Jump to content

Разход на гориво при студен двигател на B7, 2.0 tdi, BLB, Multitronic


iliyan_pi

Recommended Posts

От началото забелязах , че при тръгване например сутрин, средният разход (и моментния също) е висок - над 15 л/сто и през следващите един-два километра спада до 8-9 на сто. Това е в града. Със затоплянето на двигателя този разход спада до около 7 - 8  и остава такъв. Ако оставя колата за повече от 2-3 часа (т.е. изтрива се паметта "1") въпреки, че двигателят е още топъл (60 градуса) първите стойности на средния разход са пак около 15 л  и бързо спадат. На дълъг път разходът е около 6,2 средно. Приемах всико това за нормално, докато скоро не карах колата на един роднина, която е със същия двигател (140 к.с. tdi), но с ръчна кутия - при нея сутринта рано средният разход започна с 8 на сто и бързо спадна до 6,3! Чел съм в описанието на колата, че автоматът вдига разхода с около 0,5 л на сто. Тъй, че моля някой от форума с такъв двигател и мултитроник кутия да сподели как е при него в началото на пътуването, може при мен някой датчик , например за разхода на въздух или температурата на маслото и т.н. да е скапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, описаните показания са нормални, не се филмирай. Това с моментния разход и средния в първите минути винаги изглежда странно. Я запали, да работи 5 мин. на празен ход и потегли, цяла минута ще ти показва разход 40, 30, 20... и чак след това се нормализира. Също, всяка кола има различни показания на разходомера от друга подобна, които пък подлежат на корекция. На края като засечеш по резервоар пълно- пълно, виждаш, че всичко е на ред. И дa, логично е зимата студения мотор да гори малко повече в първите 3-4 мин. Аз съм с 2.0 TDI и Мултитроник, преди това бях а 1.9 Мулти.п

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята вдигна разхода , след като затапих егр-а. 

Сега градско ми пише 9 .

Преди това над 7.5 не съм виждал на дисплея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Fireblood Благодаря, Колега. Всичко това ми е ясно, но все пак ще съм ти благодарен ако направиш за мен експеримента .

 Студена кола ( сутрин най- добре макар и да е лято), палиш и превключваш да наблюдаваш "среден разход, памет 1" ( имал съм случай да наблюдавам памет 2, която е дългосрочна, това сигурно го знаеш, така че не се обиждай) , потегляш и виж показанията през първите минути. Ако имаш възможност виж същото, но на топъл двигател изключен поне за 1 час. Това е, нямам наблизо познат с такава кола и мултитроник, иначе досега да съм направил пробата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма лошо, наблюдателни са хората. Но, в крайна сметка, най-важен е средният разход, който се изчислява ръчно. Аз, определено като маниак, зареждам само на една бензиностанция, само на една и съща колонка и по един и същи начин всеки път, за да знам, че наливам еднакво количество гориво. След 8000 км. и около 10 зареждания, средният разход спря да се променя и вече със сигурност мога да кажа какъв точно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А няма лошо щом им се занимава на хората да засичат. При мен е около 20лв за 100км градско и към 12лв за извънградско а в кой момент колко харчи хич не ме вълнува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен също не е особено важно точно колко харчи колата, защото знам, че това най-силно зависи от стила на каране - имам 45 годишен опит! Но експериментът, който направих ме изненада - не може два еднакви двигателя, при еднакви условия, с един и същи водач да дават такава голяма разлика! Инженер съм по професия и знам, че повтаряемостта в параметрите на продукта е в основата на масовото производство. Сигурно всички знаете, че японците са баш майсторите на това (вече и корейците, южните). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, обаче знаеш, също така, че в логиката на управлението на двигателя има много разлики при ръчна и при автоматична скоростна кутия. Според мен влияние оказват и качеството на горивото, както и различното износване на всички видове сензори, от които зависи горивоподаването. Все пак, не правиш сравнение на две чисто нови коли, за да говориш за повторяемост на производството. Аз нямам 45 годишен опит, ама уча за енженер, това брои ли се? 😀😀😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да уточня, че съм със 101 коня и на FIS-а нямам показания за разход на гориво, но по моите сметки, извънградско на климатик, ми държи 6,52 L/100 km. Държа да подчертая, че съм с ремап, със софтуерно премахнат дебитомер и EGR и не съм от най-спокойните шофьори. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извънградското доста варира спрямо скоростта. Моята бензинка със Мултитроник харчи около 6,5 л при скорост 100 км/ч на магистралата, но ако карам със 140 се качва на 9,5 - 10 л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се вижда аз съм от Стара Загора и често пътувам до Троян (жена ми е от там) или София. Показанията на средния разход са следните - на изхода на Стара Загора средният разход е 7,5 (около 3 км от къщи), в Казанлък е 6,5, на връх Шипка е 7,7 (заради изкачването) , в Габрово е 6,5, в Троян е 6,2. Обратно към Стара Загора като се приберем е 5,8. Не ми е ясно защо има разлика от почти 0,5л/сто в сравнение с обратната посока, но то и не е важно. Карам спокойно, рядко над 100, по Шипка с около 55-60. Горе-долу спазвам ограниченията на скоростта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крайните ти дестинации най-вероятно не са с една и съща надморска височина. Отделно, когато пътуваш пътя винаги ли е празен и само ти се движиш по него или има и други коли, които формират определено количество трафик? Този трафик не се ли мени с времето? Нормално е да имаш разлика в разхода между две дестинации в зависимост от посоката на движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има попътен или насрещен вятър също дава разлика. Ако е по-силен, разликата може да е доста повече от 0,5 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е няма как да имаш едни и същи показания, колегите са дали няколко примера в тая посока. И не говорим само за показанията, а и за реалното потребление на гориво. Аз пътувам редовно до варненско чак, мога да ти кажа, че в зависимост от изброените до тук фактори, както и още една дузина такива, разходът понякога съществено се различава. При нашата кола след 3 и половина години наблюдения и водене на записки (ей така от любопитство), мога да кажа, че показанията на борд компютъра са съизмерими с тези на реално изразходваното гориво. Докато при градско каране реалния разход е с около 5% по-висок от показанията, то извънградско разликата ако я има, е в рамките на статистическата грешка. Аз като ти написах веднъж, че излишно се филмираш, надявам се си го приел като приятелски съвет. И сега пак същото бих ти казал. Всичко това е нормално, предвидимо и недвусмислено.  Няма лошо да си наблюдателен, да си водиш статистика и т.н, но нека променливите показания на разходомера да не те вълнуват.                                                  П.п: четейки коментара на колегата CVT, се сещам за един случай ....преди около 2 години покрай Ихтиман се запали някакво бунище и затвориха магистралата. Това вечерта в новините го гледах, а иначе минах покрай този пожар, като явно тъкмо е започвал. Пътувах от София до Бургас...около 360 км магистрала, със стотина км/ч. на автопилот, при отрицателна денивелация от над 500 м. и средният разход по борд беше 8,5!!! Е, през целия път духаше насрещно бурен, източен вятър.....а на покрива бях с Thule-то. Та си бях като платноход:hilezh:. За справка, с кутия на покрива и с празна от към багаж кола, както беше тогава, разходът на гориво обикновено е около шесте литра! 

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Добре, че се съмнявах в поведението на колата (виж пирвия пост)  забелязах отстрани на ЕГР да виси част от уплътнител. Ще опиша подробно ремонта, който направихме с мой вещ приятел (по-скоро той го направи). Сваля се гъвкавия маркуч на въздуха, идващ от турбото (интеркулера) като се изважда скобата му към ЕГР. Изважда се и купунгът към ЕГР като се стиска отстрани и се издърпва. Развиват се 3-те болта , държащи клапата за въздуха и електромоторчето, което я върти  - намират се отдясно. Сваля се тази част от ЕГР-а. Развиват се 4-те болта държащи горната част, на която е мотора.Внимателно с ножче или отвертка се разделят двете части - под мотора има два ножови контакта, които пречат за раделянето, но с повече внимание това става. При мен уплътнителят беше гумен и се е насмукал с маслени пари и омекнал като варен макарон, затова налягането на турбото го е издухало през правоъгъл-

ния отвор, който се използва за правилно поставяне на уплътнителя. Оказа се , че уплътнителят е дълъг 290 мм и купих "О"пръстен 90х2 мм. Изчиства се канала за уплътнителя и се добавя малко силикон (около 2 мм отдолу) защото каналът е дълбок около 3мм и широк 2, а той е 2мм. Сглобява се конструкцията. Забравих да пиша, че отдолу под пластмасовата част има проводници свързващи куплунга с електрониката , управляваща електромотора. Те са тънки и оставени без закрепване - ако се скъса някой ще е беля! След сглобяване на цялото чудо ние запушихме правоъгълния отвор отстрани с малко лепило с втвърдител, защото от там ще "издиша" турбото. След това се свързва и маркуча за въздуха. След операцията колата ми се държи съвсем другояче - няма турбодупка, ускорява по-добре и студена не харче толкова (заради което и започнах цялата работа). Ходихме до Гърция - около 220 км и обратно- средният разход беше 5,2 ! Никога преди това моята кола не е давала такъв разход. Тук онзи ден ходих до Чирпан и обратно, но сам и разхода беше 5,1. Очевидно турбото е издухало уплътнителя през  този правоъгълен отвор и от това силно е спаднла ефективността му. Сега вече съм доволен. Дано това описание да помогне на някого с подобен проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Аз карам 2.0 TDI 170 к.с., след ремонт на дюзи разхода от около 6.3/100 скочи на 10.5 - 12/100. Не знам защо стана така, но мисля, че и на мен ми е за смяна термостата, защото забелязах, че само на магистрала загрява до 90 градуса, а градско не може да качи повече от 45 - 50 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...