Jump to content

Ниво на антифриз 2.0 TDI 143 коня


doktora76

Recommended Posts

Здравейте,

Преди два месеца смених маслен охладител, защото ми смесваше масло в антифриза. Направени са две промивки на охладителната система, съответно със смяна на антифриза. Скоро ще правя още една поне, защото има още отлагания в казанчето. Забелязвам обаче, че нивото на антифриза в разширителния съд на студен двигател пада до минимума и дори 2-3 см под него. Като загрее се вдига до средата между мин и макс. Колата се държи нормално, не загрява над 90 градуса, климатроника също работи перфектно, не свети индикатора за ниско ниво. Питането ми е, системата сама ли се обезвъздушава след смяната на антифриза и възможно ли е като долея по вече, ненужното количество да го изхвърля клапана на разширителния съд? Благодаря.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Да, при този модел охладителната система се обезвъздушава сама.

И наистина при наливане на повече от оптималното количество охладителна течност ненужното се изхвърля през клапана на разширителния съд (то няма и откъде другаде...😊).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Имам в предвид, че на студен мотор сутрин, нивото в казанчето е под минимум чертата, а като загрее се качва между макс и мин. Индикатора за ниско ниво не ми свети. Дали да търся проблем някъде, защото ако има теч ще капе под кората или нивото ще намалява по осезаемо? Някакви идеи?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на охладителната течност се мери на студен мотор, ето защо трябва да долееш колкото трябва - до средата между минимум и максимум. При загряване на охладителната течност е нормално нивото й да се повиши малко, защото тя циркулира под налягане в затворена система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То-точно антифриза и водата се разширяват като се загреят до работната температура на мотора, затова се вдига нивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Това е ясно колега но при мен колкото и да доливам нивото на антифриза в казанчето пада на 2-3 см под минимума и така си седи. Това като го проверя сутрин на студен мотор, после като загрее си се вдига над чертата. Мисля, че ако има теч от някъде ще пада още и ще ми светне лампата. Затова си мисля, че изхвърля от клапана ненужното но пък защо ми седи на минимума, та даже и под него?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери много внимателно дали не е спукан малко по-горе от нивото на течността при студен мотор изравнителния съд. Друга възможност, според мен дори по-вероятната, е повреден клапан на изравнителния съд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...