Jump to content

4.2 bfm центровка след смяна обтегачи


SergioTacchini

Recommended Posts

Колеги, здравейте. Сменихме обтегачи и вериги на колата, но след събирането й се поклаща смело и няма никаква душа. Дава грешки p0022 и p0345. Дайте идея. Колега ми е изпратил сет за центроване, но пускам снимка с времената. Изглежда нормално. Как мислите?2f9577384701a7237b527f4cf0f56d3d.jpg

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Отклоненията в 93ти канал какво означават?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте сигурни, че обтегачите работят коректно, два въпроса изникват - как зацепихте веригите и как блокирахте раздвижните колела на валовете?

Ето в тази тема, белезите са в снимките на пост № 5.

https://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d2-platform-discussion-8/4-2-engine-failure-after-timing-belt-change-2796522/#post24076445

В конкретния случай говорят за 40 клапанов мотор в D2, но принципът е същия.

 

Ето подробно за белезите при веригите горе.

https://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c5-platform-discussion-7/2001-4-2-how-align-cams-cam-tensioner-chain-2801380/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BFM, не е много лесен мотор за зацепване, поради причината, че анг. ремък се обтяга от две ролки. Не разчитай на белезетие на предната шайба... за да се получи добра центровка са необходими, човек. който горе долу знае какво прави, клин за фиксиране на коляновия вал, "шината" за фиксиране на колелата на раз. валове, динамометриче ключ, който има възможност, да роботи и обрато на часовниковата стрелка и задължително ELSA... а относно обтегачите, ако белезите на валовете съвпадат с белезите на петите, би трябвало всичко да е наред...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, kkris said:

 ако белезите на валовете съвпадат с белезите на петите, би трябвало всичко да е наред...

И там има тънкост при поставянето на белези. Горе във втория линк, който съм качил, има деликатно обяснение по въпроса. Подобна гадория, както при 30V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобната гадория е при почти всички 5V мотори(измишльотини) на VAG, броиш звената, слагаш и никога не се получава от първия път... идеята е че със свалянето на капаците, ще разбере дали проблема е там или ще трябва да се презацепва ремъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 93-ти канал при другите мотори, вероятно и тук като гледам, са стойностите на празен ход. Другите градуси трябва да показват какво правят обтегачите когато се изпънат на 20 и нещо градуса или колкото там е.

А 5 и особено 16градуса на празен ход е много зле, лимита за отклоненията на хартия е 4градуса всеки и 4 един спрямо друг. Тук явно нещо не е зацепено както трябва, самите обтегачи не могат да бъдат толкова зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, проблемът е решен! Бяхме сложили два еднакви обтегача погрешка. Вместо ляв и десен - два десни и колата се шашна. Всипко е наред сега, зацеоена е както трябва върви като самолет. Скоро ще видим и разходът какъв е след като направя нови газови настройки (щото смених и свещите). Благодаря на всички, които се отзоваха!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя шестак със стари обтегачи на много км показва +1/-1. Не вярвам 2-3градуса да направят огромна разлика, но все пак ако се слагат нови части има над какво да се помисли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледах на много шестаци, повечето стоят в далеч по-добри градуси от лимита от дебелите книги. Тук няма шанс с нови обтегачи това да са цифрите които излизат от завода. Иначе на загрял или студен двигател не трябва да има никаква разлика, даже по принцип и на загасен двигател трябва да показват същото. Ако много варират вероятно обтегачите не държат особено добре или нещо друго по обтягането ако се двигат паралелно към повече или по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@SergioTacchini Би ли споделил малко повече информация за обтегачите.

1. Какви бяха симтомите, които те накараха да ги проверите. Прословутото щракане при палене за секунди или постоянен шум в мотора по време на работа, набиване на грешки, неравномерна работа на мотора... ?

2. Погледнахте ли какви градуси на отклонение даваше на 93-ти канал преди смяната?

3. Как се промени работата на мотора след смяната? Изчезнаха ли щракания/тракания/шумове при палене и други симптоми, които е имало?

4. Какви обтегачи сложи и откъде ги взе?

 

Смятам, че ще е полезно за доста хора, защото почти всеки с този мотор страда (или предстои) в някаква степен от тези обтегачи.

Редактирано от SeH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


 

 


Здравейте на всички. Споделям:

Симтомите бяха следните:
1. Колата таботеше неравномерно на празни обороти
2. Имаше много леко чукане в мотора на празен ход (от рзхлабените вериги)
3. Много, адски силно тракане за 3 секунди при запалване

Не сме гледали градусите на 93ти преди смяната

На практика смених единия обтегач с китайски за 42 долара от али експрес, а на другия сменихме бананите. Сменихме веригите, ангренажния ремък, термостат, свещи, газови дюзи.

Колата стана самолет сега, успокои се на място и работи равномерно. Важен елемент е да направите правилно центровката ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪС ШИНА, а не на око или конец.

Щракането при палене едва се чува сега, но все още има лек шум, само при запалване. Лек.

Това, което обаче ме притеснява е, че разходът ми скочи на 17.5 газ извънградско. Преди харчеше 13-16, но пък не вървеше толкова. Майсторът тяърди, че е от новите свещи. Сложихме Денсо за газ, по препоръка на газаджийте, но май ще ги махам.

ВАЖНО: Внимавайте с обтегачите защото ляв и десен са различни. Аз поръчах погрешка два еднакви и колата работеше на умряло, защото единият обтегач не изпъваше веригата. Серийните номера се различават с по една цифра накрая. Едното е 7, а другото 8.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

И аз да споделя, нищо че темата е стара, преди 4 години реших да сменя обтегачите и веригите с нови от ebay на стойност около 300лв с доставката и мислвх че съм на далавера. Преди смяната веригите се чуваха едвам едвам при старт в студено време. След смяната, в студено проблемът изчезна, но се появи друг. След каране на по-продължително време (маслото да загрее до работна температура) и оставяне на колата да престои, при стартиране се чуваше отвратително чукане (обтегачите не държаха маслото). Преди месец колата почна да бие крешки за датчик разпределитвлен вал. Смених го, пак същата работа, излезе че единият обтегач не мени градуси в обороти. Аз и без това отдавна исках и да си върна оригиналните с нови плъзгачи. След разглабяне се оказа, че плъзгачите са целите на язви и веригите за няма 60 000 са разтеглени(за справка първите оригинални вериги на 160 000 не бяха) . И така от тук нататък нищо отговорно от Али експрес и ибей. Следваха нови вериги, плъзгачи ( уж оригинални от елиткар, а те пакетирани в пликчета без един надпис на тях, даже едните не дойдоха комплект, ами единична бройка, другите бяха с един пукнат плъзгач, но това са други теми) съа оригиналните обтегачи. Бях забравил как работи този двигател. Явно обтегачите събаряха налягането и повдигачите явно не са отваряли както трябва. Сега колата изобщо не трепери на празен ход, върви по-добре и най-важното няма никакво тракане, което споеед VW било нормално. Това е от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...