Jump to content

B4 1.9 tdi Z1 проблеми


ByColt

Recommended Posts

Здравейте на АУДИторията!
Купих си авант 94-та дизел. Разбира се, всеки автомобил на старо, има нужда от някаква профилактика, така и този. По салона всичко е ток, с изключение на платовете по вратите, знаете как висват, също и тапицерията на тавана.  Колата има доста проблеми от не добро гледане, от предишни собственици, които проблеми, ще изброя по долУ :D 

1: Надува в охладителната система. Тръгвам на дълъг път, стрелката на температурата, подминава 95 и докато се усетя, антифриза омазал казанчето и ботуша на макферсонЯ. Маркучите са твърди, според мен повече от нормално. предишният собственик е сменил радиатора, помпата, разширителния съд и термостата. предположих, че може да има въздух в системата и обезвъздуших, доколкото можах. На място включва перки, но карм ли със 130км/ч, температурата се покачва и даже са омазани предно и задно леви колела с антифриз. При опитът за обезвъздушаване от пробката на маркуча към парното, излезе доста въздух, но не смея да я настъпвам, за да не прегрее. Парното е отлично.

2: Предприемам нормално спиране, преди кръстовище. Малко преди да спре колата, винаги ABS-ът започва да трака, да речем със скорост от 10-0 км/ч. понякога светва и чека на ABS системата и тогава не се чува тракането. Отдавам го или на несъответствие на броя пинове на някоя от гривните на самата система (сменяна е полуоска, с такава втора ръка, от стария собственик) , дисковете са нормално износени, накладките също. 

3: Колата не върви като за 90 коня, а повече. закачих бууст метър и се оказа че макс налягането е 1.3 бара, което е доста повече от оригиналните 0,9. Още като я взех и на прибиране от Казанлък към Пловдив, гръмна маркуча от кулера към турбото. Дебитомера е Пиербург, диагностика нямам, но ми се вижда, че гейта е много натегнат. Колата пали студена от четвърт, топла също, върви много добре, за разход не мога да кажа, но май не е под 5/100.

4: Предницата е леш. купил съм всички тампони, с изключение на тези за магарето, но и тях ще взема тези дни. смених десен шарнир, че стария тропаше на куче, но развалих геометрията, която по принцип не беше ок. Има вибрация на волана в движение. при 110 км/ч утихват, но върна ли газта, започват веднага, ако дам газ, или натисна спирачка, изчезват. При маневри се чува дясното каре и предполагам че и вибрациите са от него (външно дясно) проверих го за лувтове, ами има и е за смяна, но вибрациите, обикновенно са от вътрешното.

5: Когато му дам всичката газ, започва да дърпа много на ляво, естествено коригирам посоката на движение, но върна ли газта и прави камшици в дясно...което е много кофти, та от кои тампони е този проблем? възможно ли е да става така от тампоните на магарето, или е от тампоните на носачите?

ще съм много благодарен, ако пуснете няколко съвета, какво да предприемам, най-вече за охладителната система. По сервизи не ходя от години, по ред причини. Имам техническите познания да се справя с проблемите, но ми липсва теоритичната част за диагностицирането им.
Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е а честито!

Вземи дигнИ главичката, малко гарнитурка да провериш/посмениш.

Първо си оправи всичко по окачването, огледай тампони на "магарето", чак тогава мисли за дърпането и вибрациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, NIKO написа:

Вземи дигнИ главичката, малко гарнитурка да провериш/посмениш.

Не мога да съм сигурен, че е гарнитура. Обикновенно, ако е гарнитура, започва да надува още на студен мотор. при мен гореща почва да хвърля антифриз от капачката и маркучите ми се виждат твърди. За главата трябва сервиз, а не съм сигурен че е глава, или гарнитура. Може да е термостат, или въздух в системата. Възможно ли е(предполагам да) ако има леко сълзене от някъде, при изтиване от там да влиза въздух и след това, този въздух да създава проблеми? При положение, че термостата е уж сменен, възможно ли е да е от него все пак? и изобщо тези симптоми, показват наличието на кой проблем точно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, 

Днес нямах много работа и минах през една морга и си взех разни джаджи...и вентилирани дискове 280мм барабар с апаратите. На моето ауди също са 280мм, но не са вентилирани. Процедурата изисква и смяна на апаратите, защото на плутните дискове, са по-тесни и с нормална накладка, не става номера. Колата спира по-добре, може би защото дисковете са по-хубави от моите, имат ръб по около о.5 мм на страна, или сумарно 1мм, което е в норма. ABS-а пак си трака, когато колата е почти в неподвижно положение. значи проблема, не е от предните спирачки. Та, когато се слагат вентилирани дискове, се сменя апарат, съпорт и диско заедно. сега съм с моите апарати и едни почти свършили накладки, иначе няма как да стабе пиниза. Поздрави!  Тези дни ще кача снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно АБС_а трака, защото имаш зацапан датчик. Кога започна да трака? Ако по някаква причина си вадил датчика и след това се е появил проблема означава, че не е влязъл добре в леглото си. Би трябвало да усещащ на кое колело трака. Прегледай го.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, nedelcho_iliev написа:

Най-вероятно АБС_а трака, защото имаш зацапан датчик. Кога започна да трака? Ако по някаква причина си вадил датчика и след това се е появил проблема означава, че не е влязъл добре в леглото си. Би трябвало да усещащ на кое колело трака. Прегледай го.

Така я взех, тракаща. Не мога да усетя на кое колело трака, но го чувам силно. Иначе вчера на мокро тествах дали работи АБС-а и си бачка добре. Твоята идея е някаква насока, къда да погледна за проблеми. 

Преди 8 часа, bruce написа:

Направи тест за изгорели газове в антифриза, но 99% е глава.

Брусе, след като обезвъздуших, и вчера смених и капачката с оригинална от моргата, май няма да е гарнитура (поне се надявам да не е, надявай се и ти, че... :D) Вчера вдигна 92, 93 градуса, по уред и включи перки, след това залепна на 90 и не мръдна повече, това в градски условия и в хладно време, но и маркучките на охладителната система, не са толкоо твърди. Направи ми впечатление, че преди да отвори термостатЯ, вдига леко нивото в казаня, след това, отваря термостата и си пада на минимума...и нямам идея защо е така, студена държа нивото на Минимум. Някой има ли наблюдение при неговата кола, дали е така?
Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качи да повозиш някой приятел - може той да усети. Насоки ти дадох - вадиш датчиците от шенкелите, почистваш ги и ги поставяш обратно. При мен проблема се появи след сваляне на макферсона (датчика се вади). Уж добре го поставихме, но после се наложи да го натисна да влезе още малко. Дали мръдна 2 мм., но бяха достатъчни. Мисля, че датчика сам няма как да излезе, обаче ако някой го е вадил поради някаква причина и не го е поставил както трябва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги!
Не съм писал от доста време, обмислям вариант да направя отделна тема в направи си сам, или по-натам, администратор може да премести тази. 
По принцип, съм механик човек. Знаете как едни се раждат певци, други пък музиканти, аз и трите :D 

Мъчих тая водна система, пробвах разни пинизи и установих, че проблема с надуването в охладителната система, е 99% гарнитура на глава, глава, или блок. 
Понеже на майстори не вярвам, се заех сам и с мотора. Разкарах стария антифриз, сипах омекотена вода с лимонена киселина (6 пакетчета по 10гр. в 4 литра вода) и махнах термостата. Загрях колата и извадих малката пръчка, дето впряга всичките коне, и бой...бой...докато не наду маркучите и без термостат :D:D  :D  Е, вече бях сигурен че не е от термостата. Преди това, смъкнах термостата (беше станал като нов от лимонената киселина, държах я една вечер в мотора, препоръчвам да се пробва, има ефект и не мисля, че би скапала алуминиевите детайли по системата, както другите киселини, не е толкова силна явно) и го сложих да поври в една кутийка на котлона. Започва да отваря на 87 градуса и напълно отворен е на около 93-95 градуса, което смятам за нормално. Та след като не е от термостата, познайте какво правих днес... Питах некви майстори, едни викат че е много слижно да се смъкне главата, други много скъпо...и като теглих майните на всички, реших аз да си обезглавя TDI-то. Та всичко на белези, разкачането на всички кабели, маркучи, тръби, точене на масла и води, разкачане на даун пайпа без канал...е не е толкова страшно. Главата е на една маса сега...остана само по клапани и изглежда така: Проблемния цилиндър е номер 4. На трети доло също има някаква ръждичка и черно. На снимките не може да се добие представа, как изглежда точно, на живо не изглежда толкова зле.

20191030_182803.jpg1.thumb.jpg.d67e258c9d0e00d9104a77ee906e30b0.jpg

По гарнитурата, не разбрах нищо, докато не видях главата. гарнитурата е с три дупки, демек трети ремонт.

Белия нагар около клапаните обикновенно е признак, за наличие на антифриз в горивната камера + черното петно отстрани, смятам че е ясно че няма херметичност. Дано всичко мине гладко, че май повече от трети ремонт гарнитури няма. Буталата излизат над цилиндрите с около 0,5мм, не знам така ли трябва да е. Нека патилите, да кажат какво следва да предприема.

1-Каква гарнитура трябва да сложа, ако се шлайфа тиквата.

2-с колко килограма се стяга главата?
3-с колко килограма се стягат петите на вала?

Главата утре отива на ремонт за клапани, гумички и шлайв.20191030_164755.thumb.jpg.9ee240d07f0ad8db8ce603e21cf1ea28.jpg

Редактирано от ByColt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оп Колеги, 
Работата е свършена. Пълна ревизия на главата и смяна на водачи, гумички, шлайф (0,05мм), водна проба и хубаво измиване, за 140лв + нови гарнитури на интейка и екзауста, нови болтове и гайки на същите, нова гарнитура на главата, обща сметка 250лв. Резултат:20191101_225513.jpg.6aab26ae2bb0dc09ff51685c59cbc975.jpg

 

 

Но, имам проблем, колата на място пуши на масло, а ако я покарам, се изчиства. Съмнява ме изхода на маслото на турбото, да не е запушен, или майсторите са прецакали гумичките при монтажа. Това, че ГНП-то прокапа, ще го пиша в следващ пост :D:D :D . Кажете моля, каквъв може да е проблема с това пушене, някой с повече практика, може да ме ориентира. Сещам се и за редукция на входното масло на турбото, не видях да има, а може оригинално да е имала. преди да отворя тиквата, нямаше маслени пушаци отзад. Ако трябва да смъквам главата заради гумичките, ще смъкна и още няколко глави в сервиза, където ми ремонтираха главата.
Поздрави!

Редактирано от ByColt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай малко и виж дали ще губи масло.Ако е така майсторите нещо са осрали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се занимаваше с куриери, иначе, щях да я пратя в Мадара ;) 
А дали може да се сменят гумички, без да махам главата? Все пак е дизел и растоянието между буталото и клапаните в ГМТ е супер малко..? Четох някъде, че вместо 8мм гумички, сложили 7мм и те се изхлузили от водача, който е 8мм...не знам, дали изобщо е възможно това.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнайно защо модераторите ми изтриха поста "Гарнитура е, гарнитура е :hilezh:"

Та заради тази тяхна странна  съчувствена съпричастност към проблемите ти... може би са мислили. че като ми изтрият поста ще ти решат проблема или ще запазят изненадата, която да откриеш  сам:lol: ... този път ще почакам да се разпишат те, като знаещи и да ти предоставят изненадващи знания от техните ръце.

 

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих проверил дали кулерът не е  омаслен.

И освен това, ако се окаже, че колата е прегрявана, включително от тези, които са я карали прети теб, особено с тези първите проблеми, дето малката Булка спомена, като нищо разходът на масло може да е и от сегменти.

 

Преди 5 часа, Malkata bulka написа:

... този път ще почакам да се разпишат те, като знаещи

 

 

От всички тях, има само един, който е в час.

Иначе ако питаш другите за избор на обувки, парфюми и кинкалерия, ще получиш влууд в пощата, даже с оферти за отстъпка.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Malkata bulka написа:

Незнайно защо модераторите ми изтриха поста "Гарнитура е, гарнитура е :hilezh:"...

 

Нямаш такъв пост изтрит в тази тема. По принцип другия път, когато искаш да не ти изчезват мненията просто не ги пълни със спам, особено в техническите раздели на форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, ByColt написа:

Не ми се занимаваше с куриери, иначе, щях да я пратя в Мадара ;) 
 

Аз ще ти препоръчам хора в Шумен.Уникални са,те правиха главата на моата кола.Със Стоян от Мадара също се познаваме.

Така изглеждаше моята глава след ремонта.

 

080220151643.jpg

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде колеги, да ви дам малко четиво за чоплене на семки :D Вчера я закачих на Ваг комя, добре е, малко е богата и със закъснение, ама бива. Ето малко снимков материал.  номерирани са по канали, така че енЖой! :D 1.thumb.jpg.164e108626a5ad961420af8a43e0023d.jpg2.thumb.jpg.5b0303d1153a2b38480fb378dcb770b1.jpg3.thumb.jpg.b2d812a64eb94d810461fd911bf149b0.jpg4.thumb.jpg.ebaf63b3234a22b1f0587101bcf7a333.jpg5.thumb.jpg.79fcdb61ae205193933edfe3e0f9246c.jpg6.thumb.jpg.162387f2453349364dd87c0a3877b7c0.jpg7.thumb.jpg.3012c78e378edac2ba7443280d12e12f.jpg8.thumb.jpg.24717a87ab6065ccfb62803ec0a58e93.jpg9.thumb.jpg.365e302944e2692b6c2792fe17df6fc2.jpg10.thumb.jpg.3b6b40cb31e227b642dd1a7ec559f453.jpg11.thumb.jpg.676334522ab5bf63424101e0cfa564ec.jpg12.thumb.jpg.dbf5955cf3dd994892464f93ca785f60.jpg13.thumb.jpg.a527ce92d78c14202b0a6d7d1d4741ca.jpg15.thumb.jpg.6c2c7cb4a0e24d89594a7504226681d1.jpg16.thumb.jpg.051e44f6f57bd7a14e6fc241f166a7fa.jpggrafika.png1.png.ab8d485b00e5bad413bbb24623bbdc33.png

И забравих да питам нещо. С каква скоба да извадя ремъчната шайба на ГНП-то, без да махам радиатори и други щуротии? Нали споменах, че прокапа и днес започнах да я свалям, но тая шайба ме спъна и не знам какво да ползвам за да я извадя от оста на помпата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на аудиторията!
Демонтирах помпата естествено ползвах и чук :D , но само и го показах и ремъчната шайба се предаде с помоща на една китайска скоба за лагери, струваща 4,70 лвва, която след намесета ми като стругар, стана читава. Купих уплътнения и семеринг и смених всичко по поНпата :D Започнах да се притеснявам, че няма интерес към темата, защото не виждам да се прескачате да пишете... , но все пак ще продължа. Семерингът, е с размери 20х31х7,5. трудно го, намерих но все пак го намерих, старият се беше опекъл и беше на пластмаса...куче... Белязах къде е била електрониката и си я върнах както е била (естествено, ще иска настройка, но се надявам да е минимална) Сега въпросът е, на колко градуса предварение да я направя и на каква циклова порция? Ако не вали утре, ще взема да я монтирам, че два дена я возя в другата кола, седнала на седалката и със закопчан колан :D Понеже, телефона ми почина, ще кача снимки на ремонтрните комплекти, идните дни. За сега тва е, поздрави! :)

Редактирано от ByColt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,по точка 5 проблема е в тампоните на носачите ( селентови втулки),като дадеш газ дърпа в една посока, и като отнемеш в противоположната е 100% тампони носачи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 смяната на шарнира е много деликатен момен на б4: бих те посъветвал да смениш и другия със същата марка,и вътре отворчето да е по навън почти до края на каналчето,и после стенд да ти проверят наклоните.Ако си със стандартно окачване ще е в норми,и после накрайниците на рейката за сходимост-трябва и двата да са здрави и на една марка..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, lubolalev написа:

Колега,по точка 5 проблема е в тампоните на носачите ( селентови втулки),като дадеш газ дърпа в една посока, и като отнемеш в противоположната е 100% тампони носачи!

Ами, аз смених всички тампони по окачването с изключение на тампоните на двигателчето. Това е старо, какво ли не ремонтирах по нея, глава, окачване, сега и гнп... :D остана ABS-а да поогледам и заден десен лагер, но преди това трябва да монтирам гнп-то тези дни и питах за настройки, ама никой не казва. Добре, че има руски и англо сайтове...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...