Jump to content

Проблем с разход на масло и синкав пушек А4 Б7 2.0ТДИ


pkot

Recommended Posts

И сега какво се оказа че на някой колеги даже имат маркуч до багажника който събира масло за новата смяна хахахаха

Я не лъжете че не ви горят масло !!!

Всички двигатели горят масло, само трябва да знаеш колко е допустимия разход на 10 000 по книжка.

Ако не ви мърда маслото на щеката за 10 000 километра на 100% нещо допълва това количество ;) Тоест имате проблем 100%  не изгоряло гориво, по добре да ми гори масло :D допустим от производителя :)

Редактирано от Иван Йорданов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега

Иван Йорданов

нека всяка кола която притежаваш да ти гори по 2л масло и отгоре на смяна че да нямаш проблеми с мотора

Редактирано от ico1557
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не гледам колко ми гори, не съм толкова дребнав тип като теб :) колкото си иска толкова си гори :D или имаш възможност да и даваш или стой в гаража :D . Стига сте лъгали че вашите коли не горят,а дефакто се криете в гаража като доливате :D Те чисто новите горят по над литър :D а за 20 годишни тарги да не говорим ;).

Сега по темата човека пита дали е нормално а не колко ви горят вашите коли :D и да се изтъквате тука че не ви горят масло и дизел не горят гумите не се търкат, направо совалки карате. Правилния отговор е или знаеш дали е нормално този разход на този вид двигател и ако е нормално казваш на колега ВСИЧКО Е ОК ИЛИ НЕ Е ОК И МУ КАЗВАШ КЪДЕ ДА СИ ПРОЧЕТЕ ТОВА КОЕТО ТИ СИ НАУЧИЛ ;)  Това малко като меренето на..... :D  

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелов двигател трябва да е свършил курса, че да почне да харчи масло, за бензина не споря - нямам големи наблюдения. А тази теория с допълването с не изгоряло гориво си я запази за себе си и не се опитвай да я обосноваваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят „гълта масло“ – това повод за притеснение ли е?

Трябва да се знае, че всеки двигател изразходва маслото в малка или голяма степен. Всичко зависи от техническото състояние на автомобила, пробега и вида двигател. Някои по-стари коли с голям проблем са в състояние да погълнат дори до половин литър масло за 1000 километра. Новите и здрави автомобили дори след няколко десетки хиляди километра не показват изразходване на масло.

Подробности за разхода на масло ще намерим в инструкцията за експлоатация на автомобила и това е нормален процес. Обикновено това е от порядъка на дести от литъра на 1000 километра, макар че в повечето случаи стойностите са завишени. Разбира се, ако разходът на масло е по-висок от посочения или от собствени наблюдения стигнем до извода, че нещо не е наред, трябва да се провери системата в сервиз.

 

Дизеловите двигатели консумират повече моторно масло, отколкото бензиновите двигатели. Двигателите с турбокомпресор също се нуждаят от повече моторно масло от двигателите без турбокомпресор поради смазване на турбокомпресора.

 

Един лек автомобил консумира около 8 литра гориво за 100 км. Това може да се екстраполира до 80 литра гориво за 1000 км

 

  • 0,05% от 80 литра гориво се равнява на 0,04 литра консумация на масло / 1000 км
  • 0,5% от 80 литра гориво се равнява на 0,4 литра

Разреждане на маслото с гориво  получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!

Износени основни лагери и шийки на коляновия вал -  поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!

Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.

Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.

Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал  в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.

Износени лагери на разпределителния вал -  изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.

 

Износени или надрани стени на цилиндровия блок -  обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.

 

Износени сегменти или повредени канали в буталото  установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.

 

Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните  много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.

 

Износени лагери на турбината на турбокомпресора  при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите  на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.

 

Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна  всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.

 

Запушена система за вентилация на картера причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.

На практика обаче, най-често срещаната причина за повишен разход на масло в двигателя се явяват гумичките на клапани и износените сегменти!  Уплътнителните гумички на клапаните са уязвима част, предвид  средата в която работят. От маслото и високата температура губят своята еластичност, втвърдяват се и започват да пропускат масло в горивната камера.  Основно, когато двигателя работи в режим на "принудителен празен ход"  /спускане по наклон на скорост с отнета газ/  подналягането /вакуума/ в смукателния колектор се повишава понеже дроселовата клапа е напълно затворена и се създава възможност за засмукване на масло през уплътнителите на клапаните!

 

В книжката пишеше 1 литър на 1000км, че е нормално. Колкото повече "жега" и обороти вижда моторът - толкова повече харчи от маслото.

Аз не съм видял кола да не гори масло!!! 200гр. 170гр. 140гр. 467гр. ужас с какви глупости занимавате човека който главата му пуши и се чуди кой път да хване и до момента само 2-3 са му дали точна представа всички останали само пречите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдааа много се и интересува...в сряда е пуснал темата в 1.30 през нощта и в сряда пак му е последното посещение...:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, loshdancho написа:

мдааа много се и интересува...в сряда е пуснал темата в 1.30 през нощта и в сряда пак му е последното посещение...:lol:

От коментарите се пропил човека :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел много добър механик твърди, че допустимия разход за моя мотор е до100гр.за 100л. нафта. Нормално каране-нисък разход на гориво от там и на масло. 

Любопитно ми е Данчо и Нико какво мнение имат за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека все пак да правим разлика между нормално и допустимо. Аз 10000км.ги минавам с не повече от 650л.нафта.(95% ми е извънградсо) Значи 5-600мл.е нормално, както съм казал и в първия си пост-от малко над макс до средата на щеката. Махнал съм ДПФ-а. Нямам регенерации да вкарва нафта в маслото. Сменил съм О-пръстените на дюзите.Така, че и за "доливането" с нафтица имам едно на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да обобщя накратко изводите от темата:
Няма спор ,че 1л разход на масло на 10000км , означава че има някакъв проблем ...
Работата е там  ,че не си заслужава да започваш да пръскаш пари за ремонти , заради такъв разход ...
Всеки си преценя сам , кога да вземе мерки . Иначе друг е въпроса , че съответните мерки са - продажба на колата  и съответно нова тема в нашия форум " редно ли е да ми гори толкова масло " .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си хас заради разход от литър масло на 10000 км. да си продадеш колата.....току се наденеш на следващата, на която разхода и може да е троен!

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...