Jump to content

Климатика спира да работи през 10 минути


zafirovp

Recommended Posts

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

18 hours ago, zafirovp said:

Какви пари върви един компресор горе долу?

Към/около 700, това лято го смянах. По моргитр искаха 500, което е безумие.

За 4.2 става дума, че е малко по различен от 2006 натам.

Редактирано от k.vasilev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/3/2019 at 10:58 PM, zafirovp said:

Какви пари върви един компресор горе долу?

Да знаеш че не се сменя само компресора.

Обикновенно правиш промивка на всичко, слагаш нов изпарител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво съвпадение :) , в началото на миналата седмица спря да ми работи климатика. Първоначално си помислих, че проблема е в ел. клапаните отпред (имах записана грешка) и ги смених, но това не оправи проблема. Интересното е, че нямаше абсолютно никакви грешки в блока на климатроника. Огледах я с VCDS, направих адаптации, видях че подава захранване към соленоида на компресора, но не се вдига налягането и не се товари двигателя като се включи.  Огледах добре шайбата отпред и се оказа, че при запален двигател не се върти средната ос. Опитах да я завъртя ръчно с ключе (8мм мисля беше), но не помръдна. 

 

До тук ми стигнаха познанията и се насочих към сервиз за проверка. В неделя пообиколих за сервиз и само 6plus работеха (този на паркинга на Практикер в Люлин) и записах час за сутринта в понеделник. Оказа се, че е блокирал компресора и е скъсал шайбата. При мен нямаше други щети, просто спря да духа студено, но ремъка си остана здрав - карах няколко дни. Вчера сутринта я закарах за ремонт, предложиха ми компресор 2-ра употреба за 150лв. Смениха му маслото на компресора, провериха състоянието на шайбата и други неща, промиха системата, смениха капилярката, смениха О-пръстени, монтираха компресора, измиха радиаторите отпред и го заредиха. Предложиха да се смени и дехидратора, но трябваше да се сваля предната броня и други неща (вътре в калника е) и им казах да не го сменят. Справиха се отлично (за по-малко от 4 часа) като се забави само доставката на масления филтър, но не по тяхна вина. При мен (3.0 бензин BBJ двигател) компресора излезе сравнително лесно отдолу, наложи се да се махне само масления филтър, което наложи смяната му с нов и да се долее 0.5л двигателно масло (самото масло и филтри съм ги сменял преди 1000км).

 

Стария компресор беше тотално блокирал и нямаше грам масло вътре. Нов компресор е около 1000лв (Денсо), а китайските са по 5-600лв, но се чакат по 1 седмица (така ми каза приемчика). Затова взех 2-рата употреба, който ми предложиха, имаха го наличен.

 

Хората, които се занимават с климатиците в 6plus много си разбират от работата и поне при мен нямаше претупване - всичко направиха както трябва. За първи път ползвах сервиза 6plus и честно казано останах приятно изненадан от свършената работа. Така, че нека не се счита за реклама, но една дисагностика на климатик е 25лв (взимат ги ако не се извършва ремонта при тях) и е хубаво поне да се погледне от хора, които са наясно.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то затова трябва на няколко години, ако не всяка, да се ходи, източване на всичкия фреон, пълнене с количество и масло по каталог, за да не остава без масло компресорът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година ходих на профилактика и ми напълниха необходимото количество масло и фреон. Тук става въпрос, че и в самия компресор (има си пробка) се слага масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм, това е доста интересна информация! Това масло в сервиза за климатици ли трябва да го пълнят? Ще попитам, че скоро ще ходя на профилактика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят също беше без масло,но си работеше идеално до последно.За да се провери и евентуално долее масло,трябва да е свален компресора.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ех, тъкмо мислих да им кажа да го проверят. Не знам колко трудно пада компресорът.

Казаха и че някаква "капилярка била консуматив" за 4f, да я сменям ли и нея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

излиза, че има и друго масло през пробка. Не мога да разбера къде е тук на снимката и дали лесно се сваля компресорът, но на тази кола няма много неща, които лесно да се свалят :) 

FA26651D-F7F1-4BE5-9E13-FBA8E6CAEC28.png.b8e6ba2b59c2991d8936921492c04880.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизеловия 3.0 се сваля трудно защото няма място, поне така ми каза майстора в сервиза, на бензиновия 3.0 е по-лесно, има достатъчно място да се отвият болтовете, които го държат и тръбите на компресора и да се извади покрай масления филтър (който се сваля за целта). Без да се свали компресора няма как да се допълни с масло затова и никъде не го проверяват, само слагат във фреона и колкото има толкова.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес бях на профилактика на климатика. Източват фреона, наливат фреон и масло по спецификация. Методът само с допълване за мен е тотално погрешен.

55лв със смяна на капилярката. 

Нямах никакви оплаквания, но в системата имаше 280гр от 530 фреон. Така компресорът не се охлажда и се сгъва.

На 3.0 и 4.2 най-много раждали компресорите, но си ги водят консуматив 100/150к изкарвали, рядко и повече.

Трудно се свалят и маслото от пробката се водело lifetime

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след ползване на климатика една седмица:

вече ми е студено на 21 и го държа на 22 на ауто, по-леко му е на компресорчето, усеща се по студеното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за Elbatron Service :dance: вчера и аз ги посетих за профилактика като колегата OvivO на мен до сега никога никой не ми беше сменял така наречената капилярка ( а не че не съм го обслужвал даже преди 2г смених целия компресор)беше страшно учудиха се как изобщо работи иначе вътре имаше 400г. от 530г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен капилярката беше супер чиста, сменихме я, но ми допълниха 250 гр

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефан каза че сигурно когато са сменяли компресора не са промили системата  защото било малко повече разправия и се правело с някакакъв препрат които се зарежда в машината и всички боклуци от смяната е поела капилярката(толкова за разбирали според мен )но хубавото е че нямало грам стружки което било показателно за състоянието на компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Отскоро имам проблем с климатика.На дълъг път ако карам с по ниски обороти и скорост си работи нормално,но ако карам по бързо и оборотите са над 2000-2200 компресора постоянно спира и пак тръгва след малко.Направих един клип,какво се случва на място когато повиша оборотите,налягането се покачва и като стигне почти 18бара и компресора изключва.Дали е намалял фреона или по скоро е тази капилярка за която чета тук.Тя  ако се е запушила да вдига налягане и затова да спира??? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е лог от мойта. Забелязва се как когато оборотите се покачват, налягането пада и обратното. Поръчал съм компресор и съм записал час да го сменим. Преди това се разбрахме с момчетата първо да сменим по-лесните за смяна неща и ако не помогне направо надяваме новия компресор и почвам да се кръстя да се оправи... 
image.thumb.png.a88b9fc8b02a3bcd0d42ee1416baa111.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С VCDS-а, просто после стойностите ги сложих в графика да се вижда по добре двете стойности една спрямо друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...