Jump to content

Проблем..при контакт не светват лампите


Kingjr22

Recommended Posts

Здравейте, група!

Колата е Ауди 80 Б3 1.8S (90 коня)

От няколко дни имам следният проблем. Когато завъртя на контакт не светят лампите(на ръчна, масло и т.н ) след като запаля колата оборотите не работят, но километража да.. 

Интересното е, че трябваше да спра след 5-10 мин на едно място и като отново дадох на контакт всичко тръгна както трябва..лампите светеха,оборотите се върнаха..? :huh::huh:

Възможно ли е..проблема да идва от контактния ключ( + клемореда? ) Защото запъва при въртене? И не можех да върна ключа след като я загасих.. Но върха беше вчера..имах работа колата работеше нормално.. и на прибиране забелязах как тока намалява.. започна прекъсване на сд-то, мигачите почти не светеха на таблото. И изненада закъсах на един завой.. колата нямаше ток дори да завърти стартера? :nixweiss: Добре, че един приятел ми даде ток.. и някак успях да се прибера :hilezh:  Ако имате идеи моля споделяйте :unsure:

Редактирано от VBI
Заглавие!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добре, колега! Ще го прегледам :zustimm:Благодаря за отделеното време!:respekt:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернаторът няма да зарежда, ако липсва или е изгоряла контролната лампа за акумулатора в таблото. При проблемите, които имаш, може и нищо да му няма на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.06.2019 г. at 14:08, Berkut74 написа:

Първо си оправи алтернатора:zustimm:

Колега, алтернаторът зарежда след като вдигна 3 хиляди оборота. Но на таблото продължава да не свети нито една лампа? Огледах таблото, но там проблем  не открих.. Някакви идеи? 

На 19.06.2019 г. at 14:22, nedelcho_iliev написа:

Алтернаторът няма да зарежда, ако липсва или е изгоряла контролната лампа за акумулатора в таблото. При проблемите, които имаш, може и нищо да му няма на алтернатора.

Колега, алтернаторът зарежда след като вдигна 3 хиляди оборота. Но на таблото продължава да не свети нито една лампа? Огледах таблото, но там проблем  не открих.. Някакви идеи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво означава като вдигна 3000 оборота:nixweiss:на празен ход при включени всички консуматори(фарове,подгреви,климатик и тн)не трябва да пада под 13.8v

Какво означава прегледах таблото?Разглобяваш го!Най-вероятно имаш спукана писта на платката по средата на таблото точно където са всички крушки!

На 6/19/2019 at 14:22, nedelcho_iliev написа:

Алтернаторът няма да зарежда, ако липсва или е изгоряла контролната лампа за акумулатора в таблото. При проблемите, които имаш, може и нищо да му няма на алтернатора.

По-голяма глупост скоро не бях чувал:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

за да не отварям нова тема, може ли леко да се отклоня от темата - става дума за една несветеща лампа и неясна за мен причина за това:

- Ауди купе б4 - лампата в багажника спря да свети. Помислих, че е изгоряла, купих си нова и я смених, но пак не свети. Погледнах визуално бушоните в моторния отсек, но не видях някой да е горял.

Каква може да е причината да не свети?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Berkut74 написа:

По-голяма глупост скоро не бях чувал:steinigung:

 

Ами извади лампата и виж какво ще стане, но да не забравиш да споделиш тук  после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ползвал съм си колата без цялото табло не само без крушката!Не съм имал никакви проблеми,а от къде знам че алтернатора си зарежда ли-имам волтметър.

Ще се опитам да ти го обясня и по друг начин-когато алтернатора си зарежда реално тази крушка все едно я няма-ПРЕЗ НЕЯ НЯМА НИКАКВА ВЕРИГА!

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ако няма нещо друго вързано към тънкият син кабел на алтернатора, при липса на контролната лампа, той не зарежда ако не му повишиш обаротите до определено ниво. Достатъчно е това да се случи веднъж и после и на празен ход има зареждане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проблема е решен след смяна на целия алтернатор. 😄😄 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Таблото нямаше вина. Беше многократно сваляно и запоявано. Откачих синия кабел от алтернатора(за възбуждането) и го опрях на двигателя(за маса) таблото заработи. Явно нещо беше дал на късо..някой от диодите е възможно да е приключил с живота си хаха 😃😅 А преди това смених само четките, но нямаше ефект. След смяната на целия алтернатор всичко тръгна.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.06.2019 г. at 8:39, nedelcho_iliev написа:

 

Ами извади лампата и виж какво ще стане, но да не забравиш да споделиш тук  после.

Ще спре да зарежда (или ще зарежда слабо заради остатъчното намагнитване на ротора на алтернатора), но явно че когато някой не разбира как едно нещо е направено да работи решава, че са му казали "голяма глупост" ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/24/2019 at 9:39 PM, Berkut74 said:

Ще се опитам да ти го обясня и по друг начин-когато алтернатора си зарежда реално тази крушка все едно я няма-ПРЕЗ НЕЯ НЯМА НИКАКВА ВЕРИГА!

Алтернаторът иска възбуждане. През контактния ключ и лампата се затваря верига между (+) на акумулатора и алтернатора(възбудителната намотка).
Когато започне да зарежда напрежението от двете страни на лампата се изравнява, няма потенциална разлика и лампата спира да свети.
Ако вдигнеш над 3000-4000 оборота най-вероятно алтернаторът ще започне да зарежда, заради самовъзбуждане.
Ако лампата свети винаги, значи алтернаторът не може да изравни напрежението си с акумулатора, т.е не зарежда.
Лампата трябва, за да може алтернаторът да започне да зарежда от ниски обороти.
Когато алтернаторът вече зарежда - през лампата няма верига, защото на двата й извода има еднакво напрежение и ток не протича.

Редактирано от инжектопляктор
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...