб и е бездънна яма за пари, с едното хубаво качетво, че върви. Спукани гащи, комутатори, обтегачи и банани, вериги, спукани турбини...все неща дето може да изскочат.

 

Ей ти една с газ и на по ниска цена и по нова година. И аз я гледам, ама е хафтомат и не ме  влече.

https://m.cars.bg/offer/c3106065

 

 

 

И аз искам с ръчка но не съм видял от 1 година. Беше купена за два или три дена, в София се продаваше. Значи да разбирам че не си струва инвестицията в този автомобил.  А същия модел но с 2.5 tdi 180 кс с ръчка по добре ли е? За да не отварям друга тема, ще попитам за Ауди а8. Д2 с 2.8 4х4 автомат - по добър избор ли е от алроуда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, HannoSLM написа:

Автоматика е типтроник от ZF. Ако се тоталне, ремонта е между 2 и 4к лв. Гледай да сменя плавно предавките, да не подритва и да не “боксува”.

 

Турбините са трудни за диагностициране и освен виене трудно може да се проверят, ако приемем че колата върви нормално и двигателя работи равномерно.

 

за датчиците Дапчо може да ти разкаже, той му разбира на въздушното.

 

Според мен изобщо не гледай с ръчна, освен ако не си пубер състезател.

 

По принцип харесвам бензин с газ. Дизел съм карал отдавна и много не ми се занимава с него. Просто това комби ми влезна под кожата и много искам да имам такова. Не съм съзтезател, женен съм и имам две деца ( две момчета - едното е на 4 г. а друго в момента е на 6 месеца). Нямам намерения да си затривам семейството. Искам да е автомат, че ми писна в града съединител, газ и спирачка. А ни трбва да е по голяма кола, комби че вече сме повече членове на семейството и когато се ходи на почивка, става нещо страшно с багажа. Да се чудиш кое къде да го сложиш, също и да е по сигурна и стабилна кола. Че когато се натоварим с багаж да може и да го тегли без проблем и да не изнемогва. Тези модели страдат ли от появата на много ръжда по врати, прагове и шасито отдоло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

за датчиците Дапчо може да ти разкаже, той му разбира на въздушното.

Става дума за ЕГТ датчиците на темп. изпускателни газове(или както там се преввжда). От жегата се опичат и почват да правят студени спойки. Съответно колата регистрира грешка и влиза в авариен режим презапояват се и пак си в джаза. При лошо стечение на обстоятелствата може да се опече и нещо друго. Ламбдите също съм виждал да умират. Имаш два обтегача (вариатори на газоразпределението)с банани на веригите на разпределителните валове, също съм виждал проблеми с тях  счупени и износени банани, течащи полумесеци,  (ама има по-запознати да кажат какви са цените и вариантите за ремонт).

2.5 е същия бездънен джоб, с тая подробност, че не върви толкова, не може на газ и ще харчи доста 12-15градско нафта и ремонтите са олеле. Газовата за 2.7т  май в доста скъпа(не съм проучвал чак до там).

Имаш датчици нивомери на въздушното, клапанен блок и компресор. Компресора 750нов, ремонт 150и повече с работа, клапанния блок май не се ремонтира, запечатан е с някаква смола. Има IIупотреба за 50-100лв,  новомери за по 30-40лв нови 130-140 на брой, а са 4. 

Урода е кола за хора търсещи точно такава и не ги е страх от разходите. Еъчки има, ама не в  България...и  доста държат цена.

Ръжда има само по катамангите, видиш ли изгнили врати покрай лайсните долу бягай далече, отдолу е леш.

Скоростите на 2.7 и 2.5 са механично еднакви. Разликата е в диференциалите. (При автомата и в торконветора). Принципно урода се взима за кола, която излиза по офроуд.което е смърт за типтроника(боксуване лашкане, дърпане). Олроуда винаги е с по-бавни диференциали от стандартно А6, което рефлектира и върху разхода, също е по тежък от стандартно А6.

Обаче всичко му е "по-направено" от на стандартно А6.....

Има и още нещо, при ръчната кутия на Урода има редки екземпляри с бавни скорости( Low range, salter) там е благото ако теглиш каравани, лодки, или ремаркета по нивите.

Чух, че даже при някой има тая опция и при типтроника, ама не гарантирам, че може да е само слух.

Въобще урода си е кола за такъв, който иска точно нея. За другите е скъпа и нефункционална. 2.7т става с лекота +300кс само с чип, ама трябва да се изхвърлят катализаторите иначе опича турбините. За ръчката няма проблем, ама при типтроника  трябва да се пипа много внимателно...че после боли джоба. Моя човек с моргата е с типтроник, на 280кс без катове и изолирани ламбди ръчка я като линейка, след година и половина още не я е счупил, ама на него не му дреме.

Някой ако знае нещо за картерната вентилация, че там не съм проучвал нищо...

Проблемна ли е,. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Yoman88 написа:

 

По принцип харесвам бензин с газ. Дизел съм карал отдавна и много не ми се занимава с него. Просто това комби ми влезна под кожата и много искам да имам такова. Не съм съзтезател, женен съм и имам две деца ( две момчета - едното е на 4 г. а друго в момента е на 6 месеца). Нямам намерения да си затривам семейството. Искам да е автомат, че ми писна в града съединител, газ и спирачка. А ни трбва да е по голяма кола, комби че вече сме повече членове на семейството и когато се ходи на почивка, става нещо страшно с багажа. Да се чудиш кое къде да го сложиш, също и да е по сигурна и стабилна кола. Че когато се натоварим с багаж да може и да го тегли без проблем и да не изнемогва. Тези модели страдат ли от появата на много ръжда по врати, прагове и шасито отдоло?

 

Правилно си се ориентирал. По-мощната кола е много по-безопасна, особено когато е пълна с хора и багаж. Изпреварванията са лесни и кратки и не те оставя в безпомощно състояние в лявата лента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Yoman88 said:

 

И аз искам с ръчка но не съм видял от 1 година. Беше купена за два или три дена, в София се продаваше. Значи да разбирам че не си струва инвестицията в този автомобил.  А същия модел но с 2.5 tdi 180 кс с ръчка по добре ли е? За да не отварям друга тема, ще попитам за Ауди а8. Д2 с 2.8 4х4 автомат - по добър избор ли е от алроуда?

2.5 тди хич не е за препоръчване. Има много изписано за него, разгледай форума.

 

Д2ка с 2.8 не съм карал, но в сравнение с олроуда те са доста по-ниски коли и с по-малък багажник, особено ако сложиш ГИ, без да слагаш бутилката на мястото на резервната гума. Един голям плюс е, че е изцяло от алуминий, съответно няма да имаш проблеми с ръжда. Няма ги във версия с въздушно, което си е благинка. За Д2ките най-подходящ двигател е 4.2, но намирането на запазена такава е почти невъзможно, а поддръжката понякога е изнервяща.

 

Харесал си стари коли с доста скъпи агрегати, на които най-големия проблем е, че почти не се намират запазени екземпляри.

 

Ако поддръжката и разхода ти притесняват, може да разгледаш и Ц5ците с 1.8Т, които са една идея по-евтини за поддръжка, но също са бели лястовици.

 

Също имай предвид че Д2 и Ц5 вече не се поддържат от Ауди и някои специфични части стават много трудни за намиране, да не кажа невъзможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още нещо специфично за урода.

Поради постоянното автоматично регулиране на нивото втулките по предницата(а даже и по задницата) си заминават скоропостижно от усукването особено ако се кара на гъзарското IIIниво.

преди 55 минути, HannoSLM написа:

може да разгледаш и Ц5ците с 1.8Т, които са една идея по-евтини за поддръжка, но също са бели лястовици.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto-inserat/audi-a6-allroad-s6-gummersbach/279905198.html?fbclid=IwAR2ylEqABzlkAio00igA5MpKp22mg5csDF_d3VShB-OL9JGzxmULrIbGSuA&ref=srp

 

Според мен тая си заслужава..поне външно

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Тази а6 1.8 t не се ли произвежда до 2000 г? А на обявата е 2004, което ме учуди.

Заглеждам и друг вариант а6 авант с 3.0 i quatro с ръчка или автомат. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бягай далече от 3.0. пати си от алуминиев блок и е почти невероятно да намериш читава.

Тая  1,.8т си е 2004. Според мен.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, loshdancho написа:

Бягай далече от 3.0. пати си от алуминиев блок и е почти невероятно да намериш читава.

Тая  1,.8т си е 2004. Според мен.

 

Тогава 2.4 или 2.8 по добре ои са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Yoman88 написа:

 

Тогава 2.4 или 2.8 по добре ои са?

2.8 е по-адекватен от 2.4 като се вземе предвид за какво ще я ползваш, но всъщност 1.8Т ми се струва най-добрия и бюджетен избор. Освен че ще обслужваш и поддържаш 6 цилиндров агрегат ще трябва да се справиш и с всичките течове.. като в последствие няма да получиш динамиката която очакваш или поне не много по-добра от 1.8Т

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

На ауди а6 1.8 t 4х4 трудно се намират, или ако ги има са 1999 или 2000 година. Аз искам да е поне 2002 и нагоре.

знам че ги произвеждат до 2000 г. Или се бъркам?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Yoman88 написа:

 

На ауди а6 1.8 t 4х4 трудно се намират, или ако ги има са 1999 или 2000 година. Аз искам да е поне 2002 и нагоре.

знам че ги произвеждат до 2000 г. Или се бъркам?

До 2004г. Са

Проблема е, че този мотор и автомат няма да е куатро и не е за препоръчване. Ако прежалиш автоматика пак ще е трудно, но има шанс да намериш нещо все още читаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.06.2019 г. at 14:08, loshdancho написа:

 Въобще е бензинов душегуб и е бездънна яма за пари, с едното хубаво качетво, че върви.

"Вървяла" е за времето си. Сега с тази кубатура, 2бр. ТК и тази мощност ... само хаби бензина. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет от мен: "Не слушай форумни специалисти и легенди".

Щом имаш мерак, диагностика на нещата които е описал Данчо и скачай.

Колата с тоя мотор и автомат е чудесна за пътуване със семейство и дава неприличен разход за вървенето си.

Ако ще я ползваш и за ежедневка /градско/ си трябва ГИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Да ще се кара всеки ден, каране на големия до градината, и до работа. А моята работа е свързана и с постоянно пътуване в града. Градско ще се кара в 95% от случаите. Всеки ден около 70 км в Пловдив, и газов инжекцион ще се слага задължително.

Вече огледах две и бяха тотален гроб. Прекалено много неща за смяна наведнъж и се отказах.

На стойност над 1500 лева за всяка от двете които огледах.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм голям разбирач, но ремонти за 1500 могат да излязат и на супер пазена кола. Например хубави дискове с накладки са към 7-800лв. Обслужване на автомата и диференциала още 500 и вече си на 1300... Та парите ще си летят...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то почти всяко нещо вече се води консуматив. Не ми се изпада в подобен спор, но ако при преглед ти кажат, смени масло, ремъци, ролки и тн, масло на автомат, дискове, накладки и още 5-6 'консуматива и цената с адекватни части на цялата игра стане 3500, колата гроб ли е?

Редактирано от pampo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...