Jump to content

Термоизолация даунпайп и кат 1.8 TFSI


Recommended Posts

Привет на всички,

 

Това е моят първи пост, и е с техническа насоченост, надявам се да можете да ме упътите. Доста четох по темата в чужди сайтове, форуми, четох и лабораторно изследване по темата, но останах с противоречиви чувства. Ползите са ми ясни, но ме притесняват негативите.

 

На въпроса - карам А4 В8 1.8 TFSI, както вероятно много от вас знаят,  катализатора се помещава в коша на мотора и започва на два пръста след турбината. Имам идея да сложа термоодеало (или да увия с термолента топлата част) на турбината, да увия останалата част от даунпайпа с термолента, включително катализатора - т.е. това е тръбата след изхода на турбината (15 см горе долу), катализатора, плюс останалата част след него, която е тръба, до връзката, където тръбата слиза под колата.

 

Сега, ползите са ми ясни - минимални, леко абстрактни, но все пак доказани, по лесно и по бързо развъртане на турбината, по лесно чистене на газовете, намален лаг, намалена температура в коша и т.н.

 

Моята основна идея е да сваля температурата в коша, където колкото и да са изолирани кабеляци и тръби, със сигурност не им е много еротично да имат до гъза един катализатор дето бичи със средно 600-700 градуса, и една турбина, която обикновено седи в 500-600, и много много често, за сметка на това не за кратко, отскача до едни 900-1000.

 

Чел съм, знам, че чугунен колектор не се бара, не се увива, щото се пукал... това не знам колко точно е така, но на доста места четох, че ако се изолира колектора на тоя мотор, температурата нямало къде да ходи (temperature transfer) и се задържала в главата, и в следствие на това много често пукали глави, около изходящите портове - това и през ум не ми минава да го пробвам.

 

Че ще падне температурата в коша, ще падне, ясно е - с изолиране на топла част, катализатор, и тръба преди/след катализатора.

 

Въпросът е:  Има ли опасност за самият катализатор и турбото при това изолиране, ясно е, че тяхната вътрешна температура ще се повиши, възможно ли е да го отнесат зрелищно? Или освен тези два детайла някой друг елемент? Например да се спука тръбата, или да рефлектира върху главата? Само искам да вметна, че тръбата не е чугунена.

 

Надявам се да има някой колега, който да е запознат теоретично и практически и да може да помогне. 

Благодаря предварително

 

 

Редактирано от EMM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При махане на катализатор и слагане на тръба увита с термолента, температурата в коша пада доста осезаемо. Т.н "чип" също допринася за това с промененото А/F.

Това което се каниш да направиш ще доведе до покупката на нов ТК и катализатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, EMM написа:

...

Моята основна идея е да сваля температурата в коша, където колкото и да са изолирани кабеляци и тръби, със сигурност не им е много еротично да имат до гъза един катализатор дето бичи със средно 600-700 градуса, и една турбина, която обикновено седи в 500-600, и много много често, за сметка на това не за кратко, отскача до едни 900-1000.

...

 

Имаш ли разтопени изолации на кабели или тръби от високата температура? Защото ако нямаш, цялата ти основна цел става безсмислена от страната на ползите, което те оставя само с потенциалните вреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли значение, ако нямаш полза? Може колегата @МММ1 по-горе да е прав, може да не е. Но при положение че не печелиш нищо, защо ти е този риск? Това е все едно да се хванеш на бас с някой за 0 лева ако спечелиш и повече от 0 лева ако изгубиш.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, EMM написа:

Какви биха били потенциалните вреди и кога (при какви усливия) биха се случили?

Ако катализатора е метален ще се получат частични стопявания. Или се отлепват питите от корпуса. Ако е керамичен ще се напука и разтроши.

Горещата част на ТК на модела определено не е чист чугун. Рязал съм такава и ми се стори доста мека. Но всяко повишаване на температурата на ТК скъсява живота му. Закоксоване на маслени канали и т.н.

Изобщо това, което искаш да направиш е не само безсмислено но и доста вредно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...