Jump to content

Проблем с халдекс


Preslav08

Recommended Posts

Здравейте, нов съм във форума и не ми се искаше да пускам тема гледах по интернет, но така и не открих нещо та и до тук опрях.

Та ще действам към въпроса, имам Ауди А3 99г. 1.8tq и проблема ми идва от там, че при ниска скорост задницата се влачи. Сменил съм и масло и филтър даже смених целия диференциал с контролера и помпата, но проблема си е същия. Грешки на VCDS няма записани и като изключа бушона за халдекса продължава да си е включен и се изключва чак като изключа буксите при диференциала което ме озадачава и наистина не знам къде може да е проблема. Ако някой знае или има идея къде може да бъде проблема ще съм му крайно благодарен. 

Link to comment
Share on other sites

Не би трябвало като изключиш бушон на халдекса да е зацепено отзад. Обади се на Пацо той е на ти с халдекса първо поколение.

 0888941461 Пацо.

 Аз имах проблем с нарушена геометрия и постоянно ми зацепване отзад. И светеше грешка на есп. Но при махане на бушона въртеше само предните гуми.

 След стенд грешката загасна на втория завой.

Edited by bobitur
Link to comment
Share on other sites

Направи out тестове на помпата и в движение да ли го зацепва и отцепва. Направи логове на 4 колела на абс да ли показват еднакви стойности. При мен заден десен датчик беше изкокнал много и при всяко спиране под 5 км. Зацепване абс.  

 Вдигни колата и завърти едната задна гума. Другата трябва да се върти на обратно. После подпри задна лява и завърти задна дясна. И обратното същия тест. Ако не предава към диференциал движението значи не е заварен. 

 Да нямаш някакъв контролер скрит някъде да зацепва постоянно отзад.

Edited by bobitur
Link to comment
Share on other sites

Диференциала не е заварен те и двата не са. А за тоя скрит контролер силно ме съмнява ,че и двата халдекса ще имат за това го изключвам. Не се бях седил за теста с помпата, имаш впредвид да му направя output тест с vcds нали така?

Link to comment
Share on other sites

А вие двамцата, имате ли и най-беглата идея, как е устроен халдекс диференциалът, принципи на действие, начини на контрол/задействане? ^_^

Link to comment
Share on other sites

Много даже имам представа. След като от няколко месеца човъркам да направя от 2 един работещ халдекс. И благодаря за което Пацо ме насочва по телефона.

 И който му трябва части да пита имам доста останали, без контролера, на който му е заминала електрониката, но е със здраво стъпково моторче.

Да с оут тест може даже и да го зацепиш/отцепиш в движение. 

 Провери си датчиците на абс с лог дали дават еднакви стойности. Особено предните.

Edited by bobitur
Link to comment
Share on other sites

Направи лог в движение, като гледам снимката само предните са 1 км. А задните 0. Колко ти гори колата, разхода висок ли е?

Link to comment
Share on other sites

В движение първия ред си отчита еднакви стойности за всички колела, а разхода...смесено каране като 40 на 60% градско извънградско като извънградско подържам няква скорост от 120 понякога повече ми гори 12/100

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Колега не знам дали си оправил проблема, но аз свалях моя Халдекс Драйвинг преди 15 дена и имаше електроника преди помпата му. Но аз съм с А3 99г. дано да съм помогнал но мисля че ако имаш проблем и имаш такава електроника е от там.

Link to comment
Share on other sites

Ами колега аз в крайна сметка се свързах с Пламен (човека който ми препоръчаха нагоре в темата). Аз имах два халдекс диференциала и се оказа, че единия е със заминала електроника, а другия със заминала механика. Направи от двата един и заработи, но пак имаше стържене. Обясни ми, че вътре има едни огледални дискове които с времето матират и от там идва тоя звук, реално като работа няма проблем всичко работи, но го има тоя звук. В крайна сметка го оправи до колкото можа и сега звука го имам няколко километра и след това изчезва и далеч не е толкова силен колкото беше, но до сега не съм срещал човек който да си върши толкова добре работата колкото Пламен, отдели колкото време трябва по нощите и направи всичко възможно и евала наистина си върши работата както трябва.

Link to comment
Share on other sites

🤤 Евала, останаха малко хора като него, които не търсят само бърза печалба, на гърба на други.

 Лично аз не съм го виждал, само по тел. Комуникирах, и ми обърна доста внимание, без нищо да съм му дал.

 Със съвети и предположения, реших проблема си.

 Поклон пред такива хора ако имам път към столицата, ще го почерпя.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Здравейте колеги, някой има ли ключ за смяна на халдекс филтър, първо поколение да му го заема за малко. Аз съм от Пловдив. Мисля да сменя филтъра и маслото на моето ТТ 2000г.. Ще почерпя. Мерси 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Колега преди 4 месеца свалях целия Халдекс заедно с окачването му. Няма смисъл да се мъчиш с ключ. Сваля се едно странично окачване на Халдекса, което е точно пред филтъра ти. Един тампон към купето и 2 или 3 болта към Халдекса са и го отвиваш с тръбния ключ. Ако си със същия модел наливането на новото масло става точно от другата страна, не чети по форумите че става от пробката за източване. Приложих ти снимка на моя Халдекс почистен и обслужен.Пробката е със шесто грам и е най в дясно на снимката . Достъпна е само не пълни твърде бързо.За мен меше лесно на двора но под колата е трудничко. Това е в положение както е на колата, тези които се виждат отгоре не са достъпни, тази е най в дясно и е за проверка на нивото. Дано съм помогнал.

IMG_20200308_143955.jpg

Link to comment
Share on other sites

Направих си пясъкоструйка.Затова са и тези силикони покрай валовете за да не влезе финия прах там. Това е точно след почистването.

Link to comment
Share on other sites

Само да допълня, не съм много сигурен откъде налях маслото. Имаше стрелка за ниво отстрани до пробката възможно е да не се вижда на снимката. Съжалявам ако колегата иска да го направи ще вляза  под колата утре и на място ще се сетя къде беше, все пак смених 22 тампона по задно окачване и не помня всичко.

Link to comment
Share on other sites

Още една идея, може и през вентилационната тръбичка също. На снимката са две едната на Халдекса другата е на диференциала. Също се вижда на снимката в дясно. Бавно ще стане но сигурно, тази тръбичка е напъхан края и в задна лява греда на окачването някъде пред задното гърне има омазняване там.Другата на Дифа влиза в дясната част, не трябва да се бъркат.

Edited by Krasi F
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...