Jump to content

Добавките в скъпия дизел - има ли ги и вършат ли работа?


Recommended Posts

Понеже изразявам теми от преди доста години реших да пусна една актуална и да задам следния въпрос, може и дискусия да заформим.

 

Има ли наистина добавки в скъпия дизел (Avio, V-Power, G-Drive, Ecto, ProForce и т.н.), какво би трябвало да вършат и вършат ли го наистина? Как стои въпроса със замръзването зимата, усещате ли разлика във вървежа и работата на двигателя и с кой дизел?

 

Питам защото това ми е първата година с дизел и ми предстои и първата зима с такъв. 

Направих Досега пробвах Ecto Diesel и Proforce на Petrol, разлика няма нито във вървежа, нито във работата на двигателя - доста ми е тих (необичайно за 2.5) без значение от нафтата, върви по един и същи начин (по мое мнение - прилично добре, за мен е идеален). За горенето спрямо стандартната нафта, която преди това съм слагал от Lukoil/Petrol/OMV - едно и също гори, 2.5 нафта не връща. Т.е. не виждам никаква разлика, но може би я има в дългосрочен план и е добре за горивната система, дюзи и т.н. ?

 

Въпроса не е само в цената, а в качеството на "premium" дизела.

 

Очаквам вашите мнения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернативни методи бол - дали добавки на Лики, Бардал и т.н., дали 2Т масло... :D

Става въпрос за съдържанието на скъпия дизел ако не прибягваш до алтернативи и външни добавки - нали уж това плащаш, за някакви добавки/присадки, които би трябвало да вършат нещо.

 

Та там е въпроса. Какво трябва да правят, правят ли го и кои според личния ви опит са най-добре като все пак знаем, че от двигател до двигател и от бензиностанция до бензиностанция има разлика предвид развития франчайз, а понякога и разлики в партидите (мнения от типа "все зареждам от тях, каруцата лети, тая седмица пълня до горе и заби муцуна). Та така.

 

С една дума - за какво плащаме , има ли го, какво го прави и има ли реален ефект? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм дълбоко скептичен относно "premium" дизела. имайки предвид разликата в цената, след сипване на "premium" дизела всяка кола би следвало да литне. ако въобще се слага нещо с този скъп дизел  то цената би следвало да се увеличи с няколко стотинки а не с 20-30ст. например един Бардал BDC e 38лв за 1000л нафта и дори да не се купува на едро пак няма основание да ми искат по 2,60лв за дизел с добавка. по принцип бензиностанциите печелят от магазините основно и според мен врътката е да си вдигнат %-та печалба от горивото чрез тези уж с добавка.

аз лично зареждам на 2,10 в Интерспийд като преди това сам си слагам от спомената горе добавка,така знам със сигурност какво влиза в колата. от края на миналата годината съм на тази схема и за сега всичко е точно: работа, разход и т.н. си е както се очаква:) имат си 4 помпи с едно момче, няма магазини,няма глезотии, спираш, зареждат те и за 5мин си готов. явно по ниските разходи им позволяват печалба при по-ниска цена. а и май вече някои осъзнават, че 1 яхта е достатъчна пък и като отидеш при Св.Петър така и така трябва да оставиш всичко пред вратата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

екто дизел на еко и лукоил нинамсикфа - не слагам повече - и двете преди години ми се желираха на пълен резервоар в една японска кола.

ОМВ макс мошън - не мисля, че някой е имаш проблем. Шел в поуър също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизеловите коли като че ли най-добре им действа по едно водородно почистване през 10-15 000 км, а не толкова какъв и откъде дизел ще им се налее - стига да не е менте, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама ше те викна някоя сутрин на -15 да сменяш филтри, да сваляш седалка и да поливаш с вряла вода резервоара.

Първо да се уточни какво се иска и очаква от тия добавки...че те са няколко вида.

Второ каква е нафтата, основните показатели са цетановото число, наличието на сяра и чистотата от примеси.

Та на кофти(мръсна) нафта квото и да слагаш...ефект (според мен) няма. Другата кофти нафта е с парафин(производните му съединения) за да се достигне цетановото число. Там може да добавиш депресатори за да не се желира зимата. Третата кофти нафта, мисля, че я няма вече заради евро-стандартите, при нея наличието на сяра скапва маслото и горивната система. Има и още една кофти нафта, ама тя е масова и спасение няма. Биодозела, скапва определени видове маркучи, уплътнения и гарнитури. По закон трябва да има 7-10% за да се стимулират некви наши ора. Така наредиха тия от Европа.

Та добавките са няколко вида

За подобряване на цетановото число,  против замръзване, за смазване, за почистване. И аз съм срещу всички... Гайдата саа ще почне да ме опровергава. Ама си го знаеме къф е дървеняк и книжен плъх, та нема му обърна внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Две години или 50 хил.км.карам, но само от скъпата нафта и никакви добавки не съм слагал и всичко е ок, в България OMV, в Гърция Шел, като съм пробвал и ефтината нафта определено с нея тракаше като трактор, а със скъпата мърка като маца

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невероятни неща може да прочете човек тук:hilezh:. Карай си бараката, зимата слагай собственоръчно добавка за да не ти се запуши филтъра с парафин и гледай акумулатора да не е пълнолетен. А пък от където ти е кеф от там зареждай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е от април, чисто нов 100 ампера. Значи ще си слагам добавка против замръзване и това е. Иначе продължавам да си слагам от скъпата нафта и те така...забелязвам, че все пак има лека разлика в разхода, особено градско тази с добавката е доста по-добре от стандартната. Значи може би има нещо, поне такава ги сравнявам. Lukoil стандартен дизел ми гори доста повече, от ектото им или Green Force-а на Петрол. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата кочина каквото и да сипя, все едно харчи. Не съм видял съществени разлики между различни марки. За това отивам на най-евтината възможна и за спокойствие добавям една или две капачки ВDC. На цена идва пак същото. Гледам че вече има по 7 % биодизел, така нареченият B7. От него може да тръгнат някои уплътнения.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за пръв път видях разликата с тоя Green Force - чувствително ми намали градското като разход, извънградското също е по-добре, но ефекта е най-вече в градско. Определено има разлика поне в тази насока. Но пък е по-скъпо, така, че те горе-долу се припокриват нещата. Но ти спестява по-честото редене по колонки и опашки на бензиностанцията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако обичате, споделете числа!

Аз за нормално градско имам 7,8 - 8,2/100. От кв. Надежда до 7 ми километър и обратно всеки ден. Мерено от пълно, до пълно.

Със евтината нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма смисъл от числа, защото ще трябват двигатели, кутии, маршрут, стил, времеви диапазон и др.

субективно е много

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичката нафта е една навсякъде!!!

Аз зареждам на Лукойл там имам най голяма отстъпка на литър и за над 500к изминати с дизел никога не съм имал проблем с паленето сутрин като се има в предвид че живея в район където винаги доста под нулата!!!

Газ зареждам пак само там защото пак ми е най голяма отстъпката.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, Иван Йорданов said:

Всичката нафта е една навсякъде!!!

Това просто не е вярно. Един съвсем елементарен ориентир как човек да зареди по-качествена нафта на дадена бензиностанция - колкото по-скъпа е, толкова е по-добра (с оглед по-добра работа на мотора,  икономичност и др.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика на една бензиностанция най-скъпото е да е и най-доброто, да дава максимална мощност и икономия , но дали реално е така... аз пробвах с Екто и Green Force (що се бях заблудил, че се казва Pro Force, като Pro-то е обикновения, напук на логиката) и резултата в градско го почувствах. 2.5 V6 е крайно неприятен като разход в градско, и то на купето на A6 и от едни 11/12 спадна в диапазона 9.5-10.5 което за 2.5 е прилично добре. Извънградско също се чувства разлика .Иначе и там спадна до около 7.5 при 8/8.5 до 9 до преди това. Със момчето от бензиностанцията (Mercedes шестак някакъв кара, не им знам моделите) говорих относно присадките и каза, че със скъпия реално сваля до литър и половина-два градско и около литър извънградско. Действително е така, дори и само стрелката да гледаш без да правиш сметки. Вървежа все си е добър, не съм забелязвал да и растат крила , но като разход се чувства разликата. 

 

Лошото е, че не винаги е така и никой не може да даде гаранция , че това по-скъпото не е като обикновеното, ама за повече пари. Но си струва опита. Ектото от близкия Лукойл наистина е екто, усеща се разликата в разхода. По-динамична да е станала...не е. Ама като пораснат крила ще ги снимам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпа,евтина аз не намирам разлика нито във вървежа нито в разхода !!!!

Дизела на запад е средно 1,25 евра до 1,50 евра като ги сложиш х 2лв горе долу на нашата скъпата нафта...

Мой роднина който живее на запад казва че къде и да зареди дизел независимо от ценовия диапазон на горивото пак е от 1 до 3л дизел завишен разхода му. Колата му е чисто нова и средния разход и е 6 дизел тук в БГ от 7-9 пак същия стил на каране. Така че горивото навсякъде е еднакво !!!!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, DJANO написа:

Да, и един мърмот...

Сигурно много мъмри тоз мАрмот дейба... :hilezh: Иначе по темата, доволен съм от горивата на Омв и Шел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък точно с ОМВ и ШЕЛ съм недоволен.

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Иван Йорданов всеки си има мнение, винаги има доволни и недоволни. Аз точно от ОМВ няма как да съм недоволен... на S3-ката  само там се сипва А100, аванс никога не се обаждал заради гориво. На дизеловата ежедневка също вече 15-20к километра само там се сипва :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...