Jump to content

Грее при висока скорост


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Колата минава 90 гр (стои на 95 гр) по табло и стига до 105 на 58 канал на климатроника!

Случва се при магистрално каране на климатик със скорост 130 - 140 км и външна температура 33 гр. 

С по-ниска скорост около 100 км нещата се нормализират и температурата на 58 канал варира 94-98 гр. (на табло е 90 гр), както и при по-ниска външна темп под 29 гр.

Маслото стига до 120 гр. при скорост 130-140 км.

 

В града няма поблеми!

 

Вода не е кипвала и изхвъляла като съм дигал капака на тези градуси, антифриз не губи!

 

Радиатора е сменян (van wessel) преди 3 години, термостата незнам какъв е и е на 40 хил км.

 

Най-мнного ме съмнява термостата, но пък радиатора е горещ навсякъде, перките и виското работят. 

Има ли възможност да не отваря напълно и да няма достатъчен дебит?

Възможно ли е радиатора да е запушен или просто защото е китайче да не си върши както трябва работата?

 

Възможно ли е да е от таблото или температурен датчик?

 

Дайте съвет от къде да започна и дали някой се е сблъсквал с подобен проблем?!?

 

C5 2.4 бензин 165 к.с

 

Редактирано от Любомир Ватафов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвай подред от най-лесното

термостат

водна помпа

 

при 130км/ч не би трябвало да има значение виското. Щом си сменял радиатор предполагам, че не са мръсни радиаторите, защото това е възможна причина.

 

Този радиатор кога е сменян? Ако е скоро може и да е от него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора е на около 3 години. Лошото за термостата е че пада всичко отпред за да се смени, това ме спира и търся и други възможни причини, които не се сещам за да не правя безпричинни ремонти!

 

Водната помпа е hepu на около 25 хил км, не ми се вярва да е от нея но не я изключвам като вариант!

 

Стрелката на таблото понякога нищо не отчита и за това клоня и към проблем с табло или датчик!

 

С vag com може ли да се види реалната температура на двигателя и да се разбере дали има проблем с таблото или датчика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може, датчика е двуканален и единия канал е за таблото другия за еку-то.

 сравняваш в инструменс и в мотор температурите. не трябва да има разлика. даже и в autohvac(ако такка се пишеше) климатик също има градусите на водата минаваща през парното.

 при 105 градуса ако отвориш капачката ще изхвърли почти всичката вода/антифриз..

Датчика, ако е стандартния зелен G62 даже  не е скъп. 18-40лв в зависимост от марката и отстъпката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябва да се почне от несъответсвието между показанието на стрелката и климатроника, по принцип преди фейса стрелката тръгва от 90градуса при 107 на климатроник. Т.е. при 107 ще е само една идея след 90, дори не 95. При 112 градуса гледах показва 95 на табло.

Първо да се провери да не лъже зеления датчик, след това дано радиатора да не е прекалено постен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие сте по-наясно, но се съмнявам в С5 да е двуканален датчика. 

С вагком може да се види какво вижда компютъра. Не помня на кой канал, но от 1 до 10 я има на поне 2 места.

Това всъщност е най-важно - да се провери дали е вярно таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами фейсовите са с новата версия. Също там стрелката и на 110 градуса не мърда от 90, моето предположение е че това е така когато са евро 4. Таблото и климатроника са едно и също нещо т.е взимат сигнал от едно място. С уред съм мерил на няколко коли дали датчика показва вярно и общо взето грешката е 1градус ако изобщо има такава когато е здрав.
Проблема е че ако е умрял не е сигурно дали и двете половини или само едната показва грешно, трябва да се прегледат няколко неща за да се изключат логически определени сценарии.

Първо с ваг-ком се сравнява дали климатроника покава вярно, ако е така и градусите не са в нормални граници проверяваме дали наистина е това температурата с някакъв уред. Ако всичко е нормално проверяваме дали перките тръгват когато трябва и дали термостата отваря около 90те градуса.

После вече идва хардуерната част - промивка, нов термостат и проверка на водната помпа. И на края радиатора, поне 2 случая се сещам веднага едвтините китайски радиатори да не могат да охладят по-топлите шестаци достатъчно. 

На моя смених профилактично с нисенс, а стария го взеха хора които са имали точно такъв проблем с китайски. Докато си търсих нов радиато помня, че видях няколко алтернативи, които изглежда определено много по-хилаво от фабричния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди две години смених моя радиатор, понеже протече с  радиатор Nissens. Преди това се опитаха да ми набутат Van Wessel ,но след като го сравних с оригиналния имаше съществени разлики . Беше със 1 см.по тънак и тръбичките му бяха видимо по малки,съответно и доста по лек. След което го върнах и взех Нисенса ,който на външен вид е досущ като оригиналния и много по добре изработен и изпипан от Везела. Така ,че аз лично мисля ,че прекомерното загряване при висока скорост ,би могло най вероятно да се дължи на не добре сметнатия радиятор,който не може да смогне да охлади двигателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С нисенса свалих 1-2градуса спрямо стария оригинален, вероятно са 1:1 като качества просто оригиналния е леко амортизиран винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък свалих 5 градуса от смяна на нов "Тhermotec" пак с нов Denso, така че бих те посъветвал от там да започнеш. Не изключвам варианта моят да е бил дефектен, но дори и сравнявайки двата на око се вижда колко по-масивен е Денсото, и тежи значително повече. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С5 няма евро4.

 

Не съм точно запознат, но датчика на климатроника трябва да е на маркуча за малкото радиаторче. Не би трябвало да ползва този на главата.

 

Пак споменавам - не търсета проблем в перките. При 120 не е от значение.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ще започна от радиатора. Майстора ми е на същото мнение и е имал същата драма с Van wessel не е смогвал в големите жеги както е при мен!

Таблото отчита правилно, всички перки работят.

Дано там да е проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатроника когато се гледа температурата показва това което вижда компютъра, което значи че е от двойния датчик за едната глава. А Ц5 има евро 4, моето 2,7т от последните е такова, мисля че и 3.0 може да има, 2,4 вероятно не.

 

Между другото колата с 2 ел перки ли е или има и виско? И температурата на маслото ми се вижда доста, 120градуса трябва да стават при доста по-високи скорости уж...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, mshbul написа:

С5 няма евро4.

...

 

Той @DLS ти е отговорил, ма да го допълня, че и 2.5TDI също го има в EURO4.

 

А тия 120 градуса на маслото съм ги виждал и при мен преди смяна на радиатора,

ма стария ми беше задръстен от разни налепи и беше станал, като завит с пуовер,

отделно имаше и овлажняване отвътре-отдолу.

 

Радиатора, който монтирах, беше висок клас автърмаркет, с доста стабилна пита с плътно подредени ламели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте момчета, 

 

След смяната на радиатора с нисенс нещата се оправиха!

 

Пробвах я извън градско в доста жега 33-34 градуса, поддържаше си температура от 83 до 96 градуса (по климатик, табло 90). Темп. на маслото също падна с около 10 градуса (при 140 км/ч с клима държи около 110 гр. преди над 120 гр.)

 

Радвам се че нещата се оправиха и се надявам при смяна на радиатор от друг колега да прочетат тази тема и да не правят грешка като мойта, защото за 50 лв спестени, могат да си отворят работа за 1000 лв.

 

Благодаря ви за участието в темата и насоките :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На табло колата държи 90 градуса и не мърда, но в действителност температурата варира и в моменти когато отвори термостата повече температурата пада за някакви секунди до 83-85 гр и после нормализира 91-92 градуса, при изкачването за Хемус при Ябланица стигна 96 гр.

 

За мен всичко е Ок. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормалната работна температура е между 80 и 100 градуса. Затова и таблото винаги показва точно 90 когато си в този диапазон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Да повдигна темата с един въпрос. Карам 3.0 ASN от края на 2001г. и по табло в задръствания отива до 95 градуса и след това се връща на 90 градуса. По климатроник на 34 канал почва да отлепя стелката на таблотоот средата при около 100 градуса и достига максимум 105 градуса ( на табло 95).

Мисля, че е с ел. перки, а не с виско. Повод за притеснение ли са тези температури. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мойто скромно мнение и до колкото съм чувал не трябва да мърда стрелката на табло от 90.

 

Щом се покачва в задръствания проблема според мен е във виско(ако има) или в ел.перката (може да не включва първа степен).

 

Колеги са по-образовани технически - неко чуем и тяхното мнение!

 

Съветвам да потърсиш решение възможно най-скоро, защото е доста вероятно проблема да е елементарен, но забавянето му да доведе до сериозни главоболия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11/8/2019 at 9:09 PM, Alpina_bg said:

Да повдигна темата с един въпрос. Карам 3.0 ASN от края на 2001г. и по табло в задръствания отива до 95 градуса и след това се връща на 90 градуса. По климатроник на 34 канал почва да отлепя стелката на таблотоот средата при около 100 градуса и достига максимум 105 градуса ( на табло 95).

Мисля, че е с ел. перки, а не с виско. Повод за притеснение ли са тези температури. 

Според мен не трябва още на 100градуса на 34ти канал да отлепя стрелката. Моята и на 110градуса (като загася колата) си стои на 90 по табло, като единствената разлика че е фейс от последните.

На една друга кола видях проблем в температурния датчик който правече грешно отношението на температурата по климатроник и тази на таблото, след смяна на датичика всичко се оправи. С две думи бих сменил датчика първо.

А иначе тези 105градуса от това, което знам и аз са нормални за тоя мотор. Другите с евро 4 държат около 100 в големите жеги както е и моето битурбо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...