Jump to content

Смяна на масло ск. Кутия tiptronic


Germanecaa

Recommended Posts

Колеги изпадна ми А8  4.2 385 hp quattro на добри пари с десен волан, колата е на 208 000км. Смених водна помпа, термостат масло и т.н.. Общо взето колата е супер, но искам да сменя маслото в ск. Кутия, питах в сервиз на ауди отговора им беше че на тая кола маслото в ск. Кутия не се сменя, Но според мен изобщо не е така. Мисля че тя е 8 степенната tiptronic и е редно маслото на всеки 100к да се  сменя?! Въпроса ми е : Процедурата за смяната на масло както при 6 - степенните tiptronici ли е (точене на маслото, сваляне на картера, смяна на филтъра и т. Н) или е нещо по - сложно ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата дори на 6-степенните не е такава, понеже по тоя начин в кутията остава масло. За правилна смяна е нужно да се закачи на машина, която паралелно с източване на старото масло вкарва новото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно има причина самите ZF да имат процедура само за частична смяна на маслото.

Едва ли имат някакви пречки да предлагат машини за смяна на маслото.

 

@Excessive Смяната на маслото с машина е правилния начин, но би ли пояснил според кого ?

 

В крайна сметка всеки сам си решава де ...

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, Germanecaa said:

Виждал съм, точно в оторизиран сервиз на ауди, че не го правят с машина ;)

 

То в оторизираните обичат да казват и че не трябва да се сменя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави оторизираните сервизи, ZF също казват така пък те са само някаква си фирма която прави типтроник кутиите.

Та пак се връщаме на въпроса според кого правилният начин за смяна на маслото е с машина ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Lifetime" е термин, който ZF и съответно производителите на автомобили обичат да си го тълкуват както им е маркетингово удобно. За всеки що годе рационално мислещ човек е ясно че едно масло няма как да е вечно в тия кутии. 

Темата е била разисквана преди много време и на много други места, форуми и тн. В крайна сметка аз предпочитам да подкрепям тезата, че "lifetime" грубо се равнява на 120k километра. И вярвам че това е близо до истината. В крайна сметка всеки сам си решава какви експерименти да прави с колата си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предния ми пост се отнасяше за това, че ZF дават маслото да се сменя без машина

Интервала който дават е 120 хил км или 6 години (по спомен) според зависи от стила на каране и т.н. интервалът може да бъде и 80 хил км.

 

Та да оставим на страна "Lifetime" алабализмите и да се върнем на въпроса според кого правилният начин за смяна на маслото е с машина понеже според ZF смяната на маслото се прави без машина или поне така гласи официалната им информация и също така китовете които продават включват масло което е необходимо за частична смяна.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 500лв се върти крайна цена комплекта на ЗФ. Като в него има гарнитури за картера, магнити, масло, филтър, болтове, упътване с процедурата по смяната и малкия болт за картера ако не се лъжа. Имай предвид, че ти трябва диагностика за четене на живи данни от кутията, за да следиш температурата на маслото.

Поправка: За цената не знам колко е при 8HPXX. Говорех за 6HPХХ

Редактирано от ma3xa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Българските търгаши да, но нормалната цена е около 330лв в немско ... или като се сложи доставката до България ще станат 350.

Иначе това е парт номера: 1091.298.067 на ZF кита за A8 D4 с 4.2TDI 385HP

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,много внимавай кой ти смяня маслото!!!Колата трябва да е студена  и така да се източи и маслото.Новото  не бива обаче да бъде вкарано студено.Колкото до машина или не ,както обича да казва моя майстор(който мога да споря че е много добър),ако не ти прави проблеми кутията не е  нужно да го сменяш с каквито и да е машини.Точи,махай  картера,сменяй  филтър и  пълни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...