Jump to content

Смяна на фар Audi A4 B5 фейслифт. Търся малко помощ.


aldygreen

Recommended Posts

Днес, 13.06.2019г., въпреки мрачното предчуствие заради датата, посегнах на левия фар на колата, оригинален VALEO. Причината - дългата светлина биеше доста нагоре. Отворих капачката и видях неприятна картинка - всички кабели бяха с напукана и силно олюпена изолация. И с всяко придръпване на капачката обелването се увеличаваше. Не успях да разкача големия 8-полюсен куплунг и поради това просто отрязах жиците, за да не стане някоя беля и колата да може да се кара.. 

Какво следва?

Окабеляването трябва задължително да се подмени. Мисля, че ще е възможно без разглобяване на фара, защото проводниците вървят от куплунг до куплунг.

Нужната помощ е в най-лесната наглед част - свалянето на куплунга (8-полюсния конектор), който стои непоклатим. Трябва да има нещо за освобождаване, но някой е минал преди мене май, та не виждам такова нещо. Дори и да сменям целия фар, тази задача си остава като най-неприятната.

Второто, свалянето на самия фар - освен горните два болта има ли трето закрепване.

Ще бъда много благодарен за всякакви конструктивни съвети. 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://audibg.com/forum/index.php?/topic/137943-прожекторни-фарове-реални-тестове/&page=7

 

8481714v.jpg

Подобна, но още по-жалка картинка се яви и при мене. При най-малкото разбутване остават само усукани голи многожилни кабели. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Куплунгът още не съм свалил. В темата по-горе виждам, че не само аз съм се мъчил със свалянето на голямата букса. Трябва да има лостче за освобождаване отдясно, ама няма. Вчера отрязах кабелите от вътрешната страна на фара, фактически оголени жици, много повече от тези на картинката горе. И без това трябва да се сменят, добре е да са със силиконова изолация. Сега колата може да се кара, ама е като циклоп. Добре е, че пипнах, защото можеше да стане голяма беля на път.

Търсачката на форума е "гола вода" и затова попитах директно.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Прегледът показва, че положението далече не е така трагично, както ми се стори първоначално.

Ето какво намерих във фара:

 

IMG_0974.JPGIMG_0975.JPGIMG_0976.JPGIMG_0981.JPGIMG_0982.JPG

 

Дали лупата е оригинална, нямам представа. На алуминиевото тяло се вижда маркировка 99, годината на производство. Рефлекторът е металически и изглежда доста по-добре отколкото на снимките. Има лек много фин прахов налеп, който не знам как да отстраня по безопасен начин. Лупата е в отлично състояние и ще бъде внимателно почистена с такъми за фотообективи. А лампата H7 е "велика" и ще замине на боклука.

Засега смятам само да възстановя опроводяването и да не се занимавам с глупости.

Ще трябва и да се постигне изравнявняване на петната на дългите светлини, основната причина за тази сага.

 

IMG_0985.JPG

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 6/14/2019 at 12:27, NIKO написа:

Е, откачи ли куплунга?^_^

КаЙ чесно, че отряза "жиците":lol:!

Като толкова мноо знаеш, да беше пуснал тема за разкачането на различните видове букси? Въпросът наглед е много прост, но за някой може да се окаже фатален при по-тежки обстоятелства.

Търсенето в сайта, дори и през Google, не дава нищо читаво. 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....мно'о едва ли, но виж досега БУКСА не ми се е опирала дотам, че чак да пусна тема и да ровя в гугъла как се вади^_^.

Сега очакваме "Как смених гума!! Проблеми и въпроси!!Помощ!"

Нали не си дръпнал маската заради фаровете?!?!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Букса не трябва да се "опира". По правило се вади лесно, стига да се освободи "чопчето".  Обикновено освобождаването става леко, стига да знаеш къде да натиснеш. Невинаги е очевидно, също невинаги е достатъчно достъпно. В никоя моя тема досега не съм си позволявал да се подигравам на когото и да било. В повечето от постовете ми има включена полезна и за други колеги информация. Като темата с дадения линк към сайт с Ръководства за ремонт и Инструкции за експлоатация на много от Аудитата. Там твоя милост пак беше на нивото, представено тук. Но това не е мой проблем. :wall:

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне, това е ирония, подигравката е лесноразпознаваема, но явно не за всеки.^_^

Нямам изобщо намерението, да си меря "полезността" с когото и да било, но да пълниш форума с подобни "страааашно важни и трудни проблеми", е меко казано смехотворно. 

А че някой не умее да ползва търсачка......

Айде ще се въздържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултатът - очевадно по-ярък фар с коригирано разминаване на къси и дълги светлини. Плюс универсален инструмент за разкачване на почти всякакви букси с подобно заключване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимка само на членове на профсъюзите - както би се изразил великият Остап Сюлейман Берта Мария Бендер бей.

За останалите - търсачката на форума. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • VBI locked this topic
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...