Jump to content

Питане относно DPF


POPCORN

Recommended Posts

Преди 12 часа, POPCORN написа:

Яано. А по тези данни

 

Най долните 3 клетки,започват да показват стойности на впръскване ,нулират се изминатите километри и време,линията с процентите започва да намалява,температурата стига 700 градуса,на рисунката  филтъра ще стане червен .След края на регенерацията отново нулиране на време и километри.

На 3.0 тди май не се подържа,поне за моделa на 4f,на 4g не знам още.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 186
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

Ясно. А има ли шанс за много кратък период да стане червен ? Онзи ден ми стана червен и се зачудих какво става но изгасна след 1 минута примерно , а колата не съм я гасил .

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Ще наблюдавам тогава да видя какво става. Само това със спряната регенерация малко не вярвам . Смисъл като прекъснеш регенерацията и горивото да ходи в маслото. Не вярвам немците да са го направили така . Все пак няма как всеки човек , който кара дизел да се съобразява с тая регенерация. Според мене това става , когато ДПФ филтъра се запуши доволно и колата започне да прави регенерация прекалено често. При тая крайна стойност съм съгласен , че горивото може да ходи в маслото , но при всяка прекъсната генерация горивото да ходи в маслото не вярвам 😊

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само при немците.На служебната Тойота,която карам още на 60000 км се случи да напълни маслото с нафта.И после редовно се случваше.И по форуми на други марки същата работа.Даже във Митсубиши форма четох,че когато смяната на маслото не им е на фиксиран интервал и компа смятал според броя на регенерациите колко нафта отива в маслото и имат случаи и на 2000км да им дава,че маслото е за смяна.Моята съм я направил на фиксиран интервал,та не знам ако и дам плаващия дали няма и тя да взема впредвид броя регенерации и да дава индикация за смяна на маслото рано рано заради тях :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ама ми се струва много глупаво да е така. Виж ако е запушен съм съгласен . Повечето хора , където карат дизели незнаят какво е DPF , камоли да следят регенерацията му. Още повече не мога да си предатавя самото действие. Когато пусне регенерация , дюзите правят едно допълнително впръскване. Горивото отива в ДПФ-а и го чисти , като от високата темература изгаря или отива надолу по гарнето. Поне аз така го разбирам. Като спреш регенерацията те и дюзите спират да пръскат , защо да ходи горивото в маслото? Аз такова чудо съм виждал при няколко баварцо , но бяха много зле с dpf -a и колата искаше постоянно да прави регенерация..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самата активна регенерация представлява впръскване на гориво в такта на изпразване на цилиндъра от изгорелите газове,като по този начин се повишава температурата им след катализтора.Обаче понеже нафтата е по тънка от маслото и част от нея преминава през сегментите.По голямата част от нея се изпарява още в момента на впръскването,НО заради съдържанието на биодизел в нафтата се получава основния проблем.Биодизела не се изпарява и реално той остава течен по стените на цилиндъра и през сегментите малко по малко преминава в картера.Има доста изписано из нета точно какво се случва и защо маслото се повишава ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Еми каквото такова. То ни да го махаш , нито да не го. Аз си смрням всичките неща както е описано от VW пък каквото ще да става..чак пък толкова да се суобразявам и да го мисля ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@POPCORN: защо не ти се вярва, че е точно така? Немец, японец, имат интерес  колата да издържи гаранцията...след това имат обратен интерес - да се разваля и да купуваш части...До 97 някъде идеята е била колите да са здрави, след това ги правят нарочно недомислени. Много пъти и излишно сложни. Частите ги правят едно цяло, за да ти продадат нещо голямо и скъпо, а не отделен компонент. 

 

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене нещата не са добре. Последните регенерация са ми през 120 км точно. Скъпа нафта, тангента, чакане да спират перки, нема оправия. Предложения кво да го правя? Водород да пробвам ли или да се сваля и чистене, или да отивам при Стефан, и да приключвам с екологията фор евър? Нещо да гледам по стойностите, дето може да го пълни по-бързо. Дюзите са чук, нямат проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че слиза нафта в маслото при прекъсване на регенерацията,малко но влиза,при проблеми с горенето и след 20 прекъснати регенерацията няма как да не се вдигне нивото на маслото и да стане на чорба. Имам една една  b8 с проблемна дюзи докато не сменихме 2бр два пъти сменяхме масло. Едно неуспешно и едно успешно рециклиране на тия дюзи. Много драма може да докарат.

Също така тия коли са бая тегави за диагностициране като например

P1065 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

честито.

Всички елементи на рейла сменени,филтър,гориво,кол-ата тресе та не се трае. Прекъсва регенерации ,маслото на ниво нагоре ...

Тая тутурутка може да те ориентира и за стила на каране,много ясно се вижда кога трупа сажди и кога не.

 

 

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, OvivO написа:

@POPCORN: защо не ти се вярва, че е точно така? Немец, японец, имат интерес  колата да издържи гаранцията...след това имат обратен интерес - да се разваля и да купуваш части...До 97 някъде идеята е била колите да са здрави, след това ги правят нарочно недомислени. Много пъти и излишно сложни. Частите ги правят едно цяло, за да ти продадат нещо голямо и скъпо, а не отделен компонент. 

 

Съгласен съм колега. Просто все си мисля , че като е висок клас кола , трябва да ги няма тия простотии , но и ти си прав.

Преди 1 час, buzzi написа:

Естествено че слиза нафта в маслото при прекъсване на регенерацията,малко но влиза,при проблеми с горенето и след 20 прекъснати регенерацията няма как да не се вдигне нивото на маслото и да стане на чорба. Имам една една  b8 с проблемна дюзи докато не сменихме 2бр два пъти сменяхме масло. Едно неуспешно и едно успешно рециклиране на тия дюзи. Много драма може да докарат.

Също така тия коли са бая тегави за диагностициране като например

P1065 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

честито.

Всички елементи на рейла сменени,филтър,гориво,кол-ата тресе та не се трае. Прекъсва регенерации ,маслото на ниво нагоре ...

Тая тутурутка може да те ориентира и за стила на каране,много ясно се вижда кога трупа сажди и кога не.

 

 

Ем значи при мене най-доброто е , че колата е на реални 105 хиляди и карам ненповече от 4-5 хиляди на година. Да се надяваме , че издържи по-дълго. Пък и аз го сменям на време маслото , а не на километри 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм от тези, дето вярват или не....източиха литър нафта заедно с маслото! Самият автомонтьор докато майаше кората под мотора ми обясняваше, че няма как нафтата да влезе в картера:hilezh:. Е, не беше прав:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно за това не пада нивото на маслото никога. Допълва си с нафтичка :D На Б8-цата обаче май има сигнал, ако нивото е превишено, а при мен до момента не е пискало такова нещо. Ако сте прави и влиза чак толкова нафта, би трябвало да светне, че се е покачило нивото, при положение, че си пълня маслото до горе и често прекъсвам регенерациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Тойотата ми светна такава индикация за високо ниво на маслото.На Аудито не.Установих го на щеката.Вероятно ако беше качило повече щеше да индикира ама знам ли :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

То е хубаво , че имаш щека. Ние без щеките какво да кажем 😁

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, kosio85 said:

Ок, ясно. А той не може да се запуши, така ли?

 

9 hours ago, kosio85 said:

А някой знае ли като се маха ДПФ-а, катализатора оставя ли се или всичко се корми? Май ше приключваме връзката ни с моя :D 

Аз бих те посъветвал изришно да кажеш, че исскаш да остава, защото го махат и въобще и не те питат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера за пръв път чрез приложението разбрах ,че почва да прави регенерация. Точно се прибирах от киното и апликацията ме сигнализира. DPF-a стана червен . И викам айде да я изкарам на околовръстното , за да не прекъсна пак регенерацията. Всичко свърши около 15 минути някъде :) Карах с 70-80 и стигнах до 24 процента :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, Ivan213 said:

 

Аз бих те посъветвал изришно да кажеш, че исскаш да остава, защото го махат и въобще и не те питат.

Не, хората, дето ще го махат, казаха, че задължително остава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...