Jump to content

Audi A4 B5 1.8TQ Everyday car


Recommended Posts

Здравейте,
дойде и моя ред да покажа кошницата и скромните доработки помагащи да бягам ПОНЕ тролеите по светофарите. Колата е Audi A4 B5 Facelift 2000 седан Кватро с любимия 1.8Т мотор- 150понита. Взех я края на 2016, като си беше класическа "Горублянска" схема- 170 000км, вътре омазана с гадното лъщящо олио навсякъде и естествено съединителя си беше аут от всякъде. След като се обслужи и смени съединителя почти веднага беше махнат кат-а и сложих даунпайп правен при Драго от Екстрийм Тунинг, след това беше мапната в Маднес Пловдив където сток изкара 158кс. и 273.7нм, а след тяхната намеса вече бяхме с "211кс." и "409нм", цифрите са в кавички са защото според мен диното им е било много щедро този ден, но факта е че колата се местеше повече от доволно (имам и графика за който не вярва че са ми дали такива стойности). След известно време К03-ката почна да вие като самолет и я смених отново с такава 2-ра ръка в добро състояние, сложих и нов кът-офф клапан /колега във форума преработваше оригиналните, мисля че се казваше Митко/. Метнах и един челен кулер 550/180/57 Toyo Sport /размерите са по спомен 😁/, смених и 4те амортисьора с чисто нови Sachs двойно-действащи /честно казано сега малко съжалявам че не сложих койлове ама, късно е либе за китка 😁/. Полиуретанов тампон на диф-а с все алуминиева конзола на ECS Tuning, бобини от R8 с "подложки" Uro Tuning и панелен K&N последваха. Втората К03-ка почна да бута масло и трябваше да обмислям смяна, но реших да не е отново К03. Искаше ми се колата да не е драг бегачка, която да тръгва от 4,5к оборота ами по-скоро да се развърта бързичко. Мислех варианти за twin scroll турбини, но не ми се занимаваше с коване на мотора и вадене на "Х"лв. за читав twin scroll колектор. Случайно видях колега да си продаваше сетъпа, а именно: K04-023 преработена да пасва на А4, двоен хибрид по идея на K04-380 турбо, перка топла част- 46мм Audi 2.2T, перка студена част 47мм Opel VXR; Дюзи 470cc Bosch Opel VXR- 0280156280; Колектор китайски 42мм рънъри преправен за външен гейт на 40мм; Гейт Turbosmart 40mm (китайски с уж оригинални пружини); screamer pipe; Бензинова помпа Bosch 040 потопяема заедно с кошницата/няма да я слагам/; По-голям хаузинг за дебитомера и интейк маркучи. Пича не беше ковал мотора и беше изкарал към 280 коня на 1бар на предно. Взех всичките чарколяци и след малко размисли и страсти реших че ще е по-добре да метна едни биели и лагери за всеки случай 🤣🤣, и да знам че в началото не ми се занимаваше ама както и да е. Купих биели, лагери, всички ремъци, ролки, гарнитури, вериги, обтегачи, водна помпа, едни нови тампони за мотора, нова бензинова помпа АЕМ 340л/ч, гърне Магнафлоу, тръби и колена неръждавейка 63мм, китайски резонатор /не намерих никъде мнения за читав български или някъв чужбински/  иии май е това. Мотора се разглоби, сложиха се новите "железа" без новата помпа и дюзите, колата се кара около 1 600км за "разработката". П.С. главата се оказа сцепена и сложих направо глава от АДР, само сложих моя капак защото имаше разлики (АPU Мотор), ревизирахме я естествено и всичко заспа, реших да оставя и атмосферните валове, знам че може и да не са много смислени ама викам така и така ги има. Генерацията се навърза, метнахме новата помпа, която между другото заспа в кошницата и беше с размери близки до тези на оригиналната за разлика от Bosch 040ката, която е бая тухличка. И така в момента остава да се проверят дюзите, и да се мапне- ще я прави Влади от Мало Бучино. След това съединителя ще припадне ритуално, и се чудя с какво да го сменя🙄 В момента колата е с някакъв комплект на Valeo с едномасов маховик. Иска ми се да сложа маховик от АCE да го направим за 240мм съединител и да сложим такъв от S2 /общо взето познатия комплект/, въпроса ми е дали ще мога да си спестя търсенето и купуването на АCE маховик, а да правя направо този на Valeo, някой има ли идея дали ще стане? Или ако някой има други добри предложения... Най-вероятно ще се настройва без дебитор, че моя нещо се прецака.. и май не ми се купува нов, мапера каза че ще стане с малко повече игра. И трябва да сложа по-твърда пружина на гейта или да сложа още една мека, някой ако идеи от къде да взема също ще е добре. Целите са 300коня, всякакви близки до тази цифра ме задоволяват. А след като К04-ката поеме по пътя на предишните К03-ки ще се мисли вече за някакво по-голямо охлювче, така и така вече съм наковал мотора. 🙄😁
Най-вероятно забравям разни неща, но ако се сетя ще дописвам.Качвам разни снимки да разглежда на който му е интересно.Като приключи цялата сага ще кача и цени г/д колко излезе всичко за хората които постоянно питат. Поздрави :)

http://razerpower.snimka.bg/automobiles/audi.5161154 Ако снимките не се отварят ще мъча някакъв друг вариант.

 
Редактирано от julipopov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата вече е настроена, мести се доволно!😎 Прави пик 1,5 и държи 1,4 почти до 6к оборота. Остава да сменя съединителя и няколко дреболийки профилактично (содна, дебиЛомер /моя не работи и настроихме без/, нови свещи). След това се надявам да се дава само газ!. П.С. Колата ще се кара със 100 октана, за толкова е и настроена. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Поиграх си да кача снимките тук 😜 Те това е летния сет-ЪП. Кулера е перфектно скрит, всички решетки и халогени са налични! 

highcompress-IMG_4443-ffff-min.thumb.jpg.f307ac93f02daed8f00a4d1c7ad91c3a.jpg

highcompress-IMG_6508-min.thumb.jpg.d3fb7a10f38719c17b46ebe006f18bdf.jpg


Стария пайп изработен от Драго Екстрийм Тунинг за вече покойното К03:

highcompress-IMG_0890-min.thumb.jpg.798501c74862b77ba9dea9fcfffd96d0.jpg

Почнахме със събирането на железата:
highcompress-IMG_1369-min.thumb.jpg.0947dc9fcb80b7d17ca185e6be28656a.jpg      highcompress-IMG_1100-min.thumb.jpg.268ea327d4e16ef828bc35346b0b7946.jpg

 

 

 

Бобините от R8 с подложни UroTuning:

highcompress-IMG_8516-min.thumb.jpg.9bed776e86de3867a58118d1f17cc0da.jpg

 


 

Мотора се разглоби и всичко закупено се нареди:

  

highcompress-IMG_1400-min.thumb.jpg.832709ac3474e3e55fcbcecf49ee3711.jpg     highcompress-IMG_1363-min.thumb.jpg.ab2c4725cc92de3288d24f7f0583ca0f.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналната APU глава се оказа с около 7-8 леки пукнатини и решихме директно да я сменяме. Сложихме директно такава от ADR, запазихме и сложихме само оригиналния капак, всичко друго заспа. Естествено главата беше напълно ревизирана и нагласена, правиха я в Judy Head service.highcompress-IMG_1631-min.thumb.jpg.edd0fdd2f332bd61fee77e5b5a931bf3.jpg

 

Вече почти събрани:                                                         Това е преправената топла част на К04-023 за да стане в А4.
                                                                                                         (снимката е от стария собственик на турбото)

highcompress-IMG_1687-min.thumb.jpg.4e8fc20fc6deb743bb574781a2c9a6c0.jpg  highcompress-IMG_1956-min.thumb.jpg.c1dbabd5dd88d45d518ee6011f917ec4.jpg
 

Помпата AEM заспа перфектно в кошницата на А4ката, не съм преправял нищо, карах я на лампа- ядове никакви. Единствено нещо съм прецакал или сложил неправилно поплавъка защото на пълен резервоар показва че има само 3/4. Ще се оправи все някога.

highcompress-IMG_2184-min.thumb.jpg.e3d5d83ac9549352be3e0725f106c058.jpg  highcompress-IMG_2187-min.thumb.jpg.9053570af8c8b4bb738f667697f9e932.jpg

 

Вече туин турбо🤣🤣
highcompress-IMG_2203-min.thumb.jpg.a548ec62758942da815cbdcc7cfdc962.jpg

Генерацията: всичко на 63мм неръждавейка с китайски резонатор Unique и крайно гърне Magnaflow с къстъм двоен накрайник:
  
highcompress-IMG_1688-min.thumb.jpg.cc5dd4a38fd36a4767df485da259fabd.jpg  highcompress-IMG_2199-min_jpg_b9wm8gl_partial.thumb.jpg.f5bce34e0cd7691159b61757195866ed.jpg

П.С. Омазания с масло диференциал е следващото нещо което ще се оправя и ревизира (ако някой има и добри предложения за сервиз).

highcompress-IMG_2212-min.thumb.jpg.7f922c145b51b2d473fd8763506bce57.jpg  highcompress-IMG_2213-min.thumb.jpg.ae353bbe395cdb793de2de4fc543c4e1.jpg
 

Едно буустметърче да следим какво се случва и малко заигравка със стойката на колонката, която ще бъде облечена в черна алкантара.

highcompress-IMG_1881-min.thumb.jpg.2e1e04709fea503f57a62322e67dafc6.jpg highcompress-IMG_1942-min.thumb.jpg.908ca7b327ac12672490a57b973c0808.jpg highcompress-IMG_1943-min.thumb.jpg.3fe27beadabeccd3800a3173bc34c73f.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е зимния сет-ъп и гадния еленов рог 16ка, с който колата си дойде от Швейцария.
П.С. Маховика от ACE вече е намерен, но все още се чудя се къде да го преправят. Знам че NS Customs ги правят успешно, но чувам че цената им е малко височка. Някой да знае къде другаде могат да свършат работа качествено без да режат главата? 
IMG_5130-min.thumb.jpg.35672f32d33cb901c5849d0f7f32272f.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колега,колко ти излезе цялото това удоволствие без да смятаме смяната на главата?

 

П.С. много добре е станала колата.:respekt:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.12.2019 г. at 19:44, marin4.2 написа:

Колега,колко ти излезе цялото това удоволствие без да смятаме смяната на главата?

 

П.С. много добре е станала колата.:respekt:

 

Мерси колега, прикачам ти  екселската таблица в която съм нахвърлял голяма част от "изваждането" по колата за това лято, имай предвид че цените на частите са в зависимост от това какви отстъпки ползваш и какво взимаш като качество. Поздрави :)

pj1.xlsx

Редактирано от julipopov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко новогодишен ъпдейт на темата. Проблем 1, за съжаление по някаква причина  след едно ходене на ски до Боровец си отиде сервото на спирачките, при натискане на педела се чува съскане и оборотите на мотора почват да играят. Още не съм разглобявал и гледал да видя какво се случва, но подозирам че сервото може да си е заминало. Ако е така и трябва да се взима ново, мога ли така и така ще се разглобява да се ъпгрейдне с нещо... от S4 B5 примерно, става ли, има ли разлика, малко са ми тъмна индия тия спирачки. За напред съм решил да минавам на по-големи предни апарати (или от е38 или от някоя Алфа Ромео, понеже уж били по-леки), затова се чудя дали не може да се ъпгрейде с нещо. Проблем номер 2, за 3ти път ми плюе един от маркучите между турбото и кулера, скобите са добре познатите китайски, алуминиета тръба си има берт (задигнатото за да не ги плюе), не съм забелязвал колата да пренадува, но вече 3 скоби изхвърчаха, на последната дори сложих още една гайка+контра шайба с идеята че може да се разхлабва от вибрации нещо, понеже турбото се държи само на колектора и пайпа (това също не знам дали е окей да стои така). Някакви идеи това от какво може да става или просто кофти скоби съм уцелил? 
П.С. Честита нова година! 🍺🎆

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧНГ и на теб, жив и здрав.

 

1. Укрепи си турбината поне на още една точка.

2. Вземи си серво-апарат от 2,5 "душегуб" фейс 180к.с. ( т.н. двойно серво ), както и помпата с казанчето. Помпата е с по-голям вътрешен диаметър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този комплект и аз го гледах :D.


За спирачките:
@Fish_man Сервото и помпата на А4 В5 фейслифт е същото като на S4 B5, на А6 С5 2000г+ и тн.
Варянтите са ти два - взимаш си верво от кола дошла от Италия (за да не е изгнило) и нова помпа 25.4 (толкова е на всичките тези коли) или ново серво и помпа. На помпата и се изхабяват гумичките (както на сервото).


Относно апаратите - лесен swap е ако си сложиш шенкели от S4 B5 и после вземеш спирачки 321мм от А6 С5 фейслифт 60мм бутало, дискове от А6 С5. Втория лесен, но по-скъп е пак шенкела от S4 B5 и да вземеш Brembo 18z. монтажа му е елементарен - само се разпробива шенкела на 10мм дупката (8 е заводско) или правиш втулки за апарата. Апаратите се разменят ляв от дясно и обратно, за да са от правилната страна пробките и дупките за маркучите. При Брембото се взимат дискове от МЛ55 и се разпробива диска за правилния централен отвор. Евтиния варянт е с дискове от S4 B6, но са 30мм вместо 32мм и буталцата трябва да изскачат много. Което води до един лаг при спирането.
Слагаш ли предни спирачки - сложи и задни. Ефекта от предните е, че колата ще се изправя на предни гуми, задните олекват, АБСа бие и не спираш оптимално. Още повече, че в някой завой с развален баланс, може да се завъртиш, щото задницата олеква бая.
Дори в момента, ако сложиш просто по-силни задни спирачки ще подобриш спирането доста.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- лесното и евтино е 312мм с ате 54 предни и 269 зедни вентилирани с 43мм бутало, задни от Ц5 4,2 , С6 ц5 , с4 б5 фейс, с8д2 префейс. Спира много баласирано и стабилно. Можеш да сложиш 16ки и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/2/2020 at 7:48 PM, Fish_man said:

ЧНГ и на теб, жив и здрав.

 

1. Укрепи си турбината поне на още една точка.

2. Вземи си серво-апарат от 2,5 "душегуб" фейс 180к.с. ( т.н. двойно серво ), както и помпата с казанчето. Помпата е с по-голям вътрешен диаметър.

Може да бъда "взет на заем" от един друг проект тук, в този раздел :runningdog:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за всички отговори! Забмомента реших да оправя моето си серво, а на пролет ще мислим за спирачките.

До тогава ще събирам мнения и идеи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧНГ и на теб, жив и здрав.
 
2. Вземи си серво-апарат от 2,5 "душегуб" фейс 180к.с. ( т.н. двойно серво ), както и помпата с казанчето. Помпата е с по-голям вътрешен диаметър.

Едно към едно ли е смяната или има преработки?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Малко ъпдейт:
Всички турбо пътища на колата бяха проверени, наложи се смяната на няколко скоби и за сега всичко е 6, не диша и не изпуска налягане от никъде. Клапана преди сервото се оказа прецакан, от там голямо налягане и сервото аут. Намерих от ударена италианка серво и помпа, а клапана го поръчах нов. След всичко колата отново спира нормално, ъпгрейдите по спирачките както казах и преди ще изчакат за сега. 
Комплекта съединител от S2 вече е в колата и има минати около 300км- педала е 1към1 с предишния комплект на Валео, че даже и малко по-добро като усещане, няма тресене, виене и прочие. Знам че номерата на частите ги има и в други теми, но ще ги пусна и тук да ги има пресни. 
Маховик-  от АСЕ мотор (колегата  @vladi съдейства за преправянето му за моите нужди- 240мм, за което много му благодаря)

Феродо- 1862 625 001 Sachs
Притискател- 3082 919 001 Sachs
Болтове- N 905 014 02 Sachs 6 броя
Лагер- 3151 271 937 Sachs

П.С. Остана ми време и да тапицирам колонката с бууст метъра, като за първи опит мисля че ми се получи добре. 
Поздрави! 

IMG_2590.JPG

IMG_3004.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ъпдейт по колицата:
Изработено е съпорт "желязо" за турбото, което все още не е монтирано защото трябва да се свали компресора на климатика (пречи за един от болтовете). Надявам се скоро да остане време и да я укрепя както трябва. Колата почна да пренадува и решихме да проверим дали гейта работи като хората. Разглобихме го и повече не успяхме и да го сглобим :D Резбата на тоя китаец се оказа доста слаба и директно замина в кофата. Взех нов ( отново от братята китайци) Tial 38mm, фланеца към колектора пасва, наложи се смяната само на този към "screamer pipe-a" и всичко заспа. След това видяхме че има скъсан вакуум маркуч и смяната на гейта не беше необходима, но... :D  Оказа се че и бууст метъра е започнал да показва грешно и ще се наложи да проверя какво се случва там. Намерихме и теч на масло в задната част на главата при обтегача на веригата, все още се съмняваме дали е от капака на клапаните или от гарнитурата на обтегача ( и двете са нови), ще трябва да се разглобя... Монтирахме и кеч кен за картерната вентилация и общо взето е това. Колата все още не е мерена заради гореспоменатите проблеми, надява се скоро да изчистим всичко и да вкараме тоя пуст "screamer pipe" в даунпайпа защото ми надува главата доста.  Това е за сега! :)
П.С. чудя се къде да мерят колата? Някой ако има предложения да казва :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Някой пробвал ли се е да набута кулер 600х300 зад предната броня, рязане ясно че ще има, въпроса е да не стърчи много отдолу за да влезе ножа и решетките. Другите варианти които обмислям са 550х230 или 500х300? Ако някой има и снимки също ще е от помощ!
П.С. Търсят се и задни спирачки на 269мм с 43мм бутало, задни от C5 4,2 , S6 C5 , S4 B5 фейс или S8D2 префейс. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.04.2020 г. at 17:13, julipopov написа:

Някой пробвал ли се е да набута кулер 600х300 зад предната броня, рязане ясно че ще има, въпроса е да не стърчи много отдолу за да влезе ножа и решетките. Другите варианти които обмислям са 550х230 или 500х300? Ако някой има и снимки също ще е от помощ!
П.С. Търсят се и задни спирачки на 269мм с 43мм бутало, задни от C5 4,2 , S6 C5 , S4 B5 фейс или S8D2 префейс. 

 

Ще ти влоши динамиката кулера и по-големите спирачки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.04.2020 г. at 9:25, more написа:

 

Ще ти влоши динамиката кулера и по-големите спирачки :)

То хубаво динамика, ама някой трябва и да спира. Динамиката винаги може да се излекува с по-голямо турбо, стига да има пари и желание. А за кулера, мапера ме посъветва да се замисля за по-голям преди лятото. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ревизирай си спирачната система, вместо да товариш колата излишно.

 

На къде по-силни коли доста по-малки спирачки са им предостатъчни, примерно на Влади  90-ката тръцотерминатора :)

Редактирано от more
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, more написа:

Ревизирай си спирачната система, вместо да товариш колата излишно.

 

На къде по-силни коли доста по-малки спирачки са им предостатъчни, примерно на Влади  90-ката тръцотерминатора :)

Ревизирани са и 4те апарата преди около година, дисковете са АТЕ power disk, накладките са АТЕ, спирачната течност също. Възможно е да излишно харчене, просто на мен не ми харесва как спира сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...