Jump to content

Чупи шайбата на компресора


Recommended Posts

Здравейте, имам проблем с компресора на климатика, по точно чупи демпферната шайба вече 4,5 пъти, без да блокира компресора, проверена система и масло,от двата модела шайби съм слагал и къса гумата, "а4 б6" awx. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при бепет, т'ва е беШес.

Автора, за да къса, значи компресора блокира, макар и за миг. Търси проблема там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То може да вдига, ама да няма грешки ако датчикка дава грешна информация, това може да се води само с манометри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора дето ходя  казва че не вдига налягането уж всичко е точно, а ги къса. 

Редактирано от Любомак
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да я запише тая "грешка"(налягане). Под "спиране за миг", се има предвид пиково налягане. А такова се "постига" при неизправни разните му там клапани. А кои, не знам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз от личен опит. Даже моята в момента е в сервиза за същата операция.

Колата е същата като на колегата. Имам пълно доверие на моя майстор и неговата диагноза е следната: тъй като двата радиатора - водния и на климатика са много близо един до друг се натрупва мръсотия с времето между тях. При по-големи натоварвания - висока външна температура и първоначално интензивно охлаждане се вдига пиково по-високо налягане от нормалното (от порядъка на 25-6 бара) и съответно демпфера на компресора като най-слабо място се чупи. По-точно някакви негови "уши" и превърта. Хубавото е, че нищо не пада и не се губи. Всичко си е на място просто демпфера е скъсан.

 

Лека е да се свали радиатора и да се измие отзад. Под измие не се разбира с пароструйка, а със специален препарат. За целта се сещате, че традиционно се разглобява цялата предница, тегли се фреон, масло, махат се тръби и тогава можеш да махнеш радиатора. Но направиш ли го веднъж ти гарантира до огромна степен решение на проблема.

 

Другия вариант да се измие радиатора само от вън без да се разглобява предницата, но това е временно решение за един сезон примерно. Аз за това съм втори път в сервиза за същия проблем в рамките на година и малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фреона не се маха и не се откачат тръбите от климатичния радиатор. Просто маркучите позволяват да се издърпа настрани. ;)

Аз цял мотор махнах без да изпускам фреона. Компресора и радиатора си стоят на маркучите.

Второто,  радиатора на климатика е най-отпред, ако има натрупани боклуци между радиаторите, те са между интерколера и водния, не оказва чак такова влияние на климатика, по-вероятно е да грее печката лятото под товар с ниска скорост или на място.

Отделно при пик на налягането компресора трябва да изключи, за това се грижи сензора за налягане даващ сигнал на управлението, колко бързо...не знам.  

Но, все пак не изключвам и да е така като казваш. 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм тесен специалист, а говоря от опит и цитирам човек, който разбира. Вероятно могат да се спестят някои от операциите, съгласен съм. Но е факт, че колите ни са стари, на по 15-16-17 години вече и при 99% от тях такава поддръжка не е извършвана. 

Ако няма да помогне много, то със сигурност няма и да навреди. 

Аз от бързане и този път няма да я свърша процедурата и ще карам до следващия път. Тогава ще го направя и ще споделя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е задръстено ЗАД климатичния радиатор пак ще пречи, защото се спира ПРЕМИНАВАНЕТО през него на въздуха, който го охлажда.

Вярно, че на моторния ще пречи още повече.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

image.png.48b2964c9794dfd1b20fba5cdc906238.png

при запушен може да създаде свръхналягане, при мен в А6 е в предния десен калник.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/2/2019 at 4:12 PM, BurZz said:

... и съответно демпфера на компресора като най-слабо място се чупи. По-точно някакви негови "уши" и превърта. Хубавото е, че нищо не пада и не се губи. Всичко си е на място просто демпфера е скъсан. ...

 

Тоя вариант е доста по-добър отколкото при 4Ф, където блокира съединителя и къса пистовия ремък с алтернатора и водната помпа ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, при А6/4Ф е същата работа - късат се гумените тампони на шайбата и превърта, така е направено при всички компресори, които са постоянно зацепени. В началото на седмицата спря да ми охлажда климатика и се оказа, че е блокирал компресора, но самата шайба се въртеше от пистовия ремък. Нищо друго не пострада от това. Смених компресора с друг и сега всичко е наред.

 

Относно проблема на колегата - и аз мисля, че е много вероятно в даден момент да блокира компресора и от това да къса шайбата. Причините може да са доста: от високо налягане, износени лагери на компресора, липса на масло в компресора, некачествена или 2-ра употреба шайба и т.н.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

С цел да помогна ще се изкажа и аз по темата. Миналата година климатика работеше перфектно и след 2 месеца се появи едно свирене на ниски обороти ( 950 ) и само на място или на светофар-след 20 дни скъса шайбата. Смяна на шайбата с нова и смяна на всички ролки по веригата на пистовия ремък-пак свири на място, след 4--5 дни скъса и тази шайба (на компресора) последва цялостна смяна с нов компресор - пак свири ремъка... И отново шах и... мат. Накрая се оказа омекнала пружина на обтяжната ролка, след последвалата смяна на обтегача всичко заспа и двигателя промени звук - колата все едно сега е излязла от автосалона, климатика работи безпроблемно, ремъка върти мазно и звука се промени и стабилизира. Надявам се да съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди повече от 30 години служебното ни БМВ 235 започна дяа прави номера и шефът ни изпрати чак във Виена (у нас нямаше свестен сервиз за марката) . Там го закачиха на тестера и после извадиха един поменик от 25 неща, които задължително се сманят на кола изминала 160000 км. Ние като соц граждани се учудихме как ще сменяме части, които работят, но хората ги смениха и толкоз.Искам да кажа, че тези стари коли дето ги търкаляме сега май имат нужда от сериозни смени на почти всичко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като се е плащало от данъците на хората що да не ги смените.

Но тук ние си плащаме от джоба, а не като НАП ще си платят глобата с нашите данъци, а не от техните заплати. И пак данъкоплатците наказани. И как няма да се крият данъци. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дехидратора е за смяна или управлението на вентилатора. Дехидратора го дават да се сменя на 2 или 3 години, а ние май никога не го сменяме  , все пак е някакъв вид филтър и може да се задръсти от там вдига налягане  и докато сработи пресостата чупи шайбата . А релето за управление на  перката ако дава дефект, ефекта е същия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...