Jump to content

Блъскане в кутията само при двоен кикдаун


Тони1

Recommended Posts

Здравейте,вече имаме четвърта осмица 4.2 бензин преди фейса в семейството и уж буквално съм им видял всичките проблеми,още не съм закачал на вак ком,но само при двоет кикдаун има зверско блъскане при смъкване на предавките,някой имал ли е такъв симптом?Засега се надявам тампоните на мотор или кутията,дано само не самата кутия?

Редактирано от Тони1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при два пъти бързо натискане на газта, колата сваля предавка(и) надолу, но за първи път чувам това да се нарича: двоен-кикдаун :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при два пъти бързо натискане на газта, колата сваля предавка(и) надолу, но за първи път чувам това да се нарича: двоен-кикдаун [emoji4]
3 автомата съм карал до сега и трите натискаш до долу и свалят колкото могат предавки, затова попитах, че звучеше като нещо специално.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до "корен" си е кик-даун.

но и това с два пъти бързо също работи, но се получава по-различно...кик-даун е по-брутално, но нека колегата вкарал термина: "двоен кикдаун" да каже какво е имал предвид

 

П.П. май си е едно и също:

 

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блъскането освен от проблем със скоростите, може да е от лошата им адаптация. Имах подобен проблем с много твърдо сменяне на скоростите и "лашкане" при натискане на кик-даун и ритане като връщаше от 3-та на 2-ра предавка почти всеки път. При проверка - никакви грешки в контролера на скоростите, но имах грешки за отоплението на предните л-сонди. Намерих в интернет една процедура за адаптация на скоростите, която сработи и се оправиха нещата. МНОГО ВАЖНО е да няма никакви грешки в контролера на двигателя и скоростите. Ако има грешки НЕ сработва адаптацията - лично тествано. За да нямам грешки за подгревите на л-сондите се наложи да сложа по един товар (резистор) на отоплението на предните л-сонди (за да излъжа ЕКУ-то, че отоплението е наред) за да се изтрият грешките и чак тогава се получи адаптацията.

 

Това е въпросната процедура:

 

Преди да започнете - изтривате грешките в контролера на двигателя и скоростите (това нулира и тримовете)

 

1. Давате на "контакт" (без да палите двигателя)

2. Натискате педала на газта до долу за повече от 15 секунди без да го отпускате или движите повече

3. След като изтекът 15-те секунди, докато продължавате да натискате педала на газта изключвате "контакт"-а от контактния ключ

4. Отпускате педала на газта

5. Давате отново само "контакт" (без да палите двигателя и без да натискате или пипате друго нещо) и я оставяте така за 5 минути

6. Палите двигателя без да пипате нищо друго

7. Карате първите 15-20 минути на възможно най-ниски обороти на двигателя, БЕЗ рязко натискане на педала на газта или рязко набиране. Въпроса е да се движите на възможно най-ниски обороти до възможно най-висока предавка.

8. Гасите двигателя и ако всичко е наред би трябвало скоростната кутия да се е адаптирала.

 

Аз правих адаптацията в града, после покарах малко и извънградско и скоростите превключват перфектно без ритане, лашкане и т.н.

 

Но пак повтарям, че не трябва да има грешки в контролера на двигателя и скоростите - трият се предварително и не трябва да се появяват докато трае адаптацията!!!

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо просто не върнем базовите настройки на кутията с ваг-ком и да не седим 20 минути в колата, изпълнявайки заклинание :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го чел това за автоматите на ZF при БМВ. Не знам за ауди става ли.

 

Иначе това с двойното натискане на газта работи, ма не знаех, че му казват двоен кикдаун. При едно условие - педалът на газта да не е в пода. Иначе е чиста загуба на време това защото реално автомата при тия коли връща 2 предавки само ако го задържиш долу, а не само да натиснеш и върнеш. Т.е. първото натискане ще е загуба на време с връщането. Като цяло 5hp24a e муден автомат дори в ръчен режим.

 

Тия автомати блъскат и ако са в авариен режим, но тогава светят всички букви на таблото.

 

Има една особеност, не пряко свързана с блъскането, но със смяната на предавки, дали сработва или не бутонът на кикдауна. Това се вижда с ваг ком в модула на автомата.

 

Внимание, този бутон не е в пода, при А8 преди фейса, а в самото жило. ЧЕ и на повечето други аудита преди 99 та. Нема такава мозъчна пръдня, на някой тъпоумен избягал от Турция помияр, станал метач във Ваг.

Редактирано от autoasist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля, че при правенето на този двоен кик даун кутията се опитва да мести предавки нагоре-надолу за много кратко време и затова рита. Интересно при каране на 6-та например, ако просто се скочи на газта какво става, пак ли рита?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази скоростна кутия трябва да е 6 скоростна - все пак е D3 . Аз лично двойното натискане на газта не го ползвам, някак неудобно ми е. Иначе това, което прави е да върне една предавка назад, удобно е ако трябва да изпревариш по-лежерно, без да лепиш педала на газта за ламарината на пода. Скоростната кутия не минава в режим кик-даун при двойно натискане на газта, просто връща моментално една предавка назад. Аз лично, когато ми се налага цъквам еднократно "-" на лопатката на волана.

Преди 3 часа, DJANO написа:

А защо просто не върнем базовите настройки на кутията с ваг-ком и да не седим 20 минути в колата, изпълнявайки заклинание :D

И така става, но трябва да се връзва колата към VCDS, а иначе след това пак трябва да се кара леко известно време за да се адаптират скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 minutes ago, DJANO said:

Баро, нали е Д3, трябва да е 6 степенен :verweis:

Ааа, ако е преди фейса на D3 трябва да е 6 степенен, да. Ма иначе е 4 или 5 при D2.

Тогава да види дали бутонът на кикдауна не е изключен. Върти се обратно на часовниковата за изключване и по часовниковата за включване.

Редактирано от autoasist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на C6 и D3 си е 6HP19 кутията или по-нова

иначе на нашите шлепове лопатките има смисъл да се ползват предимно за това, както и сутрин ги ползвам да превключвам малко по-рано на студена кола зимата.

На бързо развъртаща се кола на 8000 оборота, лопатките си се ползват много често и е супер кеф!

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...