ads Публикувано 11 Август 2019 Доклад Share Публикувано 11 Август 2019 Здравейте, колата е A4 B6, 1.9 TDI, AVB, 101 hp. Преди повече от година софтуерно е премахнат MAF сензора + remap. (hold-а е около 1,2 bar, а MAF-а дава постоянно 1280 mg/str.). Появи се турбо-лаг, който се изразява до 1700 оборота. Дотогава пуши черно, а след това се изстрелва. Много е неприятно. Колата беше в сервиз за смяна на гарнитура на глава, та доста неща са разбутвани и оттогава е така. EGR е почистен, доколкото знам ТК не е бутан. Синхронизацията на валовете е между (0,0; +0,6), injected quantity на празен ход е около 4,1 mg, а корекцията на дюзите в движение е от -0,3 до +0,6 mg. Преди ремонта беше страшно пъргава в ниските обороти, синхронизацията не се е променила, нито пък injencted quantity. Качвам лог на 4-та предавка с 100% натиснат педал на газта. Направих и графика, за да се разчете по-лесно. Не ми харесва, че duty cycle-а на map-a е толкова нисък. трябва при 3000 оборота да е между 55-75%, но се вижда, че са занижени стойностите. Отделно, в началото, при подаване на газ, доста рязко спада и след това постепенно се покачва, оттам се забавя и развъртането на турбината. Не мисля, че има пробив в турбо-пътищата, защото веднъж вдигнато, налягането си се задържа. Та, като заключение, според мен точно този спад в стойностите на MAP сензора влияе на бавното развъртане на ТК, защото се вижда, че в момента в който се повишат стойностите над 24%, каквито са на празен ход, налягането почва да съотвества на изискваното. Но дотук стигат моите разбирания и не мога да си обясня от какво може да се дължи този спад. Затова моля за помощ за разнищването на проблема. Въпрос 1: Според вас коректни ли са данните от MAP сензора? Въпрос 2: възможно ли е да има нужда от донастройка на актуатора на ТК? LOG-01-xxx-011-002.xlsx Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 11 Август 2019 Доклад Share Публикувано 11 Август 2019 Преди всяко влизане в "сервиз", си белязвай по-важните възли и най-вече командна електроника. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 11 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 11 Август 2019 В това, че колата съм я взел със същите части, с които съм я оставил, няма място за съмнение. По-скоро при разглобяването/сглобяването нещо се е получило не-както-трябва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 11 Август 2019 Доклад Share Публикувано 11 Август 2019 Преди 1 час, ads написа: Бих проверил за пропуск от въздуховодите и проверка на зацепването. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 11 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 11 Август 2019 Благодаря за мнението, доста тръби вече съм сменил + интеркулер, а и държи налягането без проблем. Няма свистене, каквото имаше преди да се заема с подмяна на турбо тръбите. Зацепването е на 0 градуса, перфектно е. Проблемът е, че на 4-та с газ на 100% от 1000 оборота се развърта твърде бавно, НО сега като се замисля, се вижда, че още при 1500 оборота на двигателя, турбината е развъртяна точно толкова, колкото ѝ е зададено от компютъра. Дали не си внушавам, че развъртането е бавно, при условие, че вградения тест на актуатора на турбината се прави при точно 1400 оборота. Възможно е преди ремонта доста показатели да не са били наред и компютъра да е компенсирал по някакъв начин и тогава в ниските да е била по-пъргава. Честно казано не знам дали да се хвърлям в излишни драми или просто да я настъпвам след 1600 оборота, защото тогава няма пушеци, а директно отлита. Отделно, тези дни навън е яко жега и се вдига доста температурата на интейка (в градски условия и при нервно каране) и е възможно да не стига кислорода, за да изгори горивото при ниски обороти. (Само да вметна, че, заради изолирания MAF, лятото пуши страшно много, а зимата при минус 10 градуса няма чернилка и сякаш има доста по-голям въртящ момент.) Затова търся същия тест при кола без такива оплаквания, на 4-та от 1000 оборота със 100% газ, за да видя лога там и вече да си го съпоставя с моя. Споменах за теста на актуатора на турбината, при изключен N75 = 0% ми прави 1030 mbar, а при включен N75 = 99,9% прави 930 mbar, при 980 mbar атмосферно налягане, репортнато от датчика компютъра. Според първия сайт в интернет, в който проверих, за София го дават 1010 mbar атмосферно налягане. Има грешка и в двата сензора, но много голяма грешка има в MAP-а. Това според вас влиза ли в допустими граници на грешката, или датчика може вече да дава фира. То пак малко дълго стана обяснението, но имам желанието да си изпипам до съвършенство всичко по двигателя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 11 Август 2019 Доклад Share Публикувано 11 Август 2019 имах в пред вид с инструменти ли е зацепен коляновия и разпределителния вал? Спазена ли е процедурата за проверка? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskazz Публикувано 11 Август 2019 Доклад Share Публикувано 11 Август 2019 (Редактирано) По VCDS е възможно да дава, че е 0 градуса зацепването ако е крайно грешно, нещо от рода на повече от +-8 градуса. Провери го все пак. Също пробвай с регулиране на дюзите ако не са пипани последните 10г... Редактирано 11 Август 2019 от biskazz Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 12 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 12 Август 2019 Дюзите са регулирани по време на ремонта, а за синхронизацията дава или 0.0, или +0.6, което ме навежда към мисълта, че не е извън границите на измерването. Промени се звук и палене и вървеж все в добра посока. Преди ремонта, след запалване се чуваше като трактор на 35 години, а сега е адски мек и приятен звукът. Не ми харесва, че второ мнение е относно зацепването. То може ли да се прави без необходимост от сваляне на броня и радиатори? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 12 Август 2019 Доклад Share Публикувано 12 Август 2019 Не толкова страшно лапата ,шайба ,капаци и греда за мотор трябва, около 15 Мин. А колко корекция ползват дюзите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 12 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 12 Август 2019 (Редактирано) На празен ход, цилиндър 1,2,3 показват около -0,17, а цилиндър 4 около +0,3. При движение малко се променят нещата, като знаците се запазват. 1,2,3 цилиндър около -0,3, а цилиндър 4 около +0,6. Но, измерването в движение беше при ускорение, успоредно с измерването на налягането. Не съм мерил при постоянни 2000 оборота на двигателя какви са корекциите. Редактирано 12 Август 2019 от ads Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zheliazkov Публикувано 13 Август 2019 Доклад Share Публикувано 13 Август 2019 Имах много странен проблем преди два месеца, със симптоми, подобни на колегата. Проверявах вакуми, тествах актуатор на турбото, турбо пътища, залъгвах дебитомера да показва макс стойности.. ходих и при д-брос. Реално нищо не изглеждаше извън норми и нямаше причина колата да не върви, но тръгваше както пиле колегата, та дори към 1900оборота. При мен проблемът се появи след обслужване - масло, филтри. Свалях егр и го почиствах, затапих му и двата отвора, от които излизаше малко масло. (След това се появи проблема) Видях, че и при теб е чистен егр, където мисля че е и проблема. При мен след почистен егр, излъгах дебитомера с диод - започна пак да кади. Свалих отново егр и пробленът стана ясен. След почистването на егр, е започнал да се отваря самичък от газовете - предполагам има спукана мембрана. След 15лв и две тапи на колектора и егр - колата е перфектна. Дано и при теб да е нещо елементарно, успех Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 13 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 13 Август 2019 И аз много се съмнявам в ЕГР-а, защото моя не е затапен, а само му е отрязан вакума. Приготвил съм си егр заместител, и другата седмица ще го монтираме, та тогава ще пиша за резултати. Благодаря ти за мнението! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zheliazkov Публикувано 15 Август 2019 Доклад Share Публикувано 15 Август 2019 Стискам палци, пращам снимка на моя, когато го хванах, че се отваря леко.. дано ти е там проблема - както казах две тапи и колата е супер Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 18 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 18 Август 2019 След слагане на EGR заместител, ситуацията остана същата. След консултация с мапера се установи, че колата преди ремонта не е работила правилно. При липса на ограничение на горивото от MAF-а се получава точно това пушене при ниски обороти и максимално натиснат педал на газта. Преди ремонта имаше много слабо пушене, тоест не е било впръсквано горивото, което реално трябва да се впръска. Решението в случая е да се натиска плавно педала и чак след 1800/1900 да бъде натиснат на 100%. По този начин ускорението е в пъти по-бързо до момента, в който турбото се развърти, след това пушеците изчезват, явно изгарянето е пълно дори при 30 градуса на околния въздух. EGR-ът си беше затворен, но поне махнах досадното омасляване от него. Благодаря за съдействието. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 18 Август 2019 Доклад Share Публикувано 18 Август 2019 https://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=214411&st=20 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 19 Август 2019 Доклад Share Публикувано 19 Август 2019 (Редактирано) Преди 11 часа, ads написа: .....консултация с мапера ....... Решението в случая е да се натиска плавно педала и чак след 1800/1900 да бъде натиснат на 100%. Добър "мапер", добри "съвети"!!! Значи, налага ти се да изпревариш рязко и експлозивно, вадиш тефтера и започваш да смяташ скоростта на натискане на педала, броиш обороти, чакаш турбини, и чудото става!!! Точно така, трябва да "работи" един турбо мотор!!!! Редактирано 19 Август 2019 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 19 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 19 Август 2019 При изпреварване никога не съм под 2000 оборота, така че няма ядки. Когато ЛИЧНО АЗ отидох и си заплатих премахването на MAF картата, знаех какви ще са последствията. Няколко пъти ми беше обяснено, че е по добре да си взема работещ дебитомер, така че мапера си е мега точен. Ти като си напълниш устата с вода до горе можеш ли да крещиш без да изповръщаш всичко навън? Интересно ми е толкова ли нямаш какво да правиш, че само приспамваш с някви изобщо не на място коментари. И, между другото, маперът е един от най-известните в България, но реклами не искам и няма да правя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 19 Август 2019 Доклад Share Публикувано 19 Август 2019 Е, аз нека си "приспамвам", а твоята кола да върви с баааавно натискане на газта, понеже известният мапер е казал, че така трябва. Преди години, имах проблем с нова турбина, малък ъпгрейд и ремапа, обиколих де що има мапер и студио из Бг, така и не успяха да се справят. Накрая Келеша (Бог да го прости) се върна (беше в някаква отпуска) и оправи нещата за ден. Доста си игра в интерес на истината. И аз получих маса такива "съвети", "абе карай така, няма да натискаш, или само мноого плавно, за да не влиза в авариен режим". Все мастити "мапери" от "сой". Успех с калкулациите! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 19 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 19 Август 2019 (Редактирано) Дебитомер не казваш дали има? Щото няма как да е по друг начин, ако няма кой да ти ограничава горивото спрямо количеството въздух........ МГ съм завършил, с пресмятанията проблеми нямам. П.П. В авариен режим при мен не влиза... Редактирано 19 Август 2019 от ads Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 20 Август 2019 Доклад Share Публикувано 20 Август 2019 Има как да стане, нали много модели нямат дебитомер. Налягането на турбината е правопропорционално на количеството въздух. То и дебитомерът колко точно дава , особено като е на 10г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 20 Август 2019 Доклад Share Публикувано 20 Август 2019 И обратно пропорционално на температурата. При камионите, нещото наречено дебитомер е непознато. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
anto1 Публикувано 23 Август 2019 Доклад Share Публикувано 23 Август 2019 Предполагам, сте карали с чистонов оригинален дебитомер?Защото аз да и мотора доста живана !Най вече когато превключваш между предавките с пълна газ и няма лаг! Само, че е бензин мотора! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ads Публикувано 24 Август 2019 Автор Доклад Share Публикувано 24 Август 2019 Здравейте, имах слаби връзки на вакум маркучите около вакум резервоара и N75 клапана. След поправката, колата се изстрелва доста по-рано, но все още не съм правил лог, за да видя кога точно. Около 1500 оборота се усеща вече стабилно дърпане, което около 1800-1900 оборота директно изстрелва колата. Черният пушек си го има при натискане до долу преди 1800 оборота. Колата се движи както преди ремонта. Благодаря на всички за мненията. ☺️ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване