Jump to content

Помощ при избор на СУВ


Recommended Posts

Поради някаква странна причина, предишната тема за Ку7 беше заключена, а много интересни и полезни коментари изтрити. За това отварям нова тема по въпроса, а той е: Търся да закупя СУВ за около 20 до 25 хил. лв или Туарег или Ку7, модел 2008/2009 (другите по една или друга причина не ги гледам) с двигател 3.0 дизел. До сега това, което е ясно са слабите места:

 

- повдигачи и вериги (не трябва да се чува чукане/тракане при палене на студен двигател) и пак няма гаранция

- компресор на въздушното (трябва да поддържа определено налягане)

- въздушна помпа - да се изключи след като колата достигне зададена височина (да не продължи да бучи)

- дюзи - да няма пикаещи

- турбини - там е ясно

- автомат - тука също е ясно

 

Плюсовете на Туарега са наличие на бавни скорости и малко по-висок клирънс. Минуса е по-кофти системата за 4х4 и визията.

 

Въпросите ми са:

- има ли разлика в здравината на окачването между Ку7 и Туарег

- поддръжката на 4.2 тди много по-висока и тежка ли е от тази на 3.0 тди

- при смесено шофиране (60% магистрала 40% тежък планински път) кой би бил с по-добър баланс между комфорт, проходимост и пр.

 

Вече обиколих около 5-6 обяви за двата СУВ-а и нито една не си заслужава да се закара в сервиз - пълно с грешки, кофти смяна на предавки, неравномерна работа на двигателя с доста паразитни шумове и какво ли още не.

 

Ако някой знае за добре поддържана кола в района на София, нека сподели обява.

 

Друго изискване е да е с Евро 5 стандарт.

 

Всякакви мнения относно алтернативи на тези джипове са добре дошли - ленд крузър и МЛ.

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туарег и ку7 са с еднакво окачване.

 

За да е евро 5 трябва да е 239 коня, CASA мотор, може да има и други мотори,май са от края на 2007 натам. Обаче първите 1-2 години имат проблем с помпата - пуска стружки и става страшен филм. Ако намериш от 2009 може да е с оправената помпа. Трябва да се информираш как се познава. Аз бях чел, но не помня.

А пък ако намериш такъв, на който е сменяна помпата ще е най-добре. Но да не е било скоро, защото може да не са оправили последствията и да се падне на теб честта.

 

Зависи от тежкия терен. За истински офроуд не е, не че няма да върви, но ще се амортизира много. Както е писал колегата има машини за такава работа, но няма комфорт и не са за магистрала.

Да не говорим, че има и редки туарег с блокаж на заден диф. Отделно, че ако ти е зор можеш да го смениш самия диф и да го направиш на копче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@gPaunov компресор въздушно и помпа са едно нещо. Друг минус е, че им крадат фаровете и това става изключително лесно и бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mshbul

Много благодаря за полезните коментари. Значи се търси модела да е от 2009 г. - кода на мотора къде се гледа? CASA и за Туарег и Ку7 ли е един и същ? Относно амортизацията, какво имаш предвид - ако се появят само кофти шумове е в рамките на нормалното, но ако започне да издиша окачването, вече ще е неприятно. 

 

10 hours ago, ma3xa said:

@gPaunov компресор въздушно и помпа са едно нещо. Друг минус е, че им крадат фаровете и това става изключително лесно и бързо.

За фаровете си прав, но има начини да се подсили захващането. 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, gPaunov said:

... - компресор на въздушното (трябва да поддържа определено налягане)

- въздушна помпа - да се изключи след като колата достигне зададена височина (да не продължи да бучи) ...

 

Компресор - 900 - 1000 лв нов , възглавниците са по 500 - 650 едната нови, амортисьора - поне 1000 лв нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбери как да отличиш с коя помпа е, защото за годината не съм сигурен - става дума за нафтовата

 

може и други букви мотори да има, не съм ги гледал. Не помня и къде го пише на колата освен на лепенката при резервната гума. В големия талон сигурно.

 

Окачването като гледам, че е на гумени тампони, които се усукват при всяко мърдане на колелото, смятай по неравен терен колко бързо ще се късат, ако карането по такъв е ежедневие. Защо в БГ по-бързо се скапва всяко окачване - защото всичко е много по-неравно, отделно дупките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли контакти за човека от форума, който може срещу заплащане да даде информация за историята на колата по рамата. Набелязал съм няколко модела за оглед и в края на следващата седмица започвам да ги обикалям. Дано се появи нещо добро.

 

Също забелязвам на туарезите с V10, че имат допълнителни настройки до бутона/колелото за регулиране на височината - някой може ли да ме подготви за какво са те?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, gPaunov said:

Също забелязвам на туарезите с V10, че имат допълнителни настройки до бутона/колелото за регулиране на височината - някой може ли да ме подготви за какво са те?


Нали не си замислил да купуваш Туарег V10?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 hours ago, petrishki said:

@Evgeni K. Това е човека за проверка по ВИН

:zustimm:

 

V10 не ги гледам, но се чудя какво прави врътката от дясно на тази, за регулиране на височината - основно я има в колите с V10 и много рядко в останалите. Ленд крузър няма да е - щом за туарега с 300 к.с. твърдите, че не е достатъчно пъргав, какво остава за крузър с над 100 к.с. по-малко и по-лошо аеродинамика. 

 

трябва да мога да обикалям тези места:

 

Метеорологични станции

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен ще си е ОК 300 кс. на Туарег. Те тука всички са или рейсъри или масони. Вземи от някой назаем, или рентакар ако има такива някъде , покарай и тогава скачай. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен едното е за ръчно вдигане и спускане, а другото да избираш в кой режим да е окачването.

 

С 300 коня сигурно добре върви. С 225 като моя е леко муден при над 100, но иначе си е добре. С 239 коня сигурно е малко по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лявото е за  блокаж на  междиния диф и за ниски предавки

другото за ръчно вдигане и сваляне

в средата има  режимите  спорт конфорд и ауто

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ли малко пояснение по въпроса - всички модели ли имат режимите спорт/комфорт и пр., или при някои модели може да се регулира само височината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туарегът отпада и се насочвам към Ку7 - разликата в управлението по хлъзгав терен се оказа много голяма, като това най-вероятно е заради раздатката - куатрото си казва тежката дума, правейки шофирането по кал много по-лесно и приятно. Някой ако има информация за добре поддържана кола Ку7 3.0 тди, модел около 2008-2009 г. нека да пише. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

торсена е саздаден за съзтезания, а халдекса си е система на предно който включва 4х4 коги колата почне да боксува. Ако трябва да се извади заседнала кола в кал или сняг двете системи са близки но при шофиране има голема разлика в стабилността и управлението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, благодаря за предложението. С удоволствие бих дошъл, но твоята е много над бюджета ми. А за вървенето няма нужда да ми показваш, знам че има много голяма разлика.

 

Би ли споделил, когато избереш режим Спорт, автоматично ли сваля колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туарегът не е с халдекс. 

Както и поршето има постоянно задвижване с разпределение на усилието в полза на задния мост. Има си среден диференциал.

След 2010 и туарега го има с куатро и е по-евтино от варианта с традиционната раздатка.

 

http://blogs.youwheel.com/2015/02/14/volkswagen-touareg-4motion-awd-system-comprehensive-review/

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, gPaunov said:

Здравей, благодаря за предложението. С удоволствие бих дошъл, но твоята е много над бюджета ми. А за вървенето няма нужда да ми показваш, знам че има много голяма разлика.

 

Би ли споделил, когато избереш режим Спорт, автоматично ли сваля колата?

Не, но се втърдява. Когато сваля или се вдига, излиза знак на таблото, в случая не излиза. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...