Jump to content

Audi 80 B4 2.0 90hp ABT 96г - хъркане на трета предавка


Recommended Posts

Моля да ми дадете съвет относно проблем. Колата превключва предавките 1,2,4,5 нормално, но има луфт в скоростния лост и при включване на трета предавка хърка. Ако я вкарам по-рязко хърка по-малко. Имах на предишната кола подобен проблем и беше от лостовия механизъм. Когато взех тази мислех, че дори да е кутия ще я оправя, заради двигателя който уж трябва да е читав. Правих ремонт на двигателя.  И честно казано въпреки че е с 4 ел.стъкла, ел.огледала, климатик, хидравлика и централно заключване, както и газова уредба - вече се замислям дали ми идва рентабилно да продължавам сагата.Това проблем със синхронизатори на третата предавка ли е? Досега съм виждал да хърка само задна или пета, не и трета предавка. Може ли да е нещо друго, чийто ремонт да не излезе 300лв? Исках аудито защото има по-евтини части, има климатик и е по-високо от новите. Карал съм по-нови, които дори на малки бабунки задират, а да отидеш за риба или някъде другаде - никакъв шанс.

Редактирано от инжектопляктор
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай да включиш трета предавка на запален мотор, когато не се движи колата - пак ли хърка?

 

Една скоростна кутия втора ръка върви 80-100 лв. Аз не бих си играл да ремонтирам кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако включа от 2 на 3-та изхърква. Ако от свободна включа трета, обикновено не изхърква. Общо взето трябва да й напаснеш на чалъмите, което ми прилича на синхронизатори вече. Чудя се дали може да е друго.  Кутията струва 100лв, но още 100 съединител. И дотук вече ми стъпи на 1600 колата без кутия. Няма да мога да я продам за 2 със сигурност и се чудя дали да я правя още. Ако й правя кутия, правих двигател - остава само едното хубаво купе. Исках кола за риба с климатик, да се кара и по пътя. А не проект за реставрация.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

С някоя добавка мога ли да отложа смяна на кутия? Имам друга кола, която има ОК скорости и двигателят не е пипан и работи. И е по-стара. Чудя се тая какво да я правя.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,според мен се огледай за някоя кутия втора ръка на сносна цена, сменяй и си свиркай. При положение, че си правил мотора и другото е наред... все пак е работа за 1 ден. Не виждам защо трябва да сменяш и съединител (ако не е за смяна де). На моята аксиалния лагер стърже като на сухо като е натиснат но си карам и това е. Като изреве тогава ще сменям. А за лоста смятам да го направя като колегите от руския форум - ако е скъсан тампона около лоста ще го напълня със силикон да стегне, а на топката на лоста слагам 1-2 слоя термосвиваем шлаух 40мм, нагряваш със горещ въздух,технически вазелин за смазка и луфта изчезва. ..поне на теория де :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
14 minutes ago, dinkov_a6 said:

Колега,според мен се огледай за някоя кутия втора ръка на сносна цена, сменяй и си свиркай.

Правих глава, за да спре да пуши на масло. Беше жестоко при студена кола.
Периферията електрониката прави странни проблеми. Вчера карах колата всичко беше ОК и изведнъж стъпковото взе да чатка и да ми държи по 300 оборота.
Откачих го - звукът беше от него. Освен това иска термостат и клапи. Климатикът работи покъртително. Интериорът не е особено перфектен. Само купето е перфектно. Отзад се оказа и че задържа цилиндърче на спирачките. Много проблеми се насъбраха. От колата очаквах здраво купе и двигател поне.
Кутия втора ръка ще търся наоколо - около Бургас. Проблемът е, че е тежка част и не мога да си я доставя от другия край на страната.
А иначе - чудя се вече дали да не замине за продажба. Много се кефя на външния вид, на Пасата ми Б3 е супер дървен, но за сметка на това такива неща не съм му правил.

Редактирано от инжектопляктор
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, инжектопляктор said:

Кутията струва 100лв, но още 100 съединител. И дотук вече ми стъпи на 1600 колата без кутия. Няма да мога да я продам за 2 със сигурност и се чудя дали да я правя още.

 

Че той съединителя е консуматив. На почти всяка кола заминава за 200 - 300 хиляди км. Термостата ти бил за смяна, че и клапите. И на това му викаш реставрация.  :hilezh: Колата, която взех за донор за климатика беше като твоята. Предишния собственик не искаше да даде 500 лв да си стегне колата.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От контекста на темата разбирам, че имаш директното желание да смениш колата и да не се занимаваш с никакви ремонти, ето и моите 20стинки: Ако можеш налей още някой лев и я оправи, не са и чак толкова големи проблемите, казвам го от гледна точка на притежавал такова Ауди - особено пък за целите за които го ползваш и най-вече, че има климатик. Пробвай с добавка за ск.кутии, ако не стане я замени с неква 2-ра употреба , макар, че и там резултата не е ясен. Задържането на спирачния апарат читав майстор ще го отстрани бързо, взимаш друго стъпково моторче (без да го пипаш), клопваш го и газ.

Ако някой преди ми беше споменал, че оригиналните масла за ск.кутия и заден диф на сегашното ми Ауди ще са колкото приблизително твоите ремонти в момента нямаше да му повярвам. Та моя съвет е стягай и карай, няма смисъл да направиш подарък на някой, както аз направих с моята Б4-ка, двигателя е железен а купето два пъти. Още съжалявам, че я махнах............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите 20 стотинки: ако си я взел само да ходиш за риба с нея, карай си я така. Или прескачай 3-та, или пробвай с двойно амбреиране ако наистина има проблем със синхронизатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 13.06.2019 г. at 7:09 PM, 6matkar said:

Че той съединителя е консуматив. На почти всяка кола заминава за 200 - 300 хиляди км. Термостата ти бил за смяна, че и клапите. И на това му викаш реставрация.  :hilezh: Колата, която взех за донор за климатика беше като твоята. Предишния собственик не искаше да даде 500 лв да си стегне колата.

Ще я правя. Не пуши и работи двигателя вече. От кои модели стават скоростните кутии и какви кодове да търся съвместими с моята?
Едва ли някой майстор ще ми намери кутия вместо мен, да закарам такава да я монтират просто.
От ауди 80 Б3 1.8 90 коня става ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В megaparts тамън има 2 кутии от ABT двигател. Нямам идея коя може и коя не. Аз лично бих си търсил кутия от същата кола/същия двигател.

 

Редактирано от 6matkar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мегапартс не е вариант. Купувал съм от тях дефектни части и ми се правиха на интересни.
Освен това една кутия тежи 70-80кг сигурно. По еконт доставката ще е повече от кутията.
Искам да търся в местни морги или донор някаква от вторични. Понякога ги карат на ход и дори работят. Но ги бракуват.
Затова искам да попитам всеки който знае - какъв код кутии от Ауди 80 са съвместими и от Б3 1.8 стават ли, защото такива има повече?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де за риба ти е що се втълбосваш с ск направи и стъпковия и карай, аз на б4 навремето за климатика налях най-много. Тая другата кутия не я знаеш на къв хал е, а това дето казваш 5та да хърка.. 10г карам ауди и фв не съм видял такова нещо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За риба е. Но ще се кара и градско. Климатика е ясен - задължителен е лятото. Не влиза трета без стъргане. Алтернативи? 500лв ремонт на кутия?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До мястото за резервната гума има лепенка с код, който показва каква ти е ск. Търсиш в обявите за продажба на части същият код и действаш.
Аз бих сменил маслото с кастрол 75w90 + добавка . Събира около 2.3 литра. Литър масло е около 20лв.a8c55f1d4c71d6d671a22985cf35a18c.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Смених кутия, спирачки и ремонт на глава. Явно съм случил на куца или легендите не отговарят на истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, инжектопляктор said:

 или легендите не отговарят на истината.

Ако сте се доверил на легендата, че 80 тката е "последната здрава", тепърва ще научавате, колко въшлива легенда е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти покажа ли последните изкупени коли от megaparts.   Някои хора се оттървават дори от висок клас коли. Защо ли? https://www.megaparts.bg/page/izkupuvane   :hilezh:

 

Ама пляктора, май е очаквал да седне в четвърт вековна кола и да не барне нищо. Или да сменя само консумативи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам кутия от АБТ, кода е CDY, това е дългата кутия монтирана фабрично на АБТ. Кутията е перфектна, смених я защото направих колата куатро. За 100 лева я давам. Намери приятел, който пътува с бус или камион към Търново да ти я докара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Смених кутията, колата пушеше смених гарнитура и гумички. Направих й спирачките, смених си и термостатчето.
Колата отива на проект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Означава че смених фарове, ремонт двигател, смених скорости, спирачки и имам да й дооправя климатика. Общо взето цялата кола правя...

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...