Jump to content

Алтернатор смяна на реле регулатор


tondo78

Recommended Posts

Здравейте споделям моя скромен опит за да може да послужи на други колеги. Колата ми е с BMK мотор и реших да сменям реле регулатора на алтернатора понеже зареждаше на акумулатора много слабо 13.0V - 13.2V, отпред веднага след алтернатора малко повече 13.6V - 13.7V , по таблото нищо не светеше и на VAG нямаше грешки в " battery regulator" нито в други модули. Речено сторено свалих алтернатора VALEO 180A  8GV(с малко мъки ),свалих релето здраво и почти нямаше четки но не се беше окопало, по неговия номер  VALEO 2608222 поръчахме с майстора чисто нова също VALEO. До тук беше всичко ОК сложих го проверих долу самата буксичка изчистих я щракана много добре сложихме ремъка всичко супер зарежда на алтернатора 14.5V на акумулатора 14.2V супер:dance:, но грешка не я закачих на VAG за да видя там как са нещата.Сглобихме всичко и веднага проблемите грешки колкото искаш а и не искат да се трият, в следствие на тези грешки

 

02254 - Interface to Generator /No Signal/Communication - Intermittent

02479 - Partial Consumer Shut-Off Active 

 

колата почва да изключва една по една системите като ESP и като влезеш да изтриеш грешката ти казва да си провериш модула на алтернатора.Обратно на операционата отново цялата процедура ново реле тоя път HITACHI отговарящо на спецификациите за VALEO(малко по евтино) и за всеки случаи и още едно METZGER(доста по скъпо от VALEO).Сложих първо по скъпото викам дано стане НЕЕЕ:rotcol:,отново познатата вече процедура пак алтернатора долу и слагане на поредното НЕЕЕ:rotcol:и тук на камък,а забравих да кажа че колата понеделник ми трябва и ще патувам.Шах с пешката♟️ 3 релета и нито едно не иска да си говори с AUDI, изпуснахме работното време на Порше софия изток а никаква гаранция че го имат на склад а не е с доставка(за цена незнам).

Аз лично реших проблема по старомодния начин просто смених четките на старото с малко часовникарски приоми но станаха взех някакви четки които намерих пригодих ги и ги запоих за релето.Така сглобеното реле незнам до кога ще изкара но след монтаж на колата всичко си доиде на място:dance: грешките изчезнаха другите които се бяха появили се изтриха и колата заработи както трябва.В момента на алтернатора дава 14.2V a на акумулатора 14.0V може и по добре но аз го отдавам на самото реле.HAPY END

 

П.п

Поуката за мен достигната чрез 2-дневени упражнения заедно с майстора е че когато следващият път реша да го сменям това реле просто ще взема оргинално защото сега едното VALEO не можахме да го върнем и си остана за моя сметка.Ще проверя за цената на оргиналното но според мен е около 200лв. а на METZGER беше 170лв. разликата ако е такава не си заслужава 🏋️‍♂️гимнастиката.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много полезна информация.

 

Чудно ми е за какво ги правят тия релета дето не стават. Освен да го има и на други коли тоя алтернатор, където релето не общува с регулатор, защото такъв няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото почетох този реле регулатор се вгражда в доста генератори и в доста други марки явно по безпристрастни към OEM частите

 

Valeo 437507+437527,

Valeo 437528+437542,

Valeo 440039+440184,

TG16C010+TG16C014,

TG17C020+TG17C023,

TG17C024+TG17C039,

TG17C040+TG17C044,

TG 17C054

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Полезна информация

p1202.png?anchor=center&mode=crop&width=

BSS означава бит синхронен единичен проводник. Има 3 различни BSS сигнала. Разликата между тях е възможността за показване на различни грешки на алтернатора: BSS-1 = показва само механична или електрическа грешка BSS-2 = показва само механична или електрическа грешка BSS-3 = показва само механична и електрическа грешка

 

Не е възможно да се сменят регулаторите BSS-1 и BSS-2 помежду си, тъй като автомобилният ECU може да попита за определена грешка и ако не получи правилния отговор, той ще покаже грешка в алтернатора (лампата за зареждане е включена) на таблото за управление. BSS-3 може да се използва за BSS-1 и BSS-2, защото е универсален (BSS-3 може да предостави информация и за двете грешки). Всички регулатори на напрежението на BOSCH са BSS-3, така че никога не трябва да го сменяте с друг регулатор. Трябва да се внимава с регулаторите на VALEO, защото те се предлагат в 3 различни опции: BSS-1, BSS-2 и BSS-3. От нашия опит знаем, че засега е невъзможно да се закупят нови VALEO BSS-3 регулатори.

Например, на автомобилите от серия BMW E60 от 2003 г. и нагоре има монтиран генератор Valeo TG17C010, който има система BSS-2 на борда. Няколко години по-късно те използват същия алтернатор, но неговият номер е заменен от TG17C048, който има BSS-3 регулатор. Ако поръчате регулатор на напрежение Valeo за този конкретен алтернатор, ще получите BSS-2 регулатор. Ако закупите нов генератор TG17C048, той ще бъде оборудван с BSS-3 регулатор.

Проверихме сигнала, идващ от ECU на BMW E60, който имаше TG17C048 (BSS-3) OEM генератор, но беше BSS-2. Вероятно заводите на BMW се готвят да надстроят протокола в BSS-3, но засега просто оборудват автомобилите с алтернатори BSS-3. Най-вероятно BSS протоколът вече няма да бъде разработван, тъй като в бъдеще те ще използват новия LIN-INFINEON.

Същата ситуация е и с BMW TG17C034 и VW TG17C020: OEM се предлага с BSS-3, следпродажбен BSS-2 и трябва да работи без проблеми. В такива ситуации ще Ви посъветваме да поръчате един от регулаторите на напрежение Valeo и да проверите дали наистина е BSS-1, BSS-2 или BSS-3 регулатор. По този начин ще знаете със сигурност и бихте могли да монтирате този специфичен BSS регулатор на този алтернатор. По този начин не е необходимо да имате много различни регулатори за всеки различен BSS алтернатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колега имам същите грешки като при теб, светка ми есп то така де, реже системи, сменен е акумулатора, модула вбагажника, днес сменихме и регулатора, с VALEO КАКЪВТо ми е и алтернатора. Пак и пак и пак я дава тази грешка, какво да правя вече незнам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега аз да ти кажа не го гледай че е VALEO, не е същото дори да е и 120-150лв(демек от по хубавите).Аз когато брах ядове ходих до Порше Изток за оргинално мисля че ми казаха около 180лв и бях готов да го взема но мал шанс нямаха го наличнос поръчка и доставка.Затова взех възможно наи евтините четки и  с малко часовникарски приоми ги пригодих ги и ги запоих на старото релето до ден  днешен съм с тях без проблем.

П.п Часовникарски имам впредвид пилене и пасване по самото реле пружинките използвах от старото

Редактирано от tondo78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво ама моето реле е сменяно през 2018, и то ни подлъга, то не трябва да е такова, в момента гледам че комуникацията трябва да е BSS а на това което сложих е LIN

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Този регулатор също гарантирано не записва грешки. За смяната на тези регулатори на алтернатор Valeo за 2.7tdi 3.0 tdi не се сваля целия алтернатор. Просто се маха кутията на въздушния филтър и маркуча с дебитомера. Оттам има достъп. Ако на някой му трябва регулатора от снимките на 300км да пише на ЛС. 

83B1E26C-609C-458F-8FFB-07EF63F563BB.jpeg

A068F68F-B20E-49D9-8B3C-E51ACBA023B3.jpeg

FD2DAFF6-10EB-4BE5-B801-9BABF2DA613E.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...