Jump to content

2.0 TFSI двигател


Recommended Posts

Здравейте !

Наумил съм да си взема Ауди А4  2005-06-07 год. с директно впръскване и гледам, че има 4 кода на двигателя при 200 к.с.( BGB, BWT , BWE и BPG ) .

Интересува ме има ли разлика в двигателите и кой ще ми препоръчате, ако се различават ? 

Също така какво ще ме посъветвате да оглеждам или тествам при закупуване на автомобила ? 

 

Благодаря предварително и успешен ден ! :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още един: BUL. Имат някакви малки разлики, в компресията например. Вземаш който ти се падне. Не съм срещал до сега данни някой от тях да е по-добър или по-лош от останалите. Моя е BPG.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Легендата твърди, че БУЛ е с ковани бутала.

Друга легенда твърди, че BWE и BUL са с със степен на сгъстяване 10.3, вместо 10.5:1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Легенди много, реално който и да вземеш няма да сбъркаш освен ако не попаднеш на неподдържана кола но това би трябвало да го познаеш при покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С вериги ли е този мотор и с какво масло е подходящо да се кара?

Ще му слагам газ със сигурност.. все още се чудя автомат или ръчка да е,  също се чудя дали да не събера още малко и да взема б8  (тази 211 к.с.)..Дали си заслужава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там имаш ще имаш възможност да влезеш във филма буталата ми говорят. По всички останали въпроси е писано във форума почивай да търсиш не чакай някой да ти синтезира всичко, че да ти е удобно... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, antani9 написа:

С вериги ли е този мотор и с какво масло е подходящо да се кара?

Ще му слагам газ със сигурност.. все още се чудя автомат или ръчка да е,  също се чудя дали да не събера още малко и да взема б8  (тази 211 к.с.)..Дали си заслужава?

 

С ремък е, не е с вериги. Маслото което е за предпочитане е 10W40 пълна синтетика.

Иначе +1 че има значителен риск да налетиш на маслояд при Б8 TFSI. Така че Б7, или направо скачаш на Б9.

Можеш да сложиш газ, но системата ще гори и около 15% бензин заедно с газта.

 

За другите въпроси виж тази тема:

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ае всички казват как 2.0 в Б7 не гори масълце ама един колега имаше такова и редовно си доливаше доволно количество. Сменя картерната вентилация с ревизирана и какво ли не, накрая пак си папаше.

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Дам, а като го питах преди да я взема ми обясняваше "само 800мл за 8000км, то се оказа 2л за 6-7000. Иначе беше много хвалена от 10 човека и най-скъпата на пазара в оня момент. 

В тоя ред на мисли, в момента е с 5в30, което е уж предписаното от производителя, CVTзащо препоръчваш 10в40, с него дали би хапвала по-малко и изобщо има ли го като предписано за тоя мотор?

Редактирано от pampo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с BWE и харчи около 1,5л макс на 10к км което напълно нормално.Подходящо масло за мотора зимата е 5w30,лятото 0w40;5w40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никаква логика в това което казваш. Първо и през зимата и през лятото двигателя работи на една и съща температура след като загрее. Затова няма логика цифрата след 'W', която определя вискозитета на маслото при 100°C да трябва да е различна зимата спрямо лятото.

 

Цифрата преди W (W = winter = зима) определя как се държи маслото когато двигателя е студен. Колкото е по-ниска тази цифра, толкова маслото е по-подходящо за ниски температури. Затова на места където температурите падат много се препоръчва по-ниска цифра. За нашата зима не е нужно да се слиза под 10W, тъй като температурите не падат под -20 градуса:

 

MPb69.png

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм с визскостетите които съм описал , 5w30 е най "тънко"  и двигателя загрява най-бързо , но няма как да пази ефективно в горещи дни. 0w40 така да се каже е модерното,ново поколение и е подходящо за горещи лета и студени зими , аз го ползвам само лятото. Също така определящ е  стила на каране и дали колата е засилена stage1 около 245к.с.В този случай e препоръчително 5w40,0w40 Това са мой разсъждения на база опит и никой не задължавам да кара с тези масла. Иначе 10w40 не е за tfsi двигател.

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно 10W40 пълна синтетика е най-близкото до това което VAG препоръчва за този мотор ако е без модификации. Моя тръц го карам вече 9 години само с такова (зиме и лете) и не съм имал никакви проблеми. Загрява си доста бързо, но и колата стои в гараж където температурата не пада под 10 градуса през зимата.  С това масло гори около 600 mL на 10 хил. км. Ако живеех в Смолян например и колата стоеше отвън, може би тогава бих слагал 5W40.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, Raziell said:

Карал съм с визс

17 hours ago, Raziell said:

Карал съм с визскостетите които съм описал , 5w30 е най "тънко"  и двигателя загрява най-бързо , но няма как да пази ефективно в горещи дни. 0w40 така да се каже е модерното,ново поколение и е подходящо за горещи лета и студени зими , аз го ползвам само лятото. Също така определящ е  стила на каране и дали колата е засилена stage1 около 245к.с.В този случай e препоръчително 5w40,0w40 Това са мой разсъждения на база опит и никой не задължавам да кара с тези масла. Иначе 10w40 не е за tfsi двигател.

вискозитетите*

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят с 4х4 и автомат зимата за 5-6км градско в София прави 14-17/100 през зимата, лятото на същият маршрут 12-14, околовръстно 10-12, извънградско 8-10.

Редактирано от pampo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Avant Tiptronic - София от кв.Витоша до летището(10км) според трафика лятото  9.5-12 ,зимата 12-15. Извънградско 7.5 до 9.5 с А100 от лукойл.

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко встрани е от темата, но често е горещо дискутиран въпрос:

На 18.08.2019 г. at 16:04, CVT написа:

... Първо и през зимата и през лятото двигателя работи на една и съща температура след като загрее. Затова няма логика цифрата след 'W', която определя вискозитета на маслото при 100°C да трябва да е различна зимата спрямо лятото...

 

Иначе, като тръгнем за гръцко, на границата трябва ли да сменим маслото? ☺️

 

На 18.08.2019 г. at 16:04, CVT написа:

... За нашата зима не е нужно да се слиза под 10W, тъй като температурите не падат под -20 градуса:...

При сравнително по-нови двигатели (поколения) слизат и на 5W.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-новите са слезли вече на 0W20 

 

Може да погледнете последния ВАГ стандарт как изглежда.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...