Jump to content

Ремонт/смяна на мехатроник A4 B9


Pumpel

Recommended Posts

Привет на всички, пиша за да споделя последите премеждия с моята А4 B9, за статистиката, а и за някой друг ако му се случи нещо подобно... 🙂 

 

Веидях, че скоростната кутия е леко омаслена, при което разбира се отивам в Порше по гаранция и оставям колата за преглед. Обадиха се хората и казаха, че от  уплътнението на мехатроника сълзи и че има сервизно TPL предписание, какво да се прави при този проблем. На следващия ден казаха, че са изпълнили TPL-а, но продължава да сълзи и трябва да сменят самото уплътнение. Поръчаха го и след някой друг ден го смениха, като казаха че при смяната се източва маслото, сваля се мехатроника сменя се уплътнението и после обратно. Направиха го и всичко беше точно до около две - три седмици - в един момент колата както е паркирана и при отключване започва да пищи с надпис на дисплея - Shift to P, otherwise vehicle can roll away. doors do not lock if lever is not on P.  После като я запаля в първия момент излиза жълто зъбно колело с надпис - Vehicle can roll away! P cannot be selected. Като след 30 секунди всичко изгасва светва си P и колата си работи нормално. Явно колата не разбираше че скоростната кутия е на паркинг P.

Изчетох записаната грешка която беше - Transmission Range Sensor 1/2, P2805 00 [040] - Correlation Error. След ровене в нета, това се оказва някакъв селективен датчик, който дава информация на компа на коя скорост е колата или нещо подобно. Отивам отново в Порше - те казват, че и за този проблем има TPL - този път подмяна на софтуера на кутията. Смениха го и след 15 дни пак същия проблем. Отивам отново в Порше и видиш ли се оказа, че за 15-те дни излезнал нов TPL за този проблем и нова версия на софтуера на кутията - смениха софтуера. Този път нямаше и два дни и пак същия проблем. (малко се поизнервих с това разкарване и оставяне/взимане на колата)

Отивам пак и ги помолих да не ми връщат колата докато не разберат какъв е проблема. От там пишат на AUDI AG с въпрос какво да правят. Германците им поискаха пълните логове на кутията и след няколко дни се произнесоха - смяна на мехатроника и този датчик за който писах по горе. След известно чакане, направиха ремонта. При въпроса ми дали смениха целия мехатроник, се оказа че са сменили само електрониката и някакви управляващи клапани (може би това е някакъв ремонтен комплект). Дано да са направили подмяната и адаптациите след това както трябва, че като четох не е лесна работа.  Сега от вчера си карам колата, всичко работи нормално и се надявам да не изписука по някое време, че и гаранцията и свършва след месец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, добре, че сподели :).

Преди 1 час, Pumpel написа:

че при смяната се източва маслото, сваля се мехатроника сменя се уплътнението и после обратно

След тази процедура знаеш ли дали са сменили маслото или са върнали старото?

Малко ми прилича на некадърно свършена работа с това уплътнение, което е довело и до другите проблеми в последствие, но като цяло гадая.

На колко километра е колата (ако не искаш не споделяй ест)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано и на мен ми се струва, че след смяната на уплътненитето прецакаха нещо друго и от там почнаха проблемите.

За маслото специално питах и казаха, че връщат старото източено. То е сменено преди 15000 км. Иначе колата е на 75000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Абсолютно същия проблем. Кутията сълзи и сменяха уплътненията. Сега като колата е стояла заключена известно време и я отключа, светва жълто зъбно колело и надпис Vehicle can roll away! P cannot be selected и е преминала на N. Чудя се какво да правя. Най-вече колко ще струва ремонтът и дали си заслужава.

 

ПП: До сега ми го беше направила само 1 път преди месец и от тогава няма ядове. Днес го прави 2 пъти. 

20200509_112430.jpg

Редактирано от v140
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е така не можеш да я караш дълго, ако се шашка въпросния сензор кутията ще те остави някъде ...

 

Търси Мишо да ти оправи кутията, той кара точно Б9-ка от първите и има опит тия коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ух, че гадно. В гаранция ли е колата? При мен както съм писал беше мехатроника - ремонтен комплект, ама мина по гаранция. В Порше ли ти смениха уплътненията?

Редактирано от Pumpel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма гаранция. Тъпото е, че изобщо ги сменяха тези уплътнения.. заради ремонта сега го прави това. Преди това и нямаше нищо. Да, в Порше го правиха. Ще ги питам и така. Предишния път беше около 500 лева. Само монтаж/демонтаж на мехатроника е 360. Иначе колата си работи нормално(за сега).

ПП: Не мога да разбера кога излиза този надпис. Май само като отключа и не паля веднага. 

Често срещан проблем е това сълзене, така ми бяха казаха в Порше.

Редактирано от v140
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този lever position sensor участва при почти всички действия на кутията - ако губи връзка с него на произволен принцип може да очакваш всякакви странични ефекти...  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.06.2020 г. at 8:44, v140 написа:

Няма гаранция. Тъпото е, че изобщо ги сменяха тези уплътнения.. заради ремонта сега го прави това. Преди това и нямаше нищо. Да, в Порше го правиха.

Ако ме чарджат за ремонт в Порше, най малкото ще искам ГАРАНЦИЯ, поне за ремонта.... ако самата кола не е в гаранция...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз каквото чета до момента явно излиза, че при второто са доста читави, а при първото и последното шит, при това в последното не е проблема, че са чупливи само, по повечето ревюта твърдят, че кутията е скопена, лагава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е странно, последната версия не би ли трябвало да е най-бърза? Няма логика да е по-лагава и по-чуплива, освн ако не е играло моливчето и ексела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струваше странно преди да го чуя от много и различни места, явно точно моливчето и ексела са играли.

Лично аз съм го пробвал новия s tronic на Q3 Sportback и беше трагедия, вярно, че и мотора беше 2.0 дизел 190 коня, но се усещаше, че кутията е куцичка доста.

На приятел X3-ката със същия 2.0 мотор и (мисля) ZF върви в пъти по-добре, а реално е по-горен глас и по-тежка от Q3-ката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с теча май си е вярно често:

 

https://www.audi-sport.net/xf/threads/dsg-stronic-oil-leak-audi-a4-b9.374095/

 

https://www.audi-sport.net/xf/threads/s-tronic-oil-leak.308307/

 

 

Quote

If its any consolation my gearbox failed at 1500 miles, two months into ownership, and a brand new car. Turned out a £20 parking solenoid had failed inside the box, however to prevent any further damage it locked itself and refused to move. So my neighbours had the sight of a brand new Audi being pushed out of the driveway with the emergency park release lever being used to get it onto a low loader, just after Christmas too...

 

Редактирано от Superunknown
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда всичко си има обяснение,  DL382 се прави в Китай:

 

Audi commences transmission production in China

 

Quote

DL382 ISSUES MOST COMMON PROBLEMS

Gear shifts at too low rpm

Agressive / unsmooth take-off

Bump during braking just before standstill

Clutch vibrations and slip

Gearbox error message on dashboard

Vehicle doesn't move at all

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Доста се напрегнах с цялата история. Закарах колата в Порше, направиха диагностика, било познат проблем, който се оправя със софтуерен ъпдейт. Казвам ОК, правят го, услугата струва 120 лева. Още същия ден тъпото съобщения се появява отново. Пак я карам, пак диагностика. Вече не било софтуерен проблем, а датчика се прецакал. Обаче нямало връзка с ремонта, който са правили преди това. Оправянето 1500 лева труд + 400 части. Пуснах писмено оплакване и вдигнах скандал. След разправии поеха част от ремонта. Платих около 800 лв. Колата стоя цяла седмица при тях. Вече съм минал над 2000 км и това не се е появило. Надявам се и да не се появява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...