Jump to content

Проблем с ранно блокиране на предно ляво колело при спиране


mmg

Recommended Posts

Здравейте,

Колата е 80 1.8S NE. Без ABS. С АГУ.

Проблемът е с ранно блокиране на предно ляво колело при натискане на спирачките. Съответно при по-висока скорост колата започва да поднася.

Задните цилиндри са сменени преди месец и челюстите са добре. Никъде няма теч. Никое от колелата не задържа, ако спирачките не са натиснати.

Накладките са сменени миналата година, но проблема не е в тях, защото това с ранното блокиране на предно ляво колело съществува от години.

Мислех, че проблема може да е в регулатора на усилието("кантарчето"), но да си призная дори не знам дали тази кола има такова. Трябва да погледна, но като видях, че ново струва почти 250лв и изобщо нямам желание да гледам за него.

Спирачките са обезвъздушени и при ниска скорост колата спира почти на място.

Някой, ако се сеща за нещо да пише! Ако има отнякъде да се регулира нещо или де да знам вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Спирачките не задържат. Колелото се върти свободно. Просто ляво предно колело при натискане на спирачките дава по-голямо спирачно усилие и съответно по някое време блокира като натиснеш педала по-силно.

Вчера ми направи впечатление, че в един момент за няколко секунди при натискане на спирачките ляво предно започна да държи все едно има ABS, в смисъл, че ту задържаше ту отпускаше, което ме навежда на мисълта за крив спирачен диск. Това ще го проверя след няколко дни. 

 

Един уточняващ въпрос. Ако реша да сменям спирачните дискове трябва да ги сменя и на двете колела или мога само единия? Предполагам, че ако тръгна да ги сменям ще сменя и лагерите.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сменяш и двата диска и слагаш нови накладки отпред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е толкова прост проблема. Със смяна на дискове и накладки, нищо няма да се промени. Разликата в спирачното усилие ще се запази. При мен е същото, само че блокира първо дясното. Проблема е между помпата и спирачните апарати. Рециклиране или подмяна, според мен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как аджеба кривия диск ще блокира?

Ти първо си провери накладките еднакви ли са.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@NIKO , накладките са на около 8000км, а проблема с блокирането го има от години, но досега не съм се захващал да го търся къде е.
Как ще блокира ли? Ами лесно! Ако има деформация, при натиск от накладките дава по-голямо съпротивление и блокира ПО-РАНО колелото от другото. По-горе бях писал нещо за един симптом.

Редактирано от mmg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце, това да не ти е крива капла на колелото... Ако имаш крив диск то ще имаш много по голям проблем преди да започне да ти блокира колелото. Начина ти на мислене ми показва че си назад с материята. Само да ти допълня познанията. След смяна на дискове накладки и лагери, разликата в спирачното усилие се запази. Разликата я има и на задните колела, и двете десни имат по високо спирачно усилие от левите. Задните също са сменени.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо "Ранно" блокиране на лявата страна, като проблема е слабо или никакво спирачно усилие на дяснота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете спират. На техническия едно изкарва по спомем 2800нютона другото 2500 или нещо такова 2600. Това на макс на спирачния педал. Което значи, че от самото натиска на спирачката едното колело получава по силно спирачно усилие. Понеже няма абс. Когато дойде момента във който усилието е по голямо от сцеплението на гумата с асфалта, тя блокира. Обаче понеже има разлика в усилите между колелата, те не блокират едно временно а първо блокира едното и чак ако натиснеш още по силно блокира и другото. При висока скорост и интензивно спиране без блокиране се изразява в унасяне на колата. При по ниска скорост когато гумата изгуби сцепление започва пък да спира по слабо от другата гума която още се върти. Като цяло не е много приятно за спортно спиране. За нормално каране и спиране не се усеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко бях зает последните дни. Ще обясня защо залагам на крив диск.

При скорост от над 80км/ч и натискане на спирачката се усеща вибрация във волана.
При ниска скорост(под 30км/ч) и натискане на спирачката до едно положение(т.е. без постоянно увеличаване на натиска върху педала) се усеща придръпване. Т.е. усеща се спиране на по-силни и по-слаби импулси, които съвпадат с оборотите на колелата.

Колата е без регулатор на силата("кантарче").

Погледнах левия преден диск за секунди преди няколко дни и на външен вид е добре. Почти няма ръб и на дебелина изглежда солиден. Обаче пък видях потекъл пълнител на амортисьор... Затова този проблем със спирачките засега го оставям на заден план, защото си е така от много години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.09.2019 г. at 6:34, mmg написа:

......... Ще обясня защо залагам на крив диск.
.......... левия преден диск..... на външен вид е добре........на дебелина изглежда солиден..........., защото си е така от много години.

Тоест караш със същият този диск от години? Със същият проблем? От години?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.09.2019 г. at 7:34, mmg написа:

Малко бях зает последните дни. Ще обясня защо залагам на крив диск.

При скорост от над 80км/ч и натискане на спирачката се усеща вибрация във волана.
При ниска скорост(под 30км/ч) и натискане на спирачката до едно положение(т.е. без постоянно увеличаване на натиска върху педала) се усеща придръпване. Т.е. усеща се спиране на по-силни и по-слаби импулси, които съвпадат с оборотите на колелата.

Колата е без регулатор на силата("кантарче").

Погледнах левия преден диск за секунди преди няколко дни и на външен вид е добре. Почти няма ръб и на дебелина изглежда солиден. Обаче пък видях потекъл пълнител на амортисьор... Затова този проблем със спирачките засега го оставям на заден план, защото си е така от много години.

Само с мислене не става трябва малко проба грешка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, NIKO написа:

Тоест караш със същият този диск от години? Със същият проблем? От години?

 

Какво му е? Има лека вибрация и толкова. Познавам колата и знам как спира. Няма опасност да ме изненада и завърти. При градско каране не се усеща нищо. Имам се за предпазлив шофьор и гледам да си преценявам ситуациите отдалеч. Да чукна на дърво досега кола съм блъскал само на заден ход при паркиране, а СУМПС имам от около 18 години. :) Днес навъртях 400км и един път ми се наложи да спирам бързо от 95км/ч, като колата си спря нормално без да се предизвика инцидент(едно конче реши да пресича подбалканския път).

 

Преди 6 часа, audi+ написа:

Само с мислене не става трябва малко проба грешка. 


По тази логика да заделя едни 500лв и за започвам подмяна навред по спирачната система :)

За другото лято май ще ѝ обрека едни 1000лв и ще видя спирачките и амортисьорите, че и там проблеми... Засега ще е така. Тя зимата и без това се кара само градско с до 50км/ч.

Благодаря за съветите! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.09.2019 г. at 6:34, mmg написа:

левия преден диск.......Почти няма ръб и на дебелина изглежда солиден........защото си е така от много години.

, май нещо не се разбираме.

Как диск, ползван "от години", е "без ръб"? Че и "крив"?^_^ 

А знаеш ли, как работи спирачната система, конкретно на твоята кола? Компонентите ѝ знаеш ли ги всичките? Как работят, кой за какво е и какво прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Има по-малко от 1мм ръб... Това е нищо. Дебелината му беше над 1см(премерено на око). Със сигурност диска не е сменян последните 3 години и затова казах, че е от години.
Не знам какво се опитваш да ми намекнеш. Това, че днес работя професия нямаща нищо общо с механика, ДВГ и автомобили не означава, че не съм учил механика, термодинамика, металообработване и т.н.. Дискът ВЕРОЯТНО е крив и по-горе съм споменал НЯКОИ, НО НЕ ВСИЧКИ доводи за това мое мнение. Просто за момента ще си кара така, защото не е кой знае какъв проблем, а време, пари и желание да се занимавам точно в този момент с него нямам. Да не споменавам, че като свалих предно колело ми се приплака като видях потеклия амортисьор(пълнител), че май и задните амортисьори са за смяна... А и някъде около хидравличната помпа капе, но дано е някоя връзка...

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Баце, ти имаш доста други проблеми преди разликата в спирачното усилие при спиране. Виж гумите дали са еднакви, че понякога дава разлика и от тях 🤔

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...